Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Felhő nyomtatás - mi a teendő probléma esetén?

Ha hibásan működik a nyomtatás a felhőben, esetleg nem jelennek meg a nyomtatók, érdemes az alábbi javaslatokon végigmenni, ellenőrizni, átállítani, végrehajtani.

Nyomtató beállítások (blokknyomtatók)

Figyelem! Az alábbi beállítások elnevezése, megléte nyomtató típusonként eltérhet!

  • Vezérlőpult / Eszközök és nyomtatók / Nyomtató kiválasztása a jobb egérgombbal –> Nyomtató tulajdonságai
  • Általános fül / Beállítások vagy Portok fül –> Kétirányú támogatás engedélyezése ne legyen bejelölve
  • Általános fül vagy Eszközbeállítások fül –> papírméret, tekercsszélesség ellenőrzése, átállítása
  • Speciális fül –> Speciális nyomtatási lehetőségek használata ne legyen bejelölve

Felhőben nyomtatás esetén a 2x kliens beállításai közül az alábbiakat érdemes végigpróbálni. A megfelelő beállítások operációs rendszerenként, nyomtatónként eltérőek lehetnek.

  • File / Connection properties / Printing fül
  • Technology szakaszban a Use legördülő beállítása - javaslat: RAS Universal Printing and MS Basic Redirection technologies verzió választása
  • RAS Universal Printing szakaszban a Redirect printers legördülőben Specific only választása, majd a használni kívánt nyomtató sorának bejelölése - javaslat: All választása a legördülőből.
  • Change default printer settings… gombra megnyíló ablakban a <defaultlocalprinter> sorból érdemes kipróbálni a RAS, illetve az MS tulajdonságú sorok bejelölését. Mivel ebben a listában az összes, 2x kliens által elérhető nyomtató megjelenik, az is megoldás lehet, ha a használni kívánt nyomtató sorát jelöljük ki.

Nyomtató driver újratelepítése

  • Vezérlőpult / Nyomtatók / Nyomtató eltávolítása
  • Nyomtató újratelepítése – a telepítést a nyomtató saját telepítő lemezével végezze!

Ha az újratelepítés nem segít

Az alábbiakhoz mindenképpen javasoljuk, hogy kérje szakértő (rendszergazda) segítségét!

  • A Windowsban, az előzőleg eltávolított nyomtatókhoz kapcsolódó fájlok eltávolítása
  • A Windows Registryben az eltávolított nyomtatókkal kapcsolatos bejegyzések törlése (pl. CCleaner programmal, de akár manuálisan is, a nyomtató nevére kereséssel, törléssel).