v2.1.54 SP4
megjelent: 2015. február 4.
PTGSZLAA nyomtatvány változások
Törvényi változás miatt új nyomtatványt kell használni a pénztárgép használatra kötelezett vállalkozásoknak, akik a pénztárgép helyett minden esetben számlát állítanak ki. Az új PTGSZLAH nyomtatványt havonta kell beadni az ÁNYK program segítségével. A program által generált xml fájlba a magánszemélyek készpénzes (bankkártyás) vásárlásai, illetve a 900.000 Ft-ot meghaladó előlegszámlák kerülnek.
FIGYELEM! A nyomtatványban alapesetben csak a magánszemélyek vásárlásai szerepelnek, ezért a vevő adatainak rögzítésekor ügyeljenek arra, hogy a partner törzslapján (pénzügyi adatok fülön) a „Magányszemély” opciót pipálják ki ilyen esetekben!
Egyedi azonosítás (gyári számok)
- Extrém nagy mennyiségű gyári számok használata esetén gyors megoldás: az Egyedi azonosítók nyitott tranzakciói táblázatban [Betöltés fájlból] gomb, melynek segítségével Excel fájlban lévő egyedi azonosítók rögzítése jóval egyszerűbbé válik, különösen nagyszámú egyedi azonosítók esetén (több, mint 10.000 cikkenként)
- Az egyedi azonosítót tartalmazó készletmozgással járó bizonylat rögzítését követően megjelenő, az egyedi azonosítók megadására szolgáló űrlap átalakult: a „nyitott tranzakciók” űrlap átalakított változata jelenik meg ezentúl
Adószám egyediségének vizsgálata
Az adószám kitöltésekor a rendszer nem engedélyezi olyan adószám megadását, amely már egy másik partnerhez van rendelve. Ez alól csak egy kivétel van, amikor a partnernél az „Anyacég” mező ki van töltve, ebben az esetben nem ellenőrzi az egyediséget
Kiskereskedelmi értékesítés ablak továbbfejlesztése
- Egy beállítás révén a Kiskereskedelmi értékesítés ablak mindig automatikusan megnyílik az eladás rögzítése után: [Beállítás] » Működési beállítások » Kisker ablak megnyitása bizonylat rögzítés után
- A táblázatban a „mennyiség” mező utólag szerkeszthető
- A jobb láthatóság érdekében megnöveltük a betűk méretét: vonalkód, mennyiség, táblázat
Bizonylat készítési változások
Vevői számla sablonból történő számla generáláskor a céghez alapértelmezetten beállított "Pénzforgalmi elszámolás" értékét veszi figyelembe
A bizonylat sablonok menüben „Proforma számla” is rögzíthető, azaz a rendszeresen kiállítandó pro-forma számláinkat eltárolhatjuk, és ezek segítségével néhány kattintással előállítható az új bizonylat.
A bizonylat felvitele során megjelenik a „Fordított adózás alkalmazása (FAD)” opció, amelynek kipipálása esetén az új tételek felviteli ablakában – a cikk kiválasztása után - az áfa kulcs mezőben a fordított adózáshoz beállított áfa kulcs jelenik meg, de csak azon cikkek esetén, amelyekhez olyan jegyzékszám (VTSZ) van beállítva, amelynél az áfa típus = „fordított adózás”. Ellenkező esetben a cikk törzsben beállított normál áfa kulcsot állítja be a rendszer. Ehhez először be kell állítanunk az alábbiakat:
-
a beállítások között a fordított adózásnak megfelelő áfa kulcsot:
[Beállítás] » Gyűjtőkartonok beállításai » Fordított adózás 0%-os áfa kulcs (FAD). - a Törzsadatok » Jegyzékszám űrlapon be kell állítanunk az áfa típust „fordított adózás”-ra azon VTSZ számok esetén, amelyek a törvény értelmében a fordított adózás hatálya alá esnek
- a cikk űrlapján az áfa kulcs mezőben a normál áfa kulcsot kell megadnunk (pl. 27%)
Egyéb módosítások
Webáruház kapcsolat modulban a cikkek receptúrái is exportálhatóak (részletesen az ACTUALWeb.pdf-ben)
A Kontír könyvelő program interfész átalakult (sztornó számla, bank/pénztári pontozás információk)
A Törzsadatok » termékdíj összetevő űrlapon a termékdíj módosítás esetén megjelenik egy pipa, amely révén a mentéskor az összes kapcsolódó cikk termékdíját módosítja a program az adott termékdíj értékre (pl. adó változás esetén hasznos ez a funkció)
Rendelés feldolgozás sikeres feldolgozását követően a szűrési táblázatot automatikusan frissíti a rendszer, hogy mindig az aktuális állapotot mutassa
A Bizonylat keresőben lévő „Excel export (fej és sor tételek együtt)” funkcióban az alábbi mezők is megjelenhetnek: Jegyzékszám (vtsz), Súly (kg), áfa típus
CRM esemény lezáráskor – amennyiben a CRM eseményhez vevői ajánlat van kapcsolva – a rendszer automatikusan lemondja a kapcsolt vevői ajánlato(ka)t. CRM űrlapon lehet módosítani a partner címét: a partner űrlapon megadott különböző címek közül lehet választani
Szerviz munkalapon a "Munkalapra kiadva" fülön történt változások:
- a "Csak a felhasználható sorok (szállítólevél még nem készült)" opció alapban ki van pipálva
- a "Csak a felhasználható sorok (szállítólevél még nem készült)" opció = NEM esetén az összes szerviz kiadás/visszavét esemény sor megjelenik (a visszavét mínusz mennyiséggel)
A szöveges extra adatok maximális hosszúsága a korábbi 250 karakterről 8.000 karakterre nőtt. Extra adatot számos objektumhoz rendelhetünk, pl. cikkekhez, partnerekhez, bizonylatokhoz, stb..
A jobb láthatóság érdekében bizonyos űrlapokat átalakítottunk:
- Pénztári fizetéskor megjelenő visszajáró összeg ablak
- Devizanem választó ablak
Ezen kívül a felhasználói visszajelzések alapján apróbb hibajavítások történtek.