Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.60

2016. október 6.

Fontos!

A Microsoft támogatásának megszűnése miatt a 2.1.60 (és újabb) verzió már csak az SQL2005 vagy újabb adatbázisokkal működik megfelelően. Amennyiben ön még SQL2000 verziót használ, az átálláshoz segítséget talál honlapunk kapcsolódó oldalán. Ha az áttérés egyébként is szükséges, a hosszú távú megoldás érdekében érdemes második lépésként a legújabb, SQL2014-re történő frissítést is elvégezni, miután a 2008-ra történő frissítés már sikeresen megtörtént.

Ha az átállást nem szeretnék saját maguk elvégezni, illetve informatikus kollégájuk nincs, igénybe vehetik rendszer informatikai szolgáltatásunkat is. Ez esetben várjuk megkeresésüket az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu e-mail címen.


Építőipari fejlesztések - Új funkciók!

  • Kereskedelmi termék opcióval – egy termékhez a bizonylat (rendelés) készítésekor rendelhetünk opciókat (receptúra ablakban), amelyek árai módosítják a termék eladási árát. Az így rögzített opciók (receptúra) tárolásra kerülnek a rendelésből készített bizonylatokba is (pl. a szállítói rendelésbe, így szállító is megkaphatja ezen opciókról szóló információkat). Az ilyen rendelési sorok egyedileg vannak kezelve, azaz a rendszer nem vonja össze más, azonos cikkszámú rendelés sorával.
  • Bizonylat sorok helyiségekhez rendelése: megadható, hogy az adott sorban szereplő termék milyen helyiségekbe kerül a beépítés során (pl. "az ajtó" több helyiségbe is, pl. "előszoba", "szoba1", "konyha", fürdőszoba", stb..). Ezek alapján különböző helyiség listák készíthetőek (pl. mi van a konyhában, vagy az "ajtó" melyik helyiségbe kerül). A funkció indítása: Bizonylat szerkesztő ablakban "Bizonylat műveletek" menüben a "Bizonylat sorok helyiségekhez rendelése"
  • Bizonylatok felhasználása ablakban helyiségek alapján történő kijelölés: az űrlap alján lévő [Helyiség] gomb segítségével szállítólevél készíthető a kiválasztott helyiséghez tartozó cikkekről egy korábban rögzített bizonylat (tipikusan rendelés/foglalás) alapján.
  • Konszignációs lista: a bizonylat sorokban tárolt egyéb gyűjtőkódok alapján összesített lista készíthető, amit a bizonylat nyomtatási ablakában lehet kiválasztani a nyomtatványok között.
  • Jóteljesítési garancia kezelése: a Bizonylat űrlapon a "Bizonylat műveletek" menüben "Garanciális visszatartás, jóteljesítési garancia felvitele": a jóteljesítési garancia esetében a felek szerződésben rögzítik, hogy a megrendelő a részteljesítéskor a készültségi fokkal arányosan összegből visszatart a végleges átadásig egy részösszeget, a kivitelezési munka teljesítésének biztosítékaként, amely részösszeget, csak a következő részteljesítésnél fizet meg. A teljesítési garancia nem képez adóalapot a számlán, így a legegyszerűbb egy mínuszos tételként rávezetni a számlára. Ez a mínusz tétel a következő számlán, a következő részösszeg megfizetésekor kerül kiegyenlítésre, így a következő számlán kell "pluszos" tételként feltüntetni.
  • Garanciális visszatartás kezelése: a Bizonylat űrlapon a "Bizonylat műveletek" menüben "Garanciális visszatartás, jóteljesítési garancia felvitele": A visszatartás mindig a végösszegből számolódik, így első lépésként a számlát ki kell tölteni, majd lezárás előtt megadni a visszatartott összege(ke)t. Az áfa teljes értékben befizetendő. A garanciális visszatartás, egy fajta pénzügyi visszatartás, amit az elvégzett munka minőségének biztosítékaként tartanak fent, akár éveken keresztül is. A garanciális visszatartás adóalapot képez a számlán, ez azt jelenti, hogy fel kell tüntetni a teljes fizetendő összeget a számlán, de azt is, hogy ebből az összegből garanciális visszatartás történik, aminek kifizetése egy másik határidő lesz. Így a számlán egyszerre két teljesítési határidő szerepel, a második idő, arra vonatkozik, ha a munka megfelelő volt, akkor kifizetésre kerül a fent tartott összeg.

Kiemelt újdonságok

  • Újabb könyvelő programokba történő feladás (Hessyn, WinLine)
  • Meglévő könyvelő programokba történő feladás módosítása (SUP, Combosoft, RLB)
  • Szállítói árkalkulációk kezelése
  • Receptúra anyagszükségletének kijelzése, összetevők felvitele tömegesen vonalkód olvasóval
  • Gyártástechnológiai műveleti lapok kezelése
  • Tömeges számlázás sablon alapján funkcióban lehetőség van átalánydíjas keret figyelembe vételére
  • Szerződésben akció a készlet erejéig

Cikk, cikkcsoport

  • Cikk keresőben - ha be van jelölve a helyettesítő/kapcsolódó cikkek megjelenítése ikon - alul megjelenik a "helyettesítő cikkek" vagy "kapcsolódó cikkek" felirat
  • Cikk típus változás: a korábbi "Opciós termék" elnevezése "Kereskedelmi termék opciókkal"-ra változott, valamint jelentős további funkciók jöttek létre az ilyen cikk típus esetén (pl. receptúra opcionális használata, rendelés feldolgozásban ennek kezelése, receptúra ablakban változások)
  • A cikk keresőben a bruttó akciós ár is megjeleníthető.

Kimutatások

  • Futó (élő) rendelések kimutatásban partner szerinti csoportosítási lehetőség kialakítása: a Kimutatások » 4. Vevői ajánlatok és rendelések » "Futó vevői rendelések összesítése cikkenként (aktuális állapot)" listában partner szerinti csoportosításra is lehetőség van. A "Kimutatás típusa" listadobozban megjelenik a "Partner szerint csoportosítva" elem, amelyet kiválasztva a lista nem ömlesztve készül el, hanem minden egyes partner adatot külön összesítve, a Partner nevét kiírva a csoport elejére.
  • Kimutatások » rendelések listákban lehetőség van a tárgy rovat megjelenítésére (a "Kimutatás típusa" részben "Kétsoros kimutatás (tárgy)" sort kell választani). Ilyenkor egy rendelés két sorban fog látszódni, a 2. sorban a tárgy szerepel: szállítói ajánlatok és rendelések » szállítói megrendelések (teljes bizonylat), vevői ajánlatok és rendelések » vevői megrendelések (teljes bizonylat)

Pénzügy, házipénztár

  • Pénzügy » Pénzügyi funkciók » Számla módosítás ablakban a "Fizetés dátuma" oszlop is választható (a számla kiegyenlítésének dátuma jelenik meg, részfizetés esetén az utolsó dátum).
  • Házipénztár bizonylatban is megadható a projekt kód, ami a pénzügybe történő feladáskor is átadásra kerül.
  • A házipénztár űrlap beállításait (méret, gyűjtőkód) megőrzi a program, legközelebb így tölti be.
  • Házipénztárban a Pénztári funkciók ablakban megjelent az "Újra sorszámozás" gomb.

Bizonylatkezelés

  • A Bizonylat sor szerkesztő ablak átméretezhető, a program megjegyzi az utolsó beállított értéket
  • Az alábbi bizonylat tömb átnevezésre került: "A bizományosi készlet átadása vevőnek" » " A bizományosi készlet átadása vevőnek (Fogyási jelentés) "
  • Bizonylat készítés xml fájl alapján funkcióban változás: ha az xml fájlban a "partnermodositas" mező értéke = 0, akkor a készítendő bizonylatba az xml fájlban lévő partner adatok, címek kerülnek mentésre, nem pedig az actual partner törzsben tárolt értékek.
  • Tömeges bizonylat készítés sablon alapján funkcióban változás: lehetőség van "Átalánydíjas keret tétel" megadásra, amelynek segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy a bizonylat generáláskor figyelembe vegyük a tényleges munkaidő ráfordítást (ehhez szükségünk van a munkaidő modulra is, valamint a munkafázisok kezelésére).
  • Szállítói árkalkuláció: szállítói árak esetén is lehet árkalkulációt létrehozni (szállítói árak képzése listaárak alapján): "Eszközök" menü » "Árkalkuláció (szállítói árak) kezelése" menü
  • Számla/szállító nyomtatási képén a sarzs számok/garancia sorokban történő megjelenítése során a dátum mezők az adott nyelvi formátumban jelennek meg (pl. angol esetén: dd.mm.yyyyy)
  • Lehetőség van szállítói árak tömeges változtatására a szállítói árkalkulációk alapján: "Eszközök" menü » "Árváltoztatás"
  • Bizonylat nyomtatási ablak megváltozott: Beállítás, Töröl, Másol gombok jelentek meg, a "Beállítás alapértelmezettnek" menüpont a "Beállítás..." alatt található. A "Töröl" menü alatt a "Törölt nyomtatványok visszaállítása" menüpont jelent meg.
  • Bizonylat sor megjegyzés mező maximális hossza 5.000 karakterre nőtt
  • Bizonylat sorban "Egyedi termék" jelölőnégyzet használata: alapesetben a cikk törzsben lévő "Egyedi termék" mező értékét veszi át
  • Bizonylat keresőben az ideiglenes bizonylatokat is lehet exportálni Excelbe a "fej és tételek együtt" funkcióban
  • "Bizonylatok felhasználása" ablakban, vevői szállítólevél/számla esetén figyelmeztetés, ha a rendelésben van felhasználatlan szolgáltatás típusú cikk (pl. szállítási költség): [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Figyelmeztetés bizonylat felhasználás során felhasználatlan szolgáltatásra
  • A készlethiány esetén az automatikus raktárközi bizonylatok generálása már akkor is működik, ha a vevői szállítólevél korábbi bizonylat sor (pl. rendelés) felhasználásával készül. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Készletkezelés » Készlethiány esetén raktárközi mozgatások engedélyezése
  • Eladások » Új bizonylat: [Új] gomb mellett "Vevőnek értékesített termékek (elmúlt 1 évben)" menüpont: az adott vevőnek eladott cikkek listája, valamint a jobb felső táblázatban a vásárlások/értékesítések havi/heti bontásban. Telephelyen csak az adott telephely vásárlásai/eladásai jelennek meg.
  • Vásárlások » Új bizonylat: [Új] gomb mellett "Szállítótól vásárolt termékek (elmúlt 1 évben)" menüpont: az adott szállítótól vásárolt cikkek listája, plusz a jobb felső táblázatban a vásárlások/értékesítések havi/heti bontásban. Telephelyen csak az adott telephely vásárlásai/eladásai jelennek meg.
  • Új jogosultsági beállítás: "Bizonylat készítéskor az egységár szerkeszthető"
    Helye: karbantartás » Jogosultság » Kereskedelem » Kiegészítő tevékenységek » "Bizonylat készítéskor az egységár szerkeszthető"
  • Hatása: egységár, kedvezmény mező nem szerkeszthető az alábbi helyeken:Bizonylat sor szerkesztő ablakban az árak
  • Bizonylat felhasználás ablakban az egységár oszlop
  • Bizonylat tömb űrlapon (Beállítás » Bizonylat tömb beállításai) a "Módosítás" gomb helyett jelölőnégyzet van, amely ki-be kapcsolható, ezáltal a táblázat tartalmának szerkeszthetőségét szabályozhatjuk.
  • A számla rögzítése során, ha a [Cím] gombra kattintva megjelenő ablakban a szállítási cím kitörlésre kerül, akkor a nyomtatásnál nem fog megjelenni a szállítási cím.
  • Az előleg felhasználás ablakban lévő jelölőnégyzet értékét megőrzi a rendszer.
  • Bizonylat keresőben lévő alsó, sorok táblázaton a jobb egér gombra megjelenő menüben újabb választható menüpontok jelentek meg (pl. cikk megnyitása, készlet megjelenítése).
  • Ha a vevő űrlapján ki van pipálva a "Számla az anyacégnek megy" opció, és ennek ellenére a vevőnek készítünk számlát, akkor figyelmeztető üzenet jelenik meg: "Folytatja? Igen/nem".
  • Bizonylat keresőben új funkció a "Műveletek" menüben: Tételek ellenőrzése vonalkód olvasóval
  • Bizonylat keresőben néhány gyors billentyű megváltozott: Ctrl+E, Ctrl+A
  • A csomagolás funkcióban már nem csak vevői rendelés, hanem a vevői szállítólevél alapján is generálható a számla (illetve a csomag címke). Ez külön is beállítható: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Rendelés feldolgozás » Csomagolás » Csomagolás készítés rendelés alapján
  • Együttes bizonylat felvitele során (pl. kiszállítás és számla) a rendszer ellenőrzi, hogy a 2. bizonylatnak (számla) van-e felhasználható 1. bizonylata (szállítólevél) – ekkor megjelenik egy figyelmeztető üzenet, ha itt a "Mégse" gombot választjuk, akkor a rendszer megjeleníti ezeket a bizonylatokat a Bizonylatok felhasználása ablakban, de a Felhasznál gomb nem aktív (azaz csak megtekinthetjük ezeket a bizonylatokat (pl. számláztalan szállítóleveleket). A működést az alábbi beállítás szabályozza: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Csoportos bizonylat felvitele során a felhasználható bizonylat ellenőrzése
  • Kisker (vonalkód) ablakban változások:
    • az összes mezőben keres: vonalkód/cikkszám/cikknév1/partner cikkszám.
    • több sor is törölhető egyszerre
    • az utoljára felvitt cikk képe és bruttó egységára is megjelenik nagyobb méretben. A vonalkód beírása után az Enter billentyűvel is lezárható a rögzítés folyamata (a Tab mellett)
  • A Bizonylat rögzítő ablakban új menüpont: "Új bizonylat készítése a Kisker ablakban rögzített tételek alapján" – ha a Kisker ablakból indítunk egy bizonylat rögzítést, lehetőségünk van egy másik bizonylat készítésére, amelyre a Kisker ablakban beolvasott tételek automatikusan rákerülnek.
  • A bizonylatkeresőben a Bizonylattípus mező melletti gomb megnyomásával az előre beállított bizonylat tömbök közül lehet válogatni.

CRM, szerviz, iktatás

  • Az Iktatás modulban lehetőség van az "Iktatás dátuma" mező megadására
  • Szerviz segédlapok rögzítésének lehetősége
    segédlapok alapján új munkalapok készítése
  • szerviz szűrés ablakban a felső "Műveletek" menüben "Kapcsolódó esemény megnyitása" menüpontban lehet megtekinteni a szerviz munkalap forrását, a "segédlapot".
  • munkalapon cikkek megadásának lehetősége
  • szerviz bizonylatok készítésekor automatikusan átkerülnek a munkalapon rögzített cikkek
  • M/O/M rendelésben a szállítói rendelések generálásakor a szerviz segédlapon rögzített cikkek mennyiségének figyelembe vétele: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Rendelés feldolgozás » Szállítói rendelésnél a szerviz segédlapon lévő cikkek figyelembe vétele
  • Munkalapra kiadott tételek felhasználhatók a készítendő szállítólevélben akkor is, ha a kiadás másik raktárban történt. Ebben az esetben a szállítólevél űrlapján lehet átváltani a másik raktárra, ezután a rendszer automatikusan betölti az adott raktárhoz kiadott munkalapra kiadott tételeket.

Projekt

  • Projekt » "Projekt lista Excelbe" tartalmazza a projekt űrlapon szereplő összesítő adatokat is (bevételek, költségek részletesen)
  • Az összes gyűjtőkód esetén lehet Excel-be listázni a szállítólevél és számla értékeket:
    • Projekt » "Költséghely lista Excelbe"
    • Projekt » "Költségviselő lista Excelbe"
    • Projekt » "Munkaszám lista Excelbe"
    • Projekt » "Egyéb gyűjtőkód lista Excelbe"
  • A projekt űrlapon megjelennek a pénzügyi modulban rögzített egyéb bevételek és költségek is.
  • A projekt űrlapon megadhatók az alábbi adatok:
    • "fordított áfa használat": ha ki van pipálva, akkor a projekt űrlapról indított bizonylat készítés (számla) esetén a rendszer automatikusan a fordított áfa kezelést állítja be a bizonylatban
    • garanciális visszatartás % megadás: be lehet állítani "garanciális visszatartás %" értéket. Ha projekt alapján készül a számla, akkor automatikusan a számlára kerül a garanciális visszatartás értéke a % alapján számítva
  • Házpénztár bizonylat sorokban is lehet projektet megadni (feladás során a projekt adat átkerül a pénzügybe)
  • Szerződés sorokhoz is lehet projektet rendelni (pl. csak adott projektre vonatkozó szerződéses árak megadása)

Receptúra, gyártás

  • A receptúra ablakban megjelent a [Technológia] gomb, amelynek segítségével az adott végtermék technológiai műveleteit rögzíthetjük, illetve nyomtathatunk technológiai lapot (kapcsolódó törzsadatok: Egyéb adatok » Technológiai művelet, Gyártó hely).
  • A Rendelés feldolgozás szűrési ablakában a "Műveletek" menüben megjelent a "Gyártás technológiai lap megnyitása" menüpont, amely révén az adott végtermék korábban rögzített technológiai műveletei alapján a program gyártás technológiai lapokat hoz létre, amely utána szabadon módosítható. Később ez alapján technológiai lap nyomtatható, amely a gyártást végző személy részére nyújt hasznos információkat, pl. milyen műveleteket kell végrehajtani, milyen mennyiségben, kinek, mit kell gyártani.
  • Receptúra anyagszükségletének kijelzése: a receptúra alapján (illetve az egyszerű gyártás módjától függően) a program ellenőrzi, hogy rendelkezésre állnak-e a készletek. A funkció az alábbi helyeken érhető el:
    • Receptúra ablakban:
      • "Táblázat műveletek" menüben "Készletek megjelenítése - csak alapanyagok"
      • "Táblázat műveletek" menüben "Készletek megjelenítése - első szint elemei"
    • Egyszerű gyártás űrlapon a sor szerkesztő ablakban:
      • Receptúra gomb melletti nyíl » "Készletek megjelenítése - csak alapanyagok"
      • Receptúra gomb melletti nyíl » "Készletek megjelenítése - első szint elemei"
      • Receptúra gomb melletti nyíl » "Készletek megjelenítése - teljes receptúra alapján": ebben az esetben a rendszer a félkésztermékek készletét is ellenőrzi!
    • Rendelés feldolgozásban: "Műveletek menü" » Kijelölt cikk receptúra készleteinek ellenőrzése a receptúra alapján
  • Receptúra ablakban az összetevők rögzítése vonalkód ablak segítségével: most már lehetőség van receptúra nélkül rögzíteni készterméket. Az ilyen cikkek viszont nem vehetnek részt a rendelés feldolgozás, bővített gyártás folyamatában (hiszen ott erre az adatra szükség van). Helyette az egyszerű gyártásban ki lehet választani az ilyen készterméket, majd a Receptúra ablakban a [Vonalkód] gomb segítségével tömegesen lehet rögzíteni az alapanyagokat vonalkód olvasó segítségével (csak egyszintű receptúra rögzíthető ilyen módon).

Webáruház

  • A cikk export.xml-ben megjelenik az extra mértékegység is (mezőnevek: unit1, unit1_conversion_nr)
  • A cikkek eladási árának importálása funkció a web-státusz értékét 3-ra állítja, így beállítás esetén csak az árak interfészbe kerülnek az export funkciókban (nem pedig a cikk alapadatok export fájlba, ami sokkal több időt vesz igénybe).A bizonylat státuszok exportálása esetén beállítható az időzítés: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Webáruház » Export » Bizonylat státusz exportálás időzítése (perc)A cikk export.xml-ben megjelenik az extra mértékegység is (mezőnevek: unit1, unit1_conversion_nr)A cikkek eladási árának importálása funkció a web-státusz értékét 3-ra állítja, így beállítás esetén csak az árak interfészbe kerülnek az export funkciókban (nem pedig a cikk alapadatok export fájlba, ami sokkal több időt vesz igénybe).A bizonylat státuszok exportálása esetén beállítható az időzítés: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Webáruház » Export » Bizonylat státusz exportálás időzítése (perc)

Vezetői információ, feladások

  • Forint-soft könyvelő programba történő feladás során a számlaszámok átalakításra kerülnek az alábbi minta szerint (mivel egy 7 karakteres számokat tartalmazó mezőbe kell átadni): "VSz-2016/00123" » "2160123". Az első karakter a számlatömbtől függően változó 0-9 számVezetői információban lévő Értékesítés grafikonon 3 év adatai tekinthetőek meg.
  • SUP könyvelő programba történő feladás a korábbi dbf fájl helyett csv formátumban készül el.
  • Combosoft könyvelő programba történő feladás a korábbi csv fájl helyett xls formátumban készül el.
  • RLB könyvelő programba történő feladás esetén lehetőség van a kontírozott tételek átadására (vevő, szállító, bank, pénztár, vegyes). A feladás menete ebben az esetben: Feladások » [9 - Feladás]: ilyenkor csv fájl keletkezik, amit az RLB kettős konvertáló programmal lehet betölteni a könyvelő programba, a konvertáló program letölthető RLB honlapjáról: GYIK / SEGÉDPROGRAMOK / KETTŐS KONVERTÁLÓ.
  • A főkönyvi számlakeret ablakban megjelent a "Szülő számlaszám" mező, ahol az adott főkönyvi számlaszám szülő számlaszáma jelenik meg, illetve a mellette lévő [>] gomb segítségével lehetőségünk van arra, hogy utólag átsoroljuk egy másik számlaszám alá (pl. több számjegyű alábontás használata esetén fordulhat elő ilyen, "91110", "91111","91112",..)

Szerződések, árak

  • "Akció a készlet erejéig" vagy "Szerződéses mennyiségi keret használata" funkció került megvalósításra, a működés röviden: A vevői (mindenkire vonatkozó) szerződés sorokban lehet megadni a szerződéses mennyiséget, valamint az erre vonatkozó akciós árat. A rendszer a háttérben automatikusan figyeli a felhasznált mennyiséget (pl. számla készítése esetén), és amíg a szerződéses mennyiség nem fogy el, a szerződésben lévő árat jeleníti meg a rendszer (illetve web ár export során ezt küldi el). Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Szerződések, árak » Szerződéses mennyiséget csökkentő bizonylat típus.
  • Új funkció: Partner ikon melletti nyíl alatt új menüpont: "Kifutott szerződés sorok (akciók) törlése"

Egyéb

  • Az Extra adatok táblázatban a szöveges mezők szerkesztése esetén megjelenő szövegdoboz alapesetben a hosszú szövegek szerkesztésére is alkalmas 10 soros formában jelenik meg
  • Program frissítések esetén figyelmeztető üzenet megjelenítése: amennyiben az ACTUAL újabb verziója jelenik meg, a bejelentkezést követően erre felhívja figyelmünket
  • Lejárt szavatosságú, illetve nem értékesíthető státuszú egyedi azonosítású (gyáriszám/SARZS) terméket nem lehet rögzíteni vevői szállítólevélre az alábbi beállítások esetén:
    • [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Egyedi azonosítók készletének ellenőrzése eladáskor,
    • [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Sarzs beállítások » Lejárt szavatosságú termék eladásának tiltása
  • Leltári jegyzőkönyvben az "Aktuális készlet" oszlop eltávolítható a táblázatból
  • Rendelés feldolgozásban a cikk szerint összesített táblázatban (6. lépés) kiválasztható a "Min. készlet" oszlop is (oszlop beállításban)
  • Rendelés feldolgozás funkcióban a szállítói rendelés generálás előtti lépésben az alapértelmezett szállító mező nincs kitöltve abban az esetben, ha az adott cikkhez rendelt alapértelmezett szállítót időközben inaktiváltuk.
  • Törzsadatok menüpontban létrejött a "Bizonylat adatok" csomópont, ahová átkerültek a bizonylattal kapcsolatos egyéb törzsadatok.
  • E-mail küldés SSL, TLS titkosítással ([Beállítás] » Rendszer paraméterek » E-mail beállítások » SSL titkosítás)
  • További szűrésben lehet az "üres" értékre is szűrni: pl. azok a cikkek, amelyeknél a jegyzékszám nincs kitöltve: "Jegyzékszám = ", azaz az "Érték" oszlopot üresen kell hagyni ilyen esetben.
  • További szűrésben az "Új feltétel" gombra kattintva meg lehet adni, hogy "ÉS" vagy "VAGY" kapcsolat jöjjön létre a két szűrési feltétel között.
  • Eszközök menüben új funkció: "Alapértelmezett szállító beállítása": az összes cikknél beállítja az alapértelmezett szállítónak azt, akinél a legolcsóbb, kapható.

Hibajavítások

  • Az INTRASTAT kimutatásban szerepeltek azok a számlák is, amelyekben nem volt beállítva INTRASTAT származási adat, de cikkhez tartozik KN kód. Most már csak akkor kerül a listába, ha az INTRASTAT "EU ország" mező ki van töltve
  • A "Munkaszám lista Excel-be" funkcióban hiba jelentkezett, ha a gyűjtőkódok közül valamelyik ki volt választva
  • Előleg számlát lehetett 0 értékben rögzíteni
  • Az export számla nyomtatvány nem tartalmazta az egyedi azonosító adatainak sorát
  • Apróbb hibajavítások