IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
Táviroda
KRONET Internet

Folyamatos teljesítésű szolgáltatások számlázása hogyan változott 2016-tól?

A 2016-os jogszabályok szerint az esedékességi dátumok számításánál az alábbiakat kell figyelembe venni.

 

időszak (pl.)

számla kelte

fizetési határidő
(esedékesség)

teljesítés
dátuma

Időszakot követően számlázunk

2016.01.01-31.

2016.02.01.

2016.02.09.

2016.02.09.

 

2016.01.01-31.

2016.01.31.

2016.02.08.

2016.02.08.

Időszakon  belül számlázunk

2016.01.01-31.

2016.01.20.

2016.01.28.

2016.01.20.

Ha a fizetési határidő az időszak utolsó napja

2016.01.01-31.

2016.01.20.

2016.01.31.

2016.01.31.

időszak utolsó napja után 30 (vagy több) nappal van a fizetési határidő

2016.01.01-31.

2016.02.25.

2016.03.15.

2016.03.01.

Ha a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő 30 napon túl van, akkor a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő harmincadik nap.

Mivel a program nem tudja eldönteni, hogy a teljesítési időszakhoz viszonyítva mikor készül a számla, a kezelőnek kell a fentieket figyelembe vennie.

  • Az ACTUAL-ban a "folyamatos teljesítés" bepipálása azt jelenti, hogy a teljesítés és az esedékesség (fiz.hi.) dátuma megegyezik, ennélfogva az első (és harmadik) esetben használandó.
  • A második eset - időszakon belül számlázunk - gyakorlatilag egy normál átutalásnak számít, így itt nem kell bejelölni a folyamatos teljesítést.
  • A negyedik eset pedig egészen egyedi, így azt a felhasználó normál átutalásos fizetési módot használva, kézzel tudja korrigálni.