IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
Táviroda
KRONET Internet

Indítás, csatlakozás szerverhez - mik az előforduló leggyakoribb hibák? Milyen módosítások szükségesek (tűzfal, hálózat, SQL szerver)?

A hálózatos telepítés során (vagy sikeres telepítést követően a kliens gépen első indításkor) jelentkező hibaüzenetek leginkább az MS SQL Server-el kapcsolatosak. A leggyakoribb okok az alábbiak.


Tűzfal problémák

Alapesetben a Windows tűzfal (vagy más, a felhasználó által telepített tűzfal szoftver, pl. ESET SmartSecurity, Norton 360, Comodo, stb.) blokkolja az SQL Servert, ezért a kliens nem tud csatlakozni a szerverhez.

Először érdemes ideiglenesen kikapcsolni a tűzfalat. Ha így sikerül elérni az ACTUAL szervert, a tűzfal bekapcsolása után érdemes a tűzfal beállításában a kivételek közé felvenni az SQL Server TCP és UDP portjait.

Válasszuk ki a Vezérlőpult » Windows tűzfal beállítás ablakban a Speciális beállításokat.

A megjelenő ablakban bal oldali listából mind a Bejövő szabályok, mind a Kimenő szabályok pontban el kell végezni az alábbi beállításokat.

Válasszuk ki a jobb oldalon az Új szabály... gombot.

Válasszuk ki a Port beállítást.

A következő lépésben válasszuk a TCP protokollt és adjuk meg a 1433 portot.

Következő ablakban válasszuk ki az első lehetőséget (Engedélyezze a kapcsolatot).

A következő ablakban legyen minden lehetőség kipipálva.

Végül adjunk egy beszédes nevet a beállításnak.

A fenti beállításokat mind Bejövő, mind Kimenő szabályként rögzíteni kell, TCP és UDP protokollokkal egyaránt, 1433 és 1434 portokkal. Ez összesen 8 beállítás.


Vírusirtó

Először érdemes kikapcsolni a vírusirtót egy rövid időre és így kipróbálni az ACTUAL szerverhez csatlakozást. Ha ez megoldja a problémát, a vírusirtó bekapcsolása után az ellenőrzési kivételek közé érdemes felvenni az ACTUAL programot (krlogin.exe és krkereskedelem.exe).

Tapasztalatunk szerint az Avast program időközönként megjelenít olyan verziót, frissítést, ami blokkolja az ACTUAL használatot, így az alábbi hivatkozásra kattintva összefoglaltuk, hol kell a kivételekhez adni az ACTUALt.

Az Avast program elindítása után a jobb felső sarokban a Menü » Beállítások gombokat kell választani.

A megjelenő ablakban a bal oldali Összetevők gombot, majd Webvédelem sorban a Testreszabás gombbal tudjuk a beállítás ablakot előhívni.

A megjelenő ablakban bal oldali gombsorból a Kizárások feliratút választva, a megjelenő ablakban a Kizárandó folyamatok jelölőnégyzetet pipáljuk be, majd kattintsunk a Tallóz gombra.

A megjelenő fájlkiválasztó ablakban a C:\Program Files (x86)\Actual Ügyvitel mappából a krlogin.exe és a krkereskedelem.exe nevű fájlokat adjuk hozzá a vizsgálatból kizárandók közé.

Eredmény:

Az OK gombra kattintva zárjuk be a beállítás ablakokat.


Hálózati kapcsolati problémák

Előfordul, hogy az SQL Server letiltja a hálózati kapcsolatokat, ezért ezt ellenőriznünk kell: SQL Server Configuration Manager (SQL 2005 esetén), vagy srvnetcn.exe.


TCP/IP protokoll tiltása

A TCP/IP protokoll le van tiltva a kliensen / szerveren (cliconfg.exe).


Nincs elindítva az MS SQL Server szolgáltatás

Windows Start menü » Futtatás » services.msc beírása a szövegdobozba » OK. A megjelenő Szolgáltatások ablakban ellenőrizni az SQL Server (ACTUAL) szolgáltatás állapotát. Ha a nincs elindítva, akkor a jobb egérklikk, majd a menüben az Indítás menü kiválasztása.


Nincs elindítva az MS SQL Server Browser szolgáltatás

Windows Start menü » Futtatás » services.msc beírása a szövegdobozba » OK. A megjelenő Szolgáltatások ablakban ellenőrizni a SQL Server Browser szolgáltatás állapotát. Ha a nincs elindítva, akkor a jobb egérklikk, majd a menüben az Indítás menü kiválasztása.


Speciális karakterek

Ne legyen speciális karakter az alábbi nevekben:

  • gép neve;
  • felhasználó neve;
  • sql szerver példány neve.

Javasolt karakterek: ékezet nélküli kis- és nagybetűk (a-z, A-Z), illetve számok (0-9).


A számítógép vagy a szoftverek nem felelnek meg a követelményeknek

Az ACTUAL rendszerkövetelményei a következők:

  • Operációs rendszer:
    • SQL 2008 (32bit) telepítővel: minimum Windows XP SP3
    • SQL 2014 (64bit) telepítővel: minimum Windows 7 64bit
  • .Net keretrendszer:
    • SQL 2008 (32bit) telepítővel: min .net 3.5
    • SQL 2014 (64bit) telepítővel: min .net 4.0

Sikertelen ACTUAL kliens csatlakozás ACTUAL szerverhez

  • Van hálózati kapcsolat a kliens és szerver gépen?
  • Elérhető-e hálózaton keresztül az a gép, ahol az ACTUAL szerver fut (ahova az adatbázist telepítettük)? (Ezt ellenőrizhetjük pl. Windows intézővel vagy a Total Commander-rel.)
  • Sikeresen, hibamentesen települt mind az Actual szerver, mind a kliens program?
  • Fut az SQL server? Ezt ellenőrizhetjük: Feladatkezelő » folyamatok fül » programkód neve: sqlservr.exe.
  • Létrejöttek-e a Windows tűzfalban (Vezérlőpult » Windows tűzfal » Speciális beállítások » Bejövő szabályok) az alábbi bejegyzések?
    • ACTUAL Bejelentkezés
    • ACTUAL Ügyviteli Rendszer
    • MS SQL Server (ACTUAL)
    • SQL Server
  • Ha nem Windows tűzfalat használunk, beállítottuk-e a szükséges szabályokat?

Ha nem sikerül a telepítés és nincs egyértelmű hibajelzés

  • Ha volt már korábban feltelepítve ACTUAL program, azt először el kell távolítani! Erre a telepítő automatikusan figyelmeztet is.
  • Operációs rendszer eléri a minimumként meghatározott verziót? (Pl. Windows XP SP1 verzió nem megfelelő.)
  • Az operációs rendszer és az ACTUAL programmal telepítendő SQL Server címzése megfelelő-e? 32 bites operációs rendszerre nem tudunk 64 bites SQL-t telepíteni.
  • Kapcsoljuk ki a tűzfalat a telepítés idejére.
  • Kapcsoljuk ki a vírusirtót a telepítés idejére.
  • Ellenőrizzük, hogy a "C:\Program Files\Microsoft SQL Server" mappa létezik-e és van-e tartalma?
  • Ha van, ellenőrizni kell, hogy létezik-e "ACTUAL" nevű példány (pl. MSSQL10_50.ACTUAL). Ha megtaláljuk ezt a példányt, akkor vagy el kell távolítani, vagy az új telepítésben az alapértelmezett "ACTUAL" elnevezést módosítani kell (pl. ACTUAL2008-ra).