IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
Táviroda
KRONET Internet

Mi az Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás?

A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet módosításáról szóló 2/2015. (II. 3.) NGM rendelet értelmében 2016. január 1-jétől változik azoknak a jogszabály által meghatározott követelményeknek a köre, amelyeknek az adózó által használt számlázó program meg kell, hogy feleljen.

A korábbiakhoz képest új előírás, hogy 2016. január 1-jétől minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető

  • a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott számlákra, illetve
  • a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszám tartományba tartozó számlákra.

Az ACTUAL Ügyviteli program – mint azt már korábbi tájékoztatóinkban is jeleztük – 2016. január 1-jétől természetesen meg fog felelni az új szabályoknak.

Mit kell tennie?

Amennyiben nincs érvényes terméktámogatása, de szeretnének 2016 januártól az ACTUAL rendszerből számlázni, keressék az ügyfélszolgálatunkat (+36-1/302-8888/16, 28 vagy 24-es mellék), hogy megtaláljuk a megfelelő megoldást a frissítésre!

Azoknak az ügyfeleinknek, akiknek 2016.01.01-én van érvényes terméktámogatása, decemberben, külön értesítés után, letölthetik az új programverziót, mely tartalmazza az előírt funkciót. Várhatóan a partnerek címadatait frissíteniük kell az adatbázisukban, mert a változással kapcsolatosan új címadat-struktúrát kell bevezetni. Igyekszünk majd ezzel kapcsolatosan nem csak tájékoztatást és ügyfélszolgálati segítséget adni, de kényelmi (segítő) funkciókat is fejlesztünk majd hozzá. Jó alkalom lesz ez mindenkinek, hogy partnerlistáját áttekintse, frissítse, aktualizálja.

FONTOS! Azoknak az ügyfeleinknek, akik rendelkeznek aktív webáruház kapcsolattal, vagy XML import segítségével állítják elő a partneradatokat, azoknak az import fájl formátumot MEG KELL VÁLTOZTATNIUK ! Tehát jelezzék a programozóiknak, kapcsolattartóiknak, hogy a számlázással kapcsolatos adatokat ÁT KELL PROGRAMOZNI az importáláshoz! Ügyfélszolgálatunk ehhez is minden segítséget megad majd, és honlapunkon is igyekszünk minden szükséges információt megjelentetni! De számlázni csak akkor fognak tudni, ha a szükséges változtatásokat január 1-ig megteszik!

A mellékelt táblázat segítséget nyújt a programozóknak a módosított szerkezetű XML fájl előállításához.

Kérdéseiket és esetleges észrevételeiket ügyfélszolgálatunkon várjuk: +36-1/302-888 telefonszámon!