Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.77 SP8


v2.1.77 SP8 (build 667) - 2023. június

Kiemelt újdonságok

  • SP8 újdonságok
  • ShopRenter webáruház kapcsolat modul (béta verzió)
  • Bizonylatok engedélyezése
  • CsipoGO! online adatgyűjtő (PDA) teljesen online működés
  • Cikkhez, partnerhez kötelezően kitöltendő mezők beállítása
  • Emlékeztető 2. panel
  • Pénzügyi pontozások megtekintése
  • Foxpost csomag címke
  • Videótárban 20 új, hasznos videó található a program hatékony használatához

SP8 (build 665)

  • Az adattörlő kódok kezelése megváltozott (nincs szükség Egyedi azonosító modulra)!

    A tartós adathordozón (pl. telefonok, SSD, egyéb merevlemez, notebook) tárolt adatok végleges hozzáférhetetlenné tételéhez szükséges adattörlő kóddal kapcsolatban a kereskedőnek nyilvántartást kell vezetnie és a NAV részére adatszolgáltatást kell nyújtania – fogyasztók részére történő értékesítés esetén.

    Törvényi háttér és információk ezen a linken olvashatóak: https://nav.gov.hu/ado/onlinepenztargepek_1417761437385/Adatszolgaltatas_az_adattorlo_kodrol_penztargeppel_szamlazoprogrammal

    Jogszabály: https://njt.hu/jogszabaly/2020-726-20-22

     A programban az alábbiak szerint lehet az adattörlő kódokat kezelni, rögzíteni, nyilvántartani, illetve adatot szolgáltatni a NAV felé.

     Kezdeti beállítások, használati feltételek:

    • A cikk űrlapon lévő "Adattörlő kód használata" opció kipipálásával lehet beállítani, hogy melyek azok a termékek, amelyek esetén szükség van az adattörlő kódok kezelésére. Az "Adattörlő kód használata" opció beállítható tömegesen a Cikk importálás Excel fájl alapján import funkcióval is
    • Felhasználható adattörlő kódok importálása Excel-ből: a NAV-tól igényelt adattörlő kódokat importálhatjuk a programba az alábbi helyen: Export/import – Cikk import/export – Adattörlő kód importálása Excel-ből. Eladáskor ezeket az adattörlő kódokat automatikusan fogja felhasználni a program, ezért mindig gondoskodjunk róla, hogy elegendő kóddal rendelkezzünk. A program fő képernyőjén a jobb oldali Emlékeztető panelen egyébként "Már csak x felhasználható adattörlőkód van" üzenet jelenik meg, ha 20 napi fogyásnál (az elmúlt 3 hónap átlagát alapul véve) kevesebb felhasználható adattörlő kód található a nyilvántartásban (és be van állítva a figyelmeztetés megjelenítése)
    • Kapcsolódó beállítások:
      • [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Eladáskor az adattörlő kód automatikus kitöltése. Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén automatikusan kitölti az adattörlő kód mező értékét (amennyiben előtte a felhasználható adattörlő kódokat importáltuk a rendszerbe).
      • [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Eladáskor az adattörlő kód hiánya esetén figyelmeztetés. Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg amennyiben nincs elegendő aktív adattörlő kód a nyilvántartásban (az adattörlő kódokat az Export/import menüben lehet tömegesen importálni).

     Adattörlő kódok felhasználása teljesen automatikus:

    • Számla készítéskor a program automatikusan hozzárendeli a következő felhasználható adattörlő kódot a számla tételéhez.

    Számla adatok, NAV adatszolgáltatás:

    • A számla nyomtatási képén az adattörlő kód is nyomtatásra kerül.
    • A számla adatszolgáltatásban (NAV Online Számla XML-ben) megjelenik az adattörlő kód: additionalLineData szakaszban

    Egyéb tudnivalók:

    • A számla tételek táblázatban beállítható az oszlopok közé az Adattörlő kód mező
    • A még felhasználható adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasználható adattörlő kódok
    • A már felhasznált adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasznált adattörlő kódok
  • Új kimutatás: Kimutatások - Forgalmi statisztikák - Termékek forgalma (vásárlások)
  • Magyar nyelvű szállítólevélre is rákerül a kiállító EU adószáma
  • A "kiszedés alatt" űrlapon a szállítólevelek táblázatában az "Esedékesség" oszlopa mostantól a szállítólevél esedékességi dátumát jelenti (korábban a rendelés esedékességi dátuma jelent meg)
  • Szerződés másolása újként funkció: lényege, hogy a Szerződés keresőben a [Másol] gomb megnyomásával új szerződést tudjunk létrehozni a másolt szerződés adataival. Az így lemásolt szerződés még szabadon módosítható, a mentéskor egy új szerződés jön létre a rögzített adatokkal.
  • Szerződés űrlapon a Sorok fülön az [Excel import] gomb megnyomásával cikkeket lehet tömegesen importálni a szerződés sorai közé. Az excel fájl azokat az adatokat tartalmazza, mint a bizonylat sor importálás funkció (cikkszám, mennyiség, egységár), ezek közül csak a cikkszám és az egységár mező értéke lesz felhasználva. A sorok a képernyőn beállított értékek alapján fognak létrejönni, ezért a funkció elindítása előtt mindenképpen töltse ki a szerződés sorok értékeit!
  • Rendelés feldolgozásban Felhasználó szűrés: a Rendelés feldolgozás űrlapon megjelent a "Készítette" szűrési mező, ahol az ACTUAL felhasználók közül lehet egyet kiválasztani, a frissítés után csak azok a rendelések jelennek meg, amelyeket a kiválasztott felhasználó hozott létre.
  • Pénzügy - Banki kapcsolat - CIB Business online (csv) formátum módosult
  • Bizonylat űrlapon az [Új] sor melletti menüben új menüpontok:
    • Forrás raktárban lévő összes szabad készlet bizonylatba töltése: ezzel a funkcióval egy adott raktárban lévő összes terméket és készletét a bizonylat tételei közé tölthetjük
    • Cél raktárban lévő negatív készlet nullázása: ha készletünket engedjük negatívba menni, akkor hasznos lehet ez a funkció, amellyel egy raktárközi mozgás bizonylat készítése során a másik raktárból automatikusan korrigálhatjuk a negatív készletet.
  • Egyedi azonosító rögzítés bizonylat közben (gyors felvitel ablakban) ha a mentést követően van olyan egyedi azonosító, amit nem sikerült rögzíteni (mert pl. nincs készleten), akkor megjelenik egy üzenet ablak, ami tájékoztatja a felhasználót, hogy bizonyos egyedi azonosítók rögzítése nem sikerült. Ezt az ablakot bezárva megnyílik a Gyors felvitel ablak, ahol megjelennek ezek a tételek. Szükség esetén ezekből a tételekből tudunk készíteni bizonylatokat (pl. a hiányzó egyedi azonosítókat felvihetjük leltártöbblet bizonylattal).
  • Új bizonylatsablon létrehozásakor a kiválasztott partnernél beállított fizetési mód lesz az alapértelmezett.
  • SARZS leltár ablakban a "lejárat" dátum is megjeleníthető a táblázatban
  • Az előleg számla és előleg sor felhasználásokat nem veszik figyelembe a haszon kimutatások és a Vezetői információ ELÁBÉ adatai
  • A kiszedés készítésekor a program figyelmebe veszi a felhasználóhoz alapértelmezettnek beállított bizonylat tömböt.
  • Export/import menüben lehetőség van az egyedi azonosító extra adatok tömeges importálására
  • Az alábbi típusú bizonylatok esetén a sorban lévő egységár nem módosítható, ha a sor a vevői rendelés felhasználásával jött létre - ilyenkor mindig a rendelésben rögzített árat használja a program: vevői rendelés visszaigazolás, vevői foglalás.
  • Rendelés feldolgozás ablakban változások:
    • a Bruttó összeg oszlop is megjeleníthető
    • a Partner űrlap megnyitható a menüben vagy gyors gombbal (Ctrl + P)
    • a tételek táblázatban az eredeti rendelt mennyiség oszlop is megjeleníthető ("Mennyiség (eredeti)"smile02.
  • FTP cikk export xml-ben is működik a "Termék változat" extra sablon típus (mint UNAS-ban). Vagyis ha egy extra sablon típusa "Termék változat", akkor a cikk export xml fájl a <Variants> tag alatt ezeket az adatokat is tartalmazza.
  • A bizonylat űrlapon a "Bizonylatszám 2." mező alapesetben nem szerkeszthető, duplán rákattintva szerkeszthetővé válik.
  • Cikk törzsben a "Méret, súly" fülön méret adatok is megadhatók (szélesség, hosszúság, magasság).
  • Bizonylat készítéskor a partner részére az utolsó beszerzési ár megjelenítés esetén mostantól nincs bizonylat típus szűrés, azaz mindegy, milyen típusú bizonylatot készítünk, a program mindig a legutolsó bizonylatában szereplő árat ajánlja fel. Tartozik hozzá egy beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Szerződések, árak -> Partner utolsó árának meghatározásakor a bizonylat típus figyelembe vétele: Ez az opció 'Az alapértelmezett ár meghatározásának módja' beállításra van hatással. Ha ki van pipálva, akkor a partner utolsó bizonylatában szereplő egységár meghatározása során figyelembe veszi a bizonylat típusát. Azaz ha vevői rendelést készítünk, akkor az utolsó vevői rendelésben szereplő árat ajánlja fel a program. Ha kivesszük a pipát az opcióból, akkor mindegy, milyen bizonylatot készítünk, mindig a legutolsó bizonylatban szereplő árat ajánlja fel.
  • Cikk élettörténet táblázatban az oszlopok szélessége, valamint a rendezettség most már elmenthető.Adattörlő kódot csak magyarországi székhelyű fogyasztóknak (belföldi származás) kell adni számla készítéskor.
  • Bizonylat sor felviteli ablakban a gyors találat táblázatban a nettó egységár oszlop is megjelenik: a cikkszám beírása során a gyors találat ablakban megjelennek a keresésnek megfelelő cikk adatok (cikkszám, cikknév, partner cikkszám), mostantól az egyik nettó Ft-os eladási ároszlop is megjeleníthető. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Cikk kereső beállításai -> Cikk gyorskeresőben a nettó egységár megjelenítése. Beállíthatjuk a bizonylat sor szerkesztő ablakban lévő cikk gyorskereső találati ablakában a cikk nettó egységárának (1-5 ároszlop) megjelenítését.
  • A Munkaidő - Gyártási munkaidő rögzítése (vonalkóddal) funkcióban a gyártott mennyiség is rögzíthető. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Gyártás munkaidő űrlapon a "Mennyiség (gyártott)" mező megjelenítése. A fenti opció kipipálása esetén a gyártás munkaidő űrlapon megjelenik a "Mennyiség (gyártott)" mező, ahol a legyártott mennyiség rögzíthető. A "Gyártott mennyiség" mező csak abban az esetben szerkeszthető, ha a beírt azonosító adatok alapján egy már elindított gyártási folyamat lezárásáról van szó (Stop folyamat). A mentés során a "Gyártott mennyiség" mező értéke rögzül a munkaidő táblázatban. A "Gyártási munkaidő" kereső ablakban a "Gyártott mennyiség" oszlop is megjeleníthető. A Kimutatás - Gyártás munkaidő nyilvántartás funkcióban a "Gyártási bizonylat, munkatárs, munkafázis szerint - részletes" kimutatásban a "Gyártott mennyiség" mező is megjelenik, amennyiben a beállításban ki van pipálva a Gyártási munkaidő űrlapon "Gyártott mennyiség" opció.
  • Az ideiglenes gyártási munkalap nyomtatványon a vevői rendelésszám 2. is megjelenik.
  • Egyszerű gyártás során amennyiben a vevői rendelés alapján készült a bizonylat és a rendelés soraiban a gyűjtőkódok is kitöltésre kerültek, akkor a gyártáskor generált készletbizonylatok soraiban is tárolásra kerülnek: Szerelvény (alapanyag felhasználás), Szerelvény (végtermék bevét)
  • Hibajavítások

SP7 (build 657)

  • ShopRenter webáruház integráció továbbfejlesztése
  • Ha egy vevői számla valamelyik tétele esetén elmarad az adattörlő kód megadása, akkor a program 3 napig vár a számla NAV Online Számla rendszerbe történő felküldésével. Ha 3 nap után sincs megadva a kód, akkor adattörlőkód nélkül küldi fel a számlát. Ha az adattörlő kód használata be van állítva a cikknél, akkor most már bárkinek (nem csak magánszemélynek) készítünk számlát, a program automatikusan rögzíti az egyedi azonosítónál a következő felhasználható adattörlő kódot.
  • A webáruház kapcsolat modulban a cikk_import xml-bem megadható az aktív tulajdonság is: <active>1</active>
  • Cikk keresőben közvetlenül lehet indítani egy SQL lekérdezést (nyíl ikon). A szkript kiválasztása után a cikk keresőben lévő cikkek szűrésével működik a lekérdezés.
  • Egyszerű gyártás bizonylatban az [Új (F3)] gomb melletti menüben új funkció: "Gyártandó rendelések (cikk szerint összesítve a receptúra nélküli rendelések)". Ezzel azokat az élő vevői rendelési mennyiségeket láthatjuk egy külön ablakban, amelyek receptúrával rendelkeznek, de a bizonylatban nem került rögzítésre a receptúra. Ha inkább tömeggyártással foglalkozunk, ahol a receptúra összetétele nem nagyon változik, vagy az összetevők jellemzően készleten vannak, vagy a vevőnek nincs szüksége a bizonylatokon az összetevők adataira, akkor mindenképpen érdemes kikapcsolni a receptúra mentést a rendelés tétel rögzítése során. Ezt a bizonylat sor rögzítő ablakában az űrlap bal alsó sarkában lévő „Receptúra mentése” opció kikapcsolásával érhetjük el. A fenti opció alapértelmezett értékét beállíthatjuk itt: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Receptúra beállítások -> Bizonylat felvitelkor a receptúra kell. Az ilyen esetekben az Egyszerű gyártási bizonylat űrlapon az [Új (F3)] gomb melletti menüben látható „Gyártandó rendelések (cikk szerint összesítve a receptúra nélküli rendelések)” funkció segít abban, hogy melyik termékből, milyen mennyiségben kell gyártanunk.
  • Webáruház kapcsolat modul esetén az adott webáruházba exportálandó cikkeket előre beállíthatjuk. A webáruház szinkronizáció beállításban a cikkcsoport szűrésnél már nem csak az elsődleges (fő) cikkcsoportot állíthatjuk be, hanem bármilyen cikkcsoportot (akár elsődleges, akár további cikkcsoportot, valamint a cikkcsoport struktúra bármelyik szintjén lévőeket).
  • Előlegszámla készítése esetén az áfa kiválasztása után a megjegyzés mezőben megjelenik az áfa törzsben rögzített megjegyzés.
  • Vevő számla keresőben futár címke nyomtatás (Ctrl+F5) funkció mellett a Ctrl+F7 gomb megnyomásával lehetőség van a Csomagolás űrlap megjelenítésére is, így pl. a csomagok súlya, mennyisége is megadható.
  • Szállítási mód űrlap megváltozott: ezentúl a "Futár típus" mezőben lehet kiválasztani, hogy az adott szállítási mód melyik futár cégnek felel meg (pl. GLS, DPD). Egyúttal a beállításban megszűntek a korábbi szállítási módonkénti beállítások.
  • Cikkszám tömeges módosítása: ez egy speciális cikk adat módosítás, mivel a cikkszámot használja a program a cikkek azonosítására. Ha a cikkszámot szeretnénk módosítani, akkor a cikk azonosítására használjuk a <CikkID> oszlopot, amit pl. a Cikk keresőben tudjuk exportálni Excel-be. Cikkszám tömeges módosítása esetén az excel fájl csak ezeket az oszlopokat tartalmazhatja, ebben a sorrendben: „Cikkszám”, „<CikkID>”. A Cikkszám mező tartalmazza a módosított cikkszámot, míg a <CikkID> a módosítandó cikk adatbázis azonosítójának számát. Mindkét oszlop kitöltése kötelező!
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Központi e-mail cím
    A program által küldött rendszer szintű leveleket az itt megadott e-mail címmel küldi ki (ilyen pl. a fizetési emlékeztető e-mail). Ha nincs kitöltve, akkor az éppen bejelentkezett felhasználó e-mail címéről lesz kiküldve a levél.
  • Bizonylatok felhasználása ablakban az aktuális fülön lévő összes tétel egy gyorsbillentyűvel kijelölhető (Ctrl+1), illetve a kijelölés egy másik gyorsbillentyűvel törölhető (Ctrl+0).
  • Egy engedélyezett bizonylatot most már nem csak az engedélyező felhasználó módosíthatja, hanem bárki, aki ugyanabba az engedélyező csoportba tartozik, mint aki ténylegesen engedélyezte a bizonylatot.
  • Ha lemásoltunk egy engedélyezett bizonylatot, akkor az engedélyező adatokat is másolta, így nem engedte módosítani a bizonylat sorait egy olyan felhasználó esetén, aki nem az engedélyező felhasználó volt.
  • A Kimutatások - Eladások haszna listában az előleg sor nem jelenik meg, mert elronthatja az adott számla haszon kimutatását.
  • A CsipoGO! applikációban beállítható "Általános rögzítő" menüvel rögzített csomagok nem jelentek meg a CsipoGO! csomagok között, mivel a Törzsadatok - CsipoGO online PDA menüben lévő "Engedélyezett bizonylat típusok" funkcióban nem szerepelt.
  • Az Egyszerű gyártás űrlapon az "Új" - "Gyártandó rendelések" ablakban most már a [Receptúra] gomb megnyomásával az adott cikk receptúráját is megnézhetjük, illetve a gomb melletti kis nyílra kattintva ellenőrizhetjük az alapanyagok készleteit.
  • Ha kapcsolt sort tartalmazó vevői bizonylatot használunk fel ÉS a kapcsolt bizonylat devizás, akkor a bizonylatok felhasználása ablakban a "szállítói beszerzési ár" értékét az aktuális árfolyamon átszámolja, és ezt az értéket tárolja el. A kapcsolt sor tipikusan a vevői ajánlat és szállítói ajánlat összekapcsolására szolgál, így tudjuk ellenőrizni, hogy kitől, milyen áron fogjuk megvásárolni az adott vevői ajánlatban szereplő terméket.
  • Hibajavítások

SP6 (build 651)

  • Új késedelmi kamatszámítási módszer: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Késedelmi kamat -> Késedelmi kamatszámítás módszere: 3. módszer, ahol minden egyes kamat periódus esetén külön számításra kerül az aktuális jegybanki kamat értékével és a kamat tényezővel(%)
  • Új CsipoGO! funkcók (a március végi CsipoGO! applikációban lesz elérhető): 
    • Futárcímke nyomtatás kérés: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Adatgyűjtő (PDA) -> CsipoGO PDA - CsipoGO! időzítő (másodperc). Beállítható, hogy a PDA eszközön beolvasott számlaszám alapján a program automatikusan futár címkét nyomtasson. A fenti beállításban azt állíthatja be, hogy milyen gyakorisággal ellenőrizze a CsipoGO! applikációt (másodpercben adhatja meg az értéket, nulla beírásával a funkció kikapcsolható). Csak a CsipoGO! applikáció használata esetén kapcsolja be, és csak annál a felhasználónál, aki a CsipoGO! alkalmazást használja. A beállított időközönként ellenőrzi a program, hogy jött-e újabb számlaszám, ha igen, elindítja a címke nyomtatást. 
    • Kiszedés számla alapján: a vevői számlák alapján is végezhető a kiszedési funkció
  • Adattörlő kódok kezelése: bizonyos adathordozó termékek fogyasztó (magánszemély) részére történő értékesítésekor a kereskedő köteles adatot szolgáltatni a NAV-nak a fogyasztónak átadott adattörlő kódokról és az átadás dátumáról. Részletes információ:  https://nav.gov.hu/ado/onlinepenztargepek_1417761437385/Adatszolgaltatas_az_adattorlo_kodrol_penztargeppel_szamlazoprogrammal
    • Jogszabályi háttér: https://njt.hu/jogszabaly/2020-726-20-22
    • Adattörlő kódok kezeléséhez az Egyedi azonosító modult kell használni. Az egyedi azonosító űrlapján lehet kitölteni az adattörlő kódot.
    • A számla nyomtatásban a gyáriszám mellett az adattörlő kód is kijelzésre kerül.
    • További jellemzők:
    • Cikk űrlapon új opció: "Adattörlő kód használata"
    • "Adattörlő kód használata" opció beállítható tömegesen Excel importtal is.
    • Egyedi azonosító ablakban meg lehet adni az adattörlő kódot (egyediséget vizsgál)
    • Kiszállítás / számla készítéskor az egyedi azonosítóval együtt az adattörlő kód is nyomtatásra kerül (ha be van állítva)
    • Normál ker. termék illetve beépített késztermékben is kezeli
    • NAV Online XML-ben megjelenik az adattörlő kód: additionalLineData
    • Gyáriszám keresőben beállítható az oszlopok közé: adattörlő kód
    • Gyáriszám felhasználása esetén működik az F5 gomb, így mielőtt a gyáriszám kijelölésre kerülne, megadható az adattörlő kód a gyáriszám űrlapon, és menthető.
    • Kapcsolódó új beállítások:
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód hiánya esetén figyelmeztetés
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg amennyiben az adattörlő kód még nem lett kitöltve az Egyedi azonosító űrlapon.
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód automatikus kitöltése
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén automatikusan kitölti az adattörlő kód mező értékét (amennyiben előtte a felhasználható adattörlő kódokat importáltuk a rendszerbe).
    • Adattörlő kódok importálása excel-ből (cikk import menüben)
    • Adattörlő kódok automatikus kitöltése
    • A felhasználható adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasználható adattörlő kódok
    • A jobb oldali Emlékeztető panelen "Már csak x felhasználható adattörlőkód van" üzenet jelenik meg, ha 10 alatt van a számuk (és be van állítva a figyelmeztetés)
    • Érdemes először a szállítólevelet rögzíteni, megadni a gyáriszámokat, és csak utána elkészíteni a számlát, hogy a NAV Online Számla felküldésbe belekerüljön az adattörlő kód!.
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Riasztás esetén automatikus e-mail küldés a felelősöknek. A CRM/szerviz űrlapon be lehet állítani riasztást. A fenti opció kipipálása esetén, ha esedékessé válik a riasztás, akkor a program automatikusan e-mailt küld erről a felelősök részére.
  • E-számla esetén az eladó bank neve is belekerül az xml fájlba (a "szamla/fejlec/elado/bank" tagban)
  • A pénzügy - Pénzügyi funkciók menüben a devizás bank esetén a HUF egyenleg számítása a devizás összeg aktuális árfolyama alapján történik.
  • A fő képernyő alsó státusz sorában kijelzésre kerül az aktuális bizonylatolási év (pl. "Bizonylatolási év: 2023)"
  • Az [Email] - Elküldött illetve El nem küldött üzenetek keresőben dátum szűrés mezőket is használhatunk.
  • Bizonylat importálás ACTUAL xml fájl alapján funkcióban ha az xml-ben ki van töltve a <Maganszemely>0 tag, de nincs átadva adószám, akkor nem tekinti automatikusan magánszemélynek a vevőt (csak akkor, ha a nincs kitöltve a <Maganszemely> tag és nincs adószáma)
  • Új jogosultság: Törzsadatok - "Alapértelmezett szállító tömeges beállítása a cikk törzsben"
  • NAV Online szállítói számla import funkcióban gyors gombokkal is elindíthatjuk a különböző bizonylat készítési folyamatot
    • Szállítói előlegszámla rögzítése [F6]
    • Szállítói egyéb számla rögzítése [F7]
    • Bevételezés rögzítése [F8]
    • Bevételezés és szállítói számla rögzítése [F9]
    • Szállítói számla rögzítése [F12]
  • Futár cégek esetén két szállítási módot is megadhatunk: házhozszállítás / csomagpont. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár
  • Fizetési emlékeztető levél csak az átutalás fizetési módot tartalmazó számlák alapján készül.
  • Számla kiállításakor a mentés gombra kattintva felugró felhasználható előlegszámlára való figyelmeztetés esetén Mégsem lehetőség is van (azaz megszakítható a mentési folyamat).
  • Cikk keresőben az alsó helyettesítő ablakban "Minimum készlet" oszlop is megjeleníthető.
  • Pénzügy - Pénzügyi funkciók - Bank rögzítéskor devizás banki kivonat is feldolgozható az [Import fájl] menüben a "Banki fájl (általános) betöltése" funkcióban.
  • Az adott bizonylaton az automatikus érték kedvezmény törölhető a sor törlésével.
  • Vevői számla készítésekor az Előleg gombot megnyomva megjelenő ablakban az előlegszámla Bizonylatszám2 oszlopa is megjeleníthető.
  • ECOD xml megrendelés fájl feldolgozása és a megrendelés adatainak importálása a vevői rendelésbe. A funkció kétféleképpen is indítható:
    • manuálisan az ügyvitelben az "Export/import" menüben lévő "Vevői megrendelés importálása ECOD xml fájl alapján" funkció elindításával egy xml fájl kiválasztása után készül el a vevői rendelés.
    • automatikusan a Webáruház kapcsolat modulban. Az import időzítésnek megfelelően figyeli a program lenti beállításban lévő mappákat. Ha azokban megjelenik egy ECOD xml fájl, akkor elkezdi feldolgozni, és importálni a vevői rendelések közé. A működés gyakorlatilag a webáruházból érkező rendelésekhez hasonló. Az ECOD xml fájlból csak a legfontosabb adatokat dolgozza fel: rendelés fejléc adatok: vevő (ILN kód alapján), rendelésszám, várható szállítás dátum (esedékesség), rendelés sor adatok: cikkszám (vonalkód), cikknév, mennyiség, egységár.
    • Kapcsolódó beállítások:
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok automatikus feldolgozása
        A fenti opció kipipálása esetén a webáruház kapcsolat modul automatikusan feldolgozza az ECOD xml fájlokat és vevői megrendelésként rögzíti a bizonylatokat. Az ECOD xml fájloknak a fenti beállításban lévő mappákban kell lenniük, és a fájl neve bármi lehet, de a kiterjesztés xml legyen.
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok mappája
        Az ECOD xml fájlokat tartalmazó mappa állítható be. Pontosvesszővel (;) több mappát is megadhatunk (pl. c:\ecod\metro;c:\ecod\auchan)
  • Cikk keresőben a [Listához ad] gomb melletti menüben már Excel fájl alapján is betölthetjük a cikkeket.
    A funkciót használhatjuk a cikkek további cikkcsoportba sorolásához is, azaz ezzel a módszerrel gyakorlatilag excel-ben lévő cikkekhez állíthatunk be további cikkcsoportokat tömegesen. A Cikk kereső felső ikonsorán új menüpont: Listához adott elemek cikkcsoportba sorolásának törlése: ezzel a funkcióval tömegesen lehet a kiválasztott cikkek további cikkcsoportba sorolását törölni.

SP5 (build 646)

  • Hibajavítások
  • Ha bizonylat készítés esetén a vevő nevére kattintunk, majd a megjelenő Partner űrlapon lévő cím adatokat módosítjuk, akkor eddig automatikusan frissítette a bizonylat cím adatait. Ezután már csak abban az esetben, ha nem használtunk fel forrás bizonylatot.
  • Ha az Emlékeztető panelen megjelenik a "előlegszámla alapján nem készült végszámla x napja" üzenet, akkor most már rá is lehet kattintani, és megjelennek az élő előlegszámlák.
  • Bizonylat importálás xml fájl alapján funkcióban:
    • amennyiben az xml fájlban a nem alapértelmezett kapcsolattartó szerepel (<PartnerKapcs> tagban) automatikusan felviszi a partner törzsbe a kapcsolattartók közé, ha a név alapján még nem szerepel a kapcsolattartók között. Ellenkező esetben csak módosítja a meglévő kapcsolattartó adatokat
    • amennyiben az xml fájlban lévő partner még nem szerepel a partner törzsben, akkor a megjelenő üzenet ablakban a partner neve mellett az "(új)" szöveg jelenik meg
    • az adószám mező szűrése (ha nem tartalmaz számokat, csak üres karaktereket (pl. szóköz, - karaktert), akkor üresnek tekintendő.
  • GS1-128 vonalkód kezelése az Egyedi azonosító tranzakció ablakban: a GS1-128 vonalkód egy speciális kód, amely az EAN13 vonalkód mellett számos egyéb információt is tartalmaz (pl. gyáriszám, SARZS/LOT szám, lejárati idő, mennyiség, stb..). Az Egyedi azonosító tranzakció ablakban az "Egyedi azonosító" mezőbe beolvasott GS1-128 vonalkódból kiolvassa az egyedi azonosítót valamint a lejárati dátumot, és automatikusan beírja az egyedi azonosítók közé, ezzel meggyorsítva az egyedi azonosítók rögzítését/kiválasztását.
  • Gyors felvitel ablakban a "További műveletek" menüben új menüpont: "Legutoljára rögzített tételek betöltése a táblázatba (Ctrl+U)". Ez a funkció különösen akkor hasznos, amikor elkezdünk egy bizonylatot, majd kiderül, hogy egy másik típusú bizonylatba kellene betölteni a Gyors felvitel ablakban rögzített tételeket.
  • Számla sztornózás ablakban a fizetési mód is megadható.
  • Bizonylat keresőben az [Excel export (fej és sorok)] funkcióban újabb oszlopok választhatóak ki: "Fejezetszám", "Esedékes (visszaigazolva)"
  • Eladások - Számla módosítás funkcióban új lehetőség: "Módosítás - módosító (helyesbítő) számla kiállítása és szállítólevél visszanyitása": A kiválasztott számla alapján módosító számla kiállítása (készletmozgás nem történik), valamint a kapcsolódó szállítólevél sorok visszanyitása (így újra felhasználható egy új számla készítésekor).
  • Egyedi azonosítók felhasználása ablakban a táblázatban megjelenik az "Egyedi azonosító 2" oszlop is.
  • A bizonylat sor táblázatban új oszlop választható ki: "Mennyiség (felhasznált)" - ami azt mutatja meg, hogy az adott sorban lévő tétel milyen mennyiségben lett felhasználva a cél bizonylatban (pl. szállítólevélből számla készítés esetén).
  • Bizonylat ár nélkül nyomtatvány módosítása
  • Készpénzes gyűjtő vevő esetén a bizonylat rögzítés során a Cím ablakban néhány módosítás történt:
    • "Minden cím azonos" opció jelenik meg az űrlap alján: kipipálása esetén a számlázási címmel fog megegyezni az összes cím
    • [Cím másolása] gomb: rákattintva bemásolja a számlázási címet az összes címbe
    • Készpénzes gyűjtő vevő esetén minden cím adat tárolva van a bizonylatban (pl. adószám, származás)
  • Automatikus fizetési emlékeztető e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet, és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Csak azon vevők számlái alapján készül levél, akiknél a vevő űrlapon a "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - nap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail levéltörzs: 

      A fenti beállítások alapján a program automatikusan fizetési emlékeztető e-mailt küld a vevő részére a számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszáma

  • Automatikus értesítés hátralékról e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet a hátralékról (fizetési határidő eltelt x nappal), és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. Csak azon partnerek esetén készül ilyen e-mail, akiknél a A "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - munkanap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail levéltörzs:
    • A fenti beállítások alapján a program automatikusan emlékeztető e-mailt küld a vevő részére az elmaradt fizetés esetén számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszám

SP4 (build 641)

  • Hibajavítások
  • A bizonylatok nyomtatási ablakában több nyomtatvány is kijelölhető, az e-mail-ben küldés opció választása esetén ezeket a nyomtatványokat pdf-be exportálva automatikusan a levélhez csatolja, és így küldi el az adott e-mail címre.
  • Cikk űrlapon a Szállítói adatok ablakban a cikknév mező dupla kattintás után szerkeszthető és módosítható.
  • "Rendelés és foglalás" funkció esetén amennyiben a rögzítendő tétel mennyisége extra mértékegységben van megadva, akkor a foglalási mennyiség csak az adott átváltási szám egész számú többszöröse lehet. Például: egy termék esetén az extra mértékegység: 1 karton = 10 db. Ebben az esetben csak 10,20,30... db foglalható, azaz 1,2,3 karton a szabad készletek figyelembe vételével.
  • Webkapcsolat modulban a szerelvény típusú cikkek készletei nem kerülnek exportálásra
  • CsipoGO! modulban változások:
    • A CsipoGO! csomagban a megjegyzés mező is kiválasztható (a CsipoGO! applikációban megadott megjegyzés szövege jelenik meg)
  • CsipoGO!  mobil applikációban (v1.3.1) változások (hamarosan elérhető lesz a Play áruházban):
    • A cikk adatoknál a tárhely adat is megjelenik (cikk űrlapon a Készletek fülön kitöltött tárhely mező értéke)
    • A tétel ablakban lehet vonalkódot beolvasni, ha megtalálja a cikket akkor rááll, és behozza az adatlapot ahol a mennyiséget lehet beírni
    • A menüben lehet váltogatni, hogy az összes vagy csak a befejezetlen tételeket mutassa
    • A leltáron kívül mindegyik bizonylathoz lehet megjegyzést beírni
  • Készlet táblázatban a foglalt készleten dupla kattintással megjelenő készlet részletezés ablakban a rendelés bizonylatszám 2 mezője is megjelenik

SP3 (build 639)

  • Hibajavítások
  • A tömeges szállítólevél lezárás funkció használható szállítói szállítólevelek esetén is
  • Bizonylat sor ablakban az Egységár gombra [...] megjelenő táblázatban a szerződéses árak szövege jobban látszódik (pl. "(szerződés: valami)" helyett "(valami - szerződés)", az egységár feletti kék szöveg hosszabb, így jobban kifér a szerződés neve
  • Az Eszközök menüben a "Hiba napló megtekintése" funkcióban utólag is megtekinthető a korábban keletkezett hibaüzenet.
  • Jutalék elszámolás keresőben a dátum szűrésnél a máshol megszokott dátum választás megvalósítása (tól, ig)
  • Vevői ajánlat - Szállítói ajánlat kapcsolása esetén nem csak a Szállítói beszerzési ár mezőbe veszi át a szállítói bizonylatból az egységárat, hanem az utolsó beszerzési ár mezőbe is.
  • A Bizonylat keresőben lévő „Excel export (fej és tételek)” funkcióban újabb oszlopok is megjeleníthetőek: Kapcsolt bizonylatszám, Egyedi termék.
  • Pénzügyi egyenlegközlő levél e-mailben történő elküldése funkcióban változások a „Pénzügyi levélszövegek” fülön: További tájékoztató információ jelenik meg és egy gomb került az iktatás területre, hogy segítséget nyújtson a beállításban, a levél sablon szöveg megadásban
  • Pénzügy – Törzsadatok - Pénzeszköz űrlapján beállítható a "Banki import fájl formátuma": "ACTUAL általános csv", "Multicash MT940 formátum (*.STA)", "Hagyományos OTP CSV formátum 2. (Electra)", "Budapest Bank csv formátum". A Bank rögzítésekor az [Import fájl] gombra kattintva automatikusan a pénzeszköznél beállított import fájl típust választja ki a program
  • Ha a CRM űrlapon riasztást állítunk be, akkor most már e-mailben is küld értesítést a felelős személynek, illetve a címzetteknek a beállításnak megfelelően. Ez a CRM sorában is rögzítésre kerül (a riasztás ténye, illetve az elküldött e-mail külön sorokban).
  • Bizonylatok fájlba nyomtatása és e-mailben küldése esetén a képernyőn kiírja, hogy milyen címre küldi a levelet.
  • Új ShopRenter beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter webáruház -> Cikkcsoport szinkronizáció: Amennyiben nincs kipipálva a fenti opció, akkor a ShopRenter API esetén a cikkcsoportok szinkronizációja nem történik meg. Ez azt jelenti, hogy a cikkek exportálása esetén a cikkcsoport adatok nem kerülnek átadásra. Ellenkező esetben a cikkeknél kötelező legalább egy cikkcsoportot megadni, illetve a webáruház szinkronizáció beállításban az adott cikkcsoporthoz tartozó ShopRenter kódot ki kell tölteni!
  • Vevői ajánlatok alapján lejárat előtti emlékeztető e-mail küldése tömegesen: a vevői ajánlatban szereplő lejárati dátum figyelembe vételével lehet tömegesen emlékeztető e-mailt küldeni a vevők kapcsolattartóinak e-mail címére.
    A funkció helye: Az Eladások - Egyéb funkciók menüben - "Nyitott vevői ajánlatok lejárat előtti emlékeztető e-mail küldés (kijelöléssel)". Azok a vevői ajánlatok lesznek elküldve, amelyeknél a "lejárati dátum" - "a beállításban lévő napok száma" >= a mai nap. A funkció elindítása után megjelenik az Ajánlat kereső, ahol megjelennek a küldendő vevői ajánlatok egy pipálható oszloppal (alapban minden pipálva van).
    A [Kiválaszt] gomb megnyomása után azon vevői ajánlatok esetén készül e-mail, amelyeknél a "Kijelöl" opció ki volt pipálva. A levél mellékletében az ajánlat pdf formátumban kerül tárolásra.
  • Pénzügy - Infó - Számlák teljesítései ablakban a Bank/pénztár soron dupla kattintással (vagy F5) megnyílik az adott pénzügyi teljesítés (bank) bizonylat űrlapja
  • Mennyiségi kedvezmény működik a további partner csoportok esetén is (ha a mennyiségi kedvezmény űrlapján nem a fő partner csoport volt beállítva, akkor eddig ezeket nem kezelte a program)
  • MNB aktuális árfolyamának automatikus lekérése és mentése a deviza árfolyamok közé, naponta kétszer. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> MNB árfolyam folyamatos lekérdezése. A fenti opció kipipálása esetén az ügyviteli program minden nap kétszer lekéri (az ügyvitel elindításakor illetve 11 óra után) és menti az aktuális MNB deviza árfolyamokat. A rögzített árfolyamok megtekinthetőek itt: Törzsadatok -> Bizonylat adatok -> Rögzített deviza árfolyamok (az utolsó módosítás dátuma is rögzítésre kerül).

SP2 (build 635)

  • Hibajavítások
  • Ha a kliens program verziója eltér az adatbázisétól, akkor a megjelenő üzenet ablakban kiírja a jelenlegi verziószámot is
  • Bank rögzítése a számlától eltérő devizanemben (automatikus pontozással):
    Amennyiben a számla devizanemétől eltérő devizában történik a pénzügyi teljesítés rögzítése (a Bank rögzítése funkcióban), akkor a javasolt eljárás a következő, ha pl. HUF bankszámlára történik EUR vevői számla fizetése:
    • A „Tranzakció” mezőben a „vevői bevétel”-t válasszuk,
    • Válasszuk ki az egyenlített számlát
    • A „Bevétel” mezőbe írjuk be az utalásban szereplő HUF összeget, a deviza összeg mezőben a számla összege jelenik meg a számla devizanemében, és így mentsük a bizonylat sort.
    Ebben az esetben a rendszer automatikusan összepontozza a számlával a banki fizetést, valamint automatikusan elkészíti az árfolyam különbözet alapján a korrekciós bizonylatot is (árfolyam veszteség /

SP2 (build 634)

  • Hibajavítások
  • Partner űrlapon az Egyéb adatok fülön a "Nyitott szállítólevél" mező mellett a [...] gomb megnyomásával megnyílik az adott partnerre szűrt nyitott szállítólevelek listája
  • Új kimutatás az egyedi azonosítókhoz:  Egyedi azonosítók bizonylatonként (csak vevői szállítólevél árakkal) kimutatás készítése. A kimutatás az "Egyedi azonosítók bizonylatonként" kimutatás alapján készül, ahhoz képest az alábbi változtatásokkal:
    • Csak a vevői szállítóleveleket tartalmazza
    • A lista kibővül az alábbi oszlopokkal:
      • beszerzési ár (HUF) = a bejövő szállítólevélben rögzített nettó egységár
      • eladási ár (HUF) = a vevői szállítólevélben rögzített nettó egységár
  • Vevői visszáru esetén az összes vevői szállítólevél tömb alapján lehet visszáruzni, vagyis a visszáru funkció elindításakor a megjelenő Bizonylatok felhasználása ablakban az összes vevői szállítólevél megjelenik, függetlenül attól, melyik bizonylat tömbben lett rögzítve)
  • Webkapcsolat modulban képfeltöltés esetén ha a képfájl tartalmaz útvonalat (és a kép ott létezik), akkor onnan próbálja meg feltölteni a képet. Minden más esetben a cikk központi mappájából.
  • Költségfelosztás módosítása:
    • Összes sor törlése gomb
    • Költségfelosztás mentése után a bevételezési bizonylatok megtartása a táblázatban opció
  • Cikk űrlapon a Beszerzés ár fülön megjelent az [Utolsó költség felosztás] gomb
  • A cikk keresőben a készleten levő egyedi azonosítója gombra kattintva megjelenő táblában a cikkszám is megjelenik.
  • Cikk export/import Excel fájl alapján funkcióban az export fülön lehetőség van arra is, hogy a termékeket a Cikk kereső alapján szűrjük le. Ehhez a [Betöltés cikk keresőből] gombot kell megnyomni, ebben az esetben a megjelenő cikk keresőben állíthatjuk be a szűrési feltételeket, majd a [Kiválaszt] gomb megnyomása után csak a szűrési feltételeknek megfelelő cikkek lesznek exportálva.

SP1 (build 631)

  • ShopRenter API modul: népszerű bérelhető ShopRenter webáruház API az alábbi funkciókkal:
    • cikk adatok exportja a webáruházba (alapadatok, árak, kedvezmények)
    • készlet adatok exportja a webáruházba
    • megrendelések importja a webáruházból
    • megrendelés állapotának változása esetén státusz exportálása a webáruházba
  • A cikk keresőben a "Web - új" oszlopot is ki lehet választani az [Oszlop] ikon segítségével
  • Csatolt fájlok tömeges felvitele drag & drop módszerrel: a csatolás ablakban az [Új sor (F3)] gombra lehet ráhúzni a Fájlkezelőben kijelölt fájlokat, amelyeket egyből felvisz a táblázatba (ha előtte a fájl felviteli területen kitöltöttük a mezőket, akkor azoknak az értékeivel, pl. "csatolás leírása", "Webáruházban megjelenik").
  • Számla sztornózás esetén a Sztornó ablakban a teljesítés dátum alapban az eredeti számla teljesítés dátumával egyezik meg, és csak dupla kattintással módosítható.
  • Előlegbekérő levél készítésekor az Előleg gombra kattintva megjelenő szövegdobozba % értéket is írhatunk (pl. "30%").
    Ebben az esetben a bizonylat bruttó összegéből kiszámolja annak megadott százalékkal csökkentett értékét, és az lesz az előleg összege.
  • Készletmozgás - Bizományos - Bizományba vétel - Fogyási jelentés: a megjelenő felhasználható bizonylatok "Sor megjegyzés" mezőjébe bekerül a szállítói cikkszám (ha be van állítva és van neki rögzítve).
  • Banki kapcsolat - [Utalás törlése] ablakban a "Szűrés" mezőbe beírva a számlaszámot, megmutatja, hogy melyik utalási csomagban szerepel.
    A csomagot törölve (F8), újra utalható az adott számla (illetve a csomagban szereplő összes számla).
  • Bizonylat sor szerkesztő ablakban az [Élettörténet] gomb az élettörténet joggal működik csak.
  • Emlékeztető 2. drag & drop módszerrel. Az Emlékeztető 2. panelen lévő "Utoljára módosult események" és "Utoljára módosult partnerek" ráhúzható az Eladás és Vásárlás menüben lévő gombokra, így
    • új bizonylat készíthető az adott partner részére
    • Kereső gombokra ráhúzva automatikusan az adott partner neve kitöltésre kerül.
  • Pénzügy - Banki kapcsolat - CIB Business Online csv formátum: Beállítható a pénzeszköz (bank) űrlapján a Banki interfésznél a CIB Business Online csv formátum is. A Pénzügy - Banki kapcsolat - Utalások előkészítése funkcióban ilyen formátumba is exportálható a Ft átutalási megbízás.
  • Web cikk export xml fájlban az extra adatok köre bővült a "csoport" és "kategória" adatokkal:
    • extracategory_id Nem char(20) Az extra adat kategória besorolásának kódja (iktatószám)
    • extracategory_name Nem char(50) Az extra adat kategória besorolásának neve
    • extragroup_id Nem char(20) Az extra adat csoport besorolásának kódja (iktatószám)
    • extragroup_name Nem char(50) Az extra adat csoport besorolásának neve
  • NAV szállítói számla import: ha olyan cikket tartalmaz a számla, amelynek cikk megnevezése megegyezik az ACTUAL-ban tárolt cikknévvel (és nincs több ilyen cikk), akkor felajánlja a program ezt a cikkszámot, így nem kell a felhasználónak összepárosítania.
  • Eredeti vevői számla nem lehet negatív előjelű, erre figyelmeztet a program, de engedi a rögzítést.

CsipoGO! ONLINE ADATGYŰJTŐ (PDA)

  • Online cikk adatok lekérése: Beállítások –> Cikkadatok online lekérése. Beállítása esetén nincs szükség törzsadat szinkronizációra, a cikk adatokat közvetlenül az ACTUAL-ból kéri le az applikáció.

TÖRZS ADATOK

  • Cikk űrlap - további cikkcsoport ablakban [Töröl] gomb: további cikkcsoportba sorolás törlése.
  • Cikk rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Partner űrlap - további partner csoport ablakban [Töröl] gomb: további partner csoportba sorolás törlése.
 
  • Partner rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Cikk keresőben a termékek származási ország kódja (pl. AT) is kiválasztható az oszlopok között.
 
  • Törzsadatok - Rögzített deviza árfolyamok táblázatban lehet törölni (F8). A téves dátummal rögzített árfolyam törlésére.
 

BIZONYLAT ENGEDÉLYEZÉSE

  • Beállítástól függően bizonyos bizonylatokat csak akkor lehet menteni, ha az arra jogosult felhasználó azt engedélyezte. A még nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként (ideiglenes bizonylat) kerülnek mentésre, addig nem élesíthető, amíg azt nem engedélyezték.
 
  • Engedélyezés felvitele:
    • Engedélyezési szinteket kell kialakítani a Törzsadatok – Bizonylat adatok – Bizonylat engedélyezések menüpontban. Az engedélyezési szint esetén értékhatárokat kell beállítani és az engedélyezésre jogosult felhasználói csoportot (pl. 1.000.000 Ft – 2.000.000 Ft között a „vezető” felhasználói csoport). Ezeket az engedélyezési szinteket lehet a Bizonylat tömb beállításai táblázatban hozzárendelni a megfelelő bizonylat típushoz (pl. vevői számla). Több ilyen engedélyezési szintet is létre lehet hozni, különböző értékhatárokkal, engedélyező felhasználókkal.
  • Engedélyezés beállítása:
    • Az engedélyezést az összes bizonylat tömb esetén be lehet állítani. Az engedélyezés azt jelenti, hogy az adott bizonylat tömbben készített bizonylat nettó végösszegétől függően engedélyezésre lehet szükség. A "Bizonylat tömb beállításai" táblázatban egy új oszlop jelenik meg "Engedélyezés” néven.
  • Engedélyezésre váró bizonylat mentése:
    • Ha egy bizonylat tömbhöz engedélyezés van beállítva, akkor a bizonylat mentésekor a bizonylat összes nettó értéke alapján dönti el a program, hogy szükség van-e engedélyezésre. Ilyen esetben a program automatikusan ideiglenes bizonylatként menti el a készítendő bizonylatot. Ezzel párhuzamosan az engedélyező személynek elküldésre kerül egy e-mail "Engedélyezésre váró bizonylat készült" tárgy megjelöléssel.
  • Engedélyezés menete:
    • A fő képernyő jobb oldalán az Emlékeztető panelen automatikusan megjelenik egy új emlékeztető "Engedélyezésre váró bizonylatok" néven. Erre kattintva a program megjeleníti az összes, az adott (bejelentkezett) felhasználó engedélyére váró bizonylatot a Bizonylat kereső ablakban. A Bizonylat keresőben az [Engedélyezés] gombot megnyomva történik meg az engedélyezés, amely az ideiglenes bizonylat élesítését jelenti. Az éles, engedélyezett bizonylatban a rendszer eltárolja a dátumot, és az engedélyező felhasználó azonosítóját. Az engedélyezésről a bizonylat készítője egy automatikus értesítést (e-mailben) kap, hogy az adott számú bizonylat engedélyezésre került. Az engedélyezett (éles) bizonylatot érdemben már nem lehet módosítani!
  • Engedélyezés ellenőrzése:
    • A bizonylat készítője az így engedélyezett (élesített) bizonylatokat a Bizonylat keresőben ellenőrizheti. A Bizonylat keresőben új szűrési feltételek kerültek kialakításra:
      • "Engedélyezés" listadoboz, amelynek lehetséges értékei: "<összes>", "csak az engedélyezettek", "engedélyezésre vár"a további szűrési feltételek ablakban az engedélyező személy nevére is lehet szűrni
    • Mivel a nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként vannak mentve, csak az "Ideiglenes bizonylatok" opcióval együtt működik a lekérdezés. Ez azt jelenti, hogy a nem engedélyezett bizonylatok csak ideiglenes bizonylatok, míg az engedélyezett bizonylatok csak éles bizonylatok lehetnek.

BIZONYLATKEZELÉS

  • Lejárt díjbekérők (előleg/proforma) alapján emlékeztető e-mail küldése illetve bizonylat lezárása: manuálisan (Eladások - Egyéb funkciók - Nyitott, lejárt vevői díjbekérők alapján érdeklődő e-mail küldés) illetve automatikusan (pl. lejárat után 1 héttel), X alkalommal, utána automatikusan lemondani. Ehhez kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Előlegbekérők -> Előlegbekérő lejárata utáni automatikus művelet. A fenti beállítással azt szabályozhatjuk, hogy a korábban elkészített és e-mailben elküldött előlegbekérő lejárata esetén milyen automatikus művelet történjen. Az esedékességi dátum lejárata után 2 nappal emlékeztető e-mailt küldhetünk partnerünk részére (csatolva a bizonylatot) illetve választhatjuk az automatikus lezárás műveletet is. A művelet naponta egyszer fut le (minden belépéskor).
 
  • Gyors felvitel ablakban változások:
    • a Vonalkód mezőn F2-vel megnyíló cikk keresőben használható a [Listához ad] gomb. Ezzel a módszerrel, akár több cikk is kiválasztható, amelyek automatikusan a táblázatba töltődnek.
    • Telephely használata esetén (ha a telephely egyedi árakat használ) a telephelyhez rendelt egyedi ár megjelenítése
    • Mindenkire vonatkozó százalékos kedvezmények figyelembe vétele az ár megjelenítésekor
 
  • Egyedi termék esetén a beszerzési árak megtartása: amennyiben a bizonylat sorban az "Egyedi termék" opció ki van pipálva, akkor a bizonylat sorban tárolt beszerzési árakat a program megőrzi abban az esetben is, ha a bizonylatot felhasználjuk egy másik bizonylat felhasználásakor (Bizonylatok felhasználása ablakban).
 
  • FoxPost API alapján csomagolási címke adatok feladása illetve címke nyomtatása a Csomagolás modulban. A FoxPost API paramétereket itt lehet beállítani: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> FoxPost
  • Beállítható, hogy bizonylat nyomtatványokon melyik súly jelenjen meg, a cikk űrlapon megadható nettó vagy bruttó súly: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Bizonylat nyomtatványokon súly (kg) megjelenítése. A súly megjelenítést befolyásolja még a bizonylat tömb beállításban megadható "Nyomtatás - Össz. súly megjelenítése" opció is. Webáruház felé a bruttó súly is átadásra kerül (ftp).
 
  • Eladások menüben az alábbi gombok gyors billentyű segítségével is indíthatók: Új vevői ajánlat: F1, Új vevői rendelés: F2, Új vevői foglalás: F3, Új vevői szállítólevél: F4, Új vevői számla: F5, Új kiszállítás és vevői számla: F6, Új előlegbekérő: F7, Új előleg számla: F8, Vevői ajánlat kereső: Shift + F1, Vevői rendelés kereső: Shift + F2, Vevői foglalás kereső: Shift + F3, Vevői szállítólevél kereső: Shift + F4, Vevői számla kereső: Shift + F5, Vevői előlegbekérő kereső: Shift + F7
 
  • Eladások menüben a számla módosítás funkció megjelenése megváltozott.
 
  • Bizonylat keresőben gyors billentyűkkel elérhető új funkciók:
    • Bizonylat megjegyzések (bizonylat megjegyzés, belső megjegyzés, sor megjegyzés) megjelenítése: Ctrl + M
    • Bizonylat sor megjelenítése: Ctrl + T
 
  • Bevételezési bizonylatban (szállítólevél) lehetőség van a beszerzési ár utólagos módosítására. Az ár módosítása automatikusan frissíti a cikk űrlapon lévő utolsó beszerzési árat, valamint a mérlegelt átlagárat. A módosításra csak addig van lehetőség, amíg nem rögzítünk újabb bevételezést az adott cikkre vonatkozóan.
 
  • Bizonylat sablonban az utolsó módosítás dátuma is megtekinthető.
 
  • A mennyiségi kedvezményt is figyelembe veszi a program a Bizonylat készítés során az F3 gomb melletti menüben látható funkciók esetén (pl. "Vevőnek értékesített termékek").
  • Bizonylat felviteli ablakban új menüpont a Táblázat műveletek menüben: „Sorszám másolása a Fejezetszám mezőbe az összes sorban”.
 
  • Bizonylat sor felvitele során a cikk kiválasztása után az egységár mező melletti [...] gombra kattintva megjelenő ár táblázatban az adott partner utolsó bizonylatában rögzített egységár is megjelenik, a bizonylat készítésének dátumával.
  • Raktárközi szállítólevél készítése során megjelennek a felhasználható belső rendelések, amennyiben a raktárközi mozgás célja a telephelyhez rendelt raktár és a belső rendelés az adott telephelyen készült.
 
  • Bizonylat sor felviteli ablakban alul [Élettörténet] gomb: az adott bizonylat sorban szereplő cikk, az adott bizonylaton lévő partner elmúlt 1 évben kiállított bizonylat sorait mutatja meg. Ennek segítségével akár a bizonylat felvitele közben ellenőrizhetjük, hogy az adott partner részére az elmúlt 1 évben milyen áron készültek bizonylatok.
  • Bizonylat keresőben az Excel export funkcióban (Fej és sor oszlopok együtt) kiválasztható az oszlopok közé a "Fejléc - Belső megjegyzés" illetve a "Sor - Felhasználható" mező is.
 
  • Gyors felvitel ablakban Drag & drop módszerrel lehet ráhúzni a bizonylat tételeket tartalmazó excel fájlt az [Excel] gombra, így lehet gyorsan az excel fájlban lévő tételeket betölteni a táblázatba.
 

EGYÉB

  • Emlékeztető 2. panel: az utoljára rögzített adatok gyors megtekintése. A fő képernyő jobb oldalán választható ki, és az utoljára módosított eseményeket jeleníti meg (pl. bizonylatok, projektek, CRM, szerviz, házipénztár, bank). A megjelenő szövegre kattintva megnyílik az adott esemény űrlapja.
  • Vásárlások -> Felosztások megtekintése -> Bevételezésre felosztott költségek táblázatban új oszlopok: cikkszám, mennyiségi egység, súly.
 
  • Projekt űrlapon a pénzügyi kerekítési egyéb különbözetek is megjelennek az egyéb költségek között.
 
  • Kimutatások: Vevői normál számlák (bizonylat sorok) listában Partner neve/dátum szerinti rendezettség is beállítható
 
  • Kimutatások: a cikk szűrés fülön az „Egyedi kiválasztás” funkció is választható: külön gombot megnyomva egész űrlap méretben lehet egyedileg választott cikkeket módosítani illetve újakat felvinni.
 
  • Készlet ablakban új oszlopok: Szabad készlet, Foglalt készlet, az utolsó készletmozgás dátuma
 
  • Szerviz modulban „Szerviz kísérőlap” nyomtatási lehetőség: a nyomtatvány megegyezik az eddigi szerviz munkalappal annyi különbséggel, hogy a vevő adatai nem jelennek meg.
 
  • Rendelés feldolgozás ablakban változások:
    • Szűrési feltételek között a "Webáruház" opciót kipipálva csak azok a rendelések jelennek meg, amelyek webáruházból érkeztek.
    • A cikk szűrést használva nem csak cikkszámra, hanem cikk névre is működik a keresés.
    • A szűrési feltételek között megjelent a "Csak a késések" opció, amely kipipálása esetén csak azok a nyitott vevői rendelés tételek jelennek meg a táblázatban, amelyek várható beszállítási dátuma ("Beérkezés" oszlop) későbbi, mint az eredeti vevői visszaigazolásban szereplő dátum ("Esedékes (vevői)" oszlop), és a szállítói rendelés sorának van szállítói visszaigazolása.
    • A felső táblázatban a vevő csoport oszlop is kiválasztható.
    • Az alsó tétel táblázatban a sorszám oszlop is megjeleníthető (a felvitel sorrendje)
    • A fej és tétel táblázat teljes tartalma exportálható MS Excel fájlba. Az űrlap alján található [Export] gomb melletti nyílra kattintva egy új menüpont nyílik meg, ahol a "Fej és tétel adatok exportálása MS Excel-be" menüre kattintva a szűrési feltételeknek megfelelően az adatok Excel-be exportálhatóak
    • A javaslat során generált szállítói rendelésben az Esedékesség dátum meghatározásnál figyelembe veszi a szállító partnernél beállított szállítási határidőt.
    • Rendelés feldolgozás ablakban a Ctrl+F11 gombot megnyomva megjelenik a kapcsolódó CRM ablak (ahol az Iktatószám 2. megegyezik a rendelésszámmal). Újdonság, hogy amennyiben még nem létezik ilyen CRM, akkor lehetőség van egyből egy új CRM rögzítésére, ahol kitöltésre kerül a vevő adata illetve a rendelésszám. Ezzel a módszerrel gyorsan lehet rögzíteni a rendeléshez CRM-t, például emlékeztetőket lehet megadni (ha a CRM-ben a riasztást is bejelöljük, akkor automatikusan megjelenik a megadott időben a figyelmeztető ablak)
  • Az Export/Import / Szállítói adatok (árak) exportja menüpontban új funkció: "Szállítói adatok (árak) exportálása" funkció, ahol a szállítói listaár is kiválasztható.
 
  • Leltár jegyzőkönyvben változások: a cikk szűrésnél lehetőség van csak egyetlen cikk kiválasztására
 
  • Projekt keresőben összesen 8 extra adat megjelenítésének lehetősége: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Projekt kereső beállításai
 
  • A legfontosabb kereső ablakokban összesen 8 extra adat jeleníthető meg, amelyek itt állíthatóak be:
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Bizonylat kereső beállításai -> Bizonylat keresőben megjelenő extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Partner kereső beállításai -> Partner kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Cikk kereső beállításai -> Cikk kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Kapcsolattartó kereső beállításai -> Kapcsolattartó kereső extra adatok
 
  • Új jogosultság: "Ügynöki jutalék kezelés - fő ügynöki adatok módosítása".
 
  • Szűrők használata esetén (pl. keresőkben, kimutatásokban) mostantól a dátum típusú mezők esetén a dátumválasztó értéke is mentésre kerül (pl. aktuális hét)
  • Kimutatásokban a Partner szűrés fülön a "Partner csoport" mezőben a további partnercsoportra is lehet szűrni. Egyetlen megkötés: a partner csak egy további partnercsoportba legyen besorolva (a fő partner csoporton kívül)
 
 

PÉNZÜGY

  • Pénzügy – Infó ablakban [Frissít] gomb megjelenítése:a képernyőn látható adatok frissítése
 
  • A pontozás (párosítás) ideje alapján is lekérhetjük a számlákat illetve fizetéseket a pénzügyben, azaz megnézhetjük, hogy egy adott időszakban milyen számlát és fizetést pontozott össze a program (akár automatikusan, akár manuálisan). Pénzügy - Korrekciók - Vevői pontozások listája illetve Szállítói pontozások listája: a fizetés (pontozás) dátuma szerint kérhetjük le számláinkat vagy a bankot/pénztárat. A szűrési ablakban a "Pontozás (tól)" és "Pontozás (ig)" mezőket használva egy adott időszakban megtörtént pontozásokat kérhetjük le akár számlák szerint (a számla milyen módon lett kiegyenlítve), akár bank és pénztár szerint (a bank/pénztár milyen számlát egyenlített ki). A számlák illetve a kiegyenlítés (bank/pénztár) táblázatban megjeleníthetjük az alábbi új oszlopokat:
    • "Pontozás ideje" - a pontozás elvégzésének ideje
    • "Fizetés ideje" - a bank/pénztár rögzítési dátuma
  • Pénzügy - Számla űrlapon a címsorban megjelenik a számla egyenlege (fizetetlen összeg), illetve ha a számla pénzügyileg teljesítve lett, akkor a "Fizetve" szó.
 

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • Bizonylat XML import funkcióban új partner felvitele során (vagyis ha a vevő még nincs a partner törzsben) figyelembe veszi a program a beállított sablon vevőt, azaz új vevő esetén először feltölti a vevő adatait a sablon vevőnél megadott adatokkal, majd ezután frissíti az adatokat az xml-ben lévő adatokkal. Sablon vevő beállítása: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Új vevő felvitelhez használt sablon vevő
 
  • A cikk egyéb cikkcsoportba sorolása is megváltoztatja a cikk web státuszát (azaz a cikk webáruházba feltöltésre kerül majd).
 
  • Beállítás – webáruház szinkronizáció: a webáruházakhoz kapcsolódó különböző törzsadatok beállításait lehet elvégezni ezen az űrlapon. Több webáruház kezelése esetén összesen 6 webáruházhoz lehet beállítani a különböző törzsadatokat: szállítási mód, fizetési mód, cikkcsoport, vevő csoport. Ugyanitt lehet beállítani azt is, hogy az egyes webáruházakba milyen cikkcsoportba tartozó cikkek exportálása történjen meg.
  • UNAS webáruház cikk exportban a további cikkcsoport kedvezmények figyelembe vétele: amennyiben a cikkcsoport struktúrában többféle százalékos kedvezmény is rögzítve van, a program a legkedvezőbbet veszi figyelembe
 
  • Ftp-re fájl feltöltés során bekövetkező átmeneti kapcsolat hiba esetén a program a következő exportáláskor újra megpróbálja felküldeni a fájlt.
 

HIBAJAVÍTÁSOK

  • Kisebb hibák javítása