Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

2022-12-19

ACTUAL v2.1.77 SP5 (build 646)

Értesítjük kedves felhasználóinkat, hogy megjelent az ACTUAL Ügyviteli Rendszer 2.1.77 SP5 (build 646) verziója.


A legfontosabb változások

  • Ha bizonylat készítés esetén a vevő nevére kattintunk, majd a megjelenő Partner űrlapon lévő cím adatokat módosítjuk, akkor eddig automatikusan frissítette a bizonylat cím adatait. Ezután már csak abban az esetben, ha nem használtunk fel forrás bizonylatot.
  • Ha az Emlékeztető panelen megjelenik a "előlegszámla alapján nem készült végszámla x napja" üzenet, akkor most már rá is lehet kattintani, és megjelennek az élő előlegszámlák.
  • Bizonylat importálás xml fájl alapján funkcióban:
    • amennyiben az xml fájlban a nem alapértelmezett kapcsolattartó szerepel (<PartnerKapcs> tagban) automatikusan felviszi a partner törzsbe a kapcsolattartók közé, ha a név alapján még nem szerepel a kapcsolattartók között. Ellenkező esetben csak módosítja a meglévő kapcsolattartó adatokat.
    • amennyiben az xml fájlban lévő partner még nem szerepel a partner törzsben, akkor a megjelenő üzenet ablakban a partner neve mellett az "(új)" szöveg jelenik meg
    • az adószám mező szűrése (ha nem tartalmaz számokat, csak üres karaktereket (pl. szóköz, - karaktert), akkor üresnek tekintendő.
  • GS1-128 vonalkód kezelése az Egyedi azonosító tranzakció ablakban: a GS1-128 vonalkód egy speciális kód, amely az EAN13 vonalkód mellett számos egyéb információt is tartalmaz (pl. gyáriszám, SARZS/LOT szám, lejárati idő, mennyiség, stb..). Az Egyedi azonosító tranzakció ablakban az "Egyedi azonosító" mezőbe beolvasott GS1-128 vonalkódból kiolvassa az egyedi azonosítót valamint a lejárati dátumot, és automatikusan beírja az egyedi azonosítók közé, ezzel meggyorsítva az egyedi azonosítók rögzítését/kiválasztását.
  • Gyors felvitel ablakban a "További műveletek" menüben új menüpont: "Legutoljára rögzített tételek betöltése a táblázatba (Ctrl+U)". Ez a funkció különösen akkor hasznos, amikor elkezdünk egy bizonylatot, majd kiderül, hogy egy másik típusú bizonylatba kellene betölteni a Gyors felvitel ablakban rögzített tételeket.
  • Számla sztornózás ablakban a fizetési mód is megadható.
  • Bizonylat keresőben az [Excel export (fej és sorok)] funkcióban újabb oszlopok választhatóak ki: "Fejezetszám", "Esedékes (visszaigazolva)"
  • Eladások - Számla módosítás funkcióban új lehetőség: "Módosítás - módosító (helyesbítő) számla kiállítása és szállítólevél visszanyitása": A kiválasztott számla alapján módosító számla kiállítása (készletmozgás nem történik), valamint a kapcsolódó szállítólevél sorok visszanyitása (így újra felhasználható egy új számla készítésekor).
  • Egyedi azonosítók felhasználása ablakban a táblázatban megjelenik az "Egyedi azonosító 2" oszlop is.
  • A bizonylat sor táblázatban új oszlop választható ki: "Mennyiség (felhasznált)" - ami azt mutatja meg, hogy az adott sorban lévő tétel milyen mennyiségben lett felhasználva a cél bizonylatban (pl. szállítólevélből számla készítés esetén).
  • Bizonylat ár nélkül nyomtatvány módosítása
  • Készpénzes gyűjtő vevő esetén a bizonylat rögzítés során a Cím ablakban néhány módosítás történt:
    • "Minden cím azonos" opció jelenik meg az űrlap alján: kipipálása esetén a számlázási címmel fog megegyezni az összes cím
    • [Cím másolása] gomb: rákattintva bemásolja a számlázási címet az összes címbe
    • Készpénzes gyűjtő vevő esetén minden cím adat tárolva van a bizonylatban (pl. adószám, származás)
  • Automatikus fizetési emlékeztető e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet, és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Csak azon vevők számlái alapján készül levél, akiknél a vevő űrlapon a "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - nap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail levéltörzs
    A fenti beállítások alapján a program automatikusan fizetési emlékeztető e-mailt küld a vevő részére a számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszáma
  • Automatikus értesítés hátralékról e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet a hátralékról (fizetési határidő eltelt x nappal), és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. Csak azon partnerek esetén készül ilyen e-mail, akiknél a A "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - munkanap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail levéltörzs
    A fenti beállítások alapján a program automatikusan emlékeztető e-mailt küld a vevő részére az elmaradt fizetés esetén számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszám

Az új verzió további változásairól, módosításairól részletesen honlapunk Tudásbázis » Változások listája menüpontjában talál információt. Kérjük, ennek áttekintése után frissítse rendszerét.

Felhős rendszerünk felhasználóit informatikus kollégáink külön levélben értesítik majd a frissítés időpontjáról.

Kérdés esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu címen, sürgős esetben telefonos elérhetőségeinken.

A frissítés elérhető az alábbi címen: https://actualugyvitel.hu/letoltes/frissitesek.

Az ACTUAL Ügyviteli rendszerrel kapcsolatos hírekről, új verziók megjelenéséről, akciókról Face­book oldalunkon is tájékozódhat.