Újdonságok, változások
Milyen újdonságok érhetők el, illetve milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?
Letöltés - teljes szoftver
Az ACTUAL bemutató változata
Letöltés - csak frissítés
Bejelentkezett felhasználóinknak
v2.1.83 (build 768) - megjelenés: 2025. november 1.
Kiemelt újdonságok
- Külső logisztikai rendszerrel (Thorr) összeköttetés
- CsipoGO! mobil applikációból raktárhely adat átvétele
- Számlakép átadása UNAS webáruháznak
- Várható beérkezés dátumának átadása az UNAS webáruháznak
- Szállítói készlet adatok lekérése UNAS webáruházból
- Rendelés feldolgozásban előleg számlák tömeges generálása
- A szövegek betűmérete növelhető
- Lehetőségünk van a szállítói rendelés sorának felfüggesztésére a rendelés feldolgozás során
- Kimutatások angol nyelven
- A Naplózás modul mostantól mindenki számára hozzáférhető
- Egynyelvű (magyar/angol/német) számlakép nyomtatható a Számla keresőben
- Új futár szállítási mód: Pannon XP
- Jövedéki változások!
- Bizonylat keresőben most már a bizonylat sorban lévő főbb adatokra is lehet szűrni
SP1 (build 770) - megjelenés: november 14.
- Bizonylat keresőben a "Szűrő" menüben most már a bizonylat sorban lévő főbb adatokra is lehet szűrni (pl. sor megjegyzés): "Szűrő" -> "Szűrési feltétel beállítása (sor)"
- A csomagolás ablakban a "Tételek ellenőrzése" funkcióban a készlet ellenőrzés automatikusan kikapcsolásra kerül.
- A csomagolás ablakban ha rendelésszám alapján keresünk, és az adott rendelésből nem készült szállítólevél, akkor megjelenik egy figyelmeztető ablak.
- Új futár szállítási mód kezelése: Pannon XP. Ehhez tartozó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Pannon XP. Amennyiben a rendelésben a "Pannon XP" szállítási mód szerepel, akkor a csomagolás ablakban ilyen csomag címke nyomtatható. Ezen kívül a Futár modulban a nap végén a a csomagokat lehet véglegesíteni, valamint feladójegyzéket nyomtatni.
- Jövedéki változások! A Raktár űrlapon új opció: Jövedéki raktár. A J09 jövedéki fájl előállítása során most már csak a jövedéki raktárból történő értékesítés illetve áttárolás szerepel, ezért fontos, hogy valóban csak a jövedéki raktárnál legyen pipálva ez az opció. A verzióra frissítéskor a program automatikusan kipipálja azt az opciót azoknál a raktáraknál, amelyekben jövedéki termékek vannak készleten.
-
ShopRenter webáruház beállítások között új opció: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS rendelés import - Letöltés késleltetés (óra)
A webáruházban keletkezett rendelések lekérésében játszik szerepet a fenti beállítás. Ha pl. 1 óra értéket állítunk be, akkor az 1 órával korábban leadott rendeléseket is letölti, és átadja a ACTUAL programnak, amelyek még nem szerepelnek az ACTUAL rendelések között. Az ellenőrzéshez a Bizonylatszám2 mezőben lévő UNAS rendelésszámot vizsgálja. - A partner űrlapon a "Csak készpénzben fizethet" opció pipálása esetén most már a "Fizetési határidő (nap)" mező értéke nem törlődik.
- A Szerviz, CRM illetve Iktatás szűrési ablakok most már megőrzik a korábban beállított szűrési feltételeket.
- UNAS webáruházba cikk extra adatok exportálásakor most már az üres értékek is átadásra kerülnek (ha az elmúlt két napban változott az értéke).
- Új banki beállítás: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Bank módosítás - sor szerkesztő megjelenítése. A fenti opció kipipálása esetén a Bank bizonylat módosításakor automatikusan megjelenik a sor szerkesztő terület.
- Az ftp kapcsolat esetén a cikk_export.xml-ben a cikk "darabolható" értéke is megjelenik "cuttable" néven (1/0).
- Eladási bizonylat készítés a Bizonylat tömb választó ablak megjelenítésével: amennyiben ki van kapcsolva a Bizonylat tömb választó ablak megjelenítése, akkor új bizonylat készítése közben a program automatikusan az első tömbben rögzíti a bizonylatot. Előfordulhat, hogy esetileg mégis szükségünk van arra, hogy egy másik tömbben készüljön a bizonylat (pl. belső rendelés esetén), erre lehet megoldás az alábbi működés: ha az új bizonylat (pl. [Új rendelés]) gombra az egér jobb gombjával kattintunk, akkor úgy indul el a bizonylat rögzítési folyamat, hogy megjelenik a Bizonylat tömb választó ablak.
- UNAS webáruházba történő cikk adatok átadása során 4 újabb adat is feladásra kerülhet, amelyeket az alábbi beállításban adhatunk meg: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS cikk export
- További státusz 1 (cikk extra adatban tárolva)
- További státusz 2 (cikk extra adatban tárolva)
- További státusz 3 (cikk extra adatban tárolva)
- "Érdeklődjön" státusz (cikk extra adatban tárolva)
BIZONYLATKEZELÉS
- Külső logisztikai rendszerrel (Thorr) összeköttetés: a külső logisztikai rendszerrel való összekötés azt jelenti, hogy az ERP és a logisztikai partner (jelenleg Thorr) közvetlen adatkapcsolaton keresztül kommunikál. Az ERP automatikusan átadja a rendelési és szállítási adatokat a logisztikai rendszernek, amely kezeli a raktározást, csomagolást és kiszállítást. Cserébe a logisztikai rendszer visszaküldi a státuszokat, készletmozgásokat és szállítási információkat az ERP-be. Az összekötés megszünteti a kézi adatbevitelt, gyorsítja a folyamatokat, csökkenti a hibákat, és valós idejű rálátást ad a teljes rendelés–szállítás láncra.
- CsipoGO! mobil applikációból raktárhely adat átvétele: a CsipoGO! applikációban a tételek rögzítésekor beolvasható a raktárhely kódja (neve) is. Ebben az esetben a CsipoGO! alapján készített bizonylatba átadásra kerül a raktárhely is, így a mentés után nem kell külön megadni.
- Rendelés feldolgozásban előleg számlák tömeges generálása: a funkció helye: Rendelés feldolgozás űrlap - "Műveletek" menüben - Tömeges bizonylat készítés (rendelés adatainak másolásával) - Előlegszámla. A funkció működése: a Rendelés feldolgozás űrlapon a kipipált rendelések alapján tömegesen előlegszámlát generál a program. Az előleg összege megegyezik a rendelés bruttó végösszegével. Az Előleg számlák generálása után a Számla keresőben megjeleníthetőek a generált előlegszámlák, itt a [Nyomtat] - "Nyomtat mind" funkciót kell választani, majd a nyomtatási ablakban be lehet állítani a nyomtatási, levélküldési opciókat (pl. pdf fájl generálása, majd levél küldése a pdf melléklettel a vevő részére). Az előlegszámla elkészítése után automatikusan lezárja az adott vevő élő előlegbekérő levelét (vagy proforma számlát), amennyiben a díjbekérő bruttó összege megegyezik az előleg számla bruttó végösszegével.
- Bizonylat keresőben lehet a státusz mezőre közvetlenül szűrni a felső szűrési ablak jobb oldalán (Státusz mezőben).
- Jóváírás és visszáru funkcióban is lehet használni az alábbi menüpontot: [Új] gomb melletti menüben a "Vevőnek értékesített termékek (elmúlt 1 év)" menüpont.
- [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Felhasznált bizonylatszám mellett a Bizonylatszám2 is feltüntetésre kerül: A nyomtatási képen a tárgy rovatban megjeleníthető a felhasznált bizonylatok száma. A fenti opció kipipálása esetén a felhasznált bizonylat Bizonylatszám2 mező értéke is megjelenik zárójelben.
- NAV feltöltési hiba esetén a program engedélyezi a számla tételében az áfa kulcs módosítását, majd a számla újra felküldését.
- Lehetőségünk van a szállítói rendelés sorának felfüggesztésére a rendelés feldolgozás során. Ha a szállítói rendelés sorában a "Felfüggesztve" opciót kipipáljuk, akkor ezt a tételt nem veszi figyelembe a program a Rendelés feldolgozás javaslat készítése során a szabad szállítói rendelés fázisban. Vagyis hiába élő a szállítói rendelés, azt addig nem veszi figyelembe a program, amíg nem szüntetjük meg a felfüggesztést.
- Az EUFAD37, EUFADE és KBAET áfakulcsoknál csak a közösségi adószám szerepelhet a számlán, mert ezek EU-n belüli ügyletek.
- Új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Lemondásra váró rendelések lezárása automatikusan
- Beállíthatjuk, hogy a program indulásakor automatikusan lezárja a kifutott, lemondásra váró vevői rendeléseket.
- Ha ideiglenesen mentjük az áfamentes bizonylatot (pl. EU 0%), majd visszanyitva új tételeket akarunk hozzátenni, akkor most már automatikusan az eredeti áfamentes áfa kulcs lesz beállítva (pl. EU 0%) - nem pedig a cikknél megadott (pl. 27%).
- Bizonylat tömb választó ablakban alul a "Ez az ablak többé ne jelenjen meg" kapcsoló áthelyezésre került, mert korábban többen is véletlenül rákattintva kikapcsolták a megjelenítést.
- A Kimutatások menüpontban található több, mint 200 kimutatás nagy része már angol nyelven is megjeleníthető
- Gyors felvitel ablakban - ha nincs cikk találat és a megjelenő kérdésre a Nem választ adjuk - automatikusan kijelöli a beírt szöveget
- Egynyelvű (magyar/angol/német) számlakép nyomtatható a Számla keresőben: a számla nyomtatási ablakban a "Vevő számla 3 (magyar)" számlaképet lemásolhatjuk, majd a másolt számla nyomtatványban a "Beállítás" gombra kattintva a "Nyelv ISO" mezőben módosíthatjuk a nyelvet (angolra="EN", németre="DE" vagy magyarra="HU"). A számlaképen a szövegek csak az adott nyelven jelennek meg.
GYÁRTÁS
- A gyártás korrekció ablakban a felső táblázatban megjelenik a sor megjegyzés tartalma.
- Gyártásnál új beállítás: [Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Egyszerű gyártás - Csak késztermék adható gyártásba: a fenti opció kipipálása esetén, ha gyártást indítunk, akkor csak a készterméket tartalmazó rendelések jelennek meg a felhasználható bizonylatok ablakban. A félkész terméket külön funkcióban, a [Gyártható félkésztermékek] gombra kattintva adhatjuk gyártásba.
WEBÁRUHÁZ
- UNAS webáruházból érkező rendelés alapján készült számlakép átadása pdf formátumban az UNAS webáruháznak. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Rendelés státusz export - a számlakép átadása. Amikor vevői számla készül a programban, akkor a fenti beállítás kipipálása esetén a program automatikusan elkészíti a számlaképet pdf formátumban, majd eltárolja a számla adatai mellett. Ezt a számlaképet a rendelés státusz export során átadja a webáruháznak.
- Szállítói készlet adatok lekérése UNAS webáruházból: az UNAS webáruházban lévő szállítói készlet adatokat lekérhetjük és tárolhatjuk a cikk űrlapon a szállítói adatok között. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház:
- UNAS készletek lekérésének időzítése (óra)
- UNAS készletek lekérés - szállító azonosító UNASban - extra paraméter: a fenti beállításban megadhatjuk, hogy melyik partner extra adatban tároljuk a szállító azonosítóját, amit UNAS-ban használunk a részletes készlet adatok nyilvántartásában.
- Egyéb feltételek:
- a cikk űrlapon a szállítói adatok közé fel kell venni azokat a szállítókat, akiknek a készleteit le akarjuk kérni az UNAS webáruházból
- a szállítói készlet adat a cikk szállítói adatok közé kerül a "Szállítói készlet" mezőbe (Cikk űrlap - Szállítói adatok fül - adott szállító sorában a "Szállítói készlet" oszlop)
- az UNAS webáruházból lekért készlet felülírja a cikk szállítói adatok között lévő "Szállítói készlet" mező értékét
- csak azok a szállítói készletek lesznek letöltve, ahol a szállító extra adatában (fenti beállítás) ki van töltve az UNAS szállítói azonosító
- Várható beérkezés dátumának átadása az UNAS webáruháznak: lehetőségünk van arra, hogy a szállítótól megrendelt termékek esetén átadjuk az UNAS webáruháznak a várható beérkezési dátumot. Új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS cikk export - Várható beérkezés extra adat. Ebben a beállításban adhatjuk meg, hogy melyik cikk extra adatban van tárolva a szállítói rendelés visszaigazolási dátuma. Erre egy tetszőleges cikk extra adatot használhatunk (szöveg típusú mező legyen). A szállítói rendelés/visszaigazolás módosításakor a program automatikusan beírja ebbe a mezőbe a cikk várható beérkezési dátumát. Az UNAS webáruházba történő cikk adatok exportálása során paraméterként átadjuk ezt az extra adatot. Egyéb feltételek:
- Az Unasban legyen létrehozva a szállítói visszaigazolás dátum paraméter.
- A cikk extra adat sablonjának megnevezése egyezzen meg az Unasban létrehozott szállítói visszaigazolás dátum paraméter nevével
- Az ACTUAL-ban létrehozott cikk extra adat sablon típusa "szöveg" típusú legyen
- Egy cikk esetén több várható beérkezési dátum esetén a program a legkésőbbi dátumot rögzíti a cikk extra adatban
- UNAS cikk export során a fő cikkcsoport esetén nem vizsgálja a program a cikkcsoport webes opció értékét (vagyis ha a cikk webes, akkor a fő cikkcsoport minden esetben átadásra kerül).
- 6 db új beállítás a webáruházak típusának beállítására: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Webáruház típusa.
EGYÉB
- A szövegek betűmérete növelhető az alábbi beállításban: [Beállítás] -> Működési beállítások -> Betűméret beállítása (100%, 105%, 110%, 115%, 120%). Itt beállíthatjuk, hogy a normál betűméretet hány százalékkal növeljük meg. A beállítás nem mindenhol érvényesül, illetve a nagyobb betűméret bizonyos űrlapokon a szöveg levágását eredményezheti. A megnövelt betűméret miatt bizonyos fix méretű űrlapokon a szövegek levágásra kerülhetnek, ennek elkerülése érdekében a gyakran használt űrlapok mostantól méretezhetővé váltak: pl. cikk űrlap, partner űrlap, e-mail űrlap.
-
Beállíthatjuk, hogy a lista típusú extra adatok milyen sorrendben jelenjenek meg az Extra adat űrlapon: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Extra adatok -> Extra adat lista megjelenítési sorrend: felvitel/abc sorrend.
Az Extra adat ablakban a lista típus esetén az "Érték" oszlopon állva F2 gombot megnyomva megjelennek egy új ablakban a listaelemek, ahol nagy mennyiségű listaelem esetén sokkal jobban át lehet tekinteni az adatokat, illetve könnyebben lehet keresni, szűrni az adatokban. - CRM keresőben, szűrési ablakban a "Státusz (2)" mező értékétől függően a sorok különböző színekkel jeleníthetők meg. Ehhez a Törzsadatokban a "Státusz (2)" űrlapján az egyes státusz értékekhez hozzá kell rendelnünk a kívánt színt: Törzsadatok - Ügyfélkapcsolat (CRM) - Státusz (2) űrlapon a "Szín" sorban a színes téglalapra kattintva választhatunk a színek között.
- Partner űrlapon is lehet új, további partner csoportot felvinni a meglévő partner esetén: Partner csoport [...] - Új gomb
- Pénzügyben a manuális/automata pontozáskor (pl. számlafeladás vagy bank rögzítés) a bank/pénztár sorban a "Számlaszám" mezőbe bekerül a párosított számla sorszáma
- Pénzügy - Bank űrlap megváltozott: a gombok egy sorba kerültek, színes ikonnal jelennek meg. A sor szerkesztő felület (valamint gyűjtőkódok) a bank utólagos módosítása esetén nem látszódik. A képernyő alján található "Sor szerkesztő rész megjelenítése" opció kipipálása esetén viszont újra megjelenik, és lehetőség van új sorok felvitelére.
- Új beállítás: [Beállítás] -> Működési beállítások -> Táblázat tartalmának exportálása CSV fájlba (Excel helyett). A táblázatok tartalmát Excel-be lehet exportálni az [Excel] gomb megnyomásával. Ha kipipáljuk a fenti opciót, akkor az exportálás csv szöveg fájlba fog történni az Excel helyett minden esetben.
- Karbantartás - Felhasználók: "csak az aktívak" (új) opció esetén alapban csak az aktív felhasználók jelennek meg a listában.
- Felhős verzióban a szerveren nem nyílik meg a böngésző biztonsági okból (ha valamilyen online tartalmat kell megjeleníteni). Helyette a program vágólapra másolja a linket, a felhasználónak a saját gépen kell megnyitni a böngészőjét, majd a linket bemásolva (Ctrl+V) tudja megnyitni a tartalmat.
- A Készlet ablakban (pl. Cikk keresőben) a <Belső rendelés (élő)> sorokban azok a belső rendelések is megjelennek, amelyeket gyártásba adtunk (azaz lezárásra kerültek).
- Cikk keresőben megjeleníthető a "Szállító készlete" oszlop, amely mezőben a szállító készlet mennyiség látható (Cikk - Szállítói adatok táblázatban a "Szállítói készlet" mező tartalma). Az [Oszlop] gombra kattintva lehet a látható oszlopok közé tenni a "Szállító készlete" oszlopot.
- Értesítés hátralékról e-mail illetve Fizetési emlékeztető e-mail tárgyában használható a Bizonylatszám (számlaszám) makró. A [BSorszam] szöveget kell beszúrni az alábbi beállításokban, tetszőleges helyre, a program a levelek generálásakor automatikusan kicseréli a szöveget az aktuális bizonylatszámra. [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy.
- Ha vevő csoporthoz be van állítva egyedi ároszlop, akkor vevő csoport szerződés rögzítésekor ez lesz az alapértelmezett ároszlop (HUF/Dev) - a képernyőn látszódó "Ároszlop" listadobozban.
- Az események naplózása, illetve az esemény napló megtekintése mostantól mindenki számára elérhető. A naplózási eseményeket a fő képernyő felső menüsorában található "Eszközök" -> "Esemény napló megtekintése" menüben nézhetjük meg.