Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

2023-02-13

ACTUAL v2.1.77 SP6 (build 651)

Értesítjük kedves felhasználóinkat, hogy megjelent az ACTUAL Ügyviteli Rendszer v2.1.77 SP6 (build 651) verziója.


Újdonságok, hibajavítások

  • Új késedelmi kamatszámítási módszer: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Késedelmi kamat -> Késedelmi kamatszámítás módszere: 3. módszer, ahol minden egyes kamat periódus esetén külön számításra kerül az aktuális jegybanki kamat értékével és a kamat tényezővel(%)
  • Új CsipoGO! funkcók: 
    • Futárcímke nyomtatás kérés: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Adatgyűjtő (PDA) -> CsipoGO PDA - CsipoGO! időzítő (másodperc). Beállítható, hogy a PDA eszközön beolvasott számlaszám alapján a program automatikusan futár címkét nyomtasson. A fenti beállításban azt állíthatja be, hogy milyen gyakorisággal ellenőrizze a CsipoGO! applikációt (másodpercben adhatja meg az értéket, nulla beírásával a funkció kikapcsolható). Csak a CsipoGO! applikáció használata esetén kapcsolja be, és csak annál a felhasználónál, aki a CsipoGO! alkalmazást használja. A beállított időközönként ellenőrzi a program, hogy jött-e újabb számlaszám, ha igen, elindítja a címke nyomtatást. 
    • Kiszedés számla alapján: a vevői számlák alapján is végezhető a kiszedési funkció
  • Adattörlő kódok kezelése: bizonyos adathordozó termékek fogyasztó (magánszemély) részére történő értékesítésekor a kereskedő köteles adatot szolgáltatni a NAV-nak a fogyasztónak átadott adattörlő kódokról és az átadás dátumáról. Részletes információ:  https://nav.gov.hu/ado/onlinepenztargepek_1417761437385/Adatszolgaltatas_az_adattorlo_kodrol_penztargeppel_szamlazoprogrammal
    • Jogszabályi háttér: https://njt.hu/jogszabaly/2020-726-20-22
    • Adattörlő kódok kezeléséhez az Egyedi azonosító modult kell használni. Az egyedi azonosító űrlapján lehet kitölteni az adattörlő kódot.
    • A számla nyomtatásban a gyáriszám mellett az adattörlő kód is kijelzésre kerül.
    • További jellemzők:
    • Cikk űrlapon új opció: "Adattörlő kód használata"
    • "Adattörlő kód használata" opció beállítható tömegesen Excel importtal is.
    • Egyedi azonosító ablakban meg lehet adni az adattörlő kódot (egyediséget vizsgál)
    • Kiszállítás / számla készítéskor az egyedi azonosítóval együtt az adattörlő kód is nyomtatásra kerül (ha be van állítva)
    • Normál ker. termék illetve beépített késztermékben is kezeli
    • NAV Online XML-ben megjelenik az adattörlő kód: additionalLineData
    • Gyáriszám keresőben beállítható az oszlopok közé: adattörlő kód
    • Gyáriszám felhasználása esetén működik az F5 gomb, így mielőtt a gyáriszám kijelölésre kerülne, megadható az adattörlő kód a gyáriszám űrlapon, és menthető.
    • Kapcsolódó új beállítások:
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód hiánya esetén figyelmeztetés
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg amennyiben az adattörlő kód még nem lett kitöltve az Egyedi azonosító űrlapon.
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód automatikus kitöltése
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén automatikusan kitölti az adattörlő kód mező értékét (amennyiben előtte a felhasználható adattörlő kódokat importáltuk a rendszerbe).
    • Adattörlő kódok importálása excel-ből (cikk import menüben)
    • Adattörlő kódok automatikus kitöltése
    • A felhasználható adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasználható adattörlő kódok
    • A jobb oldali Emlékeztető panelen "Már csak x felhasználható adattörlőkód van" üzenet jelenik meg, ha 10 alatt van a számuk (és be van állítva a figyelmeztetés)
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Riasztás esetén automatikus e-mail küldés a felelősöknek. A CRM/szerviz űrlapon be lehet állítani riasztást. A fenti opció kipipálása esetén, ha esedékessé válik a riasztás, akkor a program automatikusan e-mailt küld erről a felelősök részére.
  • E-számla esetén az eladó bank neve is belekerül az xml fájlba (a "szamla/fejlec/elado/bank" tagban)
  • A pénzügy - Pénzügyi funkciók menüben a devizás bank esetén a HUF egyenleg számítása a devizás összeg aktuális árfolyama alapján történik.
  • A fő képernyő alsó státusz sorában kijelzésre kerül az aktuális bizonylatolási év (pl. "Bizonylatolási év: 2023)"
  • Az [Email] - Elküldött illetve El nem küldött üzenetek keresőben dátum szűrés mezőket is használhatunk.
  • Bizonylat importálás ACTUAL xml fájl alapján funkcióban ha az xml-ben ki van töltve a <Maganszemely>0 tag, de nincs átadva adószám, akkor nem tekinti automatikusan magánszemélynek a vevőt (csak akkor, ha a nincs kitöltve a <Maganszemely> tag és nincs adószáma)
  • Új jogosultság: Törzsadatok - "Alapértelmezett szállító tömeges beállítása a cikk törzsben"
  • A NAV Online szállítói számla import funkcióban gyors gombokkal is elindíthatjuk a különböző bizonylat készítési folyamatot
    • Szállítói előlegszámla rögzítése [F6]
    • Szállítói egyéb számla rögzítése [F7]
    • Bevételezés rögzítése [F8]
    • Bevételezés és szállítói számla rögzítése [F9]
    • Szállítói számla rögzítése [F12]
  • Futár cégek esetén két szállítási módot is megadhatunk: házhozszállítás / csomagpont. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár
  • Fizetési emlékeztető levél csak az átutalás fizetési módot tartalmazó számlák alapján készül.
  • Számla kiállításakor a mentés gombra kattintva felugró felhasználható előlegszámlára való figyelmeztetés esetén Mégsem lehetőség is van (azaz megszakítható a mentési folyamat).
  • Cikk keresőben az alsó helyettesítő ablakban "Minimum készlet" oszlop is megjeleníthető.
  • Pénzügy - Pénzügyi funkciók - Bank rögzítéskor devizás banki kivonat is feldolgozható az [Import fájl] menüben a "Banki fájl (általános) betöltése" funkcióban.
  • Az adott bizonylaton az automatikus érték kedvezmény törölhető a sor törlésével.
  • Vevői számla készítésekor az Előleg gombot megnyomva megjelenő ablakban az előlegszámla Bizonylatszám2 oszlopa is megjeleníthető.
  • ECOD xml megrendelés fájl feldolgozása és a megrendelés adatainak importálása a vevői rendelésbe. A funkció kétféleképpen is indítható:
    • manuálisan az ügyvitelben az "Export/import" menüben lévő "Vevői megrendelés importálása ECOD xml fájl alapján" funkció elindításával egy xml fájl kiválasztása után készül el a vevői rendelés.
    • automatikusan a Webáruház kapcsolat modulban. Az import időzítésnek megfelelően figyeli a program lenti beállításban lévő mappákat. Ha azokban megjelenik egy ECOD xml fájl, akkor elkezdi feldolgozni, és importálni a vevői rendelések közé. A működés gyakorlatilag a webáruházból érkező rendelésekhez hasonló. Az ECOD xml fájlból csak a legfontosabb adatokat dolgozza fel: rendelés fejléc adatok: vevő (ILN kód alapján), rendelésszám, várható szállítás dátum (esedékesség), rendelés sor adatok: cikkszám (vonalkód), cikknév, mennyiség, egységár.
    • Kapcsolódó beállítások:
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok automatikus feldolgozása
        A fenti opció kipipálása esetén a webáruház kapcsolat modul automatikusan feldolgozza az ECOD xml fájlokat és vevői megrendelésként rögzíti a bizonylatokat. Az ECOD xml fájloknak a fenti beállításban lévő mappákban kell lenniük, és a fájl neve bármi lehet, de a kiterjesztés xml legyen.
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok mappája
        Az ECOD xml fájlokat tartalmazó mappa állítható be. Pontosvesszővel (;) több mappát is megadhatunk (pl. c:ecodmetro;c:ecodauchan)
  • Cikk keresőben a [Listához ad] gomb melletti menüben már Excel fájl alapján is betölthetjük a cikkeket.
    A funkciót használhatjuk a cikkek további cikkcsoportba sorolásához is, azaz ezzel a módszerrel gyakorlatilag excel-ben lévő cikkekhez állíthatunk be további cikkcsoportokat tömegesen. A Cikk kereső felső ikonsorán új menüpont: Listához adott elemek cikkcsoportba sorolásának törlése: ezzel a funkcióval tömegesen lehet a kiválasztott cikkek további cikkcsoportba sorolását törölni.

Az új verzió további változásairól, módosításairól részletesen honlapunk Tudásbázis » Változások listája menüpontjában talál információt. Kérjük, ennek áttekintése után frissítse rendszerét.

Felhős rendszerünk felhasználóit informatikus kollégáink külön levélben értesítik majd a frissítés időpontjáról.

Kérdés esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu címen, sürgős esetben telefonos elérhetőségeinken.

A frissítés elérhető az alábbi címen: https://actualugyvitel.hu/letoltes/frissitesek.

Az ACTUAL Ügyviteli rendszerrel kapcsolatos hírekről, új verziók megjelenéséről, akciókról Face­book oldalunkon is tájékozódhat.