Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Mit tegyünk NAV Online számla feltöltési hiba esetén?

1. Ellenőrizzük, hogy a legújabb frissítés telepítve van-e a gép(ek)re. Ha nem, végezzük el a frissítést.

2. Feltöltési hibás számla esetén a Számla keresőben, az Üzenet gombra kattintva nézzük meg a részletes (teljes) hiba üzenetet.

3. Ellenőrizzük a kapcsolódó naplófájlt, melyet a C:\ProgramData\Actual Ügyvitel\[cég adószáma]\ mappában, ActualNAV.log néven találunk.

4. A Beállításszerkesztőben (Registry Editor) ellenőrizzük, hogy telepítve van-e a számítógépre a .NET keretrendszer 4.5 vagy újabb, teljes (full) verziója. A Beállításszerkesztőt legegyszerűbben úgy indíthatjuk el, ha a Futtatás (Windows 8-tól Keresés) mezőbe beírjuk a következőt: regedit, majd futtatjuk azt. Ha a .NET szükséges verziója nincs telepítve, töltsük le és telepítsük.

5. Ellenőrizzük az internetkapcsolat TLS (Transport Layer Security) beállítását. Ehhez írjuk be a Futtatás (Windows 8-tól Keresés) mezőbe a következőt: inetcpl.cpl, majd futtassuk azt. A megjelenő ablakban válasszuk a Speciális fület, ezen lejjebb görgetve találhatóak a TLS beállítások. Az alábbi képen láthatóak a helyes beállítások:

6. Ellenőrizzük, hogy a Windows felhasználónak van-e jogosultsága ahhoz a mappához, ahová az ACTUAL-t telepítettük.

7. Írjuk be a Futtatás (Windows 8-tól Keresés) mezőbe a következőt: secpol.msc, majd futtassuk azt. A megjelenő ablakban ellenőrizzük az alábbi beállítást: Helyi biztonsági házirend » Helyi házirend » Biztonsági beállítások (angol Windows esetén Local Group Policy Editor » Local policies » Security Options). Ha engedélyezve van, tiltsuk le a Rendszerkriptográfia: FIPS szabványnak megfelelő algoritmus használata titkosításhoz, kivonatoláshoz és aláíráshoz (angolul System cryptography: Use FIPS compliant algorithms for encryption, hashing, and signing) beállítást.


Amennyiben a fentiek segítségével sem sikerül orvosolni a problémát, küldje el a 3. pontban említett naplófájlt egy rövid kísérőlevéllel (milyen hibaüzenet jelentkezett) kollégáinknak az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu e-mail címre, NAV kapcsolati probléma tárggyal.