IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.59

megjelent: 2016. március 23.

Kiemelt újdonságok

  • Egyedi azonosító modul tovább fejlesztése
  • Minőségellenőrzési (MEO) funkció fejlesztése
  • Kiszedés, Csomagolás, futárnak átadás funkciók tovább fejlesztése
  • EKÁER (Elektronikus Közúti Árforgalom Ellenőrző Rendszer) tovább fejlesztése
  • Webáruház kapcsolat modul tovább fejlesztése (cikk árak, naplózás)
  • Új 64 bites SQL Server 2014-es telepítő
  • Az SQL Server 2000 és 2005 támogatása megszűnik a következő verzióban

EKÁER

  • EKÁER felvitel esetén a raktár címét szétbontja a program a "közterület (utca)", "jelleg", "utca" mezőkbe
  • Az "EKÁER" modul március 31-ig ingyen használható
  • Szállítólevél készítés esetén a bizonylat űrlap alján megjelenik az "EKÁER készítés mentés után" jelölőnégyzet, amelyet kipipálva - a bizonylat mentése után - megjelenik az EKÁER űrlap a szállítólevél adataival
  • Az EKÁER űrlapon a [Műveletek] menüben megjelent a "Kapcsolódó szállítólevél nyomtatása" menüpont
  • Az EKÁER űrlapon a „Kirakodás” dátumának beírása után elegendő a [Műveletek] menüben a „Bejelentés – véglegesítés” funkciót kiválasztani, a rendszer automatikusan elvégzi a mentés, bejelentés módosítása, véglegesítés funkciókat.
  • A rendszer automatikusan véglegesíti, lezárja a 15 napnál régebbi aktív bejelentéseket.

Kiszedés, csomagolás, futár

  • A "Kiszedés, csomagolás, futár" modul május 31-ig ingyen használható!
  • A kiszedés ablakban alul megjelent a [Számla] gomb, így egy kattintással lehet tömegesen leszámlázni a kipipált szállítóleveleket. A számla elkészülte után automatikusan nyomtatásra kerül a beállított példányszámban.
  • A kiszedés funkcióban a [Kiszedés] gombra kattintva a program elkészíti a kijelölt rendelések alapján a szállítóleveleket, majd megjeleníti az egyedi azonosítók megadásához szükséges nyitott tranzakció ablakot (amennyiben a szállítólevelek között van olyan, amelyik egyedi azonosítással rendelkező cikket tartalmaz)

Egyedi azonosítás - SARZS

  • A bizonylat sor űrlapon az "Egyedi azonosító" fül alatt a "Készlet megjelenítése" opcióval lehet szabályozni, hogy az aktuális raktárkészletek, vagy a partnernek kiszállított egyedi azonosítók jelenjenek meg.
  • Beállítható, hogy a raktárhelyes raktárak esetén csak az üres raktárhelyekre lehessen bevételezni: Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Készletkezelés » Csak üres raktárhelyre lehet bevételezni
  • Egyedi azonosítóval rendelkező termék bevételezés esetén automatikusan a beállított státuszba kerüljön az egyedi azonosító: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Sarzs beállítások » Bevételezéskor státusz beállítása automatikusan
  • Egyedi azonosító bevételezése esetén a Lejárati idő alapértelmezetten üres és kötelező kitölteni (amennyiben a cikk űrlapján a "Lejárat kezelése" mező ki van pipálva). Amennyiben a lejárati idő kisebb az aktuális napi dátumnál figyelmeztető üzenet jelenik meg. Ha a cikk űrlapon nincs kipipálva a "Lejárat kezelése" opció, akkor az egyedi azonosító tranzakció feldolgozásakor (tipikusan a bevételezéskor) nem jelenik meg a "Lejárat" oszlop.
  • VÁLTOZÁS a lejárati idő kezelésben. Eddig szavatosság tulajdonsággal rendelkező sarzs termék bevételezésekor a rendszer automatikusan a mai dátumhoz hozzáadta a cikk törzsben megadott "Szavatosság (nap)" mező értékét, és ezt hozta fel a "Lejárat" mezőben a felviteli ablakban. Az új működés szerint a "Lejárat" mező minden esetben üres! Amennyiben a bevitt dátum kisebb, mint a Mai nap + "Szavatosság (nap)" mező értéke, akkor figyelmeztető üzenetet jelenít meg.
  • Egyedi azonosító felvitele (nyitott tranzakciók) ablakban alul "Mentés után a következő tranzakció megnyitása" névvel új opció jelent meg. Ha ez ki van pipálva, majd megnyomjuk a Ment (F6) gombot, akkor egyből megnyitja a következő tranzakció ablakát.
  • Lejárt szavatosságú termék eladásának tiltása: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Sarzs beállítások » Lejárt szavatosságú termék eladásának tiltása. A fenti opció bejelölése esetén lejárt szavatosságú SARZS termék nem rögzíthető vevői szállítólevélre.
  • Beállíthatjuk, hogy egyedi azonosítású termék vevői szállítólevélre történő rögzítésekor a program ellenőrizze-e az egyedi azonosítók készletét. Ha a megadott raktárban nincs elegendő készlet az egyedi azonosítású termékekből, akkor a rendszer nem engedi rögzíteni a bizonylat sort. Beállítás: Egyedi azonosítás » Egyedi azonosítók készletének ellenőrzése eladáskor
  • Új jogosultságok: Sarzs státusz váltásra ki jogosult, „Minőség-ellenőrzési adatlap" felvitel/törlés jogosultság
  • Egyedi azonosítókhoz státuszok állíthatók be: a státusz változás naplózásra kerül. A státuszok értékeit a felhasználó szabadon definiálhatja. Az egyes státuszokhoz "eladhatóság" tulajdonság beállítható (pl. selejt/karantén nem eladható): "Értékesíthető" jelölőnégyzet a státusz ablakában (Törzsadatok » Egyéb adatok » Egyedi azonosító státusz
  • Egyedi azonosító (sarzs) keresőben státusz szerinti szűrési lehetőség került kialakításra
  • Az egyedi azonosító űrlapon a MEO gombra kattintva Minőségellenőrzési adatlap és nyomtatvány készíthető. A MEO adatlap sorai szabadon definiálhatóak az extra adatokhoz hasonlóan. Beállítástól függően csak egy adott státuszban lévő sarzs számok esetén lehetséges csak minőség-ellenőrzési adatlapot rögzíteni: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Sarzs beállítások » MEO létrehozás ezen státusz esetén
  • Az egyedi azonosító űrlap Minőségellenőrzési adatlap (MEO) funkcióban "Véglegesítés - MEO bizonylatszám generálás" funkció beépítése a [MEO] gomb mellett. A MEO űrlap, adatlap bármikor kitölthető, többször is szerkeszthető. A MEO bizonylatszám (valamint a kapcsolódó egyéb adatok (pl. kelt, mennyiség, jóváhagyó felhasználó) tárolása) a véglegesítéskor jön létre.
  • Az egyedi azonosítót tartalmazó bizonylat nyomtatási képén az egyedi azonosító jellemzői nyelvi verziótól függően jelennek meg, azaz az idegen nyelvű nyomtatványok esetén (egyedi azonosító, lejárat dátuma, mennyiség, MEO sorszám)

Cikk, cikkcsoport

  • A cikk űrlapon a szolgáltatás/technikai cikktípus esetén az ablak jobb oldalán lévő "készletadatok keret" nem látszik, a készlettel kapcsolatos adatok nem állíthatóak be.
  • Cikk keresőben akciós ár megjelenítésének lehetősége (jelenleg csak egy akciós ár jeleníthető meg, az oszlop neve: „akciós ár”)
  • Cikk-raktár tulajdonság: a beállítás az alábbi kapcsolatot hozza létre a cikk és raktár között: terméket csak olyan raktárba lehet mozgatni, ahol a tulajdonság értéke megegyezik a cikk és raktár esetén is. Készletmozgással járó bizonylatok készítésekor olyan tételt nem enged a rendszer a bizonylatra rögzíteni, ahol a cikk-raktár tulajdonság nem egyezik meg (ha a cikk vagy raktár űrlapon a tulajdonság nincs kitöltve, akkor az ellenőrzés elmarad): Törzsadatok » Egyéb adatok » Cikk raktár tulajdonság. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Cikk beállítások » Alapértelmezett cikk-raktár tulajdonság
  • Cikk-szállító, cikk-vevő kötelező kapcsolat: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Partner beállítások » Vevő-cikk kötelező kapcsolat
    Cikk-szállító kötelező kapcsolat: beállítás, amely kipipálása esetén csak attól a szállítótól lehet vásárolni az adott cikket, ahol a cikk űrlapon a szállító be van állítva (cikk űrlapon lévő szállítói adatok fülön lehet felvinni a szállítókat)
  • Cikk-vevő kötelező kapcsolat: beállítás, amely kipipálása esetén csak annak a vevőnek lehet eladni az adott cikket, ahol a cikk űrlapon a vevői cikkszám ki van töltve (cikk űrlapon lévő vevői cikkszámok fülön lehet felvinni a vevők cikkszámait)

Bizonylatkezelés

  • VÁLTOZÁS – Figyelmeztető üzenet jelenik meg, ha a vevői számla/előlegszámla/sztornó vevői számla kiállítási dátuma eltér a mai naptól. Korábbi illetve későbbi dátumra csak korlátozottan lehet módosítani.
  • A “NAV adóhatósági adatellenőrzési szolgáltatás” funkció a “Kézi számlák”-at nem tartalmazza
  • A bizonylat keresőben (további szűrés alatt) a csatolások számára is lehet keresni, a keresőben a „csatolások száma” oszlop megjeleníthető
  • A Bizonylat keresőben (további szűrés alatt) lehet szűrni a bizonylatban rögzített Kapcsolattartó személyére, a keresőben a „Kapcsolattartó” oszlop megjeleníthető
  • Ha vevői foglalásból készül a kiszállítás, és a "Megjegyzés és tárgy átvétele" opció ki van pipálva a "bizonylatok felhasználása" ablakban, akkor a rendszer a kapcsolódó vevői rendelésből veszi át a megjegyzést és tárgyat (mivel a foglalás ezt nem tartalmazza).
  • A szállítólevél alapján készíthető kiszedési nyomtatványon "kiszedte", "ellenőrizte" pipálható jelölőnégyzet megjelenítése
  • Partnercím, bizonylat cím ablakban a "Jelleg" mezőn F2-vel be lehet hívni a közterület jelleg keresőt, itt lehet bővíteni, kiválasztani újat.
  • Bizonylat sor felvitele során a cikk kiválasztását követően a cikk megnevezése a partnernél beállított nyelven jelenik meg (magyar/angol/német)
  • Bizonylat kereső » Export (fej és tételek) funkcióban új oszlopok jelentek meg: (élő/kifutott, költséghely, költségviselő, munkaszám, egyéb, projekt)
  • Bizonylat sor felviteli ablakban a „partner cikkszám” szerinti gyors kereséskor a találati ablakban a „Partner cikkszám” oszlop is megjelenik.
  • Bizonylat készítés "Bizonylat műveletek" » "Bizonylat sablon felhasználása" funkcióban, ha a sablon és a bizonylat devizaneme eltér, akkor a program átszámolja a sablonban rögzített egységárat a bizonylat árfolyama alapján (alapvetően HUF » deviza, vagy deviza » HUF esetében működik).
  • A (készpénzes gyűjtő) vevő nevére kiállított vevői rendelés (vagy foglalás) felhasználásával is lehet nyugtát készíteni.
  • Tapadó cikk rögzítő ablakban a tapadó cikk mennyiségét, árát is meg lehet adni (ha egy cikkhez tapadó cikket rögzítünk, akkor a cikk bizonylatra rögzítésekor a tapadó cikk(ek) is automatikusan a bizonylatra kerülnek).
  • Be lehet állítani, hogy csak a kiszállítás jellegű (vevői) bizonylatok esetén működjön a tapadó cikkek használata: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Cikk beállítások » Tapadó cikk használata csak kiszállításkor
  • Bizonylat űrlapon a „Bizonylat műveletek” menüben új menüpont: „Kapcsolódó projekt megnyitása.”, ami a kijelölt bizonylat sorban tárolt projekt kód alapján jeleníti meg a projekt űrlapját..
  • E-számla xml fájlban a szállítási cím is megjelenik (ha megadásra került)
  • Költségfelosztás funkcióban (Vásárlások) lehetőség van a bevételezésekben a költségek súly szerinti felosztására is (az eddigi mennyiség és érték szerinti felosztás mellett)
  • Kimutatás változott: Vezetői infó » Kimutatás » Áfa kimutatások » Áfa analitika: "Fizetendő" kiírása a végén

Kimutatások

  • ÚJ kimutatások az egyedi azonosítókrólEgyedi azonosítók értékesítései (Kimutatás » Egyedi azonosítók (gyáriszám, sarzs) » "Egyedi azonosítók bizonylatonként"): A lista a vevőknek értékesített termékek egyedi azonosítóit (sarzs) tartalmazza.
  • Egyedi azonosítók készletei (Kimutatás » Egyedi azonosítók (gyáriszám, sarzs) » Egyedi azonosítók készletei): a lista azokat az egyedi azonosítókat tartalmazza, amelyek lejárati dátuma a mai nap - x nap között van. X értéke külön paraméterben beállítható. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Sarzs beállítások » Szavatosság közeli lejárat (nap)
  • Egyedi azonosító kimutatásokban szűrni lehet egyedi azonosító szerint (Kimutatások » Egyedi azonosítók (gyáriszám, sarzs) - cikk szűrés fülön alul lehet megadni az egyedi azonosító(ka)t
  • Kimutatások » Forgalmi statisztikák listákat a rendelés/ajánlat alapján is lehet készíteni a (Bizonylat szűrés fülön a "Lista alapja" mezőben lehet választani)
  • A Kimutatások » "9. Készletmozgások bizonylatai" menüben a „bizonylat sorokat” tartalmazó listákban lehetőség van FIFO érték szerinti lekérdezésre (Típus = FIFO készletértéken). A "Nettó", "Áfa", "Bruttó értékek" helyett a "FIFO érték" jelenik meg ilyenkor a listában és az adott bizonylat sor összes FIFO beszerzési értékét tartalmazza
  • A grafikonok három év adatait mutatják (pl. cikk, partner értékesítések, vezetői információban grafikon)

CRM, Szerviz

  • Szerviz űrlapon a „Kiadás raktárból szerviz készletre” menüpontban a vevői rendelés (I. és II) felhasználásával is készíthető szervizre kiadási bizonylat
  • CRM/Szerviz ablakban a [Beállítás] gomb melletti nyílra kattintva beállíthatóak az alsó táblázat oszlopai, illetve Excel-be exportálható a táblázat tartalma.

Webáruház

  • A fájlok exportálási, feltöltési mechanizmusa változott a minél kisebb adat kommunikáció elérése érdekében
  • Lehetőség van arra, hogy az exportált fájlokat a rendszer megőrizze a későbbi ellenőrzések érdekében. Az alábbi beállítás esetén az exportált fájlokat a rendszer bemásolja a c:\temp\log mappába: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Webáruház » Export fájl naplózása. Alapértelmezetten a naplózás be van kapcsolva!
  • Ha a megrendelés importálása során hiba történik, a hibás fájlt a rendszer törli az ftp-n, a hibás fájl lokálisan az c:\temp\import\archiv mappába kerül „err” kiterjesztéssel!
  • A sikeres illetve sikertelen kép feltöltés is naplózásra kerül: Pl.: "Kép sikeresen feltöltve (cikkszám: COM5, képfájl: pc_haz4.jpg)"
  • A szerződésben történő akciós ár felvitel egy adott cikk esetén módosítja a cikk web státuszát (amennyiben a cikk webes), azaz a webáruház kapcsolat modul automatikusan exportálni fogja az így rögzített akciós árakat az időzítésnek megfelelően.
  • A cikk export fájlban a tárolási hely (storage_location), aktív (active) mező értéke is megjelenik
  • A web partner export fájlban a partnerid oszlop (partner adatbázis azonosítója) is megjelenik.
  • A cikk ár export fájlban megjelenik a szállítási határidő (deliverytime) és az alapértelmezett szállító neve (supplier) is

Pénzügy, Vezetői információ

  • Pénzügy » Utalások előkészítése ablakban "Fizetési mód" oszlop is megjeleníthető, szűrési lehetőség ezen oszlop alapján
  • Pénzügy Bank/pénztár ablakban: Megnevezés, sor megjegyzés mezőben F2-re szövegtár funkció megvalósítása.
  • A Pénzügy bank, pénztár kimutatások "Bizonylat tételes csoportosított listája" esetén a fejlécben lévő Megnevezés mezőt is tartalmazza a lista
  • Pénzügyben a Bank rögzítése ablakban a Számlaszám [...] gombra kattintva megjelenő táblázatban a fizetési mód is megjelenik
  • Pénzügy » Infó » Számlák gombra kattintva megjelenő táblázatban a fizetési mód is megjeleníthető
  • Házipénztár modulban a vevői számlák kiegyenlítése gombra kattintva megjelenő számla listában a fizetési mód is megjelenik.
  • Feladás Kulcs-soft könyvelő programba interfészben változás: a Közösségi adózás, illetve pénzforgalmi elszámolás mezőkkel bővült az actual_kulcssoft.csv fájl
  • RLB könyvelő program interfészben változások: bizonylatszám=30 karakter, partnernév=40 karakter
  • Pénzügy » Banki kapcsolat » Utalások előkészítése ablakban alul megjelent az "Értéknap" mező (alapban a mai nap). Átírva a dátumot, a készített multicash fájl is tartalmazza a módosított értéknapot. Ha bank is készül belőle, akkor annak a dátumát is átírja (kivéve készítés dátuma)
  • Feladás a Baloghy/FORINT-SOFT könyvelő programba interfész változott

Raktárhely kezelés

  • Raktárhely kereső továbbfejlesztése:
    Külön szűrhetőek a raktárhelyek: összes/csak ahol van készlet/csak az üres
  • maximális találat beállítható,
  • az aktív raktárhelyek szűrhetőek
  • Egyedileg is létrehozhatunk raktárhelyeket a Raktárhely keresőben (az [Új] gomb segítségével) illetve a meglévő raktárhelyeket módosíthatjuk.A raktárhely megnevezése külön megadható, módosítható
  • A raktárhely inaktiválható (pl. átmenetileg nem használható, az inaktív raktárhelyek nem választhatók ki)
  • A raktárhelyhez külön cikket rendelhetünk (bevételezéskor automatikusan abba a raktárhelybe helyezi a terméket, amelyik megadásra került)

Hibajavítások

  • Késedelmi kamatközlő levél bizonyos esetben nem vette figyelembe a türelmi időt
  • Webáruház kapcsolat modulban az e-mail küldés csak akkor működött, ha az smtp port 25-re volt állítva
  • Apróbb hibajavítások