IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
Táviroda
KRONET Internet

Kifejezetten valós felhasználói igényeknek akar megfelelni

Az ACTUAL-ra az Ügyvitelbázison figyeltem fel 2007 őszén. Letöltöttem a demót, és kevés szabadidőmben próbálgattam, majd 2008. január 1-től be is vezettük a cégnél.

Az értékesítési logika jól passzolt az általunk alkalmazott folyamatokhoz, gyakorlatilag egy hét alatt sikerült nulláról felállítani a rendszert önerőből, és eljuttatni arra a szintre, hogy a kollégák magabiztosan használják a rendszert.

A folyamatok áttekinthetőbbek és lekövethetőek lettek, a hatékonyság drámaian megnőtt. Például korábban a napi beszerzést egy fél órás munkával kézzel, Excelben állítottuk elő, az ACTUAL két kattintásból 3 másodperc megoldotta ugyanezt. De ugyanez szinte mindenre elmondható, a számlázástól kezdve a bevételezésen át a pénzügyi tranzakciók könyveléséig (bank, pénztárak, átvezetések, kompenzációk, stb.)

Egyik kedvenc példám egy nagy multinak történő beszállítás, ahol a szállítólevelet - a fejlesztők segítségével - átalakítottuk teljesítési igazolásnak és minden alkalmazott külön leszállítva kapta meg az általa rendelt eszközöket. A számlát viszont a cég nevére állítottuk ki, és a "számlázás az anyacégnek" kapcsoló ebben az esetben egy 30 soros számlát is két kattintásból állított össze.

Azóta már a szolgáltatási részleg is elkezdte kihasználni a rendelkezésre álló lehetőségeket, nekik a könnyen felparaméterezhető "automatikus számlázás" teszi lehetővé, hogy a havi 60 számlát fél perc alatt letudják. Mindezt úgy, hogy a teljesítés hónapja (néhol előre, néhol utólag történik számlázás) is megjelenik a számla sor megjegyzésében. Borítékolni viszont még nekik kell smile01

A CRM remek lehetőség az eladás előtti és utáni vevőkkel kapcsolatos dokumentálásra, de nem a máshol tapasztalt kötelezően kitöltendő 20-25 semmitmondó mezővel. Ez a modul már előre vetíti, hogy a szolgáltatás egyre hangsúlyosabb lesz a későbbiekben, de a rendszerre már most is rá lehet ültetni egy különálló ügyfélszolgálatot.

Nagyon ajánlom a demó kipróbálását, 2-3 nap használat után minden más félmegoldásnak tűnik. Akinek kétsége van, a legnagyobb közösségi portálon keresztül név alapján könnyen megtalál, örömmel megmutatom "élesben", vagy beszélgetek hosszabban a tapasztalatokról. (de az e-mail címem most nem írom ide, bocs).

Erősségek, pozitívumok

Nagyon jó és egyértelmű a felület, de aki mégis elakad, a felhasználói kézikönyvben az esetek 95%-ban megtalálja a választ.

Barátságos és korrekt a licencek árazása, az 5 felhasználóra történő licencvásárlás el sem éri az alaplicenc árának dupláját!

A jogosultsági rendszer jól felépített, könnyen kezelhető és új kollégák érkezésekor gyorsabban be lehet állítani a pontos hozzáférést, mint egy e-mail klienst.

A fejlesztők segítőkészek, és fogékonyak az építő kritikára, fejlesztési ötletekre. Talán pont ezért ilyen jó, mert nem csak a saját ötleteikre hagyatkoznak, de kifejezetten valós felhasználói igényeknek akarnak megfelelni egy egységes és átjárható keretrendszerben.

Gyengeségek, negatívumok

Némelyik része még nincs teljesen kész, de az is már csak idő kérdése.

Hertay Ákos
Takforsys Információtechnológiai Kft.