Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

A frissítés során előforduló leggyakoribb hibák és javításuk

1. A szerveren történő frissítés során "sector size" hibaüzenet jelenik meg:

Cannot use the backup file because it was originally formatted with sector size 4096 and is now on a device with sector size 512

Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor az SQL Server korábbi verzióját lecseréltük egy újabbra, és a frissítés során elinduló automatikus adatbázis mentés nem sikerül, mivel a mentés helyén egy korábbi verziójú adatbázis mentés fájlt található.

Megoldás: a hibaüzenetben jelzett helyen lévő "Kronos" kezdetű és ".bak"-ra végződő fájlokat töröljük (vagy mozgassuk át egy másik mappába). Jellemzően a "Kronos0001.bak" és "KronosAdmin.bak" fájlokat kell eltávolítanunk. A mappa jellemzően az alábbi helyen található (de az SQL Server verziójától függően ez változhat): C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL12.ACTUAL\MSSQL\DATA\Backup\

Utána újra elindítható a frissítés.

2. A szerveren történő frissítés során "Database 'Kronos0002' does not exist." hibaüzenet jelenik meg:

Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor korábban létrehoztunk egy teszt céget (a fenti hibaüzenetben 2. cégként), de egy komplett adatbázis visszatöltése során ennek az adatbázisát nem töltöttük vissza.

Megoldás: a Karbantartás modulban a Törzsadatok - Cégek kezelése ablakban a jelzett adatbázishoz tartozó teszt céget töröljük ki (a törléshez előtte inaktiválni kell a céget). Amennyiben a (teszt) céget továbbra is használni szeretnénk, akkor viszont töltsük vissza a cég adatbázis mentését (Kronos0002.bak). A mentés visszatöltésének menete: a Karbantartás modulban a Karbantartás - "Mentés visszatöltése" funkcióban válasszuk ki a (teszt) céget, alatta az adatbázis helye mezőben válasszuk ki a mentés fájlt (Kronos0002.bak), majd nyomjuk meg a "Rendben" gombot.

3. A frissítés során a  "Hiba lépett fel a létező fájl cseréje közben..." hibaüzenet jelenik meg:

Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor a frissítő telepítő le akarja cserélni az egyik telepített fájlt, de nem tudja, mivel azt használja még az alkalmazás (pl. "KrUpgradeSQL.exe fájlt).

Megoldás: a Feladatkezelőben keressük meg a jelzett fájlt és nyomjuk meg a [Leállítás] gombot, ezután válasszuk a hibaüzenet ablakban az [Ismét] gombot. Ha ez a módszer nem jár sikerrel, akkor a hibaüzenet ablakban a [Leállítás] gombot  nyomjuk meg, majd indítsuk újra a számítógépet. Ezután indítsuk el újra a frissítő telepítő programot.