A frissítés során előforduló leggyakoribb hibák és javításuk
1. A szerveren történő frissítés során "sector size" hibaüzenet jelenik meg:
Cannot use the backup file because it was originally formatted with sector size 4096 and is now on a device with sector size 512
Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor az SQL Server korábbi verzióját lecseréltük egy újabbra, és a frissítés során elinduló automatikus adatbázis mentés nem sikerül, mivel a mentés helyén egy korábbi verziójú adatbázis mentés fájlt található.
Megoldás: a hibaüzenetben jelzett helyen lévő "Kronos" kezdetű és ".bak"-ra végződő fájlokat töröljük (vagy mozgassuk át egy másik mappába). Jellemzően a "Kronos0001.bak" és "KronosAdmin.bak" fájlokat kell eltávolítanunk. A mappa jellemzően az alábbi helyen található (de az SQL Server verziójától függően ez változhat): C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL12.ACTUAL\MSSQL\DATA\Backup\
Utána újra elindítható a frissítés.
2. A szerveren történő frissítés során "Database 'Kronos0002' does not exist." hibaüzenet jelenik meg:
Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor korábban létrehoztunk egy teszt céget (a fenti hibaüzenetben 2. cégként), de egy komplett adatbázis visszatöltése során ennek az adatbázisát nem töltöttük vissza.
Megoldás: a Karbantartás modulban a Törzsadatok - Cégek kezelése ablakban a jelzett adatbázishoz tartozó teszt céget töröljük ki (a törléshez előtte inaktiválni kell a céget). Amennyiben a (teszt) céget továbbra is használni szeretnénk, akkor viszont töltsük vissza a cég adatbázis mentését (Kronos0002.bak). A mentés visszatöltésének menete: a Karbantartás modulban a Karbantartás - "Mentés visszatöltése" funkcióban válasszuk ki a (teszt) céget, alatta az adatbázis helye mezőben válasszuk ki a mentés fájlt (Kronos0002.bak), majd nyomjuk meg a "Rendben" gombot.
3. A frissítés során a "Hiba lépett fel a létező fájl cseréje közben..." hibaüzenet jelenik meg:
Ilyen üzenet általában akkor jelentkezik, amikor a frissítő telepítő le akarja cserélni az egyik telepített fájlt, de nem tudja, mivel azt használja még az alkalmazás (pl. "KrUpgradeSQL.exe fájlt).
Megoldás: a Feladatkezelőben keressük meg a jelzett fájlt és nyomjuk meg a [Leállítás] gombot, ezután válasszuk a hibaüzenet ablakban az [Ismét] gombot. Ha ez a módszer nem jár sikerrel, akkor a hibaüzenet ablakban a [Leállítás] gombot nyomjuk meg, majd indítsuk újra a számítógépet. Ezután indítsuk el újra a frissítő telepítő programot.