IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
Táviroda
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


v2.1.65 - 2018. június

Kiemelt újdonságok

  • NAV Online Számla
  • Cikk receptúráinak exportálása 
  • Webáruház kapcsolat modulban szerződések exportálása
  • Webáruház kapcsolat modulban rendelések, tétel állapotok exportálása
  • Leltári jegyzőkönyvben új funkciók
  • Egyedi azonosítók/raktárhelyek tömeges feltöltése Excel fájl alapján

NAV Online Számla

  •  Minden olyan az ACTUAL Ügyviteli Rendszerben kiállított vevői számla adata automatikusan (emberi beavatkozás nélkül) felküldésre kerül a NAV Online Számla rendszerébe, amely belföldi adóalanynak készült és az áfa belföldi értéke eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot. A kommunikáció nem azonnali, általában néhány percet vesz igénybe. A felküldött számla adatai utólag már nem módosíthatóak (függetlenül attól, hogy nyomtatásra került-e). A sikertelenül felküldött számlákat a felhasználónak kézzel kell feltöltenie a NAV oldalán.
  • Számla mentése előtt az felküldésre kerülő adatok ellenőrzése: normál számla kiállítása során - amennyiben a számla a törvényben meghatározott adatszolgáltatásra kötelezett - a képernyő felső részén megjelenik a "A számla felküldésre kerül a NAV Online rendszerébe!" felirat. A számla mentésekor a rendszer ellenőrzi a számla adattartalmát. Amennyiben a számla nem felel meg a NAV által támasztott követelményeknek, a program figyelmeztető üzenetet jelenít meg, amelyben jelzi, hogy a számla mentése után a NAV felküldés nem fog sikerülni (egyben jelzi, hogy milyen jellegű adatokkal van probléma). A felhasználó eldöntheti, hogy ennek ellenére a számla mentését választja. Ebben az esetben viszont majd kézzel kell feltöltenie a NAV felületén.
  • Változások a törzsadatokban:
    • Jegyzékszám törzsben beállítható a típus (VTSZ/SZJ) – alapban minden jegyzékszám VTSZ típusú
    • Áfa törzsben a különbözeti áfa típus tovább bővült: 
      • 5=„különbözet szerinti szabályozás - használt cikkek” - ez volt korábban a „különbözet szerinti szabályozás"
      • ÚJ - 11=„különbözet szerinti szabályozás - utazási irodák"
      • ÚJ - 12=„különbözet szerinti szabályozás - műalkotások”
      • ÚJ - 13=„különbözet szerinti szabályozás - gyűjteménydarabok és régiségek”
    • A cikk űrlapján beállítható, hogy közvetített szolgáltatást tartalmaz
    • A bizonylat sorban beállítható, hogy a cikk közvetített szolgáltatást tartalmaz (alapban a cikk űrlapon megadott értéket veszi át)
    • Partner űrlapon "Belföldi áfa adóalany" kapcsoló: ha ki van pipálva, akkor az adószám kitöltése kötelező. A program frissítéskor automatikusan beállítja az értéket "igen"-re abban az esetben, ha ki van töltve az adószám, vagy belföldi partnerről van szó és nem magánszemély.
  • Aktuális cég adatainak módosítása űrlapon új mezők: „Kisadózó”, „Alanyi áfa mentes”
  • NAV gomb alatt újabb menüpontok:
    • NAV Online Számla - számlák feltöltése
    • NAV Online Számla - hibás, nem feltöltött számlák
    • NAV Online Számla - hibás, nem feltöltött számlák megjelölése: kézzel feltöltve
    • NAV Online Számla - hibás, nem feltöltött módosító okirat megjelölése: kézzel feltöltve

Bizonylatkezelés

  • Rendelés sor felfüggesztési lehetőség: a bizonylat sor szerkesztő ablakban egy jelölőnégyzet kipipálási lehetőség ("Felfüggesztve"). Az így kipipált rendelés sorokat a rendszer nem veszi figyelembe a rendelés feldolgozási javaslatkészítés során.
  • Amennyiben a Bizonylat tömb beállításban az „Áfa bontás” nincs kipipálva, akkor a bizonylat készítésekor megjelenő devizanem/árfolyam beállító ablakban az „A bizonylaton az áfa kulcs szerepeljen” opció nincs kipipálva
  • Számlával egy tekintet alá eső okirat készíthető előleg számla alapján is
  • Nyomtatványok esetén beállítható, hogy milyen bizonylat tömbre vonatkozik: Nyomtatvány beállítás ablakban [Bizonylat tömb] gomb
  • Bizonylat sablon importálás xml fájl alapján funkcióban (Kiegészítők menüben) új fejléc adatokat is meg lehet adni: megjegyzés, belső megjegyzés, megnevezés.
  • Bizonylat készítés Excel fájl alapján funkcióban új bizonylat tömbök választhatók: belső rendelés illetve Szállítói előlegbekérő levél.
  • Ideiglenes szállítólevél élesítésekor, illetve bejövő szállítólevél (bevételezés) esetén is van lehetőség az azonnali lezárásra
  • Bizonylat készítés űrlapon új funkció az [Új] gomb melletti menüben - Beállított szállítóhoz rendelt cikkek (azok a cikkek jelennek meg a táblázatban, amelyeknél a "Szállítói adatok" fülön az alapértelmezett szállító van hozzárendelve)
  • Bizonylat kereső ablakban a "Műveletek" menüben lévő "Tételek ellenőrzése vonalkód olvasóval" funkció továbbfejlesztése: nyomtatható eltérés lista valamint új ellenőrzés csak az eltérésekről
  • Mennyiségi kedvezményt külön lehet készíteni a vevőknek illetve szállítóknak.
  • Visszaigazolás törlés: a funkció révén a kijelölt vevői rendeléshez tartozó összes visszaigazolás törlésre kerül. Ezután a kijelölt rendelés összes nyitott tételéből új visszaigazolás készíthető
  • Új jogosultság: felhasználóként állítható az árak megjelenítése az alábbi helyeken:
    • bizonylat sor szerkesztő ablakban: az egységár, illetve az összes ezt követő mezők elrejtése (egységár, kedvezmények, érték), Haszon gomb elrejtése
    • bizonylat szerkesztő ablakban az összesített érték adatok elrejtése
    • Beállítása: Karbantartás -> Jogosultság -> Rendszer adatok -> "Bizonylatok esetén az árak megjelenítése a képernyőn"
  • A rendelés űrlapból megnyitható a kapcsolódó rendelés visszaigazolás: "Bizonylat műveletek" menüben a "Rendelés visszaigazolás megtekintése" menüpont.

CRM, szerviz, iktatás

  • CRM és Szerviz esemény módosításakor a Partnernév és Bizonylatszám2 mező inaktív, duplán rákattintva szerkeszthető
  • Szerviz munkalap nyomtatványon az árak elrejtése: [Beállítás] -> Szerviz munkalap -> Szerviz munkalap nyomtatványon árak elrejtése
  • [Beállítás] -> Szerviz munkalap -> Cikkek árainak frissítése felhasználáskor: amennyiben kipipáljuk a fenti opciót, és a Szerviz űrlapról indítunk egy bizonylat készítést, valamint felhasználjuk a "Cikkek" fülön rögzített tételeket, akkor a bizonylatra nem a cikkek táblázatban lévő egységár kerül, hanem a program frissíti a cikkek aktuális áraival (figyelembe véve az esetleges szerződéses árakat is).

Webáruház

  • Rendelés tételenkénti státusz átadása (xml fájl formában). Az interfész a nyitott (élő) webes vevői rendelések tartalmát exportálja a webáruház felé.
  • Szerződések exportálása: mindenféle szerződés adata exportálható időzítetten xml fájl formátumban: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> "Szerződés exportálás időzítése"
  • Külső rendszerből xml fájl alapján készülő bizonylatokban a „Forrás” mező értéke=1
  • E-mail küldés külön beállítható: (nincs / csak megrendelés esetén / csak hiba esetén / mindig ): [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> E-mail küldés

Partner

  • Partner űrlapon felül [Bizonylat tömb] gomb: ki lehet jelölni azokat a bizonylat tömböket, amelyeket tiltani szeretnénk az adott partner részére
  • A kimutatásokban lévő partner címke nyomtatás funkcióhoz beállíthatunk egyedi címke formátumokat is: [Beállítás] -> Kimutatások -> Partner címke (egyedi - 1) fájl neve
  • Szállítók űrlapján minimális rendelési összeg: a rendelés feldolgozási javaslat során a szállítók szerinti összesítés ablakban ez a limit megjelenítésre kerül. Amíg a rendelés összértéke nem éri el a szállítóhoz beállított limit értékét, a rendszer figyelmezteti a felhasználót.
  • "Belföldi áfa adóalany" kapcsoló – NAV feltöltés egyik feltétele

CIKK, CIKKCSOPORT

  • Cikk szabad készlete ablak megjelenítése a Cikk keresőben (Ctrl+K)
  • Bizonylat megjegyzés gomb működése megváltozott: egy helyen lehet normál megjegyzést, illetve adott bizonylat tömbhöz rendelt megjegyzést rögzíteni
  • Cikk keresőben a leválogatott cikkek receptúráinak exportálása Excel-be: a funkció a receptúra első szintjén lévő elemeket exportálja az "Export/import" menüben lévő "Receptúra importálása Excel-ből" funkció formátumában. Vagyis az excel fájl közvetlenül felhasználható az import funkcióban. Csak a receptúra első szintjén lévő elemeket tartalmazza az excel. Ha egy cikkhez több receptúra is hozzá van rendelve, akkor az összes exportálásra kerül (külön oszlopban jelölve lesz, hogy alapértelmezett vagy sem (Alapértelmezett=1/0). Csak azon cikkek receptúrája kerül exportálásra, amelyek a cikk keresőben leválogatásra kerültek (azaz a cikk kereső táblázatában szerepelnek)
  • Termékdíj mentesség: használhatjuk a „Termékdíj számítása vevő termékdíj mentessége esetén is” opciót abban az esetben, ha a termékdíjat minden esetben számítani kell az adott cikk esetén. 

RENDELÉS FELDOLGOZÁS

  • Rendelés feldolgozás ablakban "Vevő csoport" szűrési lehetőség

PÉNZÜGY, HÁZIPÉNZTÁR, VEZETŐI INFORMÁCIÓ

  • A Budapest Bank internet bankjába importálható szöveges fájl előállítása a Pénzügy -> Banki interfész funkcióban

Egyéb

  • Házipénztár bizonylat készítésekor a kiállítás dátumának ellenőrzése (későbbi dátum megadás esetén figyelmeztető ablak jelenik meg)
  • Egyedi azonosítók nyitott tranzakciók keresőben - Betöltés fájlból [kis nyíl] - importálás Excel-ből egy adott bizonylat összes sorához: a funkcióval az egyedi azonosítók/raktárhelyek tömeges feltöltése Excel fájl alapján
  • Raktárhely keresőben raktárhely névre is lehet keresni
  • Egyszerű gyártásban nem engedélyezett szerelvény típusú cikket rögzítése (szerelvény csak vevői szállítólevélben rögzíthető, ekkor történik meg a "gyártás")
  • A Hessyn könyvelő programba feladás funkcióban beállítható, hogy a feladási állományban az utánvétes számlák egy adott vevő nevére készüljenek el
  • Az RLB könyvelő programba történő feladás módosult 

LELTÁR

  • Leltári jegyzőkönyvben történt változtatások:
    • A korábbi [Vonalkód] funkció megszűnt
    • Megjelent a [Vonalkód (+)] gomb, amely sokoldalúbb működéssel rendelkezik, és a leltár mennyiséget növeli
    • Megjelent a [Vonalkód] gomb, amely a leltár mennyiséget felülírja
    • Megjelent az [Adatgyűjtő] gomb, amely az adatgyűjtőben rögzített tételekkel a leltár mennyiséget felülírja
    • A "leltári dátum" mező most már automatikusan kitöltésre kerül, és az utolsó módosítás idejét tartalmazza
    • A leltári jegyzőkönyvben vastagon jelennek meg azok a sorok, amelyek az elmúlt 1 napban módosultak

KIMUTATÁS

  • Vezetői információ – Kimutatások – (Főkönyvi) számlaszám szerinti listában új listázási lehetőségek:
    • Partner szerint csoportosított lista
    • Főkönyv-pénzügy eltérés kimutatás 
  • Egyedi azonosítók készlete listában érték is megjeleníthető
  • Szerződések listában a cikkszám is megjelenik

Hibajavítások

  • Pénzügy – Banki kapcsolat modulban a CIB utalás fájl hibásan készült el
  • Partner importálás Excel-ből funkcióban az „Emelet” mező nem került rögzítésre a címben
  • Feladás RLB60 könyvelő programban T-K fordítva jelent meg
  • Feladás Tensoft könyvelő programban bizonyos adatok nem jól jelentek meg
  • Vevői visszáru bizonylatban a szállítási címet nem lehetett módosítani
  • Bizonylatok küldése e-mailben funkcióban bizonyos esetben a küldött fájl zárolásra került, emiatt nem lehetett kétszer elküldeni
  • Számla készítéskor az inaktív fizetési módok is megjelentek
  • Egyéb kisebb hibák javítása