IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.77 SP6 (build 647) - 2023. február

Kiemelt újdonságok

  • SP6 újdonságok (az oldal alján)
  • ShopRenter webáruház kapcsolat modul (béta verzió)
  • Bizonylatok engedélyezése
  • CsipoGO! online adatgyűjtő (PDA) teljesen online működés
  • Cikkhez, partnerhez kötelezően kitöltendő mezők beállítása
  • Emlékeztető 2. panel
  • Pénzügyi pontozások megtekintése
  • Foxpost csomag címke
  • Videótárban 20 új, hasznos videó található a program hatékony használatához

CsipoGO! ONLINE ADATGYŰJTŐ (PDA)

  • Online cikk adatok lekérése: Beállítások –> Cikkadatok online lekérése. Beállítása esetén nincs szükség törzsadat szinkronizációra, a cikk adatokat közvetlenül az ACTUAL-ból kéri le az applikáció.

TÖRZS ADATOK

  • Cikk űrlap - további cikkcsoport ablakban [Töröl] gomb: további cikkcsoportba sorolás törlése.
  • Cikk rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Partner űrlap - további partner csoport ablakban [Töröl] gomb: további partner csoportba sorolás törlése.
 
  • Partner rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Cikk keresőben a termékek származási ország kódja (pl. AT) is kiválasztható az oszlopok között.
 
  • Törzsadatok - Rögzített deviza árfolyamok táblázatban lehet törölni (F8). A téves dátummal rögzített árfolyam törlésére.
 

BIZONYLAT ENGEDÉLYEZÉSE

  • Beállítástól függően bizonyos bizonylatokat csak akkor lehet menteni, ha az arra jogosult felhasználó azt engedélyezte. A még nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként (ideiglenes bizonylat) kerülnek mentésre, addig nem élesíthető, amíg azt nem engedélyezték.
 
  • Engedélyezés felvitele:
    • Engedélyezési szinteket kell kialakítani a Törzsadatok – Bizonylat adatok – Bizonylat engedélyezések menüpontban. Az engedélyezési szint esetén értékhatárokat kell beállítani és az engedélyezésre jogosult felhasználói csoportot (pl. 1.000.000 Ft – 2.000.000 Ft között a „vezető” felhasználói csoport). Ezeket az engedélyezési szinteket lehet a Bizonylat tömb beállításai táblázatban hozzárendelni a megfelelő bizonylat típushoz (pl. vevői számla). Több ilyen engedélyezési szintet is létre lehet hozni, különböző értékhatárokkal, engedélyező felhasználókkal.
  • Engedélyezés beállítása:
    • Az engedélyezést az összes bizonylat tömb esetén be lehet állítani. Az engedélyezés azt jelenti, hogy az adott bizonylat tömbben készített bizonylat nettó végösszegétől függően engedélyezésre lehet szükség. A "Bizonylat tömb beállításai" táblázatban egy új oszlop jelenik meg "Engedélyezés” néven.
  • Engedélyezésre váró bizonylat mentése:
    • Ha egy bizonylat tömbhöz engedélyezés van beállítva, akkor a bizonylat mentésekor a bizonylat összes nettó értéke alapján dönti el a program, hogy szükség van-e engedélyezésre. Ilyen esetben a program automatikusan ideiglenes bizonylatként menti el a készítendő bizonylatot. Ezzel párhuzamosan az engedélyező személynek elküldésre kerül egy e-mail "Engedélyezésre váró bizonylat készült" tárgy megjelöléssel.
  • Engedélyezés menete:
    • A fő képernyő jobb oldalán az Emlékeztető panelen automatikusan megjelenik egy új emlékeztető "Engedélyezésre váró bizonylatok" néven. Erre kattintva a program megjeleníti az összes, az adott (bejelentkezett) felhasználó engedélyére váró bizonylatot a Bizonylat kereső ablakban. A Bizonylat keresőben az [Engedélyezés] gombot megnyomva történik meg az engedélyezés, amely az ideiglenes bizonylat élesítését jelenti. Az éles, engedélyezett bizonylatban a rendszer eltárolja a dátumot, és az engedélyező felhasználó azonosítóját. Az engedélyezésről a bizonylat készítője egy automatikus értesítést (e-mailben) kap, hogy az adott számú bizonylat engedélyezésre került. Az engedélyezett (éles) bizonylatot érdemben már nem lehet módosítani!
  • Engedélyezés ellenőrzése:
    • A bizonylat készítője az így engedélyezett (élesített) bizonylatokat a Bizonylat keresőben ellenőrizheti. A Bizonylat keresőben új szűrési feltételek kerültek kialakításra:
      • "Engedélyezés" listadoboz, amelynek lehetséges értékei: "<összes>", "csak az engedélyezettek", "engedélyezésre vár"a további szűrési feltételek ablakban az engedélyező személy nevére is lehet szűrni
    • Mivel a nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként vannak mentve, csak az "Ideiglenes bizonylatok" opcióval együtt működik a lekérdezés. Ez azt jelenti, hogy a nem engedélyezett bizonylatok csak ideiglenes bizonylatok, míg az engedélyezett bizonylatok csak éles bizonylatok lehetnek.

BIZONYLATKEZELÉS

  • Lejárt díjbekérők (előleg/proforma) alapján emlékeztető e-mail küldése illetve bizonylat lezárása: manuálisan (Eladások - Egyéb funkciók - Nyitott, lejárt vevői díjbekérők alapján érdeklődő e-mail küldés) illetve automatikusan (pl. lejárat után 1 héttel), X alkalommal, utána automatikusan lemondani. Ehhez kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Előlegbekérők -> Előlegbekérő lejárata utáni automatikus művelet. A fenti beállítással azt szabályozhatjuk, hogy a korábban elkészített és e-mailben elküldött előlegbekérő lejárata esetén milyen automatikus művelet történjen. Az esedékességi dátum lejárata után 2 nappal emlékeztető e-mailt küldhetünk partnerünk részére (csatolva a bizonylatot) illetve választhatjuk az automatikus lezárás műveletet is. A művelet naponta egyszer fut le (minden belépéskor).
 
  • Gyors felvitel ablakban változások:
    • a Vonalkód mezőn F2-vel megnyíló cikk keresőben használható a [Listához ad] gomb. Ezzel a módszerrel, akár több cikk is kiválasztható, amelyek automatikusan a táblázatba töltődnek.
    • Telephely használata esetén (ha a telephely egyedi árakat használ) a telephelyhez rendelt egyedi ár megjelenítése
    • Mindenkire vonatkozó százalékos kedvezmények figyelembe vétele az ár megjelenítésekor
 
  • Egyedi termék esetén a beszerzési árak megtartása: amennyiben a bizonylat sorban az "Egyedi termék" opció ki van pipálva, akkor a bizonylat sorban tárolt beszerzési árakat a program megőrzi abban az esetben is, ha a bizonylatot felhasználjuk egy másik bizonylat felhasználásakor (Bizonylatok felhasználása ablakban).
 
  • FoxPost API alapján csomagolási címke adatok feladása illetve címke nyomtatása a Csomagolás modulban. A FoxPost API paramétereket itt lehet beállítani: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> FoxPost
  • Beállítható, hogy bizonylat nyomtatványokon melyik súly jelenjen meg, a cikk űrlapon megadható nettó vagy bruttó súly: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Bizonylat nyomtatványokon súly (kg) megjelenítése. A súly megjelenítést befolyásolja még a bizonylat tömb beállításban megadható "Nyomtatás - Össz. súly megjelenítése" opció is. Webáruház felé a bruttó súly is átadásra kerül (ftp).
 
  • Eladások menüben az alábbi gombok gyors billentyű segítségével is indíthatók: Új vevői ajánlat: F1, Új vevői rendelés: F2, Új vevői foglalás: F3, Új vevői szállítólevél: F4, Új vevői számla: F5, Új kiszállítás és vevői számla: F6, Új előlegbekérő: F7, Új előleg számla: F8, Vevői ajánlat kereső: Shift + F1, Vevői rendelés kereső: Shift + F2, Vevői foglalás kereső: Shift + F3, Vevői szállítólevél kereső: Shift + F4, Vevői számla kereső: Shift + F5, Vevői előlegbekérő kereső: Shift + F7
 
  • Eladások menüben a számla módosítás funkció megjelenése megváltozott.
 
  • Bizonylat keresőben gyors billentyűkkel elérhető új funkciók:
    • Bizonylat megjegyzések (bizonylat megjegyzés, belső megjegyzés, sor megjegyzés) megjelenítése: Ctrl + M
    • Bizonylat sor megjelenítése: Ctrl + T
 
  • Bevételezési bizonylatban (szállítólevél) lehetőség van a beszerzési ár utólagos módosítására. Az ár módosítása automatikusan frissíti a cikk űrlapon lévő utolsó beszerzési árat, valamint a mérlegelt átlagárat. A módosításra csak addig van lehetőség, amíg nem rögzítünk újabb bevételezést az adott cikkre vonatkozóan.
 
  • Bizonylat sablonban az utolsó módosítás dátuma is megtekinthető.
 
  • A mennyiségi kedvezményt is figyelembe veszi a program a Bizonylat készítés során az F3 gomb melletti menüben látható funkciók esetén (pl. "Vevőnek értékesített termékek").
  • Bizonylat felviteli ablakban új menüpont a Táblázat műveletek menüben: „Sorszám másolása a Fejezetszám mezőbe az összes sorban”.
 
  • Bizonylat sor felvitele során a cikk kiválasztása után az egységár mező melletti [...] gombra kattintva megjelenő ár táblázatban az adott partner utolsó bizonylatában rögzített egységár is megjelenik, a bizonylat készítésének dátumával.
  • Raktárközi szállítólevél készítése során megjelennek a felhasználható belső rendelések, amennyiben a raktárközi mozgás célja a telephelyhez rendelt raktár és a belső rendelés az adott telephelyen készült.
 
  • Bizonylat sor felviteli ablakban alul [Élettörténet] gomb: az adott bizonylat sorban szereplő cikk, az adott bizonylaton lévő partner elmúlt 1 évben kiállított bizonylat sorait mutatja meg. Ennek segítségével akár a bizonylat felvitele közben ellenőrizhetjük, hogy az adott partner részére az elmúlt 1 évben milyen áron készültek bizonylatok.
  • Bizonylat keresőben az Excel export funkcióban (Fej és sor oszlopok együtt) kiválasztható az oszlopok közé a "Fejléc - Belső megjegyzés" illetve a "Sor - Felhasználható" mező is.
 
  • Gyors felvitel ablakban Drag & drop módszerrel lehet ráhúzni a bizonylat tételeket tartalmazó excel fájlt az [Excel] gombra, így lehet gyorsan az excel fájlban lévő tételeket betölteni a táblázatba.
 

EGYÉB

  • Emlékeztető 2. panel: az utoljára rögzített adatok gyors megtekintése. A fő képernyő jobb oldalán választható ki, és az utoljára módosított eseményeket jeleníti meg (pl. bizonylatok, projektek, CRM, szerviz, házipénztár, bank). A megjelenő szövegre kattintva megnyílik az adott esemény űrlapja.
  • Vásárlások -> Felosztások megtekintése -> Bevételezésre felosztott költségek táblázatban új oszlopok: cikkszám, mennyiségi egység, súly.
 
  • Projekt űrlapon a pénzügyi kerekítési egyéb különbözetek is megjelennek az egyéb költségek között.
 
  • Kimutatások: Vevői normál számlák (bizonylat sorok) listában Partner neve/dátum szerinti rendezettség is beállítható
 
  • Kimutatások: a cikk szűrés fülön az „Egyedi kiválasztás” funkció is választható: külön gombot megnyomva egész űrlap méretben lehet egyedileg választott cikkeket módosítani illetve újakat felvinni.
 
  • Készlet ablakban új oszlopok: Szabad készlet, Foglalt készlet, az utolsó készletmozgás dátuma
 
  • Szerviz modulban „Szerviz kísérőlap” nyomtatási lehetőség: a nyomtatvány megegyezik az eddigi szerviz munkalappal annyi különbséggel, hogy a vevő adatai nem jelennek meg.
 
  • Rendelés feldolgozás ablakban változások:
    • Szűrési feltételek között a "Webáruház" opciót kipipálva csak azok a rendelések jelennek meg, amelyek webáruházból érkeztek.
    • A cikk szűrést használva nem csak cikkszámra, hanem cikk névre is működik a keresés.
    • A szűrési feltételek között megjelent a "Csak a késések" opció, amely kipipálása esetén csak azok a nyitott vevői rendelés tételek jelennek meg a táblázatban, amelyek várható beszállítási dátuma ("Beérkezés" oszlop) későbbi, mint az eredeti vevői visszaigazolásban szereplő dátum ("Esedékes (vevői)" oszlop), és a szállítói rendelés sorának van szállítói visszaigazolása.
    • A felső táblázatban a vevő csoport oszlop is kiválasztható.
    • Az alsó tétel táblázatban a sorszám oszlop is megjeleníthető (a felvitel sorrendje)
    • A fej és tétel táblázat teljes tartalma exportálható MS Excel fájlba. Az űrlap alján található [Export] gomb melletti nyílra kattintva egy új menüpont nyílik meg, ahol a "Fej és tétel adatok exportálása MS Excel-be" menüre kattintva a szűrési feltételeknek megfelelően az adatok Excel-be exportálhatóak
    • A javaslat során generált szállítói rendelésben az Esedékesség dátum meghatározásnál figyelembe veszi a szállító partnernél beállított szállítási határidőt.
    • Rendelés feldolgozás ablakban a Ctrl+F11 gombot megnyomva megjelenik a kapcsolódó CRM ablak (ahol az Iktatószám 2. megegyezik a rendelésszámmal). Újdonság, hogy amennyiben még nem létezik ilyen CRM, akkor lehetőség van egyből egy új CRM rögzítésére, ahol kitöltésre kerül a vevő adata illetve a rendelésszám. Ezzel a módszerrel gyorsan lehet rögzíteni a rendeléshez CRM-t, például emlékeztetőket lehet megadni (ha a CRM-ben a riasztást is bejelöljük, akkor automatikusan megjelenik a megadott időben a figyelmeztető ablak)
  • Az Export/Import / Szállítói adatok (árak) exportja menüpontban új funkció: "Szállítói adatok (árak) exportálása" funkció, ahol a szállítói listaár is kiválasztható.
 
  • Leltár jegyzőkönyvben változások: a cikk szűrésnél lehetőség van csak egyetlen cikk kiválasztására
 
  • Projekt keresőben összesen 8 extra adat megjelenítésének lehetősége: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Projekt kereső beállításai
 
  • A legfontosabb kereső ablakokban összesen 8 extra adat jeleníthető meg, amelyek itt állíthatóak be:
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Bizonylat kereső beállításai -> Bizonylat keresőben megjelenő extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Partner kereső beállításai -> Partner kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Cikk kereső beállításai -> Cikk kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Kapcsolattartó kereső beállításai -> Kapcsolattartó kereső extra adatok
 
  • Új jogosultság: "Ügynöki jutalék kezelés - fő ügynöki adatok módosítása".
 
  • Szűrők használata esetén (pl. keresőkben, kimutatásokban) mostantól a dátum típusú mezők esetén a dátumválasztó értéke is mentésre kerül (pl. aktuális hét)
  • Kimutatásokban a Partner szűrés fülön a "Partner csoport" mezőben a további partnercsoportra is lehet szűrni. Egyetlen megkötés: a partner csak egy további partnercsoportba legyen besorolva (a fő partner csoporton kívül)
 
 

PÉNZÜGY

  • Pénzügy – Infó ablakban [Frissít] gomb megjelenítése:a képernyőn látható adatok frissítése
 
  • A pontozás (párosítás) ideje alapján is lekérhetjük a számlákat illetve fizetéseket a pénzügyben, azaz megnézhetjük, hogy egy adott időszakban milyen számlát és fizetést pontozott össze a program (akár automatikusan, akár manuálisan). Pénzügy - Korrekciók - Vevői pontozások listája illetve Szállítói pontozások listája: a fizetés (pontozás) dátuma szerint kérhetjük le számláinkat vagy a bankot/pénztárat. A szűrési ablakban a "Pontozás (tól)" és "Pontozás (ig)" mezőket használva egy adott időszakban megtörtént pontozásokat kérhetjük le akár számlák szerint (a számla milyen módon lett kiegyenlítve), akár bank és pénztár szerint (a bank/pénztár milyen számlát egyenlített ki). A számlák illetve a kiegyenlítés (bank/pénztár) táblázatban megjeleníthetjük az alábbi új oszlopokat:
    • "Pontozás ideje" - a pontozás elvégzésének ideje
    • "Fizetés ideje" - a bank/pénztár rögzítési dátuma
  • Pénzügy - Számla űrlapon a címsorban megjelenik a számla egyenlege (fizetetlen összeg), illetve ha a számla pénzügyileg teljesítve lett, akkor a "Fizetve" szó.
 

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • Bizonylat XML import funkcióban új partner felvitele során (vagyis ha a vevő még nincs a partner törzsben) figyelembe veszi a program a beállított sablon vevőt, azaz új vevő esetén először feltölti a vevő adatait a sablon vevőnél megadott adatokkal, majd ezután frissíti az adatokat az xml-ben lévő adatokkal. Sablon vevő beállítása: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Új vevő felvitelhez használt sablon vevő
 
  • A cikk egyéb cikkcsoportba sorolása is megváltoztatja a cikk web státuszát (azaz a cikk webáruházba feltöltésre kerül majd).
 
  • Beállítás – webáruház szinkronizáció: a webáruházakhoz kapcsolódó különböző törzsadatok beállításait lehet elvégezni ezen az űrlapon. Több webáruház kezelése esetén összesen 6 webáruházhoz lehet beállítani a különböző törzsadatokat: szállítási mód, fizetési mód, cikkcsoport, vevő csoport. Ugyanitt lehet beállítani azt is, hogy az egyes webáruházakba milyen cikkcsoportba tartozó cikkek exportálása történjen meg.
  • UNAS webáruház cikk exportban a további cikkcsoport kedvezmények figyelembe vétele: amennyiben a cikkcsoport struktúrában többféle százalékos kedvezmény is rögzítve van, a program a legkedvezőbbet veszi figyelembe
 
  • Ftp-re fájl feltöltés során bekövetkező átmeneti kapcsolat hiba esetén a program a következő exportáláskor újra megpróbálja felküldeni a fájlt.
 

HIBAJAVÍTÁSOK

  • Kisebb hibák javítása

SP1 (build 631)

  • ShopRenter API modul: népszerű bérelhető ShopRenter webáruház API az alábbi funkciókkal:
    • cikk adatok exportja a webáruházba (alapadatok, árak, kedvezmények)
    • készlet adatok exportja a webáruházba
    • megrendelések importja a webáruházból
    • megrendelés állapotának változása esetén státusz exportálása a webáruházba
  • A cikk keresőben a "Web - új" oszlopot is ki lehet választani az [Oszlop] ikon segítségével
  • Csatolt fájlok tömeges felvitele drag & drop módszerrel: a csatolás ablakban az [Új sor (F3)] gombra lehet ráhúzni a Fájlkezelőben kijelölt fájlokat, amelyeket egyből felvisz a táblázatba (ha előtte a fájl felviteli területen kitöltöttük a mezőket, akkor azoknak az értékeivel, pl. "csatolás leírása", "Webáruházban megjelenik").
  • Számla sztornózás esetén a Sztornó ablakban a teljesítés dátum alapban az eredeti számla teljesítés dátumával egyezik meg, és csak dupla kattintással módosítható.
  • Előlegbekérő levél készítésekor az Előleg gombra kattintva megjelenő szövegdobozba % értéket is írhatunk (pl. "30%").
    Ebben az esetben a bizonylat bruttó összegéből kiszámolja annak megadott százalékkal csökkentett értékét, és az lesz az előleg összege.
  • Készletmozgás - Bizományos - Bizományba vétel - Fogyási jelentés: a megjelenő felhasználható bizonylatok "Sor megjegyzés" mezőjébe bekerül a szállítói cikkszám (ha be van állítva és van neki rögzítve).
  • Banki kapcsolat - [Utalás törlése] ablakban a "Szűrés" mezőbe beírva a számlaszámot, megmutatja, hogy melyik utalási csomagban szerepel.
    A csomagot törölve (F8), újra utalható az adott számla (illetve a csomagban szereplő összes számla).
  • Bizonylat sor szerkesztő ablakban az [Élettörténet] gomb az élettörténet joggal működik csak.
  • Emlékeztető 2. drag & drop módszerrel. Az Emlékeztető 2. panelen lévő "Utoljára módosult események" és "Utoljára módosult partnerek" ráhúzható az Eladás és Vásárlás menüben lévő gombokra, így
    • új bizonylat készíthető az adott partner részére
    • Kereső gombokra ráhúzva automatikusan az adott partner neve kitöltésre kerül.
  • Pénzügy - Banki kapcsolat - CIB Business Online csv formátum: Beállítható a pénzeszköz (bank) űrlapján a Banki interfésznél a CIB Business Online csv formátum is. A Pénzügy - Banki kapcsolat - Utalások előkészítése funkcióban ilyen formátumba is exportálható a Ft átutalási megbízás.
  • Web cikk export xml fájlban az extra adatok köre bővült a "csoport" és "kategória" adatokkal:
    • extracategory_id Nem char(20) Az extra adat kategória besorolásának kódja (iktatószám)
    • extracategory_name Nem char(50) Az extra adat kategória besorolásának neve
    • extragroup_id Nem char(20) Az extra adat csoport besorolásának kódja (iktatószám)
    • extragroup_name Nem char(50) Az extra adat csoport besorolásának neve
  • NAV szállítói számla import: ha olyan cikket tartalmaz a számla, amelynek cikk megnevezése megegyezik az ACTUAL-ban tárolt cikknévvel (és nincs több ilyen cikk), akkor felajánlja a program ezt a cikkszámot, így nem kell a felhasználónak összepárosítania.
  • Eredeti vevői számla nem lehet negatív előjelű, erre figyelmeztet a program, de engedi a rögzítést.

SP2 (build 634)

  • Hibajavítások
  • Partner űrlapon az Egyéb adatok fülön a "Nyitott szállítólevél" mező mellett a [...] gomb megnyomásával megnyílik az adott partnerre szűrt nyitott szállítólevelek listája
  • Új kimutatás az egyedi azonosítókhoz:  Egyedi azonosítók bizonylatonként (csak vevői szállítólevél árakkal) kimutatás készítése. A kimutatás az "Egyedi azonosítók bizonylatonként" kimutatás alapján készül, ahhoz képest az alábbi változtatásokkal:
    • Csak a vevői szállítóleveleket tartalmazza
    • A lista kibővül az alábbi oszlopokkal:
      • beszerzési ár (HUF) = a bejövő szállítólevélben rögzített nettó egységár
      • eladási ár (HUF) = a vevői szállítólevélben rögzített nettó egységár
  • Vevői visszáru esetén az összes vevői szállítólevél tömb alapján lehet visszáruzni, vagyis a visszáru funkció elindításakor a megjelenő Bizonylatok felhasználása ablakban az összes vevői szállítólevél megjelenik, függetlenül attól, melyik bizonylat tömbben lett rögzítve)
  • Webkapcsolat modulban képfeltöltés esetén ha a képfájl tartalmaz útvonalat (és a kép ott létezik), akkor onnan próbálja meg feltölteni a képet. Minden más esetben a cikk központi mappájából.
  • Költségfelosztás módosítása:
    • Összes sor törlése gomb
    • Költségfelosztás mentése után a bevételezési bizonylatok megtartása a táblázatban opció
  • Cikk űrlapon a Beszerzés ár fülön megjelent az [Utolsó költség felosztás] gomb
  • A cikk keresőben a készleten levő egyedi azonosítója gombra kattintva megjelenő táblában a cikkszám is megjelenik.
  • Cikk export/import Excel fájl alapján funkcióban az export fülön lehetőség van arra is, hogy a termékeket a Cikk kereső alapján szűrjük le. Ehhez a [Betöltés cikk keresőből] gombot kell megnyomni, ebben az esetben a megjelenő cikk keresőben állíthatjuk be a szűrési feltételeket, majd a [Kiválaszt] gomb megnyomása után csak a szűrési feltételeknek megfelelő cikkek lesznek exportálva.

SP2 (build 635)

  • Hibajavítások
  • Ha a kliens program verziója eltér az adatbázisétól, akkor a megjelenő üzenet ablakban kiírja a jelenlegi verziószámot is
  • Bank rögzítése a számlától eltérő devizanemben (automatikus pontozással):
    Amennyiben a számla devizanemétől eltérő devizában történik a pénzügyi teljesítés rögzítése (a Bank rögzítése funkcióban), akkor a javasolt eljárás a következő, ha pl. HUF bankszámlára történik EUR vevői számla fizetése:
    • A „Tranzakció” mezőben a „vevői bevétel”-t válasszuk,
    • Válasszuk ki az egyenlített számlát
    • A „Bevétel” mezőbe írjuk be az utalásban szereplő HUF összeget, a deviza összeg mezőben a számla összege jelenik meg a számla devizanemében, és így mentsük a bizonylat sort.
    Ebben az esetben a rendszer automatikusan összepontozza a számlával a banki fizetést, valamint automatikusan elkészíti az árfolyam különbözet alapján a korrekciós bizonylatot is (árfolyam veszteség / nyereség).

SP3 (build 639)

  • Hibajavítások
  • A tömeges szállítólevél lezárás funkció használható szállítói szállítólevelek esetén is
  • Bizonylat sor ablakban az Egységár gombra [...] megjelenő táblázatban a szerződéses árak szövege jobban látszódik (pl. "(szerződés: valami)" helyett "(valami - szerződés)", az egységár feletti kék szöveg hosszabb, így jobban kifér a szerződés neve
  • Az Eszközök menüben a "Hiba napló megtekintése" funkcióban utólag is megtekinthető a korábban keletkezett hibaüzenet.
  • Jutalék elszámolás keresőben a dátum szűrésnél a máshol megszokott dátum választás megvalósítása (tól, ig)
  • Vevői ajánlat - Szállítói ajánlat kapcsolása esetén nem csak a Szállítói beszerzési ár mezőbe veszi át a szállítói bizonylatból az egységárat, hanem az utolsó beszerzési ár mezőbe is.
  • A Bizonylat keresőben lévő „Excel export (fej és tételek)” funkcióban újabb oszlopok is megjeleníthetőek: Kapcsolt bizonylatszám, Egyedi termék.
  • Pénzügyi egyenlegközlő levél e-mailben történő elküldése funkcióban változások a „Pénzügyi levélszövegek” fülön: További tájékoztató információ jelenik meg és egy gomb került az iktatás területre, hogy segítséget nyújtson a beállításban, a levél sablon szöveg megadásban
  • Pénzügy – Törzsadatok - Pénzeszköz űrlapján beállítható a "Banki import fájl formátuma": "ACTUAL általános csv", "Multicash MT940 formátum (*.STA)", "Hagyományos OTP CSV formátum 2. (Electra)", "Budapest Bank csv formátum". A Bank rögzítésekor az [Import fájl] gombra kattintva automatikusan a pénzeszköznél beállított import fájl típust választja ki a program
  • Ha a CRM űrlapon riasztást állítunk be, akkor most már e-mailben is küld értesítést a felelős személynek, illetve a címzetteknek a beállításnak megfelelően. Ez a CRM sorában is rögzítésre kerül (a riasztás ténye, illetve az elküldött e-mail külön sorokban).
  • Bizonylatok fájlba nyomtatása és e-mailben küldése esetén a képernyőn kiírja, hogy milyen címre küldi a levelet.
  • Új ShopRenter beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter webáruház -> Cikkcsoport szinkronizáció: Amennyiben nincs kipipálva a fenti opció, akkor a ShopRenter API esetén a cikkcsoportok szinkronizációja nem történik meg. Ez azt jelenti, hogy a cikkek exportálása esetén a cikkcsoport adatok nem kerülnek átadásra. Ellenkező esetben a cikkeknél kötelező legalább egy cikkcsoportot megadni, illetve a webáruház szinkronizáció beállításban az adott cikkcsoporthoz tartozó ShopRenter kódot ki kell tölteni!
  • Vevői ajánlatok alapján lejárat előtti emlékeztető e-mail küldése tömegesen: a vevői ajánlatban szereplő lejárati dátum figyelembe vételével lehet tömegesen emlékeztető e-mailt küldeni a vevők kapcsolattartóinak e-mail címére.
    A funkció helye: Az Eladások - Egyéb funkciók menüben - "Nyitott vevői ajánlatok lejárat előtti emlékeztető e-mail küldés (kijelöléssel)". Azok a vevői ajánlatok lesznek elküldve, amelyeknél a "lejárati dátum" - "a beállításban lévő napok száma" >= a mai nap. A funkció elindítása után megjelenik az Ajánlat kereső, ahol megjelennek a küldendő vevői ajánlatok egy pipálható oszloppal (alapban minden pipálva van).
    A [Kiválaszt] gomb megnyomása után azon vevői ajánlatok esetén készül e-mail, amelyeknél a "Kijelöl" opció ki volt pipálva. A levél mellékletében az ajánlat pdf formátumban kerül tárolásra.
  • Pénzügy - Infó - Számlák teljesítései ablakban a Bank/pénztár soron dupla kattintással (vagy F5) megnyílik az adott pénzügyi teljesítés (bank) bizonylat űrlapja
  • Mennyiségi kedvezmény működik a további partner csoportok esetén is (ha a mennyiségi kedvezmény űrlapján nem a fő partner csoport volt beállítva, akkor eddig ezeket nem kezelte a program)
  • MNB aktuális árfolyamának automatikus lekérése és mentése a deviza árfolyamok közé, naponta kétszer. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> MNB árfolyam folyamatos lekérdezése. A fenti opció kipipálása esetén az ügyviteli program minden nap kétszer lekéri (az ügyvitel elindításakor illetve 11 óra után) és menti az aktuális MNB deviza árfolyamokat. A rögzített árfolyamok megtekinthetőek itt: Törzsadatok -> Bizonylat adatok -> Rögzített deviza árfolyamok (az utolsó módosítás dátuma is rögzítésre kerül).

SP4 (build 641)

  • Hibajavítások
  • A bizonylatok nyomtatási ablakában több nyomtatvány is kijelölhető, az e-mail-ben küldés opció választása esetén ezeket a nyomtatványokat pdf-be exportálva automatikusan a levélhez csatolja, és így küldi el az adott e-mail címre.
  • Cikk űrlapon a Szállítói adatok ablakban a cikknév mező dupla kattintás után szerkeszthető és módosítható.
  • "Rendelés és foglalás" funkció esetén amennyiben a rögzítendő tétel mennyisége extra mértékegységben van megadva, akkor a foglalási mennyiség csak az adott átváltási szám egész számú többszöröse lehet. Például: egy termék esetén az extra mértékegység: 1 karton = 10 db. Ebben az esetben csak 10,20,30... db foglalható, azaz 1,2,3 karton a szabad készletek figyelembe vételével.
  • Webkapcsolat modulban a szerelvény típusú cikkek készletei nem kerülnek exportálásra
  • CsipoGO! modulban változások:
    • A CsipoGO! csomagban a megjegyzés mező is kiválasztható (a CsipoGO! applikációban megadott megjegyzés szövege jelenik meg)
  • CsipoGO!  mobil applikációban (v1.3.1) változások (hamarosan elérhető lesz a Play áruházban):
    • A cikk adatoknál a tárhely adat is megjelenik (cikk űrlapon a Készletek fülön kitöltött tárhely mező értéke)
    • A tétel ablakban lehet vonalkódot beolvasni, ha megtalálja a cikket akkor rááll, és behozza az adatlapot ahol a mennyiséget lehet beírni
    • A menüben lehet váltogatni, hogy az összes vagy csak a befejezetlen tételeket mutassa
    • A leltáron kívül mindegyik bizonylathoz lehet megjegyzést beírni
  • Készlet táblázatban a foglalt készleten dupla kattintással megjelenő készlet részletezés ablakban a rendelés bizonylatszám 2 mezője is megjelenik

SP5 (build 646)

  • Hibajavítások
  • Ha bizonylat készítés esetén a vevő nevére kattintunk, majd a megjelenő Partner űrlapon lévő cím adatokat módosítjuk, akkor eddig automatikusan frissítette a bizonylat cím adatait. Ezután már csak abban az esetben, ha nem használtunk fel forrás bizonylatot.
  • Ha az Emlékeztető panelen megjelenik a "előlegszámla alapján nem készült végszámla x napja" üzenet, akkor most már rá is lehet kattintani, és megjelennek az élő előlegszámlák.
  • Bizonylat importálás xml fájl alapján funkcióban:
    • amennyiben az xml fájlban a nem alapértelmezett kapcsolattartó szerepel (<PartnerKapcs> tagban) automatikusan felviszi a partner törzsbe a kapcsolattartók közé, ha a név alapján még nem szerepel a kapcsolattartók között. Ellenkező esetben csak módosítja a meglévő kapcsolattartó adatokat
    • amennyiben az xml fájlban lévő partner még nem szerepel a partner törzsben, akkor a megjelenő üzenet ablakban a partner neve mellett az "(új)" szöveg jelenik meg
    • az adószám mező szűrése (ha nem tartalmaz számokat, csak üres karaktereket (pl. szóköz, - karaktert), akkor üresnek tekintendő.
  • GS1-128 vonalkód kezelése az Egyedi azonosító tranzakció ablakban: a GS1-128 vonalkód egy speciális kód, amely az EAN13 vonalkód mellett számos egyéb információt is tartalmaz (pl. gyáriszám, SARZS/LOT szám, lejárati idő, mennyiség, stb..). Az Egyedi azonosító tranzakció ablakban az "Egyedi azonosító" mezőbe beolvasott GS1-128 vonalkódból kiolvassa az egyedi azonosítót valamint a lejárati dátumot, és automatikusan beírja az egyedi azonosítók közé, ezzel meggyorsítva az egyedi azonosítók rögzítését/kiválasztását.
  • Gyors felvitel ablakban a "További műveletek" menüben új menüpont: "Legutoljára rögzített tételek betöltése a táblázatba (Ctrl+U)". Ez a funkció különösen akkor hasznos, amikor elkezdünk egy bizonylatot, majd kiderül, hogy egy másik típusú bizonylatba kellene betölteni a Gyors felvitel ablakban rögzített tételeket.
  • Számla sztornózás ablakban a fizetési mód is megadható.
  • Bizonylat keresőben az [Excel export (fej és sorok)] funkcióban újabb oszlopok választhatóak ki: "Fejezetszám", "Esedékes (visszaigazolva)"
  • Eladások - Számla módosítás funkcióban új lehetőség: "Módosítás - módosító (helyesbítő) számla kiállítása és szállítólevél visszanyitása": A kiválasztott számla alapján módosító számla kiállítása (készletmozgás nem történik), valamint a kapcsolódó szállítólevél sorok visszanyitása (így újra felhasználható egy új számla készítésekor).
  • Egyedi azonosítók felhasználása ablakban a táblázatban megjelenik az "Egyedi azonosító 2" oszlop is.
  • A bizonylat sor táblázatban új oszlop választható ki: "Mennyiség (felhasznált)" - ami azt mutatja meg, hogy az adott sorban lévő tétel milyen mennyiségben lett felhasználva a cél bizonylatban (pl. szállítólevélből számla készítés esetén).
  • Bizonylat ár nélkül nyomtatvány módosítása
  • Készpénzes gyűjtő vevő esetén a bizonylat rögzítés során a Cím ablakban néhány módosítás történt:
    • "Minden cím azonos" opció jelenik meg az űrlap alján: kipipálása esetén a számlázási címmel fog megegyezni az összes cím
    • [Cím másolása] gomb: rákattintva bemásolja a számlázási címet az összes címbe
    • Készpénzes gyűjtő vevő esetén minden cím adat tárolva van a bizonylatban (pl. adószám, származás)
  • Automatikus fizetési emlékeztető e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet, és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Csak azon vevők számlái alapján készül levél, akiknél a vevő űrlapon a "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - nap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail levéltörzs: 

      A fenti beállítások alapján a program automatikusan fizetési emlékeztető e-mailt küld a vevő részére a számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszáma

  • Automatikus értesítés hátralékról e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet a hátralékról (fizetési határidő eltelt x nappal), és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. Csak azon partnerek esetén készül ilyen e-mail, akiknél a A "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - munkanap
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail tárgy
    • [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail levéltörzs:
    • A fenti beállítások alapján a program automatikusan emlékeztető e-mailt küld a vevő részére az elmaradt fizetés esetén számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszám

SP6 (build 647)

  • Új késedelmi kamatszámítási módszer: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Késedelmi kamat -> Késedelmi kamatszámítás módszere: 3. módszer, ahol minden egyes kamat periódus esetén külön számításra kerül az aktuális jegybanki kamat értékével és a kamat tényezővel(%).
  • Új CsipoGO! funkcó: „Futárcímke nyomtatás kérés”: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Adatgyűjtő (PDA) -> CsipoGO PDA - CsipoGO! időzítő (másodperc). Beállítható, hogy a PDA eszközön beolvasott számlaszám alapján a program automatikusan futár címkét nyomtasson. A fenti beállításban azt állíthatja be, hogy milyen gyakorisággal ellenőrizze a CsipoGO! applikációt (másodpercben adhatja meg az értéket, nulla beírásával a funkció kikapcsolható). Csak a CsipoGO! applikáció használata esetén kapcsolja be, és csak annál a felhasználónál, aki a CsipoGO! alkalmazást használja. A beállított időközönként ellenőrzi a program, hogy jött-e újabb számlaszám, ha igen, elindítja a címke nyomtatást.
  • Adattörlő kódok kezelése: bizonyos adathordozó termékek fogyasztó részére történő értékesítésekor a kereskedő köteles adatot szolgáltatni a NAV-nak a fogyasztónak átadott adattörlő kódokról és az átadás dátumáról. Részletes információ:  https://nav.gov.hu/ado/onlinepenztargepek_1417761437385/Adatszolgaltatas_az_adattorlo_kodrol_penztargeppel_szamlazoprogrammal
    • Jogszabályi háttér: https://njt.hu/jogszabaly/2020-726-20-22
    • Adattörlő kódok kezeléséhez az Egyedi azonosító modult kell használni. Az egyedi azonosító űrlapján lehet kitölteni az adattörlő kódot.
    • A számla nyomtatásban a gyáriszám mellett az adattörlő kód is kijelzésre kerül.
    • További jellemzők:
    • Cikk űrlapon új opció: "Adattörlő kód használata"
    • "Adattörlő kód használata" opció beállítható tömegesen Excel importtal is.
    • Egyedi azonosító ablakban meg lehet adni az adattörlő kódot (egyediséget vizsgál)
    • Kiszállítás / számla készítéskor az egyedi azonosítóval együtt az adattörlő kód is nyomtatásra kerül (ha be van állítva)
    • Normál ker. termék illetve beépített késztermékben is kezeli
    • NAV Online XML-ben megjelenik az adattörlő kód: additionalLineData
    • Gyáriszám keresőben beállítható az oszlopok közé: adattörlő kód
    • Gyáriszám felhasználása esetén működik az F5 gomb, így mielőtt a gyáriszám kijelölésre kerülne, megadható az adattörlő kód a gyáriszám űrlapon, és menthető.
    • Kapcsolódó új beállítások:
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód hiánya esetén figyelmeztetés
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg amennyiben az adattörlő kód még nem lett kitöltve az Egyedi azonosító űrlapon.
    • [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód automatikus kitöltése
    • Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén automatikusan kitölti az adattörlő kód mező értékét (amennyiben előtte a felhasználható adattörlő kódokat importáltuk a rendszerbe).
    • Adattörlő kódok importálása excel-ből (cikk import menüben)
    • Adattörlő kódok automatikus kitöltése
    • A felhasználható adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasználható adattörlő kódok
    • A jobb oldali Emlékeztető panelen "Már csak x felhasználható adattörlőkód van" üzenet jelenik meg, ha 10 alatt van a számuk (és be van állítva a figyelmeztetés)
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Riasztás esetén automatikus e-mail küldés a felelősöknek. A CRM/szerviz űrlapon be lehet állítani riasztást. A fenti opció kipipálása esetén, ha esedékessé válik a riasztás, akkor a program automatikusan e-mailt küld erről a felelősök részére.
  • E-számla esetén az eladó bank neve is belekerül az xml fájlba (a "szamla/fejlec/elado/bank" tagban)
  • A pénzügy - Pénzügyi funkciók menüben a devizás bank esetén a HUF egyenleg számítása a devizás összeg aktuális árfolyama alapján történik.
  • A fő képernyő alsó státusz sorában kijelzésre kerül az aktuális bizonylatolási év (pl. "Bizonylatolási év: 2023)"
  • Az [Email] - Elküldött illetve El nem küldött üzenetek keresőben dátum szűrés mezőket is használhatunk.
  • Bizonylat importálás ACTUAL xml fájl alapján funkcióban ha az xml-ben ki van töltve a <Maganszemely>0 tag, de nincs átadva adószám, akkor nem tekinti automatikusan magánszemélynek a vevőt (csak akkor, ha a nincs kitöltve a <Maganszemely> tag és nincs adószáma)
  • Új jogosultság: Törzsadatok - "Alapértelmezett szállító tömeges beállítása a cikk törzsben"
  • A NAV Online szállítói számla import funkcióban gyorsgombokkal is elindíthatjuk a különböző bizonylat készítési folyamatot
    • Szállítói előlegszámla rögzítése [F6]
    • Szállítói egyéb számla rögzítése [F7]
    • Bevételezés rögzítése [F8]
    • Bevételezés és szállítói számla rögzítése [F9]
    • Szállítói számla rögzítése [F12]
  • Futár cégek esetén két szállítási módot is megadhatunk: házhozszállítás / csomagpont. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár
  • Fizetési emlékeztető levél csak az átutalás fizetési módot tartalmazó számlák alapján készül.
  • Számla kiállításakor a mentés gombra kattintva felugró felhasználható előlegszámlára való figyelmeztetés esetén Mégsem lehetőség is van (azaz megszakítható a mentési folyamat).
  • Cikk keresőben az alsó helyettesítő ablakban "Minimum készlet" oszlop is megjeleníthető.
  • Pénzügy - Pénzügyi funkciók - Bank rögzítéskor devizás banki kivonat is feldolgozható az [Import fájl] menüben a "Banki fájl (általános) betöltése" funkcióban.
  • Az adott bizonylaton az automatikus érték kedvezmény törölhető a sor törlésével.
  • Vevői számla készítésekor az Előleg gombot megnyomva megjelenő ablakban az előlegszámla Bizonylatszám2 oszlopa is megjeleníthető.
  • ECOD xml megrendelés fájl feldolgozása és a megrendelés adatainak importálása a vevői rendelésbe. A funkció kétféleképpen is indítható:
    • manuálisan az ügyvitelben az "Export/import" menüben lévő "Vevői megrendelés importálása ECOD xml fájl alapján" funkció elindításával egy xml fájl kiválasztása után készül el a vevői rendelés.
    • automatikusan a Webáruház kapcsolat modulban. Az import időzítésnek megfelelően figyeli a program lenti beállításban lévő mappákat. Ha azokban megjelenik egy ECOD xml fájl, akkor elkezdi feldolgozni, és importálni a vevői rendelések közé. A működés gyakorlatilag a webáruházból érkező rendelésekhez hasonló. Az ECOD xml fájlból csak a legfontosabb adatokat dolgozza fel: rendelés fejléc adatok: vevő (ILN kód alapján), rendelésszám, várható szállítás dátum (esedékesség), rendelés sor adatok: cikkszám (vonalkód), cikknév, mennyiség, egységár. Kapcsolódó beállítások:
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok automatikus feldolgozása
        A fenti opció kipipálása esetén a webáruház kapcsolat modul automatikusan feldolgozza az ECOD xml fájlokat és vevői megrendelésként rögzíti a bizonylatokat. Az ECOD xml fájloknak a fenti beállításban lévő mappákban kell lenniük, és a fájl neve bármi lehet, de a kiterjesztés xml legyen.
      • [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok mappája
        Az ECOD xml fájlokat tartalmazó mappa állítható be. Pontosvesszővel (;) több mappát is megadhatunk (pl. c:\ecod\metro;c:\ecod\auchan)
Kapcsolat