Változások listája
Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?
Az ACTUAL bemutató változata
Bejelentkezett felhasználóinknak
v2.1.77 SP6 (build 647) - 2023. február
Kiemelt újdonságok
- SP6 újdonságok (az oldal alján)
- ShopRenter webáruház kapcsolat modul (béta verzió)
- Bizonylatok engedélyezése
- CsipoGO! online adatgyűjtő (PDA) teljesen online működés
- Cikkhez, partnerhez kötelezően kitöltendő mezők beállítása
- Emlékeztető 2. panel
- Pénzügyi pontozások megtekintése
- Foxpost csomag címke
- Videótárban 20 új, hasznos videó található a program hatékony használatához
CsipoGO! ONLINE ADATGYŰJTŐ (PDA)
|
|
TÖRZS ADATOK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BIZONYLAT ENGEDÉLYEZÉSE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BIZONYLATKEZELÉS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EGYÉB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PÉNZÜGY
|
|
|
|
|
WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HIBAJAVÍTÁSOK
- Kisebb hibák javítása
SP1 (build 631)
- ShopRenter API modul: népszerű bérelhető ShopRenter webáruház API az alábbi funkciókkal:
- cikk adatok exportja a webáruházba (alapadatok, árak, kedvezmények)
- készlet adatok exportja a webáruházba
- megrendelések importja a webáruházból
- megrendelés állapotának változása esetén státusz exportálása a webáruházba
- A cikk keresőben a "Web - új" oszlopot is ki lehet választani az [Oszlop] ikon segítségével
- Csatolt fájlok tömeges felvitele drag & drop módszerrel: a csatolás ablakban az [Új sor (F3)] gombra lehet ráhúzni a Fájlkezelőben kijelölt fájlokat, amelyeket egyből felvisz a táblázatba (ha előtte a fájl felviteli területen kitöltöttük a mezőket, akkor azoknak az értékeivel, pl. "csatolás leírása", "Webáruházban megjelenik").
- Számla sztornózás esetén a Sztornó ablakban a teljesítés dátum alapban az eredeti számla teljesítés dátumával egyezik meg, és csak dupla kattintással módosítható.
-
Előlegbekérő levél készítésekor az Előleg gombra kattintva megjelenő szövegdobozba % értéket is írhatunk (pl. "30%").
Ebben az esetben a bizonylat bruttó összegéből kiszámolja annak megadott százalékkal csökkentett értékét, és az lesz az előleg összege. - Készletmozgás - Bizományos - Bizományba vétel - Fogyási jelentés: a megjelenő felhasználható bizonylatok "Sor megjegyzés" mezőjébe bekerül a szállítói cikkszám (ha be van állítva és van neki rögzítve).
-
Banki kapcsolat - [Utalás törlése] ablakban a "Szűrés" mezőbe beírva a számlaszámot, megmutatja, hogy melyik utalási csomagban szerepel.
A csomagot törölve (F8), újra utalható az adott számla (illetve a csomagban szereplő összes számla). - Bizonylat sor szerkesztő ablakban az [Élettörténet] gomb az élettörténet joggal működik csak.
- Emlékeztető 2. drag & drop módszerrel. Az Emlékeztető 2. panelen lévő "Utoljára módosult események" és "Utoljára módosult partnerek" ráhúzható az Eladás és Vásárlás menüben lévő gombokra, így
- új bizonylat készíthető az adott partner részére
- Kereső gombokra ráhúzva automatikusan az adott partner neve kitöltésre kerül.
- Pénzügy - Banki kapcsolat - CIB Business Online csv formátum: Beállítható a pénzeszköz (bank) űrlapján a Banki interfésznél a CIB Business Online csv formátum is. A Pénzügy - Banki kapcsolat - Utalások előkészítése funkcióban ilyen formátumba is exportálható a Ft átutalási megbízás.
- Web cikk export xml fájlban az extra adatok köre bővült a "csoport" és "kategória" adatokkal:
- extracategory_id Nem char(20) Az extra adat kategória besorolásának kódja (iktatószám)
- extracategory_name Nem char(50) Az extra adat kategória besorolásának neve
- extragroup_id Nem char(20) Az extra adat csoport besorolásának kódja (iktatószám)
- extragroup_name Nem char(50) Az extra adat csoport besorolásának neve
- NAV szállítói számla import: ha olyan cikket tartalmaz a számla, amelynek cikk megnevezése megegyezik az ACTUAL-ban tárolt cikknévvel (és nincs több ilyen cikk), akkor felajánlja a program ezt a cikkszámot, így nem kell a felhasználónak összepárosítania.
- Eredeti vevői számla nem lehet negatív előjelű, erre figyelmeztet a program, de engedi a rögzítést.
SP2 (build 634)
- Hibajavítások
- Partner űrlapon az Egyéb adatok fülön a "Nyitott szállítólevél" mező mellett a [...] gomb megnyomásával megnyílik az adott partnerre szűrt nyitott szállítólevelek listája
- Új kimutatás az egyedi azonosítókhoz: Egyedi azonosítók bizonylatonként (csak vevői szállítólevél árakkal) kimutatás készítése. A kimutatás az "Egyedi azonosítók bizonylatonként" kimutatás alapján készül, ahhoz képest az alábbi változtatásokkal:
- Csak a vevői szállítóleveleket tartalmazza
- A lista kibővül az alábbi oszlopokkal:
- beszerzési ár (HUF) = a bejövő szállítólevélben rögzített nettó egységár
- eladási ár (HUF) = a vevői szállítólevélben rögzített nettó egységár
- Vevői visszáru esetén az összes vevői szállítólevél tömb alapján lehet visszáruzni, vagyis a visszáru funkció elindításakor a megjelenő Bizonylatok felhasználása ablakban az összes vevői szállítólevél megjelenik, függetlenül attól, melyik bizonylat tömbben lett rögzítve)
- Webkapcsolat modulban képfeltöltés esetén ha a képfájl tartalmaz útvonalat (és a kép ott létezik), akkor onnan próbálja meg feltölteni a képet. Minden más esetben a cikk központi mappájából.
- Költségfelosztás módosítása:
- Összes sor törlése gomb
- Költségfelosztás mentése után a bevételezési bizonylatok megtartása a táblázatban opció
- Cikk űrlapon a Beszerzés ár fülön megjelent az [Utolsó költség felosztás] gomb
- A cikk keresőben a készleten levő egyedi azonosítója gombra kattintva megjelenő táblában a cikkszám is megjelenik.
- Cikk export/import Excel fájl alapján funkcióban az export fülön lehetőség van arra is, hogy a termékeket a Cikk kereső alapján szűrjük le. Ehhez a [Betöltés cikk keresőből] gombot kell megnyomni, ebben az esetben a megjelenő cikk keresőben állíthatjuk be a szűrési feltételeket, majd a [Kiválaszt] gomb megnyomása után csak a szűrési feltételeknek megfelelő cikkek lesznek exportálva.
SP2 (build 635)
- Hibajavítások
- Ha a kliens program verziója eltér az adatbázisétól, akkor a megjelenő üzenet ablakban kiírja a jelenlegi verziószámot is
-
Bank rögzítése a számlától eltérő devizanemben (automatikus pontozással):
Amennyiben a számla devizanemétől eltérő devizában történik a pénzügyi teljesítés rögzítése (a Bank rögzítése funkcióban), akkor a javasolt eljárás a következő, ha pl. HUF bankszámlára történik EUR vevői számla fizetése:
• A „Tranzakció” mezőben a „vevői bevétel”-t válasszuk,
• Válasszuk ki az egyenlített számlát
• A „Bevétel” mezőbe írjuk be az utalásban szereplő HUF összeget, a deviza összeg mezőben a számla összege jelenik meg a számla devizanemében, és így mentsük a bizonylat sort.
Ebben az esetben a rendszer automatikusan összepontozza a számlával a banki fizetést, valamint automatikusan elkészíti az árfolyam különbözet alapján a korrekciós bizonylatot is (árfolyam veszteség / nyereség).
SP3 (build 639)
- Hibajavítások
- A tömeges szállítólevél lezárás funkció használható szállítói szállítólevelek esetén is
- Bizonylat sor ablakban az Egységár gombra [...] megjelenő táblázatban a szerződéses árak szövege jobban látszódik (pl. "(szerződés: valami)" helyett "(valami - szerződés)", az egységár feletti kék szöveg hosszabb, így jobban kifér a szerződés neve
- Az Eszközök menüben a "Hiba napló megtekintése" funkcióban utólag is megtekinthető a korábban keletkezett hibaüzenet.
- Jutalék elszámolás keresőben a dátum szűrésnél a máshol megszokott dátum választás megvalósítása (tól, ig)
- Vevői ajánlat - Szállítói ajánlat kapcsolása esetén nem csak a Szállítói beszerzési ár mezőbe veszi át a szállítói bizonylatból az egységárat, hanem az utolsó beszerzési ár mezőbe is.
- A Bizonylat keresőben lévő „Excel export (fej és tételek)” funkcióban újabb oszlopok is megjeleníthetőek: Kapcsolt bizonylatszám, Egyedi termék.
- Pénzügyi egyenlegközlő levél e-mailben történő elküldése funkcióban változások a „Pénzügyi levélszövegek” fülön: További tájékoztató információ jelenik meg és egy gomb került az iktatás területre, hogy segítséget nyújtson a beállításban, a levél sablon szöveg megadásban
- Pénzügy – Törzsadatok - Pénzeszköz űrlapján beállítható a "Banki import fájl formátuma": "ACTUAL általános csv", "Multicash MT940 formátum (*.STA)", "Hagyományos OTP CSV formátum 2. (Electra)", "Budapest Bank csv formátum". A Bank rögzítésekor az [Import fájl] gombra kattintva automatikusan a pénzeszköznél beállított import fájl típust választja ki a program
- Ha a CRM űrlapon riasztást állítunk be, akkor most már e-mailben is küld értesítést a felelős személynek, illetve a címzetteknek a beállításnak megfelelően. Ez a CRM sorában is rögzítésre kerül (a riasztás ténye, illetve az elküldött e-mail külön sorokban).
- Bizonylatok fájlba nyomtatása és e-mailben küldése esetén a képernyőn kiírja, hogy milyen címre küldi a levelet.
- Új ShopRenter beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter webáruház -> Cikkcsoport szinkronizáció: Amennyiben nincs kipipálva a fenti opció, akkor a ShopRenter API esetén a cikkcsoportok szinkronizációja nem történik meg. Ez azt jelenti, hogy a cikkek exportálása esetén a cikkcsoport adatok nem kerülnek átadásra. Ellenkező esetben a cikkeknél kötelező legalább egy cikkcsoportot megadni, illetve a webáruház szinkronizáció beállításban az adott cikkcsoporthoz tartozó ShopRenter kódot ki kell tölteni!
-
Vevői ajánlatok alapján lejárat előtti emlékeztető e-mail küldése tömegesen: a vevői ajánlatban szereplő lejárati dátum figyelembe vételével lehet tömegesen emlékeztető e-mailt küldeni a vevők kapcsolattartóinak e-mail címére.
A funkció helye: Az Eladások - Egyéb funkciók menüben - "Nyitott vevői ajánlatok lejárat előtti emlékeztető e-mail küldés (kijelöléssel)". Azok a vevői ajánlatok lesznek elküldve, amelyeknél a "lejárati dátum" - "a beállításban lévő napok száma" >= a mai nap. A funkció elindítása után megjelenik az Ajánlat kereső, ahol megjelennek a küldendő vevői ajánlatok egy pipálható oszloppal (alapban minden pipálva van).
A [Kiválaszt] gomb megnyomása után azon vevői ajánlatok esetén készül e-mail, amelyeknél a "Kijelöl" opció ki volt pipálva. A levél mellékletében az ajánlat pdf formátumban kerül tárolásra. - Pénzügy - Infó - Számlák teljesítései ablakban a Bank/pénztár soron dupla kattintással (vagy F5) megnyílik az adott pénzügyi teljesítés (bank) bizonylat űrlapja
- Mennyiségi kedvezmény működik a további partner csoportok esetén is (ha a mennyiségi kedvezmény űrlapján nem a fő partner csoport volt beállítva, akkor eddig ezeket nem kezelte a program)
- MNB aktuális árfolyamának automatikus lekérése és mentése a deviza árfolyamok közé, naponta kétszer. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> MNB árfolyam folyamatos lekérdezése. A fenti opció kipipálása esetén az ügyviteli program minden nap kétszer lekéri (az ügyvitel elindításakor illetve 11 óra után) és menti az aktuális MNB deviza árfolyamokat. A rögzített árfolyamok megtekinthetőek itt: Törzsadatok -> Bizonylat adatok -> Rögzített deviza árfolyamok (az utolsó módosítás dátuma is rögzítésre kerül).
SP4 (build 641)
- Hibajavítások
- A bizonylatok nyomtatási ablakában több nyomtatvány is kijelölhető, az e-mail-ben küldés opció választása esetén ezeket a nyomtatványokat pdf-be exportálva automatikusan a levélhez csatolja, és így küldi el az adott e-mail címre.
- Cikk űrlapon a Szállítói adatok ablakban a cikknév mező dupla kattintás után szerkeszthető és módosítható.
- "Rendelés és foglalás" funkció esetén amennyiben a rögzítendő tétel mennyisége extra mértékegységben van megadva, akkor a foglalási mennyiség csak az adott átváltási szám egész számú többszöröse lehet. Például: egy termék esetén az extra mértékegység: 1 karton = 10 db. Ebben az esetben csak 10,20,30... db foglalható, azaz 1,2,3 karton a szabad készletek figyelembe vételével.
- Webkapcsolat modulban a szerelvény típusú cikkek készletei nem kerülnek exportálásra
- CsipoGO! modulban változások:
- A CsipoGO! csomagban a megjegyzés mező is kiválasztható (a CsipoGO! applikációban megadott megjegyzés szövege jelenik meg)
- CsipoGO! mobil applikációban (v1.3.1) változások (hamarosan elérhető lesz a Play áruházban):
- A cikk adatoknál a tárhely adat is megjelenik (cikk űrlapon a Készletek fülön kitöltött tárhely mező értéke)
- A tétel ablakban lehet vonalkódot beolvasni, ha megtalálja a cikket akkor rááll, és behozza az adatlapot ahol a mennyiséget lehet beírni
- A menüben lehet váltogatni, hogy az összes vagy csak a befejezetlen tételeket mutassa
- A leltáron kívül mindegyik bizonylathoz lehet megjegyzést beírni
- Készlet táblázatban a foglalt készleten dupla kattintással megjelenő készlet részletezés ablakban a rendelés bizonylatszám 2 mezője is megjelenik
SP5 (build 646)
- Hibajavítások
- Ha bizonylat készítés esetén a vevő nevére kattintunk, majd a megjelenő Partner űrlapon lévő cím adatokat módosítjuk, akkor eddig automatikusan frissítette a bizonylat cím adatait. Ezután már csak abban az esetben, ha nem használtunk fel forrás bizonylatot.
- Ha az Emlékeztető panelen megjelenik a "előlegszámla alapján nem készült végszámla x napja" üzenet, akkor most már rá is lehet kattintani, és megjelennek az élő előlegszámlák.
- Bizonylat importálás xml fájl alapján funkcióban:
- amennyiben az xml fájlban a nem alapértelmezett kapcsolattartó szerepel (<PartnerKapcs> tagban) automatikusan felviszi a partner törzsbe a kapcsolattartók közé, ha a név alapján még nem szerepel a kapcsolattartók között. Ellenkező esetben csak módosítja a meglévő kapcsolattartó adatokat
- amennyiben az xml fájlban lévő partner még nem szerepel a partner törzsben, akkor a megjelenő üzenet ablakban a partner neve mellett az "(új)" szöveg jelenik meg
- az adószám mező szűrése (ha nem tartalmaz számokat, csak üres karaktereket (pl. szóköz, - karaktert), akkor üresnek tekintendő.
- GS1-128 vonalkód kezelése az Egyedi azonosító tranzakció ablakban: a GS1-128 vonalkód egy speciális kód, amely az EAN13 vonalkód mellett számos egyéb információt is tartalmaz (pl. gyáriszám, SARZS/LOT szám, lejárati idő, mennyiség, stb..). Az Egyedi azonosító tranzakció ablakban az "Egyedi azonosító" mezőbe beolvasott GS1-128 vonalkódból kiolvassa az egyedi azonosítót valamint a lejárati dátumot, és automatikusan beírja az egyedi azonosítók közé, ezzel meggyorsítva az egyedi azonosítók rögzítését/kiválasztását.
- Gyors felvitel ablakban a "További műveletek" menüben új menüpont: "Legutoljára rögzített tételek betöltése a táblázatba (Ctrl+U)". Ez a funkció különösen akkor hasznos, amikor elkezdünk egy bizonylatot, majd kiderül, hogy egy másik típusú bizonylatba kellene betölteni a Gyors felvitel ablakban rögzített tételeket.
- Számla sztornózás ablakban a fizetési mód is megadható.
- Bizonylat keresőben az [Excel export (fej és sorok)] funkcióban újabb oszlopok választhatóak ki: "Fejezetszám", "Esedékes (visszaigazolva)"
- Eladások - Számla módosítás funkcióban új lehetőség: "Módosítás - módosító (helyesbítő) számla kiállítása és szállítólevél visszanyitása": A kiválasztott számla alapján módosító számla kiállítása (készletmozgás nem történik), valamint a kapcsolódó szállítólevél sorok visszanyitása (így újra felhasználható egy új számla készítésekor).
- Egyedi azonosítók felhasználása ablakban a táblázatban megjelenik az "Egyedi azonosító 2" oszlop is.
- A bizonylat sor táblázatban új oszlop választható ki: "Mennyiség (felhasznált)" - ami azt mutatja meg, hogy az adott sorban lévő tétel milyen mennyiségben lett felhasználva a cél bizonylatban (pl. szállítólevélből számla készítés esetén).
- Bizonylat ár nélkül nyomtatvány módosítása
- Készpénzes gyűjtő vevő esetén a bizonylat rögzítés során a Cím ablakban néhány módosítás történt:
- "Minden cím azonos" opció jelenik meg az űrlap alján: kipipálása esetén a számlázási címmel fog megegyezni az összes cím
- [Cím másolása] gomb: rákattintva bemásolja a számlázási címet az összes címbe
- Készpénzes gyűjtő vevő esetén minden cím adat tárolva van a bizonylatban (pl. adószám, származás)
- Automatikus fizetési emlékeztető e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet, és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Csak azon vevők számlái alapján készül levél, akiknél a vevő űrlapon a "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. Kapcsolódó beállítások:
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - nap
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy
[Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail levéltörzs:
A fenti beállítások alapján a program automatikusan fizetési emlékeztető e-mailt küld a vevő részére a számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszáma
- Automatikus értesítés hátralékról e-mailben: a funkció célja, hogy a program automatikusan készítsen a nyitott (fizetetlen) vevői számlák alapján egy tájékoztató levelet a hátralékról (fizetési határidő eltelt x nappal), és ezt küldje el az adott vevő pénzügyi kapcsolattartójának (ennek hiányában az alapértelmezett kapcsolattartó) e-mail címére. Csak azon partnerek esetén készül ilyen e-mail, akiknél a A "Késedelmi kamatszámla kivethető" opció ki van pipálva. A funkció a pénzügyi modulban rögzített pénzügyi teljesítések figyelembe vételével történik (bank), minden nap egyszer fut le. Egy vevői számla esetén csak 1 db tájékoztató levél készül. Kapcsolódó beállítások:
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - munkanap
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail tárgy
- [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Értesítés hátralékról e-mailben - e-mail levéltörzs:
- A fenti beállítások alapján a program automatikusan emlékeztető e-mailt küld a vevő részére az elmaradt fizetés esetén számla/díjbekérő alapján. Az elküldött levél szövege állítható be. A szövegben az alábbi makrókat is lehet használni: <SajatCegNev> = saját cégünk neve, <Bankszamla> = saját bankszámlaszámunk, <BruttoVegOsszeg> = a bizonylat bruttó végösszege, <Devizanem> = a bizonylat devizaneme, <Esedekes> = a bizonylat fizetési határideje, <BSorszam> = a bizonylat szorszám
SP6 (build 647)
- Új késedelmi kamatszámítási módszer: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Késedelmi kamat -> Késedelmi kamatszámítás módszere: 3. módszer, ahol minden egyes kamat periódus esetén külön számításra kerül az aktuális jegybanki kamat értékével és a kamat tényezővel(%).
- Új CsipoGO! funkcó: „Futárcímke nyomtatás kérés”: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Adatgyűjtő (PDA) -> CsipoGO PDA - CsipoGO! időzítő (másodperc). Beállítható, hogy a PDA eszközön beolvasott számlaszám alapján a program automatikusan futár címkét nyomtasson. A fenti beállításban azt állíthatja be, hogy milyen gyakorisággal ellenőrizze a CsipoGO! applikációt (másodpercben adhatja meg az értéket, nulla beírásával a funkció kikapcsolható). Csak a CsipoGO! applikáció használata esetén kapcsolja be, és csak annál a felhasználónál, aki a CsipoGO! alkalmazást használja. A beállított időközönként ellenőrzi a program, hogy jött-e újabb számlaszám, ha igen, elindítja a címke nyomtatást.
- Adattörlő kódok kezelése: bizonyos adathordozó termékek fogyasztó részére történő értékesítésekor a kereskedő köteles adatot szolgáltatni a NAV-nak a fogyasztónak átadott adattörlő kódokról és az átadás dátumáról. Részletes információ: https://nav.gov.hu/ado/onlinepenztargepek_1417761437385/Adatszolgaltatas_az_adattorlo_kodrol_penztargeppel_szamlazoprogrammal
- Jogszabályi háttér: https://njt.hu/jogszabaly/2020-726-20-22
- Adattörlő kódok kezeléséhez az Egyedi azonosító modult kell használni. Az egyedi azonosító űrlapján lehet kitölteni az adattörlő kódot.
- A számla nyomtatásban a gyáriszám mellett az adattörlő kód is kijelzésre kerül.
- További jellemzők:
- Cikk űrlapon új opció: "Adattörlő kód használata"
- "Adattörlő kód használata" opció beállítható tömegesen Excel importtal is.
- Egyedi azonosító ablakban meg lehet adni az adattörlő kódot (egyediséget vizsgál)
- Kiszállítás / számla készítéskor az egyedi azonosítóval együtt az adattörlő kód is nyomtatásra kerül (ha be van állítva)
- Normál ker. termék illetve beépített késztermékben is kezeli
- NAV Online XML-ben megjelenik az adattörlő kód: additionalLineData
- Gyáriszám keresőben beállítható az oszlopok közé: adattörlő kód
- Gyáriszám felhasználása esetén működik az F5 gomb, így mielőtt a gyáriszám kijelölésre kerülne, megadható az adattörlő kód a gyáriszám űrlapon, és menthető.
- Kapcsolódó új beállítások:
- [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód hiánya esetén figyelmeztetés
- Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg amennyiben az adattörlő kód még nem lett kitöltve az Egyedi azonosító űrlapon.
- [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Eladáskor az adattörlő kód automatikus kitöltése
- Bizonyos típusú termékek (adathordozók) eladása esetén az adattörlő kódot is át kell adni. Az ilyen termékek űrlapján be kell állítani, hogy adattörlő kód megadása kötelező. A fenti opció kipipálása esetén az ilyen termékek eladása esetén automatikusan kitölti az adattörlő kód mező értékét (amennyiben előtte a felhasználható adattörlő kódokat importáltuk a rendszerbe).
- Adattörlő kódok importálása excel-ből (cikk import menüben)
- Adattörlő kódok automatikus kitöltése
- A felhasználható adattörlő kódok megtekinthetőek itt: Törzsadatok - Cikk - Felhasználható adattörlő kódok
- A jobb oldali Emlékeztető panelen "Már csak x felhasználható adattörlőkód van" üzenet jelenik meg, ha 10 alatt van a számuk (és be van állítva a figyelmeztetés)
- Új beállítás: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Riasztás esetén automatikus e-mail küldés a felelősöknek. A CRM/szerviz űrlapon be lehet állítani riasztást. A fenti opció kipipálása esetén, ha esedékessé válik a riasztás, akkor a program automatikusan e-mailt küld erről a felelősök részére.
- E-számla esetén az eladó bank neve is belekerül az xml fájlba (a "szamla/fejlec/elado/bank" tagban)
- A pénzügy - Pénzügyi funkciók menüben a devizás bank esetén a HUF egyenleg számítása a devizás összeg aktuális árfolyama alapján történik.
- A fő képernyő alsó státusz sorában kijelzésre kerül az aktuális bizonylatolási év (pl. "Bizonylatolási év: 2023)"
- Az [Email] - Elküldött illetve El nem küldött üzenetek keresőben dátum szűrés mezőket is használhatunk.
- Bizonylat importálás ACTUAL xml fájl alapján funkcióban ha az xml-ben ki van töltve a <Maganszemely>0 tag, de nincs átadva adószám, akkor nem tekinti automatikusan magánszemélynek a vevőt (csak akkor, ha a nincs kitöltve a <Maganszemely> tag és nincs adószáma)
- Új jogosultság: Törzsadatok - "Alapértelmezett szállító tömeges beállítása a cikk törzsben"
- A NAV Online szállítói számla import funkcióban gyorsgombokkal is elindíthatjuk a különböző bizonylat készítési folyamatot
- Szállítói előlegszámla rögzítése [F6]
- Szállítói egyéb számla rögzítése [F7]
- Bevételezés rögzítése [F8]
- Bevételezés és szállítói számla rögzítése [F9]
- Szállítói számla rögzítése [F12]
- Futár cégek esetén két szállítási módot is megadhatunk: házhozszállítás / csomagpont. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár
- Fizetési emlékeztető levél csak az átutalás fizetési módot tartalmazó számlák alapján készül.
- Számla kiállításakor a mentés gombra kattintva felugró felhasználható előlegszámlára való figyelmeztetés esetén Mégsem lehetőség is van (azaz megszakítható a mentési folyamat).
- Cikk keresőben az alsó helyettesítő ablakban "Minimum készlet" oszlop is megjeleníthető.
- Pénzügy - Pénzügyi funkciók - Bank rögzítéskor devizás banki kivonat is feldolgozható az [Import fájl] menüben a "Banki fájl (általános) betöltése" funkcióban.
- Az adott bizonylaton az automatikus érték kedvezmény törölhető a sor törlésével.
- Vevői számla készítésekor az Előleg gombot megnyomva megjelenő ablakban az előlegszámla Bizonylatszám2 oszlopa is megjeleníthető.
- ECOD xml megrendelés fájl feldolgozása és a megrendelés adatainak importálása a vevői rendelésbe. A funkció kétféleképpen is indítható:
- manuálisan az ügyvitelben az "Export/import" menüben lévő "Vevői megrendelés importálása ECOD xml fájl alapján" funkció elindításával egy xml fájl kiválasztása után készül el a vevői rendelés.
- automatikusan a Webáruház kapcsolat modulban. Az import időzítésnek megfelelően figyeli a program lenti beállításban lévő mappákat. Ha azokban megjelenik egy ECOD xml fájl, akkor elkezdi feldolgozni, és importálni a vevői rendelések közé. A működés gyakorlatilag a webáruházból érkező rendelésekhez hasonló. Az ECOD xml fájlból csak a legfontosabb adatokat dolgozza fel: rendelés fejléc adatok: vevő (ILN kód alapján), rendelésszám, várható szállítás dátum (esedékesség), rendelés sor adatok: cikkszám (vonalkód), cikknév, mennyiség, egységár. Kapcsolódó beállítások:
-
[Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok automatikus feldolgozása
A fenti opció kipipálása esetén a webáruház kapcsolat modul automatikusan feldolgozza az ECOD xml fájlokat és vevői megrendelésként rögzíti a bizonylatokat. Az ECOD xml fájloknak a fenti beállításban lévő mappákban kell lenniük, és a fájl neve bármi lehet, de a kiterjesztés xml legyen. -
[Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok mappája
Az ECOD xml fájlokat tartalmazó mappa állítható be. Pontosvesszővel (;) több mappát is megadhatunk (pl. c:\ecod\metro;c:\ecod\auchan)
-
[Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> ECOD xml - ECOD xml fájlok automatikus feldolgozása