IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet
ÚJ BANKSZÁMLASZÁMUNK: 10103104-16412200-01006003

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.77 - 2022. június

Kiemelt újdonságok

  • Bizonylatok engedélyezése
  • CsipoGO! online adatgyűjtő (PDA) teljesen online működés
  • Cikkhez, partnerhez kötelezően kitöltendő mezők beállítása
  • Emlékeztető 2. panel
  • Pénzügyi pontozások megtekintése
  • Foxpost csomag címke
  • Videótárban 20 új, hasznos videó található a program hatékony használatához

CsipoGO! ONLINE ADATGYŰJTŐ (PDA)

  • Online cikk adatok lekérése: Beállítások –> Cikkadatok online lekérése. Beállítása esetén nincs szükség törzsadat szinkronizációra, a cikk adatokat közvetlenül az ACTUAL-ból kéri le az applikáció.

TÖRZS ADATOK

  • Cikk űrlap - további cikkcsoport ablakban [Töröl] gomb: további cikkcsoportba sorolás törlése.
  • Cikk rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Partner űrlap - további partner csoport ablakban [Töröl] gomb: további partner csoportba sorolás törlése.
 
  • Partner rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Cikk keresőben a termékek származási ország kódja (pl. AT) is kiválasztható az oszlopok között.
 
  • Törzsadatok - Rögzített deviza árfolyamok táblázatban lehet törölni (F8). A téves dátummal rögzített árfolyam törlésére.
 

BIZONYLAT ENGEDÉLYEZÉSE

  • Beállítástól függően bizonyos bizonylatokat csak akkor lehet menteni, ha az arra jogosult felhasználó azt engedélyezte. A még nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként (ideiglenes bizonylat) kerülnek mentésre, addig nem élesíthető, amíg azt nem engedélyezték.
 
  • Engedélyezés felvitele:
    • Engedélyezési szinteket kell kialakítani a Törzsadatok – Bizonylat adatok – Bizonylat engedélyezések menüpontban. Az engedélyezési szint esetén értékhatárokat kell beállítani és az engedélyezésre jogosult felhasználói csoportot (pl. 1.000.000 Ft – 2.000.000 Ft között a „vezető” felhasználói csoport). Ezeket az engedélyezési szinteket lehet a Bizonylat tömb beállításai táblázatban hozzárendelni a megfelelő bizonylat típushoz (pl. vevői számla). Több ilyen engedélyezési szintet is létre lehet hozni, különböző értékhatárokkal, engedélyező felhasználókkal.
  • Engedélyezés beállítása:
    • Az engedélyezést az összes bizonylat tömb esetén be lehet állítani. Az engedélyezés azt jelenti, hogy az adott bizonylat tömbben készített bizonylat nettó végösszegétől függően engedélyezésre lehet szükség. A "Bizonylat tömb beállításai" táblázatban egy új oszlop jelenik meg "Engedélyezés” néven.
  • Engedélyezésre váró bizonylat mentése:
    • Ha egy bizonylat tömbhöz engedélyezés van beállítva, akkor a bizonylat mentésekor a bizonylat összes nettó értéke alapján dönti el a program, hogy szükség van-e engedélyezésre. Ilyen esetben a program automatikusan ideiglenes bizonylatként menti el a készítendő bizonylatot. Ezzel párhuzamosan az engedélyező személynek elküldésre kerül egy e-mail "Engedélyezésre váró bizonylat készült" tárgy megjelöléssel.
  • Engedélyezés menete:
    • A fő képernyő jobb oldalán az Emlékeztető panelen automatikusan megjelenik egy új emlékeztető "Engedélyezésre váró bizonylatok" néven. Erre kattintva a program megjeleníti az összes, az adott (bejelentkezett) felhasználó engedélyére váró bizonylatot a Bizonylat kereső ablakban. A Bizonylat keresőben az [Engedélyezés] gombot megnyomva történik meg az engedélyezés, amely az ideiglenes bizonylat élesítését jelenti. Az éles, engedélyezett bizonylatban a rendszer eltárolja a dátumot, és az engedélyező felhasználó azonosítóját. Az engedélyezésről a bizonylat készítője egy automatikus értesítést (e-mailben) kap, hogy az adott számú bizonylat engedélyezésre került. Az engedélyezett (éles) bizonylatot érdemben már nem lehet módosítani!
  • Engedélyezés ellenőrzése:
    • A bizonylat készítője az így engedélyezett (élesített) bizonylatokat a Bizonylat keresőben ellenőrizheti. A Bizonylat keresőben új szűrési feltételek kerültek kialakításra:
      • "Engedélyezés" listadoboz, amelynek lehetséges értékei: "<összes>", "csak az engedélyezettek", "engedélyezésre vár"a további szűrési feltételek ablakban az engedélyező személy nevére is lehet szűrni
    • Mivel a nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként vannak mentve, csak az "Ideiglenes bizonylatok" opcióval együtt működik a lekérdezés. Ez azt jelenti, hogy a nem engedélyezett bizonylatok csak ideiglenes bizonylatok, míg az engedélyezett bizonylatok csak éles bizonylatok lehetnek.

BIZONYLATKEZELÉS

  • Lejárt díjbekérők (előleg/proforma) alapján emlékeztető e-mail küldése illetve bizonylat lezárása: manuálisan (Eladások - Egyéb funkciók - Nyitott, lejárt vevői díjbekérők alapján érdeklődő e-mail küldés) illetve automatikusan (pl. lejárat után 1 héttel), X alkalommal, utána automatikusan lemondani. Ehhez kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Előlegbekérők -> Előlegbekérő lejárata utáni automatikus művelet. A fenti beállítással azt szabályozhatjuk, hogy a korábban elkészített és e-mailben elküldött előlegbekérő lejárata esetén milyen automatikus művelet történjen. Az esedékességi dátum lejárata után 2 nappal emlékeztető e-mailt küldhetünk partnerünk részére (csatolva a bizonylatot) illetve választhatjuk az automatikus lezárás műveletet is. A művelet naponta egyszer fut le (minden belépéskor).
 
  • Gyors felvitel ablakban változások:
    • a Vonalkód mezőn F2-vel megnyíló cikk keresőben használható a [Listához ad] gomb. Ezzel a módszerrel, akár több cikk is kiválasztható, amelyek automatikusan a táblázatba töltődnek.
    • Telephely használata esetén (ha a telephely egyedi árakat használ) a telephelyhez rendelt egyedi ár megjelenítése
    • Mindenkire vonatkozó százalékos kedvezmények figyelembe vétele az ár megjelenítésekor
 
  • Egyedi termék esetén a beszerzési árak megtartása: amennyiben a bizonylat sorban az "Egyedi termék" opció ki van pipálva, akkor a bizonylat sorban tárolt beszerzési árakat a program megőrzi abban az esetben is, ha a bizonylatot felhasználjuk egy másik bizonylat felhasználásakor (Bizonylatok felhasználása ablakban).
 
  • FoxPost API alapján csomagolási címke adatok feladása illetve címke nyomtatása a Csomagolás modulban. A FoxPost API paramétereket itt lehet beállítani: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> FoxPost
  • Beállítható, hogy bizonylat nyomtatványokon melyik súly jelenjen meg, a cikk űrlapon megadható nettó vagy bruttó súly: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Bizonylat nyomtatványokon súly (kg) megjelenítése. A súly megjelenítést befolyásolja még a bizonylat tömb beállításban megadható "Nyomtatás - Össz. súly megjelenítése" opció is. Webáruház felé a bruttó súly is átadásra kerül (ftp).
 
  • Eladások menüben az alábbi gombok gyors billentyű segítségével is indíthatók: Új vevői ajánlat: F1, Új vevői rendelés: F2, Új vevői foglalás: F3, Új vevői szállítólevél: F4, Új vevői számla: F5, Új kiszállítás és vevői számla: F6, Új előlegbekérő: F7, Új előleg számla: F8, Vevői ajánlat kereső: Shift + F1, Vevői rendelés kereső: Shift + F2, Vevői foglalás kereső: Shift + F3, Vevői szállítólevél kereső: Shift + F4, Vevői számla kereső: Shift + F5, Vevői előlegbekérő kereső: Shift + F7
 
  • Eladások menüben a számla módosítás funkció megjelenése megváltozott.
 
  • Bizonylat keresőben gyors billentyűkkel elérhető új funkciók:
    • Bizonylat megjegyzések (bizonylat megjegyzés, belső megjegyzés, sor megjegyzés) megjelenítése: Ctrl + M
    • Bizonylat sor megjelenítése: Ctrl + T
 
  • Bevételezési bizonylatban (szállítólevél) lehetőség van a beszerzési ár utólagos módosítására. Az ár módosítása automatikusan frissíti a cikk űrlapon lévő utolsó beszerzési árat, valamint a mérlegelt átlagárat. A módosításra csak addig van lehetőség, amíg nem rögzítünk újabb bevételezést az adott cikkre vonatkozóan.
 
  • Bizonylat sablonban az utolsó módosítás dátuma is megtekinthető.
 
  • A mennyiségi kedvezményt is figyelembe veszi a program a Bizonylat készítés során az F3 gomb melletti menüben látható funkciók esetén (pl. "Vevőnek értékesített termékek").
  • Bizonylat felviteli ablakban új menüpont a Táblázat műveletek menüben: „Sorszám másolása a Fejezetszám mezőbe az összes sorban”.
 
  • Bizonylat sor felvitele során a cikk kiválasztása után az egységár mező melletti [...] gombra kattintva megjelenő ár táblázatban az adott partner utolsó bizonylatában rögzített egységár is megjelenik, a bizonylat készítésének dátumával.
  • Raktárközi szállítólevél készítése során megjelennek a felhasználható belső rendelések, amennyiben a raktárközi mozgás célja a telephelyhez rendelt raktár és a belső rendelés az adott telephelyen készült.
 
  • Bizonylat sor felviteli ablakban alul [Élettörténet] gomb: az adott bizonylat sorban szereplő cikk, az adott bizonylaton lévő partner elmúlt 1 évben kiállított bizonylat sorait mutatja meg. Ennek segítségével akár a bizonylat felvitele közben ellenőrizhetjük, hogy az adott partner részére az elmúlt 1 évben milyen áron készültek bizonylatok.
  • Bizonylat keresőben az Excel export funkcióban (Fej és sor oszlopok együtt) kiválasztható az oszlopok közé a "Fejléc - Belső megjegyzés" illetve a "Sor - Felhasználható" mező is.
 
  • Gyors felvitel ablakban Drag & drop módszerrel lehet ráhúzni a bizonylat tételeket tartalmazó excel fájlt az [Excel] gombra, így lehet gyorsan az excel fájlban lévő tételeket betölteni a táblázatba.
 

EGYÉB

  • Emlékeztető 2. panel: az utoljára rögzített adatok gyors megtekintése. A fő képernyő jobb oldalán választható ki, és az utoljára módosított eseményeket jeleníti meg (pl. bizonylatok, projektek, CRM, szerviz, házipénztár, bank). A megjelenő szövegre kattintva megnyílik az adott esemény űrlapja.
  • Vásárlások -> Felosztások megtekintése -> Bevételezésre felosztott költségek táblázatban új oszlopok: cikkszám, mennyiségi egység, súly.
 
  • Projekt űrlapon a pénzügyi kerekítési egyéb különbözetek is megjelennek az egyéb költségek között.
 
  • Kimutatások: Vevői normál számlák (bizonylat sorok) listában Partner neve/dátum szerinti rendezettség is beállítható
 
  • Kimutatások: a cikk szűrés fülön az „Egyedi kiválasztás” funkció is választható: külön gombot megnyomva egész űrlap méretben lehet egyedileg választott cikkeket módosítani illetve újakat felvinni.
 
  • Készlet ablakban új oszlopok: Szabad készlet, Foglalt készlet, az utolsó készletmozgás dátuma
 
  • Szerviz modulban „Szerviz kísérőlap” nyomtatási lehetőség: a nyomtatvány megegyezik az eddigi szerviz munkalappal annyi különbséggel, hogy a vevő adatai nem jelennek meg.
 
  • Rendelés feldolgozás ablakban változások:
    • Szűrési feltételek között a "Webáruház" opciót kipipálva csak azok a rendelések jelennek meg, amelyek webáruházból érkeztek.
    • A cikk szűrést használva nem csak cikkszámra, hanem cikk névre is működik a keresés.
    • A szűrési feltételek között megjelent a "Csak a késések" opció, amely kipipálása esetén csak azok a nyitott vevői rendelés tételek jelennek meg a táblázatban, amelyek várható beszállítási dátuma ("Beérkezés" oszlop) későbbi, mint az eredeti vevői visszaigazolásban szereplő dátum ("Esedékes (vevői)" oszlop), és a szállítói rendelés sorának van szállítói visszaigazolása.
    • A felső táblázatban a vevő csoport oszlop is kiválasztható.
    • Az alsó tétel táblázatban a sorszám oszlop is megjeleníthető (a felvitel sorrendje)
    • A fej és tétel táblázat teljes tartalma exportálható MS Excel fájlba. Az űrlap alján található [Export] gomb melletti nyílra kattintva egy új menüpont nyílik meg, ahol a "Fej és tétel adatok exportálása MS Excel-be" menüre kattintva a szűrési feltételeknek megfelelően az adatok Excel-be exportálhatóak
    • A javaslat során generált szállítói rendelésben az Esedékesség dátum meghatározásnál figyelembe veszi a szállító partnernél beállított szállítási határidőt.
    • Rendelés feldolgozás ablakban a Ctrl+F11 gombot megnyomva megjelenik a kapcsolódó CRM ablak (ahol az Iktatószám 2. megegyezik a rendelésszámmal). Újdonság, hogy amennyiben még nem létezik ilyen CRM, akkor lehetőség van egyből egy új CRM rögzítésére, ahol kitöltésre kerül a vevő adata illetve a rendelésszám. Ezzel a módszerrel gyorsan lehet rögzíteni a rendeléshez CRM-t, például emlékeztetőket lehet megadni (ha a CRM-ben a riasztást is bejelöljük, akkor automatikusan megjelenik a megadott időben a figyelmeztető ablak)
  • Az Export/Import / Szállítói adatok (árak) exportja menüpontban új funkció: "Szállítói adatok (árak) exportálása" funkció, ahol a szállítói listaár is kiválasztható.
 
  • Leltár jegyzőkönyvben változások: a cikk szűrésnél lehetőség van csak egyetlen cikk kiválasztására
 
  • Projekt keresőben összesen 8 extra adat megjelenítésének lehetősége: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Projekt kereső beállításai
 
  • A legfontosabb kereső ablakokban összesen 8 extra adat jeleníthető meg, amelyek itt állíthatóak be:
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Bizonylat kereső beállításai -> Bizonylat keresőben megjelenő extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Partner kereső beállításai -> Partner kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Cikk kereső beállításai -> Cikk kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Kapcsolattartó kereső beállításai -> Kapcsolattartó kereső extra adatok
 
  • Új jogosultság: "Ügynöki jutalék kezelés - fő ügynöki adatok módosítása".
 
  • Szűrők használata esetén (pl. keresőkben, kimutatásokban) mostantól a dátum típusú mezők esetén a dátumválasztó értéke is mentésre kerül (pl. aktuális hét)
  • Kimutatásokban a Partner szűrés fülön a "Partner csoport" mezőben a további partnercsoportra is lehet szűrni. Egyetlen megkötés: a partner csak egy további partnercsoportba legyen besorolva (a fő partner csoporton kívül)
 
 

PÉNZÜGY

  • Pénzügy – Infó ablakban [Frissít] gomb megjelenítése:a képernyőn látható adatok frissítése
 
  • A pontozás (párosítás) ideje alapján is lekérhetjük a számlákat illetve fizetéseket a pénzügyben, azaz megnézhetjük, hogy egy adott időszakban milyen számlát és fizetést pontozott össze a program (akár automatikusan, akár manuálisan). Pénzügy - Korrekciók - Vevői pontozások listája illetve Szállítói pontozások listája: a fizetés (pontozás) dátuma szerint kérhetjük le számláinkat vagy a bankot/pénztárat. A szűrési ablakban a "Pontozás (tól)" és "Pontozás (ig)" mezőket használva egy adott időszakban megtörtént pontozásokat kérhetjük le akár számlák szerint (a számla milyen módon lett kiegyenlítve), akár bank és pénztár szerint (a bank/pénztár milyen számlát egyenlített ki). A számlák illetve a kiegyenlítés (bank/pénztár) táblázatban megjeleníthetjük az alábbi új oszlopokat:
    • "Pontozás ideje" - a pontozás elvégzésének ideje
    • "Fizetés ideje" - a bank/pénztár rögzítési dátuma
  • Pénzügy - Számla űrlapon a címsorban megjelenik a számla egyenlege (fizetetlen összeg), illetve ha a számla pénzügyileg teljesítve lett, akkor a "Fizetve" szó.
 

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • Bizonylat XML import funkcióban új partner felvitele során (vagyis ha a vevő még nincs a partner törzsben) figyelembe veszi a program a beállított sablon vevőt, azaz új vevő esetén először feltölti a vevő adatait a sablon vevőnél megadott adatokkal, majd ezután frissíti az adatokat az xml-ben lévő adatokkal. Sablon vevő beállítása: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Új vevő felvitelhez használt sablon vevő
 
  • A cikk egyéb cikkcsoportba sorolása is megváltoztatja a cikk web státuszát (azaz a cikk webáruházba feltöltésre kerül majd).
 
  • Beállítás – webáruház szinkronizáció: a webáruházakhoz kapcsolódó különböző törzsadatok beállításait lehet elvégezni ezen az űrlapon. Több webáruház kezelése esetén összesen 6 webáruházhoz lehet beállítani a különböző törzsadatokat: szállítási mód, fizetési mód, cikkcsoport, vevő csoport. Ugyanitt lehet beállítani azt is, hogy az egyes webáruházakba milyen cikkcsoportba tartozó cikkek exportálása történjen meg.
  • UNAS webáruház cikk exportban a további cikkcsoport kedvezmények figyelembe vétele: amennyiben a cikkcsoport struktúrában többféle százalékos kedvezmény is rögzítve van, a program a legkedvezőbbet veszi figyelembe
 
  • Ftp-re fájl feltöltés során bekövetkező átmeneti kapcsolat hiba esetén a program a következő exportáláskor újra megpróbálja felküldeni a fájlt.
 

HIBAJAVÍTÁSOK

  • Kisebb hibák javítása
ÚJ BANKSZÁMLASZÁMUNK: 10103104-16412200-01006003