IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.73 SP3 - 2021. február

Kiemelt újdonságok

  • NAV Online Számla rendszerből szállítói számla tételek átvétele
  • Tömeges számla készítés a proforma számlák alapján
  • Újabb banki kivonat importálási lehetőségek (OTP-Electra, Budapest Bank, Volksbank, Sberbank, Oberbank)
  • Tömeges fájl csatolás
  • Emlékeztető panel a fő képernyő jobb oldalán

Törzs adatok

  • Cikk keresőben új funkciók (Grafikon ikon alatt):
    • Értékesítés mennyiségben grafikon
    • Értékestés/Vásárlás/Készlet/Rendelés adatok egyetlen ablakban
  • Partnernél beállítási lehetőség arra vonatkozóan, hogy e-mailben kéri-e a számlát. Ebben az esetben számla nyomtatáskor ez lesz az alapértelmezett: Partner űrlapon a [Bizonylat tömb] gomb melletti „Bizonylat tömbönkénti alapértelmezett nyomtatás hely beállítása” menüben: „nyomtatás helye” és „e-mail küldés” oszlop.
  • A Partner űrlap megváltozott:
    • a NAV fejlesztések miatt a pénzügyi, azonosító adatok a fő képernyőre kerültek
    • „Egyéb adószám” is megadható: harmadik országbeli adószám
    • „Belföldi adóalany” kapcsoló megszűnt: a „Származás” mező dönti el, hogy belföldi partnerről van-e szó.
  • A Partner kereső, partner excel import funkcióban a "Biz. megjegyzés" oszlop is választható.

Bizonylatkezelés

  • Bizonylat sorok vágólapra másolása, beillesztése bármilyen bizonylatban: Bizonylat tételek másolása vágólapra, majd egy új bizonylat felviteli ablakban a „Beilleszt” funkcióval a másolt bizonylat sorok beillesztése. Így lehet pl. kiszállítás+számla funkcióba másolni egy másik bizonylat tételeit. A funkció az alábbi helyeken használható:
    • Bizonylat keresőben a sorok táblázaton jobb klikk menüben
    • Bizonylat felvitel ablakban a sorok táblázaton jobb klikk menüben
  • Gyors felvitel ablakban extra1 mértékegység megjelenítése: pl. ha a cikk űrlapon alap m.e.=db, extra1 m.e.=csomag, átváltás=12, akkor a Gyors felvitel ablakban a "12/csomag" érték jelenik meg ezen cikk esetén az "extra1 m.egység infó" oszlopban.
  • Gyors felvitel ablakban a „Mindenki szerződés”-ben rögzített árakat is megjeleníti.
  • Számla e-mailben történő küldésekor automatikusan a Megfelelőségi Nyilatkozat is csatolásra kerül (amennyiben be van állítva: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Megfelelőségi nyilatkozat nyomtatása, valamint a számlán olyan cikk szerepel, amelynek cikkcsoportjához be van állítva egy megfelelőségi nyilatkozat képfájl)
  • Számla (bizonylat) készítési dátuma mindig az aktuális dátum és nem szerkeszthető. Ideiglenes számla élesítésekor automatikusan a mai nap lesz a kiállítás dátuma. Ugyanez a tömeges élesítés esetén is. Xml import esetén is a készítés a mai nap lesz.
  • NAV Online Számla rendszerből szállítói számla tételek átvétele: a tétel azonosítása a cikknév alapján. Jelenleg a NAV Online Számla rendszerbe feltöltött számla tétel adatokban nincs tárolva a cikkszám, ezért szükséges opcionálisan a cikknév szerinti azonosítás. Amennyiben a számla adatok letöltése után a felhasználó elvégzi a tételek azonosítását, azaz a cikk megnevezéshez párosítja az ACTUAL-ban lévő cikket, akkor a mentést követően a program automatikusan eltárolja ezt az információt a cikk szállítói adatok között. A következő számla lekérés során már a cikknév alapján is tudja majd azonosítani a terméket.
  • A programból történő kilépéskor jelez, ha van olyan számla, amit nem sikerült felküldeni NAV-nak.
  • Bizonylatok e-mailben történő elküldése esetén a rendszer a tárgy mezőben automatikusan a bizonylat számát is megjeleníti.
  • Bizonylat keresőben "fej és tételek együtt" excel export funkcióban a "Lemondott mennyiség" oszlop is kiválasztható
  • A nem általános bizonylat keresők (pl. Számla kereső) megnyitásakor automatikusan pipált értéke lesz az "Élő, nyitott" opciónak, ha az adott bizonylat típus felhasználható egy másik bizonylat készítése során (pl. Ajánlat keresőben igen, Számla keresőben nem).
  • Beállítás - Bizonylat tömbök szerkeszthető beállításai: "Nyomtatás helye" esetén választható a "Fájl + Nyomtató" opció is
  • Bevételezés után megjelenő "Szétosztás" ablakban a "Bizonylatszám 2" mező is megjelenik.
  • Termékdíj kód kezelés vevői termékdíj átvállalás esetén: A termékdíj összetevő űrlapon egy újabb mezőben lehet megadni a termékdíj kódot, ami csak termékdíj átvállalás esetén érvényes. Amennyiben a vevő átvállalja a termékdíjat (azaz a Partner űrlapon, Extra adatoknál megadásra került a termékdíj átvállalás), nem a "Kód" mező értéke jelenik meg a számla nyomtatási képén, hanem a "Kód - termékdíj átvállalás esetén" (feltéve, hogy a mező ki van töltve).

Egyéb

  • Kiszedés ablakban gyors, vonalkódos bizonylat kereső + státusz beállító funkció a [Kiszedés] gombra kattintva: a csomagolás ablak mintájára a vonalkóddal beolvasott vevői rendelésszám alapján a "Kiszedve", "Hibás" státuszok gyorsan, tömegesen beállíthatóak. A "Kiszedve" - automatikusan kiszedve státuszba teszi a beolvasott bizonylatokat, míg a "Hibás" - automatikusan hibás státuszba teszi a beolvasott bizonylatokat.
  • NAV adóhatósági adatszolgáltatásban fizetési mód típus szerint is lehet szűrni
  • Rendelés feldolgozásban:
    • "Fizetve" mező szűrési lehetőség: ha a rendelésből proforma számlát készítünk, majd a pénzügy-bank rögzítés funkcióban rögzítjük a befizetést, akkor a rendelésben a „Fizetve” mező automatikusan kipipálásra kerül.
    • Az alap kezdőkép nézetben és a feldolgozás során is minden lépésben megjeleníthető a rendelés sorban megadható "Egyedi" oszlop mező (jelentése: a cikk egyedileg van kezelve, más hasonló termékkel nem lehet összevonni).
    • Beállítható, hogy amennyiben egy adott vevői rendelés alapján készül a szállítói rendelés, átvegye-e a program a vevői rendelésben megadott szállítási módot: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Szállítói rendelés generálás - 1 vevői rendelés esetén a szállítási mód átvétele
  • Emlékeztető panel a képernyő jobb szélén: a program folyamatosan ellenőrzi az elmaradt feladatokat, és felhasználónként külön beállítható módon megjeleníti azokat a jobb oldali panelen. A megjelenített szövegre kattintva automatikusan a kapcsolódó ablakot nyitja meg. A funkció beállításait a [Beállítás] gombra kattintva érhetjük el.
  • Tömeges fájl csatolás:
    • A tömeges fájl csatolás funkció a kereső ablakokban lévő [Csatolás] gomb melletti menüben választható ki az alábbi keresők esetén:
      • Bizonylat kereső (Kereskedelem)
      • Számla kereső (Pénzügy)
    • A tömeges csatolás folyamata: a Kereső ablakban a bizonylatok szűrése (a tömeges csatolás a kereső táblázatban megjelenített bizonylatok esetén történik meg) -> Tömeges csatolás funkció kiválasztása -> A megjelenő ablakban a csatolandó fájlokat tartalmazó mappa kiválasztása -> A csatolás megnevezésének megadása egy újabb ablakban (alapértelmezett érték: "Tömeges csatolás") -> A megerősítő kérdés után a tömeges csatolás elvégzése
    • A tömeges csatolás jellemzői:
      • A kiválasztott mappákban lévő fájlokat fogja tömegesen csatolni a keresőben lévő bizonylatok Bizonylatszám/Bizonylatszám2 mezője alapján.
      • Az összehasonlítás során a fájlnév nem tartalmazza a kiterjesztést (pl. xyz.pdf esetén xyz)
      • A fájlnévben kis és nagy betűk között nem tesz különbséget. A bizonylatszám mezőben a szóköz eltávolításra kerül, illetve "/" karakter helyett a "-" kerül (pl. "VA-2020/00123" esetén a "VA-2020-00123" nevű fájlt keresi majd)
      • A csatolások mindig új csatolást eredményeznek, kivéve ha ugyanaz a fájlnév már hozzá van csatolva a bizonylathoz.
  • Raktár M/O/M készleteinek tömeges beállítása készletmozgások alapján: a készletszintek tömeges beállításakor a gyártás során keletkező alapanyagok készlet csökkenését is figyelembe veszi.
  • NAV ablakban - Megjelöl gomb mellett újabb menüpontok:
    • Megjelöl (összes) - összes hibás számla sikeresen rögzítésre került NAV Online Számla rendszerében (Kézzel feltöltve)
    • Megjelöl (összes) - összes hibás számla felküldendő újra NAV Online Számla rendszerébe (Feltöltendő NAV-nak)
    • NAV ablakban – a [Feltöltés indítása] funkció automatikusan megpróbálja feltölteni a hibás számlákat is.
  • Automatikus újracsatlakozás: átmeneti hálózati/net szakadások esetén a program megpróbál automatikusan újracsatlakozni (azaz az „Adatbázis kapcsolat hiba” üzenet csak akkor jelenik meg, ha többszöri próbálkozásra sem sikerül kiépíteni a kapcsolatot).
  • Feladások - [Feladás pénzügybe 1 lépésben] gomb
  • Kimutatás - Cikk címke nyomtatás űrlapon a Cikk fülön az "Egyedi kiválasztás" táblázat feltölthető a [Cikkek hozzáadása (+)] gomb megnyomásával, majd a megjelenő Cikk keresőben a "Listához ad" funkcióval. Ebben az esetben mindig 1 db címke kerül nyomtatásra.
PÉNZÜGY
  • Pénzügy beállításokban a pénzügyi levelezés beállításai külön csoportba kerültek: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Pénzügyi levelezés
  • Több napnyi banki fizetés is rögzíthető egyetlen bank bizonylatban: a banki kivonat rögzítésekor sorokban a könyvelés (fizetés) dátuma is megadható. Ennek segítségével soronként eltérő dátum is megadható (ha nincs kitöltve, akkor a fejlécben lévő Könyvelés dátum lesz a fizetés dátuma).
  • Bank rögzítése: vevő/szállítói számla rögzítése esetén a pontozás akkor is megtörténik, ha a számlaszám üres, de a fizetés összege megegyezik 1 db számla összegével.
  • Banki kivonat import fájl alapján:
    • Új beállítások: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Banki kivonat import
  • Bank rögzítése – Import fájl gomb alatt újabb banki kivonat fájlok feldolgozása:
    • ACTUAL általános CSV: az azonosító mezők külön beállíthatóak:
    • Volksbank MT940 formátum (*.STA): Volksbank, Oberbank, SberBank (DOS-852)
    • Hagyományos OTP csv formátum 2. (Electra)
    • Budapest Bank csv
  • Bank rögzítése – Import fájl funkcióban változások:
    • Nem csak a partner kiegyenlítések, hanem egyéb költségek, bevételek is importálhatóak
    • A fájlokban az összeg előjele határozza meg, hogy jóváírás (+) vagy terhelés (-)
    • "Azonosítva" oszlop a sorok táblázatban: a banki fájl betöltésekor miden sor bekerül a táblázatba, amelyeket nem tudott azonosítani, azoknál az "Azonosítva" mező nincs kipipálva. Addig a banki bizonylatot nem lehet menteni, amíg nem történik meg a sorok azonosítása. A sort megnyitva lehet módosítani a szükséges mezőket, azonosításhoz a partnert mindenképpen ki kell választani. Ha a számlát nem sikerült azonosítani, de a partnert igen, akkor az ACTUAL partnertörzsben lévő név kerül rögzítésre, és a Megjegyzés mezőbe a banki kivonaton szereplő partnernév.
  • Bank pénzügyi bizonylat sor rögzítés ablakban "Tranzakció" típusához alapértelmezett érték beállítása: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Alapértelmezett pénzügyi tranzakció (bank/pénztár esetén)
  • A pénzügyi "fizetési felszólítás" levél címének megnevezését külön beállíthatjuk:
    • [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Pénzügyi 1. fizetési felszólítás címe
    • [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Pénzügyi 2. fizetési felszólítás címe
    • [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Pénzügyi 3. fizetési felszólítás címe
  • Bank pénzügyi bizonylat sor rögzítés ablakban a „Számlaszám” mezőn F2-re megjelenő "Kifizetetlen számlák" ablakban "Oszlop" beállítási lehetőség. 

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • A „Bizonylatok importálása xml fájl alapján" struktúrában történt változások:
    • A <BelfoldiAdoalany> mező kivezetésre került.
    • A <ProjektKod> mező is átadható a bizonylat import xml struktúrában.
  •    "Szállítói adatok (árak) importálása" CSV struktúra megváltozott - "Szállítói adatok (árak) importálása" funkció kibővült a szállítói listaár mezőkkel (a fájlban átadott 2 érték rögzítésre kerülnek a cikk szállítói adatok közé):
    • Száll. besz. listaár HUF
    • Száll. besz. listaár dev
  • A különböző export xml funkciókban beépítésre került egy automatikus illegális karakter eltávolító program. Ennek következtében az xml előállítás akkor is megtörténik, ha illegális karakter szerepel valamelyik adatában.
  • A „Bizonylatok importálása xml fájl alapján" funkcióban leltártöbblet (MozgasAlapID=2120), leltárhiány (MozgasAlapID=2110) mozgásokat is megadhatunk. Ebben az esetben a <RaktarKod> mező kitöltése kötelező, a <Partner> tag kitöltése nem kötelező. Az xml fájl importálásakor automatikusan létrejön a készlet bizonylat, a háttérben elvégezve a szükséges készletmozgásokat (pl. leltártöbblet esetén készletnövelés).

Hibajavítások

  • Bizonylat keresőben Excel export (fej és tételek) nem működött, ha a "Tételek megjelenítése" ki volt kapcsolva
  • Nyugta sztornó bizonylat nyomtatás nem működött.
  • Helyesbítő számla esetén a kapcsolódó szállítólevél visszanyitása során rosszul számolta a felhasználható mennyiséget.
  • „Kiszállítás és számla” készítése esetén a számlában a jutalék összegét rosszul számolta.
  • Kisebb hibák javítása

SP1

  • NAV 3.0 - minden vevői számla felküldése NAV Online Számla rendszerbe
  • Bizonylat keresőben az "Élő" pipa működése felhasználónként beállítható: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat keresőben az "Élő" opció dinamikus beállítása. A fenti opció kipipálása esetén a specifikus bizonylat keresőkben az "Élő" pipa értéke automatikusan beállításra kerül attól függően, hogy az adott bizonylat típus felhasználásra kerül-e egy másik bizonylat típusban (pl. a szállítólevélből számla készíthető, de a számlából már nem készül más bizonylat).
  • Bizonylat nyomtatásban a kapcsolattartónál a telefon és mobilszám is megjelenik
  • Cikk, Bizonylat, Partner, Egyedi tranzakciók, egyéb törzsadat kereső ablakok keresőben a fókusz vagy a szűrési mezőre, vagy a táblázatra kerül, attól függően, hogy van-e adat a táblázatban.
  • Emlékeztetők esetén:
    • az automatikus elrejtés fixen 20 másodperc múlva következik be
    • lejárt élő vevői ajánlatok is megjelennek
    • lejárt élő szállítói ajánlatok is megjelennek
  • Beszállítás+számla rögzítés esetén új csatoláskor a számlához is csatolja a fájlt (eddig csak a szállítólevél mellé csatolta).
  • 2065M ÁNYK nyomtatványba az összes szállítói számla belekerül
  • Bizonylat xml import esetén cikk azonosítás a partner cikkszám alapján is. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat xml import esetén cikk azonosítás a partner cikkszám alapján is. A bizonylat importálás xml fájl alapján funkcióban a cikkek azonosítása a cikkszám és vonalkód mezők alapján történik. Amennyiben a fenti opció kipipálásra kerül, akkor ha az előbbi mezők alapján a cikk azonosítás sikertelen, a partner cikkszám alapján is megpróbálja a program az azonosítást. Szállítói bizonylatok esetén a szállítói cikkszám, míg vevői bizonylatok esetén a vevői cikkszám alapján történik az azonosítás.

SP2

  • A rendelés feldolgozás felső táblázatában egy új "Visszaigazolva" oszlop került
  • Garancia változások - értékhatártól függő garancia (1,2,3 év)
  • Kiszedési bizonylat (raktárhely) a raktárhely név szerinti sorrendben készül
  • Szerviz űrlapon a "cikk" fül:
    • A cikk táblázatban további oszlopként megjelenik a felvitt cikkek bruttó értéke (egységár*mennyiség, bruttósítva).
    • A cikk táblázatban lévő sorok vevői ajánlatba történő átvétele esetén csak az "és lezárása" opció kipipálása esetén zárja le a felhasznált sorokat (az így lezárt sorokat még egyszer már nem lehet felhasználni ajánlat készítéshez)
  • Külföldi partner esetén a partner űrlapon a Cím gombra kattintva megjelenő ablakban részletes cím mezők most már nem látszódnak
  • Egyedi beszerzések nyilvántartásához a bizonylat sorok összekapcsolhatóak (vevő ajánlat - szállítói ajánlat)
  • Rendelés feldolgozásban szállítói rendelés generáláskor kapcsolt szállítói ajánlat felhasználása automatikusan
  • Lejárt ajánlatok automatikus lemondása:
    • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Ajánlatok -> Lejárt vevői ajánlatok automatikus lemondása
    • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Ajánlatok -> Lejárt szállítói ajánlatok automatikus lemondása
    • A lejárt vevői ajánlatok automatikusan lemondásra kerülnek (ha a lejárat dátuma kisebb, mint az aktuális dátum). A funkció az "Automatikus karbantartási műveletek időzítése" beállítástól is függ. Minden nap elején egyszer történik meg.
    • Email küldés: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Időzített feladatok e-mail címzettjei
    • Bizonyos időzített feladatok naponta egyszer automatikusan elkészülnek a háttérben, illetve levél elküldésre kerül a megadott e-mail címekre (pl. "minimum készlet lista", "lejárt ajánlatok lemondása", "vezetői információ"). Több e-mail cím is megadható, a címeket pontosvesszővel (;) kell elválasztani.
  • Webáruház:
    • Cikkek importálása xml fájl alapján funkcióban extra adatok, szállítói készlet, HUF szállítói beszerzési ár, garancia, File URL importálása
    • Bizonylat xml - partner adatokban az alapértelmezett devizanem átadható
    • Cikk_export.xml-ben a mennyiségi kedvezmény csoport iktatószám értékének átadása: <quantity_discount_groupid>
    • Webshop export FTP kommunikációs hibák esetén email küldés ("ftp hiba" üzenettel)
    • Bizonylat importálása xml fájl alapján funkcióban a partner extra adatok importálása
  • Unas webáruház:
    • Ha az UNAS bizonylat státusz átadás 3x sikertelen, akkor automatikusan hibásként menti, így nem küldi újra többet.
    • UNAS hibaként értelmezi, ha ugyanazt a rendelés státuszt küldi vissza Actual, ami UNAS rendszerében is be van állítva. Ezt a hibaüzenetet Actual most már figyelmen kívül hagyja.
    • UNAS áruházból lekért rendelések Actualba mentése előtt lefut egy ellenőrzés, hogy adott rendelésszám már szerepel-e Actual adatbázisban. Ha igen, nem rögzíti újra a program az rendelést.
  • Kisebb hibák javítása

SP3

  • Kisebb hibák javítása
  • 2065M nyomtatvány módosítása (ÁNYK 2165M nyomtatványként betölthető)