IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.71 - 2020. június

Kiemelt újdonságok

  • Kötelező áttérés a NAV Online Számla 2.0 verzióra 2020.07.01-ig
  • 2065M ÁNYK feladás (belföldi szállítói számlák bevallása NAV-nak)
  • E-számla újdonságok
  • Projekt újdonságok
  • Előleg kezelésben fontos újdonságok
  • ACTUAL-UNAS webáruház API fejlesztések
  • Szállítói számla sorok átvétele NAV Online Számla rendszerből

Törzs adatok

  • Cikk űrlapon a „Leírás” mező hossza maximális méretű lett.
  • Cikk keresőben a "variációs cikkek kezelése" funkcióban a "Cikkszám" mezőn állva az F2 gomb megnyomásával behívható a cikk kereső ablak, majd egy adott cikket választva kitölti a cikkszám és cikk megnevezés mezőket.
  • Ha a cikk receptúrával rendelkezik, de ki van kapcsolva a „Receptúra kezelése”, akkor a Bizonylat sor rögzítés ablakban felül a narancssárga színnel megjelenik egy üzenet: "FIGYELEM! A cikk receptúrával rendelkezik, de a lenti 'Receptúra mentése' opció kikapcsolása miatt ez nem kerül mentésre!"
  • A partner cím keresőben a partner neve is választható a látható oszlopok között.

Munkaidő

  • Gyártási Munkaidő keresőnél szűrés cikkre és megrendelőre: a Munkaidő - Gyártási Munkaidő kereső ablakban választható a vevő illetve a gyártandó cikk neve (mivel egy gyártási bizonylaton elvileg több késztermék is felvihető, mindig csak az első cikk megjelenítése oldható meg). Az [Oszlop] gombot megnyomva lehet a "vevő neve" és "Cikk megnevezés" oszlopokat láthatóvá tenni
  • Munkaidő kimutatás lekérdezhető a munkaszám iktatószáma szerinti sorrendben is.

Bizonylatkezelés

  • Módosult beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat űrlapon az alapértelmezett fül. Beállítható, hogy a bizonylat felviteli űrlapon a képernyő bal alsó sarkában lévő fülek közül melyik legyen az alapértelmezett.
  • Bizonylat űrlapon Esedékesség számítás: ajánlat és rendelés esetén a partner törzsben lévő Szállítási idő mező alapján történik a számítás (esedékesség = mai nap + partner szállítási idő)
  • Számla keresőben a "Műveletek" menüben új menüpont: "Számla alapján futár címke nyomtatása (csomagolás ablakban)". A kijelölt számla alapján utólag is egyszerűen lehet csomag (futár) címkét nyomtatni (a szállítási módtól függően különböző futár cégek címkéit).
  • Az összes vevői visszáru bizonylat tömb felhasználhatja a 'Bizományosi készlet átadása vevőnek' bizonylatokat (korábban csak a 'Visszáruzás vevőtől')
  • E-számla interfészben az alábbi változások történtek:
    • Az ACTUAL számlakép is felküldhető Számlaközpontnak: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> E-számla -> E-számla küldéskor a számlakép csatolása pdf-ben. Alapesetben az e-számla Szolgáltató a saját számlaképét küldi a vevőnek. Beállítható, hogy az alapértelmezett ACTUAL E-számlakép is csatolásra kerüljön, ebben az esetben ez a számlakép lesz elküldve a vevőnek. Ezt a Számlaközpont felületén is külön be kell állítani!
    • E-számla felhasználhatja a devizás szállítólevelet is.
    • Az alábbi adatok is átadásra kerülnek Számlaközpontnak: bankszámlaszám, csoportos adószám, megjegyzés, tárgy, nyomtatás nyelve, nettó és áfa Ft értékek
  • A bizonylat nyomtatványok fejlécében a vonalkódos bizonylatszám megjelenítése kikapcsolható: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Bizonylatszám megjelenítése vonalkód formában. Beállíthatjuk, hogy a bizonylatok nyomtatási képén megjelenjen-e a bizonylatszám vonalkód formában (megjegyzés: nem az összes nyomtatványon jeleníthető meg a bizonylatszám vonalkód formában).
  • Bizonylatok felhasználása ablakban a "Felhasznál" oszlopban nagyobb mennyiség is megadható: bizonylat készítéskor megjelenő "Bizonylatok felhasználása" ablakban a "Felhasznál" oszlopban, vevői foglalások felhasználása esetén korábban nem lehetett nagyobb mennyiséget megadni, mint amennyi a forrás bizonylatban szerepel. Mostantól a foglalt készletből annyit tud levenni, amennyi a foglalási bizonylatban szerepel, míg a foglalt készleten felül beírt mennyiséget a normál készletről veszi majd le (ha van elegendő készlet a raktárban).
  • Bizonylatok felhasználása ablakban sor opcionális lezárása: szállítói rendelés alapján történő bevételezés során a Bizonylatok felhasználása ablakban a "Felhasznál" oszlopban lehet megadni, hogy a szállítói rendeléshez képest ténylegesen mennyi érkezett be. Gyakran előfordul, hogy kevesebb érkezik a megrendelt mennyiséghez képest, és ezt a szállító nem is fogja pótolni, azaz a hiányzó tételt a bevételezés után külön le kell zárnia a felhasználónak. Erre az esetre az alábbi funkció adhat megoldást: a táblázatban megjelenik egy új opció "Sor lezárása" néven. Ha a felhasználó kipipálja az opciót, akkor a bevételezés mentése után a program automatikusan lezárja az adott rendelés sort. Ez a funkció csak ajánlat és rendelés sor felhasználása esetén működik
  • Devizás számla készítésekor az előleg számla felhasználása esetén az előleg számla teljesítési árfolyamával számolja az előleg Ft értékét.
  • Előlegek kezelése folyamatban fontos változások:
    • Előlegbekérő, előlegszámla esetén kötelező megadni a Bizonylatszám2 mezőben a kapcsolódó rendelés számát. F2-vel a bizonylat kereső behívható.
    • Új státusz állítható be: "Előlegbekérő kész": [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Státusz - Előlegbekérő levél kész.
    • Csomagolás modulban: ha a vevőnek csak 1 előlegszámlája van, akkor a számla generálás során az előlegszámla is automatikusan felhasználásra kerül.
    • Az előre utalásos rendelések esetén a célszerű az "Előre utalás" fizetési módot használni.
    • Rendelés feldolgozásban az "Előre utalás" fizetési mód szűréssel leválogathatóak az ilyen rendelések
    • Csoportosan kipipálhatóak, majd a "Műveletek" menüben a "Tömeges bizonylat készítés (rendelés tételeinek másolásával" funkcióval egy kattintással előállítható az összes előlegbekérő levél. A bizonylat elkészítésekor a kapcsolódó rendelésben a státusz automatikusan átvált "Előlegbekérő kész" értékre.
    • A pénz beérkezésekor (pénzügy - bankban rögzítéskor) a rendszer automatikusan e-mailt küld az előlegbekérőt létrehozó felhasználónak.
    • Ez alapján elkészíthető az előlegszámla (a képernyő bal alsó sarkában lévő [Előlegbekérő levél] gomb megnyomásával), a Bizonylatszám2 mezőbe bekerül az Előlegbekérő levél száma (Bizonylatszám2 mező kitöltése most már kötelező).
    • Az előlegszámla elkészítésekor a rendszer automatikusan átváltja a rendelés státuszát "Pénz megérkezett" értékre.
    • Ez a rendelés feldolgozásban leszűrhető, így elindítható a rendelések feldolgozása.
    • Vevő számla mentésekor automatikusan lezárja az utolsó élő pro-forma/előlegbekérő levelet, ha annak összege megegyezik a számla összegével.
  • A Bizonylat űrlapon megjelent az [Élettörténet] gomb, ezzel egy rendeléssel kapcsolatos összes bizonylat megjeleníthető. A funkció tartalmazza a forrás, cél gombokkal is előhívható felhasznált bizonylatokat, azokat a bizonylatokat, amelyek Bizonylatszám2 mezője tartalmazza az adott bizonylat számát, azokat az egyéb bizonylatokat is, amelyek közvetve kapcsolódnak az adott bizonylathoz (pl. előlegbekérő, előlegszámla, foglalás, szállítói rendelés, bevételezés, kiszállítás, számla, gyártás).
  • NAV ablakban a sikertelen online számla felküldés esetén a [Megoldási javaslat] gomb villog, ha van segítség a hiba üzenethez
  • Új beállítási lehetőség: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Rendelés és foglalás készítéskor a szolgáltatások átvétele. Rendelés és foglalás csoportos készítésekor a szabad készleten lévő termékek mellett a szolgáltatás típusú cikkek is rákerülnek a foglalási bizonylatra. Ha azt szeretné, hogy a szolgáltatás típusú cikkek ne kerüljenek rá a foglalási bizonylatra, akkor vegye ki a pipát a fenti opcióból.
  • Normál vevői számla alapján is lehet a nyomtatási ablakban fájlba nyomtatás választása esetén e-számla xml formátumban elkészíteni a fájlt.
  • A Bizonylatok felhasználása ablakban az „Egyéb fej adatok átvétele” kapcsoló esetén a forrás bizonylatban lévő extra adatokat is átmásolja a készítendő bizonylatba.
  • NAV Online Számla rendszerbe feltöltött szállítói számla adatok letöltése: a [Gyors felvitel] ablakban a "További műveletek" menüben "Szállítói számla sorok átvétele NAV Online Számla rendszerből" menüben számlaszám és partner adószám alapján letölthetők az adott szállítói számla sorok adatai a NAV Online Számla rendszerből. A bizonylat űrlapról (vagy a Bizonylatok felhasználása) ablakból is meg lehet hívni, ilyenkor a Bizonylatszám2 mezőt ki kell tölteni (számlaszám), majd a [Vonalkód] gombra kattintani. Részletes leírás a Felhasználói kézikönyvben.
  • Vevői számla készítése esetén – amennyiben a vevő belföldi adóalany – automatikusan ellenőrzi a program az adószám érvényességét, érvénytelen adószám esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Feladás külső rendszerbe -> NAV Online Számla -> Partner adószám érvényesség ellenőrzése.
  • Szállítótól rendelhető cikkek funkcióban változás: a Vásárlások -> Új rendelés rögzítéskor, az Új sor -> Szállítótól rendelhető cikkek részben van lehetőség a M/O/M feltöltésre. Ebben a funkcióban az alábbi változások történtek:
    • A funkció figyelembe veszi a korábban már berögzített, adott cikkre vonatkozó szabad szállítói rendeléseket is (ha a készlet ablakban a <szabad szállítói rendelés> megjelenik)
    • Ezen kívül - ha a szállítói mértékegység más, mint az alap mértékegység - a feltöltési mennyiséget átváltja a szállítói mértékegységbe,
    • illetve a minimálisan rendelhető szállítói mennyiséget is figyelembe veszi
  • Üzleti évtől eltérő bizonylat dátum megadásakor figyelmeztetés jelenik meg az alábbi bizonylatok felvitele esetén: pénzügyi számla, bármilyen kereskedelmi bizonylat, házipénztár bizonylat. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Üzleti évtől eltérő bizonylat dátum esetén figyelmeztetés.
  • Okirat nyomtatásban eladó/vevő címe, adószáma is megjelenik.

Egyéb

  • 2065M ÁNYK feladás (belföldi szállítói számlák bevallása NAV-nak) a Feladások menüpontban. Kezdeti beállítások: Feladások -> feladás NAV ÁNYK 2065M -> Beállítás... -> ügyintéző neve, telefonszáma mezők kitöltése. A keletkezett xml fájlt az ÁNYK programban kell betölteni az "Adatok" -> "XML állomány megnyitása szerkesztésre" menüpontban.
  • Táblázat exportálás Excel-be funkcióban - csv export esetén – szöveg típusú mezők tartalma idézőjelek közé kerülnek („”).
  • Vezetői infó - infó1- "esedékes számlák" időpontig funkcióban az összes nyitott számla értéke megjelenik, amelyek a mai napnál későbbi, de maximum az "esedékes számlák" időpontig fizetési határidővel rendelkezik.
  • Dátum időszak választó listadobozban a negyedévek is választhatóak (pl. Q1 – 1. negyedév)
  • Ügynöki jutalék modulban változások:
    • A Bizonylat tömb beállításban CSAK vevői számla esetén lehet kipipálni az Ügynöki jutalék kezelés opciót
    • Bizonylat készítéskor az összes vevői bizonylatnál megjelenik az ügynöki jutalék fül
    • Ügynöki jutalék elszámolás CSAK a vevői számlák alapján történhet!
    • Jutalék elszámolás törlés: a kiválasztott jutalék elszámolást törölni is lehet
    • Cikk űrlapon a „Jutalék %” mezőbe "-1"-t írva kikapcsolható a cikk a jutalék számításból!
    • A jutalék kezeléssel kapcsolatos műveletek naplózásra kerülnek
  • Egyedi azonosító - Tranzakció ablakban a cikkszám is megjelenik a cikknév előtt
  • Egyszerű gyártási bizonylat mentésekor automatikusan lezárásra kerül.
  • Pénzügy - Korrekciók - Számlák automatikus pontozása funkcióban a pontozási hibás számlák egyenlegeit automatikusan javítja a program.
  • GLS futár címke exportban az e-mail cím, telefonszám is átadásra kerül (szállítási címben lévő)
  • E-mail változások:
    • Az „El nem küldött üzenetek törlése” funkcióban figyelmeztető üzenet jelenik meg.
    • Az el nem küldött üzenetek keresőben most már van törlési lehetőség is (F8).
    • Email küldéskor - ha a levéltörzsben a "</" karakterek szerepelnek -, akkor automatikusan HTML-ként továbbítja a levelet.

GYÁRTÁS

  • Egyszerű gyártási bizonylat keresőben vevő szűrési lehetőség: új gomb látható a Gyártás - Egyszerű gyártás felületen. Ha a partner szűrés mezőben van adat, akkor a rendszer csak azokat a gyártási bizonylatokat jeleníti meg, amelyek az adott vevő rendelése alapján készültek.
  • Gyártásban lévő illetve legyártott mennyiség jelzése egy adott vevői rendeléssel kapcsolatban. A Rendelés feldolgozásban a "Műveletek" menüben új menüpont: "Gyártási információk (egyszerű gyártás alapján)" néven (ugyanez megtalálható a Bizonylat keresőben is, így a már lezárt vevői rendelések alapján is használható). Erre kattintva a rendszer az adott vevői rendelés(ek)hez kapcsolódóan összegyűjti a gyártási információkat, és megjeleníti egy ablakban: "Vevői rendelés száma" | "cikkszám"| "cikk megnevezés"| "rendelt mennyiség" | "gyártásban lévő mennyiség" | "legyártott mennyiség". A már élesben rögzített gyártási bizonylatok alapján korábban elkészültek a foglalások, így a Rendelés feldolgozás ablakban "foglalva" státuszban is megjelennek ezek a tételek. Emellett a megjelenő táblázatban az így rögzített mennyiségek összesítve jelentik a "legyártott mennyiség" oszlopot. Az ideiglenesen rögzített gyártási bizonylatok jelentik a "gyártásban lévő mennyiség"-et.

PROJEKT

  • A projekt fejléc adatoknál a Partnerhez kapcsolattartó választható - a partnernél ki a projektért felelős kapcsolattartó)
  • A projekt fejléc adatoknál „Külső felelős” választható - a kapcsolattartó kereső megjelenítése F2-re
  • A projekt fejlécben a CRM és Szerviz gombok megnyomásakor automatikusan az adott projekthez tartozó CRM-ek jelennek meg.
  • A projekt űrlapon „CRM” néven új fül jött létre, ahol azok a CRM események jelennek meg, amelyekhez az adott projekt lett hozzárendelve. A táblázatban megjelenik az "Ajánlatok nettó értéke (EUR)" oszlop is, amely az adott CRM-hez csatolt vevői ajánlatok nettó összesen értékét mutatja EUR-ban (Ft ajánlat esetén a legutolsó árfolyammal átszámolt EUR értéken).
  • A táblázathoz kapcsolódó gombok a táblázat alatt:
    • [Új] -> Új CRM bejegyzés felvitele (automatikusan a projekt kód, partner adatok átvétele)
    • [Módosítás] -> A meglévő CRM módosítása (dupla kattintással is aktiválható)
    • [Projekt -] -> Törli a kijelölt CRM projekthez rendelését.
  • [Projekt +] -> Egy új CRM-t lehet az adott projekthez rendelni
  • A projekt űrlapon „Bizonylatok” néven új fül jött létre, ahol csak azon bizonylat fejléc adatok látszódnak, amely bizonylatok tartalmaznak olyan sorokat, amelyek az adott projektbe vannak sorolva. Bizonylaton kattintva megnyílik az adott bizonylat űrlapja.
  • Projekt keresőben:
    • A projekt keresőbe írt partnernév esetén a háttérben a program nem csak a projekt fejlécben lévő partnerre szűrjön, hanem a kapcsolódó partnerekre, valamint a külső felelős személyre is.
    • A Projekt rögzítés dátuma szerinti szűrési lehetőség (tól-ig). A rögzítés a projekt felvitelekor automatikusan rögzül.
    • A CRM szűrési ablakban „projekt név” szűrési mező megjelenítése a partner név mellett (F2-vel a Projektkereső ablak megnyitása, választása)
    • A CRM rögzítési ablakban:
    • Ha egy (bármilyen) bizonylatot csatolunk egy CRM-hez (Új sor gomb), amely CRM valamilyen projekthez tartozik, akkor automatikusan a bizonylat minden tételénél írja be a rendszer a projekt hozzárendelést.
  • A fentiekhez tartozó új beállítás: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Új bizonylat csatolása esetén a gyűjtőkódok frissítése CRM alapján. CRM-ben lehetőség van arra is, hogy egy korábban elkészített bizonylatot utólag csatoljunk hozzá. A fenti opció kipipálása esetén az utólag csatolt bizonylatban a program automatikusan a CRM-ben tárolt gyűjtőkódokra módosítja a sorokban lévő gyűjtőkódok értékét (amennyiben a CRM-ben ki vannak töltve a gyűjtőkódok).

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • UNAS API fejlesztések:
    • cikk adatok exportálása esetén a szerződésben rögzített %-os kedvezmény értékének átadása. Korábban az UNAS API-val feladott cikk adatok esetén nem a %-os kedvezmény érték került átadásra, hanem a termék aktuális ára és a kedv.% alapján számított összeg.
    • Vevőcsoporthoz eladási ároszlop beállítási lehetőség - exportálás UNAS API-ba: a Törzsadatok -> Vevő csoport ablakban az egyes vevőcsoportokhoz Ft eladási ároszlop (1-5) állítható be. Kitöltése esetén az UNAS API cikk export xml interfészben minden cikk esetén a <prices> tagban a vevőcsoportokhoz rendelt ároszlophoz tartozó eladási ár jelenik meg a <special> tag alatt. A <Group> tagban a vevőcsoport kódja szerepel (ezt UNAS beállításban kell rögzíteni az egyes vásárló csoportokhoz, és ezt a kódot kell beállítani ACTUAL-ban is).
  • Partner export xml működés megváltozott! Új paraméter: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Partner exportnál vizsgálat (nap). Csak azon partnerek adatai kerül elküldésre a webáruház felé, amelyek az elmúlt X napban módosultak (pl. 10 nap megadása esetén csak azon partnerek kerülnek exportálásra, amelyek az elmúlt 10 napban módosultak). Alapértelmezett érték=5 nap.
  • Teljes export esetén megjelenik egy üzenet ablak, ahol a képfeltöltés ideiglenes kikapcsolására kérdez rá. Igen-t válaszolva a képek nem kerülnek feltöltésre (utána a képfeltöltés automatikusan visszakapcsolásra kerül).
  • Cikk export esetén maximum 15.000 cikket tartalmazhat az előállított xml fájl. Ennél több cikk exportálása esetén több részletben történik az export xml fájl előállítása.

Hibajavítások

  • A bizonylat űrlapon a belső megjegyzés mező magassága nem változott a lábléc átméretezésekor
  • Ha a késztermék/félkésztermékre van állítva az alábbi beállítás, akkor egy késztermék receptúrájába új félkésztermék felvitelekor a "Munkafázis kitöltése kötelező" hibaüzenet jelentkezik: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Alapértelmezett cikk típus,
  • Vevői szállítólevél készítésekor nem jelent meg a bizonylat sorban a raktár választási lehetőség
  • Egyéb kisebb hibák javítása

Kiadás utáni változások

SP1 (Build 550):

  • A kiszedési bizonylaton csak az első egyedi azonosító jelent meg.
  • NAV Online számla sorok átvétele funkcióban a hiányzó cikkszámok esetén is van lehetőség a javításra (meglévő cikk kiválasztása)
  • A Kisker (gyors felvitel) ablakban nem működött az F1 funkció
  • Bizonylatok felhasználása ablakban idegen devizáról egy másik idegen devizára történő automatikus átszámítás történik.
  • A rendelés feldolgozásból kezdeményezett szállítói rendelésben nem minden esetben vette figyelembe a szállítói mennyiségi egységet.
  • A Vásárlások - költségfelosztás funkcióban lehetőség van a felosztatlan bevételezések megtekintésére.
  • Feladás ablakban (pl. külső könyvelés) megjelenik egy [Beállítás] gomb, ahol pl. a feladás helyét tudjuk módosítani.
  • Egyedi azonosító tranzakció rögzítő ablakban zöld pipa jelenik meg, ha az összes egyedi azonosító kiválasztásra került (pl. 2 db gyáriszámos termék eladása esetén két tétel kijelölése után).
  • A Projekt - CRM fülön az "Ajánlat (EUR)" mezőben csak azon ajánlatok vesznek részt, amelyek a CRM-nél megadott projekt kódot tartalmazzák
  • Ajánlatban a már rögzített sort újra megnyitva, majd a cikket kicserélve, az ároszlop megnevezés nem frissült be (azaz még nem mentett bizonylatról van szó).
  • A bizonylat sor ablakban is megjelenik a sárga pötty a megjegyzés füleken
  • UNAS API - cikk exportálásban a csatolásban megadott képek is felküldésre kerülnek (jpg, png, giff)