Változások listája
Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?
Letöltés - teljes szoftver
Az ACTUAL bemutató változata
Letöltés - csak frissítés
Bejelentkezett felhasználóinknak
v2.1.81 (build 742) - megjelenés: 2025. január 3.
Kiemelt újdonságok
- UNAS és ShopRenter webáruházba idegen devizás árak is exportálhatóak
- Webáruháznak számlakép átadása
- Leltározás alatt készletműveletek engedélyezése (opcionálisan)
- Könyvvizsgálóbarát szoftver minősítés - főkönyvi tételek egységes adatexportja
- Cikk számla adatok negyedik nyelven (magyar, angol, német és tetszőleges negyedik nyelven)
BIZONYLATKEZELÉS
- Okirat: NAV Online Számla rendszerébe most már a vevői adatok is átadásra kerülnek, illetve a módosítás természete is (egyedi szöveg formájában). A módosítás természete mező csak 512 karakter hosszúságú lehet, és a NAV rendszerébe sortörések nélkül kerül rögzítésre.
- Vásárlás - szállítói számla sztornózása esetén lehet módosítani a készítés dátumát.
- Számla űrlapján a "Fizetve" opció szabadon szerkeszthető.
- Előlegszámla űrlapon az [Előnézet] gombra kattintva megtekinthetjük a számla előnézetét.
- Ideiglenes számla megnyitásakor most már megjelenik az "Esedékesség számítás" opció (alapesetben kikapcsolt értékkel), így ilyenkor is van lehetőség a fizetési mód változtatásával az esedékesség dátumának automatikus beállítására.
- Bizonylatok felhasználása ablakban a "Bizonylatszám" szűrés a "Vevői rend." oszlopot is vizsgálja (vagyis rendelésszámra is tudunk szűrni).
- Vevői ajánlat nyomtatási képén a termék képe is megjeleníthető. Eddig csak lokálisan tárolt képfájlok esetén működött, most már akár webhelyen lévő képek is megjeleníthetőek.
- A rendelés feldolgozás ablakban a "Műveletek" menüben új menüpont: "Kipipált bizonylatok fázisainak megjelenítése": könnyen áttekinthető, hogy az adott rendeléshez milyen fázisok (bizonylatok) kapcsolódnak, pl. foglalások, szállítói rendelések.
- A Bizonylat tömb szerkeszthető oszlopai táblázatban most már beállítható az egyes bizonylat tömbökhöz "Szállítás célja" alapértelmezett értéke (jövedéki engedélyes termékek forgalmazása esetén van jelentősége). Ha új bizonylatot rögzítünk, akkor automatikusan beállítja a tömbhöz megadott "Szállítás célja” mező értékét a „Jövedéki” fülön. Jövedéki terméket tartalmazó számla esetén kitöltése kötelező!
- Negyedik (tetszőleges) nyelven cikk adatok kezelése a számlán. Cikk megnevezés most már négy nyelven rögzíthető. Kapcsolódó beállítások, újdonságok:
- a negyedik idegen nyelv ISO-2 kódjának beírása: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Nyelv 4.
- a cikk űrlap egy újabb cikk megnevezés mezővel bővült
- a cikk keresőben újabb oszlop: cikk megnevezés a negyedik nyelven (cikknév 4.)
- a cikk importálása excel alapján funkcióban a cikknév 4. tömeges importálásának, exportálásának lehetősége
- a cikk adatok exportálása webáruházba (ftp) esetén a cikknév 4. mezővel (name_pl) bővíteni a cikk_export.xml fájlt
- a Mértékegység űrlapon egy újabb megnevezés a negyedik nyelven: "Megnevezés (4)"
- a Fizetési mód űrlapon egy újabb megnevezés a negyedik nyelven: "Megnevezés (4)"
- új beállítás létrehozása a számla alján megjelenő 4. (lengyel) nyelvű szöveg rögzítésére: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai - > Számlák -> Számla alján megjelenő szöveg (4. nyelv)
- a számla adatok adott nyelvű szövegeinek megadásának helye: Törzsadatok -> Egyéb adatok -> Nyelvi szövegek (bizonylat tömbök).
WEBÁRUHÁZ
- Új beállítások:
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> Rendelés import - új cikk esetén a 'webáruházban megjelenik' opció értéke. Webáruházból rendelés importálása esetén előfordulhat, hogy a tételek között olyan termék szerepel, amely nincs benne a cikk törzsben. Ilyen esetben a program automatikusan létrehozza a cikket a rendelésben szereplő adatok alapján. A fenti opcióval beállíthatja, hogy a 'webáruházban megjelenik' opció milyen értéket vegyen fel.
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> Rendelés import - új cikk esetén a 'webáruházban kapható' opció értéke. Webáruházból rendelés importálása esetén előfordulhat, hogy a tételek között olyan termék szerepel, amely nincs benne a cikk törzsben. Ilyen esetben a program automatikusan létrehozza a cikket a rendelésben szereplő adatok alapján. A fenti opcióval beállíthatja, hogy a 'webáruházban kapható' opció milyen értéket vegyen fel.
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> 1. webáruház megnevezése: a webáruházak nevei (1-6) egyedileg megadhatók. A Webáruház kapcsolat űrlapon az egyedi elnevezés jelenik meg.
- Devizás árak exportálása UNAS webáruházba: eddig csak forintos eladási árakat lehetett exportálni az UNAS webáruházba. Mostantól be lehet állítani, hogy milyen devizában történjen a cikk eladási árak exportálása. Kapcsolódó beállítások:
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> Webáruház ároszlop
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS webáruházban megjelenítendő eladási ár devizaneme.
- Vevőcsoport űrlapon a választható ároszlopok között megjelennek a devizás ároszlopok is (6-10).
- Ajánlat importálása UNAS webáruházból: lehetőség van arra is, hogy a vevő ajánlatkérést adjon le az UNAS webáruházban. Az így leadott ajánlatkérés ideiglenes ajánlatként fog megjelenni az ügyviteli programban. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> Ajánlat státusz azonosítója UNAS-ban: Ebben az esetben a webáruházban a kosárba helyezett tételekről nem megrendelés készül, hanem egy ideiglenes vevői ajánlat. Ehhez a webáruház admin felületén először be kell állítani az ajánlat státuszt, és ennek a kódját kell beírni a fenti mezőbe.
- Devizás árak exportálása ShopRenter webáruházba: eddig csak forintos eladási árakat lehetett exportálni az UNAS webáruházba. Mostantól be lehet állítani, hogy milyen devizában történjen a cikk eladási árak exportálása. Kapcsolódó beállítások:
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter Webáruház -> Webáruház ároszlop
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter Webáruház -> ShopRenter webáruházban megjelenítendő eladási ár devizaneme.
- A Webáruház szinkronizáció beállítás űrlapon alul megjelent a [Beállítás] gomb, amelyet megnyomva az összes webáruház (1-6) beállítása egyetlen táblázatban tekinthető meg.
- A cikk export xml fájlban (ftp) a mennyiségi kedvezmények is megjelennek a quantitydiscounts tag alatt.
- Az alábbi beállítás kipipálása esetén a webáruházból érkező rendelések még véletlenül sem kerülhetne be kétszer a programba: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Vevői rendelés rögzítésekor a Bizonylatszám2 mező egyediségének ellenőrzése. Vevői rendelés készítése során a Bizonylatszám2 mezőbe lehet beírni a vevő saját rendelésszámát. A fenti opció kipipálása esetén a rendszer ellenőrzi, hogy egy adott bizonylatszámot csak egyszer lehessen rögzíteni egy vevő esetén.
- Webáruháznak átadható az adott rendelés alapján kiállított számla képe: ftp kapcsolat esetén a rendelés státusz xml fájlban a számlakép is megjeleníthető (base64 formátumban). Amikor vevői számla készül a programban, akkor a lenti beállítás kipipálása esetén a program automatikusan elkészíti a számlaképet pdf formátumban, majd eltárolja a számla adatai mellett base64 formában. Mivel a rendszerben többféle számlakép is található, ezért a beállításban előtte meg kell adni, hogy az automatikus számlakép melyik nyomtatvány alapján készüljön el. A Webáruház kapcsolatban (ftp esetén) a rendelés státusz xml fájl előállítása során az xml fájl <invoice> tagjában a rendelés alapján korábban elkészült számla nyomtatási képe base64 alakban is megjelenik. Kapcsolódó beállítások:
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Rendelés státusz export - a számlakép base64 formátumban történő átadása
- [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Rendelés státusz export - a számlakép nyomtatvány azonosítója
SZERVIZ
- Szerviz munkalapra eddig is lehetett a vevő aláírását rögzíteni a szerviz munkalap képernyőre nyomtatásakor a felső ikonsoron az [Aláírás] gomb megnyomásával. Mostantól az eladó aláírását is lehet rögzíteni az [Aláírás] gomb melletti menüben: [Beállítás] -> Szerviz munkalap -> Szerviz munkalapra elektronikus aláírás rögzítése.
LELTÁR
- Leltározás alatt készletműveletek engedélyezése: A lenti beállítástól függően a leltár elindítása után is van lehetőség készletmozgással járó bizonylatok készítésére. Új beállítások:
- [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Leltár - leltározás alatt a készletműveletek engedélyezése. A fenti opció kipipálása esetén leltár indítása után is van lehetőség készletbizonylatok készítésére. Ilyenkor a készletmozgással járó bizonylat mentése után a program automatikusan korrigálja a leltári jegyzőkönyvben tárolt aktuális készlet mennyiség értékét.
- [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Leltár - fellelt mennyiség automatikus módosítása. A fenti opció kipipálása esetén - amennyiben a leltározás alatt a készletműveletek engedélyezése opció ki van pipálva - a leltár alatti készletmozgással járó bizonylatok mentésekor a leltári jegyzőkönyvben már rögzített fellelt mennyiséget is módosítja automatikusan a bizonylatban rögzített mennyiséggel. Ezen módosítással a Fellelt mennyiség értéke nem csökkenhet nulla alá.
- Raktárkészlet ellenőrző lista (csak az eltérések) változások:
- a „Nyomtatás cikkcsoportonként” szűrést is bekapcsolása esetén a fő cikkcsoport mellett az adott cikkkcsoport szerinti csoportosítás is megtörténik (főcsoport/alcsoport bontásban)
- a „Nulla készleteket is listázza” szűrő kikapcsolása esetén a pozitív és negatív készletet is listázza a program
GYÁRTÁS
- Gyártás (egyszerű) esetén az előző verziótól kezdve lehetőség van gyártási hely (raktár) megadására. Ezzel kapcsolatban az alábbi változtatások történtek:
- ha be van állítva gyártás raktár, akkor megjelenik egy narancssárga sáv, ahol figyelmeztet, hogy ki kell adni alapanyagot a gyártásra
- ha nincs beállítva gyártás raktár, akkor az alapanyag kiadás /visszavét gombok nem is aktívak
- Félkésztermék gyártása: amennyiben az ideiglenesen mentett gyártási bizonylatokban olyan késztermék van, amelynek receptúrája félkészterméket is tartalmaz, akkor mostantól lehetőség van arra, hogy ezeket a gyártható félkésztermékeket egy új gyártási bizonylatba töltsük, majd legyártsuk. Ehhez a Gyártás ablakban a [Gyártható félkésztermékek] gombra kell kattintanunk: a program az összes folyamatban lévő gyártási bizonylatban ellenőrzi a félkésztermékek alapanyag szükségletét, és amennyiben minden alapanyag készleten van, automatikusan egy új gyártási bizonylatba tölti ezeket a félkésztermékeket. A mentés gomb megnyomásával legyárthatjuk a félkésztermékeket az alapanyagok készletének felhasználásával, figyelembe véve az esetleg korábban készült gyártásra foglalásokat.
- Az ideiglenesen mentett gyártási bizonylat élesítésekor automatikusan alapanyag készlet ellenőrzést végez a program, készlethiány esetén megjelenik egy figyelmeztető üzenet.
- A gyártási munkalapon, illetve az ideiglenes gyártási bizonylat nyomtatási képén megjeleníthető 3 extra adat a tárgy rovatban (ami a normál bizonylatokon is megjelenik: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Extra adatok -> Bizonylat nyomtatásban megjelenő extra adat)
- A gyártási munkalapon megjelenik a gyártási bizonylatszám2 mező tartalma
EGYÉB
- Az ACTUAL Ügyviteli Rendszer megszerezte a Könyvvizsgálóbarát szoftver minősítést, a Könyvvizsgálói Kamara megbízásából elkészült a főkönyvi tételek egységes adatexportjának megújított verziójára frissítés. A főkönyvi tételek egységes adatexportját az alábbi helyen lehet elkészíteni: Feladások -> Feladás külső könyvelésbe: Audit xml export.
- SQL lekérdezés újdonságok:
- az űrlap bezárása nélkül is meg lehet nyitni más űrlapokat
- A lekérdezés eredményét csv formátumban is lehet exportálni
- gyorsan készíthető bármilyen adat export, amely a kimutatásoknál használt szűrési füleket is tudja használni az adatok szűrésére
- Nyomtatványok képernyőn történő megjelenítési űrlapján a felső ikonok alatt szöveges magyarázat megjelenítése.
- A csomagolás, futár modulban a futárnak átadható listában a csomagszám is megjelenik.
- Szerződésben most már lehet 0 értékkel is rögzíteni sort az alábbi esetekben (ezzel a módszerrel lehet elérni pl. azt, hogy egy cikkcsoportba tartozó termékek esetén egy adott ároszlopban lévő árat ajánljon fel a program):
- Cikkcsoport van kiválasztva
- Az "Egyedi ár" vagy "Egyedi kedvezmény" opciónál 0 van beírva és egy adott ároszlop van kiválasztva. Minden más esetben a már rögzített sor utólagos módosításakor a program automatikusan törli a nulla értékű sorokat
- Jegyzékszámok importálása Excel-ből funkcióban (Export/import menü) lehetőség van arra is, hogy a rögzített jegyzékszámokat átmásoljuk a KN kódok közé. A jegyzékszámok mentése után megjelenik egy üzenet ablak, Igen-el válaszolva az aktív jegyzékszámok átkerülnek a KN kódok közé is.
- Most már nem kötelező a jogcímhez főkönyvi számlaszámot megadni. csak akkor, ha ki van pipálva a "Feladásra kerül könyvelésbe" opció
- NAV J09 VNY fájl - Adatszolgáltatás a jövedéki engedélyes kereskedő készletváltozásáról exportba alapértelmezetten a "belső felhasználás" bizonylatok is belekerülnek
- Jövedéki terméket tartalmazó bizonylat rögzítésekor a "Jövedéki" fül lesz az aktív, ha a "Szállítás célja" mező nincs kitöltve.
- DPD csomagcímke nyomtatás funkcióban egyéb, eddig nem megvalósított szállítási módok kezelése (pl. külföldi címek).
- Az automatikus kiléptetés funkció mostantól a billentyűleütést és egér mozgást figyeli. Vagyis akkor lépteti ki a program az adott felhasználót ACTUAL-ból, ha a beállított ideig nem használja a felhasználó a billentyűt/egeret.