IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.69 - 2019. december

Kiemelt újdonságok

  • Csomagolás modulban Express One futár címke nyomtatási lehetőség (GLS, DPD, pick-pack mellett)
  • Kiszedés, csomagolás modul továbbfejlesztése
  • Szerződéses kedvezmények átadása az UNASShop-nak
  • Gyártási munkaidő rögzítés vonalkódok alapján

Törzs adatok

  • Sablon vevő/szállító partner megadási lehetőség partner felvitelhez: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Új vevő felvitelhez használt sablon vevő. Új vevő/szállító felvitelekor az itt beállított vevő alapadatai automatikusan kitöltésre kerülnek. 

Munkaidő

  • Gyártási munkaidő rögzítés vonalkódok alapján: a gyors rögzítő ablakban az alábbi adatokat lehet megadni: Gyártás munkalap száma, Munkatárs kódja, Gyártás technológia kódja. Az ablakban a vonalkódok alapján gyorsan, egyszerűen lehet indítani egy adott gyártást, majd leállítani. Az így rögzített gyártási idők alapján különböző kimutatások készíthetőek.
    • Gyártás munkaidő rögzítése
    • Gyártás munkaidő kereső
    • Kimutatás – gyártás munkaidő nyilvántartás
  • Kimutatás a gyártási bizonylatszám alapján - részletes adatok. Csoportosítás: Gyártási bizonylatszám / Munkatárs / technológia alapján. A Munkaidő (perc) összesítve a csoportok alján (Gyártási bizonylatszám / Munkatárs / technológia alapján). A technológiai műveletekre is lehet szűrni, meg lehet nézni, melyik munkafolyamat meddig tartott az adott munkatársnak. A munkaidő technológiánként külön-külön is megjelenik.
  • Kimutatás a gyártási bizonylatszám alapján - összesített adatok. Csoportosítás: Gyártási bizonylatszám / Munkatárs / technológia alapján. A Munkaidő (perc) összesítve a csoportok alján (Gyártási bizonylatszám / Munkatárs / technológia alapján)

Bizonylatkezelés

  • Bizonylat felhasználás ablakban az „Esedékes” oszlopban a felhasználandó bizonylat sorban tárolt esedékesség dátuma, vagy ennek hiányában a fejlécben lévő esedékesség dátuma jelenik meg
  • Szállítói rendelés - Bizonylat űrlap - F3 – „Szállítótól rendelhető cikkek” táblázatban a szállítói cikkszám is megjeleníthető
  • Bizonylat tömb táblázatban új opció: extra adat kötelező. Egy bizonylat készítésekor csak akkor kötelező kitölteni egy extra adatot, ha a bizonylat extra sablon kötelezőnek van bejelölve és a Bizonylat tömb táblázatban is ki van pipálva az „Extra adat kötelező” mező az adott bizonylat tömb esetén.
  • Bizonylat sor felvitelekor a kiválasztott ároszlop neve (illetve szerződésszám) megjelenik egy külön oszlopban (Ároszlop megnevezés). A bizonylat sorban ezen kívül tárolásra kerül a „További kedvezmény” valamint a „Fix ár” opció. Ilyen esetekben a Táblázat menüben a sor engedmény másolás funkció nem veszi figyelembe ezeket a sorokat.
  • Bizonylat űrlapon a „Bizonylat műveletek” menüben új menüpontok:
    • „Bizonylaton lévő termékek készletének ellenőrzése” ablak [Rendben] gombbal történő bezárása esetén vastagon jelennek meg azok a sorok, amelyeknél készlet hiba van.
    • "Kapcsolódó szállítói rendelés megtekintése": csak vevői rendelés esetén látható, és az élő vevői rendeléshez kapcsolódó élő szállítói rendelés űrlapot jeleníti meg
  • Bizonylat űrlapon a "Táblázat műveletek" menüben új menüpontok:
    • "Mennyiség szorzása egy adott értékkel a kijelölt sorokban". A kijelölt sorokban lévő mennyiséget egy bekért értékkel szorozza, valamint a sor értéket frissíti az új mennyiség figyelembe vételével.
    • „Mennyiség beállítása adott értékre a kijelölt sorokban". A kijelölt sorokban lévő mennyiséget egy bekért értékre módosítja, valamint a sor értéket frissíti az új mennyiség figyelembe vételével.
    • "Engedmény (%) beírása a kijelölt sorokban": a kijelölt sorokban lévő kedvezmény (%) mező értékét egy bekért értékre módosítja
  • A bizonylatokban a HTML opció külön mentésre kerül: a HTML opció révén a megjegyzésbe külön formázási utasításokat tudunk illeszteni, bizonylatonként eltárolható, hogy HTML formázási szöveg legyen a megjegyzésben, vagy normál szöveg.
  • Beállítható, hogy a bizonylat másoláskor a projekt számot ne másolja át a készítendő bizonylatba. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat másolásakor a projekt gyűjtőadat másolása
  • A devizás szállítói bizonylat készítésekor a devizás eladási ároszlopok is megjelennek az Egységár melletti [...] gombra kattintva (6-10 ároszlopok a bizonylat devizanemében, pl. "EUR")
  • Gyűjtőszámla készítéskor a Teljesítés mezőbe az utolsó felhasznált szállítólevél dátuma kerül be.
  • Tömeges e-számla generálás esetén nem jelenik meg üzenet ablak minden egyes felküldött e-számla esetén.
  • Bizonyos bizonylat nyomtatványok esetén a fejléc csak az első oldalon jelenik meg (pl. kiszedés). Sok tételes bizonylatok esetén kevesebb papírra van szükség a nyomtatáskor.
  • A bizonylatok felhasználása ablakban a megjeleníthető oszlopok közé az „Áfa megnevezése” mező is kiválasztható
  • Projekt űrlapból bizonylat készítés esetén a Projekt választó ablak már nem jelenik meg.
  • Új kiszedés funkcióban alul a "Kiszedés" gomb melletti nyíl menüben csoportos Kiszedési bizonylat nyomtatási lehetőség.
  • Fix tárolási hely kezelése bevételezés közben: a bevételezés során a Bizonylatok felhasználása ablakban megadható, hogy a bevételezett tételek milyen tárolási helyre kerülnek. A megvalósítás a cikk űrlapon megadható "tárolási hely" mezőre vonatkozik (Cikk űrlapon - Egyéb fül - Tárolási hely). A bevételezés során a Bizonylatok felhasználása ablakban alul egy újabb gomb jelenik meg [Tárolási hely] néven. A gombra kattintva megjelenik egy beviteli mező, ahová a kezelő beírhatja a tárolási hely nevét (pl. "1. sor 3. polc"). Ezután a felhasznált bizonylat sorok kijelölésekor (vagy felhasznál mennyiség beírásakor) az adott sorban rögzül a beállított tárolási hely egészen addig, amíg másik tárolási helyet nem ad meg. Amennyiben a tárolási hely nem kerül rögzítésre (vagy üresen kerül megadásra), akkor az így felhasznált sorokban a tárolási hely is üres lesz. A [Felhasznál] gomb megnyomásakor az így felhasznált sorok a bizonylatra kerülnek, a megadott tárolási hely adatokkal. A sor szerkesztéssel utólag még módosítható igény szerint. A bizonylat mentésekor a rendszer automatikusan átírja az adott cikk törzsben tárolt tárolási hely mezőt a bevételezési bizonylat sorban megadott: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Cikk tárolási hely rögzítése a Bizonylat felhasználás során
  • Bizonylat űrlapon a "Tételek ellenőrzése vonalkód olvasóval" menü is válaszható. Ez ugyanaz a funkció, ami a Bizonylat keresőben is megtalálható. A Bizonylat űrlap több funkcióból is megnyitható, így a tétel ellenőrzés szinte bárhol használható (pl. Rendelés feldolgozásból). 

Rendelés feldolgozás, kiszedés, csomagolás

  •  Csomagolás ablakban "Új tételek hozzáadása számlához". A Csomagolás funkcióban a tételek ellenőrzése után lehetőség van új tételek hozzáadására a számlához.
  • Kiszedés funkcióban a Kiszedési nyomtatványban a bizonylatszám vonalkód formában is megjelenik. Ez segítséget jelent majd a Csomagolás funkcióban, ahol a szállítólevél kiválasztása a vonalkód leolvasásával megvalósítható.
  • ACTUAL xml módosítása /Kiszedhető státusz kezelése: a vevői rendelés importáláskor az xml-ben megadható egy külön mezőben, hogy amennyiben a renedlés foglalt állapotba kerül, akkor a Kiszedés funkcióban ezek a rendelések külön leválogathatóak „Kiszedhető rendelések” néven.
  • Új státusz: "Kiszedhető rendelések". Jelentése: azok a foglalásban lévő rendelések, amelyek előzőleg ebbe a státuszba lettek állítva. A kiszedés ablakban a [Frissít] gomb melletti nyílra kattintva megjelenő menüben kell kiválasztani a "Csak a kiszedhető foglalások megjelenítése" menüpontot
  • Kiszedések generálása automatikusan, időzítve beállítva (pl. 03:00 perckor). A lényege: időzítés beállítása esetén – pl. munkaidő után - automatikusan elindítja az új kiszedés funkciót (a kiszedhető rendelések alapján) csendes üzemmódban. 
  • A cikk tárolási hely információ a Kiszedés és Kiszedés alatt menüpontban is megjelenik a tétel táblázatban

Környezetvédelmi termékdíj

  • A vevő termékdíj átvállalása esetén is megjeleníthető a tétel sorokban a termékdíj. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Környezetvédelmi termékdíj megjelenítés partner átvállalás esetén is. Beállítása esetén a kinyomtatott számlán megjelennek a környezetvédelmi adatok abban az esetben is, ha a partnernél a termékdíj átvállalás be van állítva. Ilyenkor a sorokban megjelenik a vevő termékdíj átvállalás szöveg is.
  • Az ideiglenes nyomtatványban, valamint a számla előnézetben is megjelenik a termékdíj információ
  • A termékdíj statisztika is figyelembe veszi a cikk űrlapon a "Termékdíj számítás" opciót, ha a vevőnél be van állítva a termékdíj átvállalás: partner azon számla tételei nem szerepelnek a listában, amelyek olyan cikket tartalmaznak, ahol a vevő átvállalta a termékdíjat
  • A NAV Online Számla feladásban a vevő átvállalás sorok nem kerülnek bele
  • A számla termékdíj összesítőben azok a tételek nem szerepelnek, amelyeket a vevő átvállalja (függetlenül attól, hogy a tételekben kiírja a termékdíjat vagy sem).

Webáruház

  • UnasShop API interfészben vevő csoportokhoz rendelt %-os szerződéses árak átadása. ACTUAL-ban a vevői szerződés modulban lehet vevőcsoportokhoz százalékos kedvezményeket megadni cikkcsoportokhoz vagy konkrét cikkekhez. A cikk export funkcióban a cikkekhez a fent említett speciális árak is belekerülnek az xml-be (a %-os kedvezmény alapján a listaárból számított kedvezményes ár kerül átadásra). A működés feltétele, hogy ACTUAL-ban létezzenek az Unas-ban beállított vevő csoport kódok, illetve cikkcsoport kódok. Ezen kívül az adott vevőcsoport részére készüljön vevői szerződés, amelyben adott cikkcsoportokra legyen beállítva %-os kedvezmény.
  • A jelenlegi megjegyzés mező mellett a belső megjegyzést is át lehet adni xml fájlban.

Egyéb

  • A szűrő mentésekor a dátum típusú mezők értékét ezentúl nem menti el (Bizonylat keresőben és a Kimutatásokban).
  • Extra adat táblázatban a "Kötelező" mező is kiválasztható. Pl. ha extra adat sablonok között van kötelezően kitöltendő, akkor látszódik, melyik mező az.
  • CRM szűrési ablakban "Címzettek is" opció a „Felelős személy” mellett. Ennek az opciónak a kipipálása esetén nem csak a felelős személyre, hanem a címzettekre is szűr.
  • Extra sablon típusban „Kereső” típus: Ha egy extra sablonban ilyen típus van beállítva, akkor az adott extra adat mezőben egy […] gomb jelenik meg, amely révén valamelyik kereső ablakot lehet megnyitni (pl. Partner kereső, Cikk kereső, Raktár kereső). A keresőben kiválasztott elem neve kerül beírásra az extra adatba.
  • A leltár záráskor a rendszer ellenőrizi, hogy van-e olyan cikk, amelynek van foglalása és kevesebb a fellelt mennyiség, mint amennyi a normál készlet. A figyelmeztetés ellenére a leltár lezárható (a foglalásban lévő tételek nélkül). Ezeket a tételeket excel-be lehet exportálni majd a leltár zárás után korrigálni kell a készletét (amikor a foglalás már megszűnt).
  • Raktárhelyes nyitott tranzakció megadásakor a raktárhely kódját vonalkód olvasóval is lehet rögzíteni (raktárhely kód szövegdoboz jelenik meg az egyedi azonosító alatt)
    Bevét, kivét, raktárközi esetén is.
  • Automatikus kiszedés generálás (időzített) esetén - ha be van állítva - a csv fájl generálás is megtörténik. Új beállítás: Kiszedési bizonylat nyomtatása automatikusan: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Kiszedés -> Kiszedési bizonylat nyomtatása automatikusan
  • „SQL szkript futtatása…” ablakban van lekérdezési lehetőség is („Lekérdezés futtatása” opció). Ilyenkor az sql szkript kimenete egy táblázatban kerül kiírásra. A kimenet Excel-be exportálható.
  • A súly megjelenítésre külön tizedes beállítási lehetőség: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Tizedesek -> Tizedes formátum súly esetén. Ez a beállítás jelenleg csak a cikk kereső, és bizonylat sor táblázatra vonatkozik (a nyomtatványokban egységesen 4 tizedessel jelenik meg)
  • Az EKÁER műveletek menüben készíthető xml fájlt az export/import fájlok mappájában hozza létre a program: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Interfész beállítások -> Export/import fájlok alapértelmezett mappája. Az elkészült ekaer.xml fájlt az elkészítés után rögtön meg is lehet tekinteni.
  • A kereső ablakokban a További illetve extra szűrési ablakokban a további fülekhez beállított szűrési feltételek is eltárolásra kerülnek a szűrők használata esetén. Ezzel a módszerrel a legkomplexebb szűrési feltételek is mentésre kerülnek, így legközelebb egyetlen kattintással visszaállíthatóak. A Kereső ablakokban lehetőség van arra, hogy az extra szűrési feltételeket a rendszer eltárolja. Egy későbbi keresésben ezek az eltárolt feltételek betölthetőek, így nincs szükség az újbóli beállításukra.
  • SARZS számok esetén külön beállítható az automatikus FIFO felhasználás gyártás illetve normál készletmozgások
  • CRM felvitel, módosítás, törlés események is naplózásra kerülnek. Beállítása: Eszközök - Naplózandó események beállítása funkció.
  • Beállítható, hogy új CRM felvitelekor a "Partner törzsből" opciónak mi legyen az alapértelmezett értéke: [Beállítás] -> Ügyfélkapcsolat (CRM) -> Alapértelmezetten a partner törzsben lévő ügyfelek.
  • Kulcs-soft feladásban a pénztár naplóba a nem készpénzes számla fizetések is belekerülnek.
  • Az előlegbekérő levél utólag nem módosítható: amennyiben módosításra van szükség, az előlegbekérő levél kifuttatása, majd újbóli elkészítése szükséges a helyes adatokkal.
    Ez a beállítás mostantól nem vonatkozik a gyártási bizonylat sorának rögzítésére: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Receptúra beállítások -> Bizonylat felvitelkor a receptúra kell. Azaz ha a fenti beállítás nincs pipálva, akkor normál bizonylatok esetén a receptúra alapban nem kerül tárolásra (azaz a késztermék normál kereskedelmi termékként rögzül). Gyártási bizonylat készítés viszont nem veszi figyelembe a beállítást.
  • Egyszerű gyártásban a sarzs alapanyagok készlet felhasználásának számítása a hatóanyag tartalom alapján. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Sarzs beállítások -> Hatóanyag tényező (%) - működés engedélyezve. [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Sarzs beállítások -> Gyártás során a sarzs számok automatikus felhasználása FIFO szerint

Hibajavítások

  • A kiszedés funkcióban a kiszedési nyomtatvány alapban mindig a képernyőre készült el
  • A partner űrlapon lévő nyitott szállítólevél érték az eredeti, kedvezmények nélküli egységár alapján lett számolva
  • A CRM modulban, a jövőbeni feladatok kipipálása után a frissítésre nyomva hibaüzenet jelent meg
  • Egyéb kisebb hibák javítása

Kiadás utáni verzió történet

  • Build 533 (SP1)
    • Szerviz - Statisztika - "Kimutatás: Munkalapra kiadott tételek (leválogatott munkalapok alapján)" listában a mérlegelt átlagár is megjelenik
    • Ha több munkalapot számlázunk ki (vagy nem a Szerviz munkalapról indítjuk a számlázást), akkor a munkalap sorai közé automatikusan felviszi a készített számlaszámot: Pl. "<Új bizonylat rögzítése> Vevői számla - VSz-2020/00014"
    • Ha a számlával az összes munkalapra kiadott tétel lezárásra kerül (és a paraméter is be van állítva: [Beállítás] -> Szerviz munkalap -> Szerviz munkalapból készített számla lezárja a munkalapot), akkor automatikusan lezárja a munkalapot.
    • Munkalap űrlapon a partner neve fölött figyelmeztető szöveg jelenik meg, ha csak készpénzben fizethet, vagy belföldi áfa adóalany és nincs kitöltve az adószám
    • Bizonylat sablon űrlapon a sor táblázatban megjeleníthető a cikk űrlap (Ctrl+A)
    • Vevői ajánlat űrlapon a sorok táblázatban megjeleníthető a cikk angol/német megnevezés is
    • Fő ablakban - Gyakori műveletek menüben új menüpont: "Rendelés feldolgozás gyorsítótár törlése, majd frissítése"
    • Bizonylat űrlapon az utoljára megnyitott fül lesz a kiválasztott legközelebb
    • Előlegbekérő levél e-mail-ben történő küldésekor a címzett a partnerhez rögzített pénzügyi levelezés kapcsolattartója lesz.
    • A Számlaközpontnak elküldésre kerülő e-számla xml-ben a saját bankszámla és az áfa Ft összege is átadásra kerül.
    • UNAS Webshop API cikk exportban a Status mezőben az „2 - aktív, új” érték is átadásra kerül
    • A programban történt változások listája az "Információk" menüben is elérhető
    • Pénzügy – Banki kapcsolat modulban „ERSTE Forint átutalási megbízás xml interfész” kialakítása, amely az ERSTE netbank programjába átadható
    • Egyszerű gyártásban is működik az automatikus raktárközi mozgatás. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlethiány esetén raktárközi mozgatások engedélyezése. Az alapanyag felhasználás mentés során a fenti beállítás és hiány esetén automatikus raktárközi mozgatások készülnek.
    • Egyszerű gyártási munkalapon a raktárhely is megjelenítésre kerül