Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Letöltés - teljes szoftver
Az ACTUAL bemutató változata

Letöltés - csak frissítés
Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.82 (build 748) - várható megjelenés: 2025. május 20.

Kiemelt újdonságok

BIZONYLATKEZELÉS

  • Bizonylat nyomtatási kép e-mailben küldésekor lehetőség van arra is, hogy a levél mellékletbe csatolmányként kerüljön egy, a bizonylat adatait tartalmazó másik fájl automatikusan (pl. csv vagy excel fájl. A fájl adatainak beállításához egyedi fejlesztésre van szükség, az igényeknek megfelelően).
  • Bizonylat kereső ablakban változások:
    •  a "Tételek megjelenítése" opció sorában mostantól egy fehér csík jelenik meg. Ha egy bizonylat alapján a Nyomtat (F9) gombot megnyomva fájlba generáljuk a nyomtatási képet, akkor megjelenik a sávban az elkészült fájl neve az elérési útvonallal. Ha a fehér csíkra kattintunk, akkor megnyílik a Fájlkezelő ablak azzal a mappával, ahol a fájl létrejött.
    • a "Műveletek" menüben új menüpont: "Illegális karakterek eltávolítása a kijelölt bizonylatban": a kijelölt bizonylatból eltávolítja az illegális karaktereket (pl. ha az e-számla xml vagy NAV felküldés nem sikerül a számla adatokban lévő illegális karakter miatt, ezt a menüt választva a hiba javítható.
  • CRM/Szerviz ablakban a kapcsolattartó telefon és e-mail cím mezők most már szerkeszthetőek. Így a partner törzsben lévő adatoktól függően az adott eseményhez eltérő e-mail címet, telefonszámot is rögzíthetünk.
  • Új beállítás: Tömeges számlázáskor az előlegszámla automatikus felhasználása: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Tömeges számlázáskor az előlegszámla automatikus felhasználása. A fenti opció kipipálása esetén a tömeges/automatikus vevői számlázás során a program automatikusan felhasználja az élő előlegszámlát (ha csak egy előlegszámlája van a vevőnek). Ellenkező esetben csak akkor, ha az előlegszámla "Bizonylatszám2" mezőjében a rendelés "Bizonylatszám2" mező értéke szerepel (vagyis az előlegszámlában megadtuk a rendelés külső azonosítóját, és a készítendő számlába kerülő "Bizonylatszám2" mező értéke megegyezik az előlegszámlában lévő értékkel. Tömeges számlázást indíthatunk pl. a Rendelés feldolgozás ablakban, vagy a Csomagolás űrlapon is így generálhatunk számlát a kiválasztott szállítólevél alapján.
  • Eladás - Jóváírás és visszáru: lehetőség van egy lépésben az áru visszavételezésére és jóváíró számla kiállítására. Ehhez a [Jóváírás és visszáru] gombot kell megnyomni, majd rögzíteni a visszáru bizonylatot, mentéskor a program automatikusa elkészíti a jóváíró számlát.
  • Bizonylat keresőben a nyomtatási példányszám törlése funkció e-számla esetén a Számlaközpontnak feladási beállítást is törli. Ezzel a módszerrel a hibás e-számlát újra fel tudjuk küldeni az e-számla szolgáltatónak. A funkció helye: [Nyomtat (F9)] - Nyomtatási példányszám törlése.
  • Bizonylatok felhasználása ablakban:
    • a "Táblázat műveletek" menüben új menüpont: "A kijelölt cellával megegyező értékű sorok kijelölése" (vagy a táblázaton jobb klikk): ezzel a módszerrel gyorsan kipipálhatjuk az összes olyan sort, ahol az adott cella értéke megegyezik (pl. szállítólevél esetén az azonos szállítási címeket).
  • Vevői rendelés készítésekor a szolgáltatás típusú cikkek esetén engedélyezett a negatív mennyiség rögzítése.
  • Bizonylat sor szerkesztő űrlapon a [Haszon] ablakban frissíthetjük a bizonylat sorban tárolt beszerzési árakat az aktuális cikk beszerzési árakra a [Frissít] gomb megnyomásával. Ennek akkor lehet jelentősége, ha a még élő bizonylat régebben készült, és időközben történt új bevételezés a bizonylaton szereplő cikkek esetén.
  • Rendelés feldolgozás űrlapon változások:
    • lehetőség további szűrési feltételek megadására (a Bizonylat keresőben megszokott módon)
    • a felső táblázatban meg lehet jeleníteni a rendelésnél megadott extra adatok közül kettőt ([Oszlop] gomb), ezekre szűrni is lehet.
    • ha a szűrési mezőkbe másolással kerül adat, akkor a program automatikusan eltávolítja a sortöréseket (pl. excel cellából kimásolva az adatokat egy sortörés kerül mindig a szöveg végére)
  • Cikk űrlap változások:
    • az űrlapra másolással bekerült mezőkből a program automatikusan eltávolítja a sortöréseket (a nem többsoros mezők esetén).
    • az űrlapról megnyitható Raktárak M/O/M készletei gombra kattintva a felhasználónál alapértelmezetten beállított raktár lesz automatikusan bejelölve, ha új M/O/M készletet rögzítünk.
  • Cikk további vonalkódjainak megadásakor most már mennyiséget is megadhatunk. Ha a Gyors felvitel ablakban egy ilyen vonalkódot olvasunk be, akkor automatikusan a vonalkódnál beállított mennyiséggel rögzül a tételek közé (pl. a termékből össze van csomagolva 10 db egy dobozba, és a dobozon a 10db-os vonalkód szerepel, a terméken lévő vonalkód pedig 1 db-ra)
    • További vonalkód importálás excel-ből funkcióban is meg lehet adni a mennyiséget
    • a További vonalkód táblázatban a Mennyiség mező is megjeleníthető
  • A Gyors felvitel ablakban (F12) megjelent az [Élettörténet] gomb, amelyre kattintva megtekinthetjük a korábban rögzített tételeket, illetve egyet kiválasztva betölthetjük azokat újra a Gyors felvitel ablakba.
  • Törzsadatok - Deviza árfolyamok táblázatban a felhasználó neve is megjeleníthető a táblázatban az [Oszlop] gombra kattintva
  • Bizonylat másolásnál ha az árak frissítése opció ki van pipálva, akkor a beszerzési árak is módosulnak.
  • Bizonylat tömb választó ablakban megjelenik a "Ez az ablak többé ne jelenjen meg." opció, ezzel gyorsan kikapcsolható a Bizonylat tömb választó ablak megjelenítése a bizonylatok készítése során. Ilyen esetben mindig az első (alapértelmezett) bizonylat tömböt használja a program. Visszakapcsolása ebben a beállításban lehetséges: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat tömb választó ablak megjelenítése
  • E-számla: lehetőség van "E-számla xml fájl" készítésre bármilyen vevői bizonylat esetén, nincs szükség E-számla modulra sem.
  • Az Automatikus foglalás generálás funkció a rendelés felvitelének sorrendjében végzi el a foglalásokat (ennek akkor van jelentősége, ha a készleten kevesebb tétel van, mint amennyi a rendelésben)
  • A naponta e-mailben elküldött vezetői információs levélben megjelenik az előző napon érkezett vevői rendelések összege is: pl. "Vevői rendelés (elmúlt 1 napban)": 2.100.000 Ft
  • A borítékos számla nyomtatási képen is megjelenik a garanciális visszatartás/jóteljesítés szövege
  • Csomagolás ablakban lehetőség van csomagolóanyag felhasználás rögzítésére (pl. kartondoboz). Kapcsolódó beállítások:
    • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Alapértelmezett érték - Csomagolóanyag felhasználás rögzítése. A fenti opcióban a Csomagolás ablakban található lépések alapértelmezett értékeit állíthatja be. Ezek a beállítások csak azoknál a felhasználóknál érvényesülnek, akiknél a "Csomagolás ablakban az alapértelmezett beállítások kötelező használata" opció ki van pipálva.
    • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Csomagolás ablak - Csomagolóanyag felhasználás raktára. A Csomagolás ablakban rögzíthetünk csomagolóanyagot is. A fenti beállításban azt a raktárat állíthatjuk be, amelyikben a csomagolóanyag készletét kell csökkenteni.
    • A Csomagolás ablakban a "Csomagolóanyag felhasználása" terület jelenik meg a fenti beállítás esetén, a tételek ellenőrzése után automatikusan megjelenik a Gyors felvitel ablak, ahol rögzíthetjük a felhasznált csomagolóanyagokat. Az így rögzített csomagolóanyag alapján naponta egyszer (a program indításakor a Feladatok naponta eljárásban) "Belső felhasználás" bizonylat jön létre, amely tartalmazza az összes, addig rögzített göngyölegeket, cikkszám szerint összesítve. A "Belső felhasználás" bizonylat mentésekor kerül le a készletről a göngyöleg. Ha nincs elegendő készlet, akkor viszont a mentés nem sikerül, hibaüzenet jelenik meg.
  • Csomagolás ablakban a súly alapértelmezett értéke=1 (korábban 0 volt).

GYÁRTÁS

  • Minimum készlet alapján gyártás indítása: a M/O/M rendeléshez hasonlóan le tudjuk válogatni azokat a receptúrával rendelkező cikkeket (félkész/késztermékek), amelyek raktárkészlete a minimum (optimum vagy maximum) szint alá csökkent, majd gyártásba adhatjuk. Gyártás ablakban [M/O/M gyártás] gombra kattintva elindul az M/O/M gyártási folyamat, megjelenik a szűrési ablak, ahol cikket, raktárat lehet választani. A következő lépésben elindul egy új gyártási bizonylat készítési folyamat, megjelenik a Bizonylatok felhasználása ablak, ahová betölti az előző lépésben leszűrt cikkeket (amelyek készlete a minimum szint alá csökkent). Innen a folyamat már a megszokott módon megy tovább, a felhasználó pipálással jelölheti, mely cikkeket szeretné rögzíteni a gyártási bizonylatra
  • A gyártás ablak átalakult: a képernyőn megjelenik a gyártás aktuális módja, valamint egy kattintással megváltoztatható a gyártás módja (a beállítást a gyártási bizonylatok elkészítése előtt kell elvégezni!)
  • A gyártásban új nyomtatvány készíthető az ideiglenesen mentett gyártási bizonylat alapján. A nyomtatvány neve: Gyártási munkalap (alapanyag szerint összesítve). A nyomtatvány részletes részén a gyártási bizonylatban szereplő késztermékek alapanyagai jelennek meg cikkszám szerint összesítve: cikkszám, cikknév, mennyiség, m.e., tárolási hely.
  • A kész gyártási bizonylatok esetén választható ár nélküli nyomtatvány, illetve kiszedési nyomtatvány is.
  • Gyártási bizonylat (egyszerű) készítésekor a vevői rendelés felhasználás esetén a rendelésszámot elmenti a bizonylat sor megjegyzés mezőbe.
  • Gyártható félkész termékek funkcióban változás: : a bizonylatba kerülő gyártható félkész termékek számításánál figyelembe veszi a már ideiglenes Gyártási bizonylatban (egyszerű) lévő félkész termékeket (vagyis ennyivel kevesebb lesz a gyártható félkész termék).
  • A Gyártási bizonylat (egyszerű) sorok megjelenítése táblázatban választható a Rendelésszám, Vevő neve és Esedékes oszlop. A Sor [oszlop] gombra kattintva beállíthatók a sorok táblázat oszlopai közé az alábbi mezők: "Bizonylatszám (forrás)", "Partner neve (forrás)", "Esedékes (forrás)" - egyszerű gyártás esetén ez a vevői rendelés adatait jelenti.

WEBÁRUHÁZ

  • UNAS webáruházból érkező rendelés esetén egy adott paraméter értékének átvétele a rendelés sor megjegyzésbe. A lenti beállítás esetén, egy UNAS webáruházból érkező rendelés esetén a program az UNAS paraméterekből kiolvassa a megfelelő értéket, és a megrendelés sor megjegyzésbe illeszti a szöveget. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS rendelés import - Sor megjegyzést tartalmazó paraméter azonosítója
  • Partner export xml-be a kapcsolattartó adatok is belekerülnek.
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Import -> Rendelés import - Partner törzsben lévő név módosítása. A fenti opció kipipálása esetén a webáruházból érkező rendelések feldolgozása során a rendelésben lévő partnernév nem írja felül a partner törzsben már meglévő partner nevét. Ellenkező esetben a partner törzsben lévő partnernév mindig felülírásra kerül a beérkező rendelésben megadott névvel. A működést befolyásolja még az xml fájlban lévő <PartnerModositas> értéke is.
  • Webáruházból érkező rendelés sor megjegyzés mezőjébe bekerül a vevői cikkszám, ha ez be van állítva és a vevőnek az adott cikkhez van rögzítve vevői cikkszáma.
  • ACTUAL xml fájl import esetén egyedi azonosítókat is megadhatunk a <BSor> tagban (<EgyediAzonosito> kulcsban). Több egyedi azonosító is megadható vesszővel elválasztva. Csak készletmozgással járó bizonylat típusok esetén, ha a cikk űrlapján az "Egyedi azonosítás" ki van pipálva.
  • ACTUAL xml fájl import esetén dolgozónak kiadás bizonylatot is lehet generálni (MozgasAlapID=3000).

EGYÉB

  • Új beállítás: Telephely csak saját raktárait használhatja: [Beállítás] -> Telephely -> Telephely csak saját raktárait használhatja. A fenti opció kipipálása esetén a telephelyen csak a telephelyhez rendelt raktárakat lehet kiválasztani a készletmozgások esetén.
  • Telephelyet lehet inaktiválni anélkül, hogy felhasználót rendelnénk hozzá.
  • Felhasználó tiltott raktárai: be lehet állítani felhasználónként tiltott raktárakat. Ebben az esetben az adott felhasználó nem készíthet a tiltott raktár(ak) esetén készlet bizonylatokat. A funkció helye: [Beállítás] menüben a "Felhasználó tiltott raktárai" menüpont.
  • Minimum készlet listák esetén változások:
    • a Napi feladat - minimum készlet táblázat illetve az Emlékeztető - minimum készlet most már figyelembe veszi a raktárakhoz beállított min. készletet, valamint csak azokat a raktárakat mutatja, amelyeknél a "Felhasználható értékesítésre" opció ki van pipálva.
    • ha raktáranként külön meg van adva a minimum készlet, akkor az adott raktár készletét vizsgálata
    • ha nincs raktáranként külön megadva minimum készlet, akkor az összes raktár készletet vizsgálja
  • Kiegészítők - Bizonylat sablonok kezelése ablakban megjelenik a [Várható bevétel], amelyre kattintva az aktív számla sablonok alapján havi bontásban jeleníti meg a várható bevételeket.
  • Makró karakterek lecserélése: korábban a makrók neveit a <> karakterek határolták. Mivel a html szövegekben ezek a karakterek a html tagokat jelentik, az esetleges problémák elkerülése érdekében mostantól a [] karakterek határolják a  makrókat (pl. <kovetkezoev>  helyett [kovetkezoev]). A frissítés során a program automatikusan lecseréli a határoló karaktereket. A makrókat az alábbi helyeken használhatjuk: bizonylat sablonok megjegyzés mezőiben, a környezetvédelmi termékdíj megjegyzésben, illetve az e-mail levéltörzsben. A választható makrókat az alábbi helyen tekinthetjük meg: Törzsadatok - Makrók
  • Bank rögzítéskor banki fájl beolvasásakor a program már több tényezőt is figyelembe vesz a pénzügyi teljesítéshez tartozó számla megtalálása érdekében (pl. ha a közlemény rovatban csomagszámot, rendelésszámot, díjbekérő számát adták meg)
  • 65M feladás módosult a törvényi változásoknak megfelelően.
  • Kapcsolattartó keresőben a partner típus oszlop is megjeleníthető.
  • Pénzügy - Bank rögzítése funkció indítása előtt megjelenik egy figyelmeztető üzenet, ha nincs minden számla feladva a pénzügybe. Ha a kérdésre igen választ adunk, a program automatikusan elvégzi a feladást, majd ezután megnyitja a Bank rögzítés űrlapot.
  • A fő menüben megjelent a Segítség menü, ahonnan könnyen elérhetőek a különböző segítséget nyújtó lehetőségek: Chat, E-mail, Kézikönyvek, Anydesk - távasztal.
  • Projekt keresőben most már a külső iktatószámra is keres.
  • Beállítás űrlapon - Beállítás gomb melletti menüben új menüpont: "A kijelölt felhasználói beállítást a rendszer elmenti alapértelmezettként"
  • E-mail ablakban változások:
    • hiba esetén automatikusan a Hiba fül nyílik meg, piros, nagyobb betűkkel jelenik meg a hibaüzenet
    • ha a levéltörzsben HTML szöveg van, akkor az F12 billentyű megnyomásával a beállított böngésző nyílik meg és a html szöveget formázottan jeleníti meg.
    • ha nincs kitöltve a kiszolgáló smtp beállítás, akkor levélküldéskor megjelenik a Beállítás ablak (és nem zárja be az ablakot)
    • a küldő e-mail cím megadása kötelező
    • e-mail küldéskor rögzítésre kerül a levél elküldési ideje az "Elküldve" mezőben.