IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet
ÚJ BANKSZÁMLASZÁMUNK: 10103104-16412200-01006003

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


Az ACTUAL bemutató változata

Bejelentkezett felhasználóinknak


v2.1.77 SP3 - 2022. október

Kiemelt újdonságok

  • SP3 újdonságok (az oldal alján)
  • ShopRenter webáruház kapcsolat modul (béta verzió)
  • Bizonylatok engedélyezése
  • CsipoGO! online adatgyűjtő (PDA) teljesen online működés
  • Cikkhez, partnerhez kötelezően kitöltendő mezők beállítása
  • Emlékeztető 2. panel
  • Pénzügyi pontozások megtekintése
  • Foxpost csomag címke
  • Videótárban 20 új, hasznos videó található a program hatékony használatához

CsipoGO! ONLINE ADATGYŰJTŐ (PDA)

  • Online cikk adatok lekérése: Beállítások –> Cikkadatok online lekérése. Beállítása esetén nincs szükség törzsadat szinkronizációra, a cikk adatokat közvetlenül az ACTUAL-ból kéri le az applikáció.

TÖRZS ADATOK

  • Cikk űrlap - további cikkcsoport ablakban [Töröl] gomb: további cikkcsoportba sorolás törlése.
  • Cikk rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Partner űrlap - további partner csoport ablakban [Töröl] gomb: további partner csoportba sorolás törlése.
 
  • Partner rögzítéshez beállíthatók a kötelezően kitöltendő mezők a Cikk keresőben az [Oszlop] ikon melletti „Kötelezően kitöltendő mezők” menüben
  • Cikk keresőben a termékek származási ország kódja (pl. AT) is kiválasztható az oszlopok között.
 
  • Törzsadatok - Rögzített deviza árfolyamok táblázatban lehet törölni (F8). A téves dátummal rögzített árfolyam törlésére.
 

BIZONYLAT ENGEDÉLYEZÉSE

  • Beállítástól függően bizonyos bizonylatokat csak akkor lehet menteni, ha az arra jogosult felhasználó azt engedélyezte. A még nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként (ideiglenes bizonylat) kerülnek mentésre, addig nem élesíthető, amíg azt nem engedélyezték.
 
  • Engedélyezés felvitele:
    • Engedélyezési szinteket kell kialakítani a Törzsadatok – Bizonylat adatok – Bizonylat engedélyezések menüpontban. Az engedélyezési szint esetén értékhatárokat kell beállítani és az engedélyezésre jogosult felhasználói csoportot (pl. 1.000.000 Ft – 2.000.000 Ft között a „vezető” felhasználói csoport). Ezeket az engedélyezési szinteket lehet a Bizonylat tömb beállításai táblázatban hozzárendelni a megfelelő bizonylat típushoz (pl. vevői számla). Több ilyen engedélyezési szintet is létre lehet hozni, különböző értékhatárokkal, engedélyező felhasználókkal.
  • Engedélyezés beállítása:
    • Az engedélyezést az összes bizonylat tömb esetén be lehet állítani. Az engedélyezés azt jelenti, hogy az adott bizonylat tömbben készített bizonylat nettó végösszegétől függően engedélyezésre lehet szükség. A "Bizonylat tömb beállításai" táblázatban egy új oszlop jelenik meg "Engedélyezés” néven.
  • Engedélyezésre váró bizonylat mentése:
    • Ha egy bizonylat tömbhöz engedélyezés van beállítva, akkor a bizonylat mentésekor a bizonylat összes nettó értéke alapján dönti el a program, hogy szükség van-e engedélyezésre. Ilyen esetben a program automatikusan ideiglenes bizonylatként menti el a készítendő bizonylatot. Ezzel párhuzamosan az engedélyező személynek elküldésre kerül egy e-mail "Engedélyezésre váró bizonylat készült" tárgy megjelöléssel.
  • Engedélyezés menete:
    • A fő képernyő jobb oldalán az Emlékeztető panelen automatikusan megjelenik egy új emlékeztető "Engedélyezésre váró bizonylatok" néven. Erre kattintva a program megjeleníti az összes, az adott (bejelentkezett) felhasználó engedélyére váró bizonylatot a Bizonylat kereső ablakban. A Bizonylat keresőben az [Engedélyezés] gombot megnyomva történik meg az engedélyezés, amely az ideiglenes bizonylat élesítését jelenti. Az éles, engedélyezett bizonylatban a rendszer eltárolja a dátumot, és az engedélyező felhasználó azonosítóját. Az engedélyezésről a bizonylat készítője egy automatikus értesítést (e-mailben) kap, hogy az adott számú bizonylat engedélyezésre került. Az engedélyezett (éles) bizonylatot érdemben már nem lehet módosítani!
  • Engedélyezés ellenőrzése:
    • A bizonylat készítője az így engedélyezett (élesített) bizonylatokat a Bizonylat keresőben ellenőrizheti. A Bizonylat keresőben új szűrési feltételek kerültek kialakításra:
      • "Engedélyezés" listadoboz, amelynek lehetséges értékei: "<összes>", "csak az engedélyezettek", "engedélyezésre vár"a további szűrési feltételek ablakban az engedélyező személy nevére is lehet szűrni
    • Mivel a nem engedélyezett bizonylatok piszkozatként vannak mentve, csak az "Ideiglenes bizonylatok" opcióval együtt működik a lekérdezés. Ez azt jelenti, hogy a nem engedélyezett bizonylatok csak ideiglenes bizonylatok, míg az engedélyezett bizonylatok csak éles bizonylatok lehetnek.

BIZONYLATKEZELÉS

  • Lejárt díjbekérők (előleg/proforma) alapján emlékeztető e-mail küldése illetve bizonylat lezárása: manuálisan (Eladások - Egyéb funkciók - Nyitott, lejárt vevői díjbekérők alapján érdeklődő e-mail küldés) illetve automatikusan (pl. lejárat után 1 héttel), X alkalommal, utána automatikusan lemondani. Ehhez kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Előlegbekérők -> Előlegbekérő lejárata utáni automatikus művelet. A fenti beállítással azt szabályozhatjuk, hogy a korábban elkészített és e-mailben elküldött előlegbekérő lejárata esetén milyen automatikus művelet történjen. Az esedékességi dátum lejárata után 2 nappal emlékeztető e-mailt küldhetünk partnerünk részére (csatolva a bizonylatot) illetve választhatjuk az automatikus lezárás műveletet is. A művelet naponta egyszer fut le (minden belépéskor).
 
  • Gyors felvitel ablakban változások:
    • a Vonalkód mezőn F2-vel megnyíló cikk keresőben használható a [Listához ad] gomb. Ezzel a módszerrel, akár több cikk is kiválasztható, amelyek automatikusan a táblázatba töltődnek.
    • Telephely használata esetén (ha a telephely egyedi árakat használ) a telephelyhez rendelt egyedi ár megjelenítése
    • Mindenkire vonatkozó százalékos kedvezmények figyelembe vétele az ár megjelenítésekor
 
  • Egyedi termék esetén a beszerzési árak megtartása: amennyiben a bizonylat sorban az "Egyedi termék" opció ki van pipálva, akkor a bizonylat sorban tárolt beszerzési árakat a program megőrzi abban az esetben is, ha a bizonylatot felhasználjuk egy másik bizonylat felhasználásakor (Bizonylatok felhasználása ablakban).
 
  • FoxPost API alapján csomagolási címke adatok feladása illetve címke nyomtatása a Csomagolás modulban. A FoxPost API paramétereket itt lehet beállítani: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> FoxPost
  • Beállítható, hogy bizonylat nyomtatványokon melyik súly jelenjen meg, a cikk űrlapon megadható nettó vagy bruttó súly: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Bizonylat nyomtatványokon súly (kg) megjelenítése. A súly megjelenítést befolyásolja még a bizonylat tömb beállításban megadható "Nyomtatás - Össz. súly megjelenítése" opció is. Webáruház felé a bruttó súly is átadásra kerül (ftp).
 
  • Eladások menüben az alábbi gombok gyors billentyű segítségével is indíthatók: Új vevői ajánlat: F1, Új vevői rendelés: F2, Új vevői foglalás: F3, Új vevői szállítólevél: F4, Új vevői számla: F5, Új kiszállítás és vevői számla: F6, Új előlegbekérő: F7, Új előleg számla: F8, Vevői ajánlat kereső: Shift + F1, Vevői rendelés kereső: Shift + F2, Vevői foglalás kereső: Shift + F3, Vevői szállítólevél kereső: Shift + F4, Vevői számla kereső: Shift + F5, Vevői előlegbekérő kereső: Shift + F7
 
  • Eladások menüben a számla módosítás funkció megjelenése megváltozott.
 
  • Bizonylat keresőben gyors billentyűkkel elérhető új funkciók:
    • Bizonylat megjegyzések (bizonylat megjegyzés, belső megjegyzés, sor megjegyzés) megjelenítése: Ctrl + M
    • Bizonylat sor megjelenítése: Ctrl + T
 
  • Bevételezési bizonylatban (szállítólevél) lehetőség van a beszerzési ár utólagos módosítására. Az ár módosítása automatikusan frissíti a cikk űrlapon lévő utolsó beszerzési árat, valamint a mérlegelt átlagárat. A módosításra csak addig van lehetőség, amíg nem rögzítünk újabb bevételezést az adott cikkre vonatkozóan.
 
  • Bizonylat sablonban az utolsó módosítás dátuma is megtekinthető.
 
  • A mennyiségi kedvezményt is figyelembe veszi a program a Bizonylat készítés során az F3 gomb melletti menüben látható funkciók esetén (pl. "Vevőnek értékesített termékek").
  • Bizonylat felviteli ablakban új menüpont a Táblázat műveletek menüben: „Sorszám másolása a Fejezetszám mezőbe az összes sorban”.
 
  • Bizonylat sor felvitele során a cikk kiválasztása után az egységár mező melletti [...] gombra kattintva megjelenő ár táblázatban az adott partner utolsó bizonylatában rögzített egységár is megjelenik, a bizonylat készítésének dátumával.
  • Raktárközi szállítólevél készítése során megjelennek a felhasználható belső rendelések, amennyiben a raktárközi mozgás célja a telephelyhez rendelt raktár és a belső rendelés az adott telephelyen készült.
 
  • Bizonylat sor felviteli ablakban alul [Élettörténet] gomb: az adott bizonylat sorban szereplő cikk, az adott bizonylaton lévő partner elmúlt 1 évben kiállított bizonylat sorait mutatja meg. Ennek segítségével akár a bizonylat felvitele közben ellenőrizhetjük, hogy az adott partner részére az elmúlt 1 évben milyen áron készültek bizonylatok.
  • Bizonylat keresőben az Excel export funkcióban (Fej és sor oszlopok együtt) kiválasztható az oszlopok közé a "Fejléc - Belső megjegyzés" illetve a "Sor - Felhasználható" mező is.
 
  • Gyors felvitel ablakban Drag & drop módszerrel lehet ráhúzni a bizonylat tételeket tartalmazó excel fájlt az [Excel] gombra, így lehet gyorsan az excel fájlban lévő tételeket betölteni a táblázatba.
 

EGYÉB

  • Emlékeztető 2. panel: az utoljára rögzített adatok gyors megtekintése. A fő képernyő jobb oldalán választható ki, és az utoljára módosított eseményeket jeleníti meg (pl. bizonylatok, projektek, CRM, szerviz, házipénztár, bank). A megjelenő szövegre kattintva megnyílik az adott esemény űrlapja.
  • Vásárlások -> Felosztások megtekintése -> Bevételezésre felosztott költségek táblázatban új oszlopok: cikkszám, mennyiségi egység, súly.
 
  • Projekt űrlapon a pénzügyi kerekítési egyéb különbözetek is megjelennek az egyéb költségek között.
 
  • Kimutatások: Vevői normál számlák (bizonylat sorok) listában Partner neve/dátum szerinti rendezettség is beállítható
 
  • Kimutatások: a cikk szűrés fülön az „Egyedi kiválasztás” funkció is választható: külön gombot megnyomva egész űrlap méretben lehet egyedileg választott cikkeket módosítani illetve újakat felvinni.
 
  • Készlet ablakban új oszlopok: Szabad készlet, Foglalt készlet, az utolsó készletmozgás dátuma
 
  • Szerviz modulban „Szerviz kísérőlap” nyomtatási lehetőség: a nyomtatvány megegyezik az eddigi szerviz munkalappal annyi különbséggel, hogy a vevő adatai nem jelennek meg.
 
  • Rendelés feldolgozás ablakban változások:
    • Szűrési feltételek között a "Webáruház" opciót kipipálva csak azok a rendelések jelennek meg, amelyek webáruházból érkeztek.
    • A cikk szűrést használva nem csak cikkszámra, hanem cikk névre is működik a keresés.
    • A szűrési feltételek között megjelent a "Csak a késések" opció, amely kipipálása esetén csak azok a nyitott vevői rendelés tételek jelennek meg a táblázatban, amelyek várható beszállítási dátuma ("Beérkezés" oszlop) későbbi, mint az eredeti vevői visszaigazolásban szereplő dátum ("Esedékes (vevői)" oszlop), és a szállítói rendelés sorának van szállítói visszaigazolása.
    • A felső táblázatban a vevő csoport oszlop is kiválasztható.
    • Az alsó tétel táblázatban a sorszám oszlop is megjeleníthető (a felvitel sorrendje)
    • A fej és tétel táblázat teljes tartalma exportálható MS Excel fájlba. Az űrlap alján található [Export] gomb melletti nyílra kattintva egy új menüpont nyílik meg, ahol a "Fej és tétel adatok exportálása MS Excel-be" menüre kattintva a szűrési feltételeknek megfelelően az adatok Excel-be exportálhatóak
    • A javaslat során generált szállítói rendelésben az Esedékesség dátum meghatározásnál figyelembe veszi a szállító partnernél beállított szállítási határidőt.
    • Rendelés feldolgozás ablakban a Ctrl+F11 gombot megnyomva megjelenik a kapcsolódó CRM ablak (ahol az Iktatószám 2. megegyezik a rendelésszámmal). Újdonság, hogy amennyiben még nem létezik ilyen CRM, akkor lehetőség van egyből egy új CRM rögzítésére, ahol kitöltésre kerül a vevő adata illetve a rendelésszám. Ezzel a módszerrel gyorsan lehet rögzíteni a rendeléshez CRM-t, például emlékeztetőket lehet megadni (ha a CRM-ben a riasztást is bejelöljük, akkor automatikusan megjelenik a megadott időben a figyelmeztető ablak)
  • Az Export/Import / Szállítói adatok (árak) exportja menüpontban új funkció: "Szállítói adatok (árak) exportálása" funkció, ahol a szállítói listaár is kiválasztható.
 
  • Leltár jegyzőkönyvben változások: a cikk szűrésnél lehetőség van csak egyetlen cikk kiválasztására
 
  • Projekt keresőben összesen 8 extra adat megjelenítésének lehetősége: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Projekt kereső beállításai
 
  • A legfontosabb kereső ablakokban összesen 8 extra adat jeleníthető meg, amelyek itt állíthatóak be:
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Bizonylat kereső beállításai -> Bizonylat keresőben megjelenő extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Partner kereső beállításai -> Partner kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Cikk kereső beállításai -> Cikk kereső extra adatok
    • [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Kapcsolattartó kereső beállításai -> Kapcsolattartó kereső extra adatok
 
  • Új jogosultság: "Ügynöki jutalék kezelés - fő ügynöki adatok módosítása".
 
  • Szűrők használata esetén (pl. keresőkben, kimutatásokban) mostantól a dátum típusú mezők esetén a dátumválasztó értéke is mentésre kerül (pl. aktuális hét)
  • Kimutatásokban a Partner szűrés fülön a "Partner csoport" mezőben a további partnercsoportra is lehet szűrni. Egyetlen megkötés: a partner csak egy további partnercsoportba legyen besorolva (a fő partner csoporton kívül)
 
 

PÉNZÜGY

  • Pénzügy – Infó ablakban [Frissít] gomb megjelenítése:a képernyőn látható adatok frissítése
 
  • A pontozás (párosítás) ideje alapján is lekérhetjük a számlákat illetve fizetéseket a pénzügyben, azaz megnézhetjük, hogy egy adott időszakban milyen számlát és fizetést pontozott össze a program (akár automatikusan, akár manuálisan). Pénzügy - Korrekciók - Vevői pontozások listája illetve Szállítói pontozások listája: a fizetés (pontozás) dátuma szerint kérhetjük le számláinkat vagy a bankot/pénztárat. A szűrési ablakban a "Pontozás (tól)" és "Pontozás (ig)" mezőket használva egy adott időszakban megtörtént pontozásokat kérhetjük le akár számlák szerint (a számla milyen módon lett kiegyenlítve), akár bank és pénztár szerint (a bank/pénztár milyen számlát egyenlített ki). A számlák illetve a kiegyenlítés (bank/pénztár) táblázatban megjeleníthetjük az alábbi új oszlopokat:
    • "Pontozás ideje" - a pontozás elvégzésének ideje
    • "Fizetés ideje" - a bank/pénztár rögzítési dátuma
  • Pénzügy - Számla űrlapon a címsorban megjelenik a számla egyenlege (fizetetlen összeg), illetve ha a számla pénzügyileg teljesítve lett, akkor a "Fizetve" szó.
 

WEBÁRUHÁZ KAPCSOLAT

  • Bizonylat XML import funkcióban új partner felvitele során (vagyis ha a vevő még nincs a partner törzsben) figyelembe veszi a program a beállított sablon vevőt, azaz új vevő esetén először feltölti a vevő adatait a sablon vevőnél megadott adatokkal, majd ezután frissíti az adatokat az xml-ben lévő adatokkal. Sablon vevő beállítása: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Új vevő felvitelhez használt sablon vevő
 
  • A cikk egyéb cikkcsoportba sorolása is megváltoztatja a cikk web státuszát (azaz a cikk webáruházba feltöltésre kerül majd).
 
  • Beállítás – webáruház szinkronizáció: a webáruházakhoz kapcsolódó különböző törzsadatok beállításait lehet elvégezni ezen az űrlapon. Több webáruház kezelése esetén összesen 6 webáruházhoz lehet beállítani a különböző törzsadatokat: szállítási mód, fizetési mód, cikkcsoport, vevő csoport. Ugyanitt lehet beállítani azt is, hogy az egyes webáruházakba milyen cikkcsoportba tartozó cikkek exportálása történjen meg.
  • UNAS webáruház cikk exportban a további cikkcsoport kedvezmények figyelembe vétele: amennyiben a cikkcsoport struktúrában többféle százalékos kedvezmény is rögzítve van, a program a legkedvezőbbet veszi figyelembe
 
  • Ftp-re fájl feltöltés során bekövetkező átmeneti kapcsolat hiba esetén a program a következő exportáláskor újra megpróbálja felküldeni a fájlt.
 

HIBAJAVÍTÁSOK

  • Kisebb hibák javítása

SP1 (build 631)

  • ShopRenter API modul: népszerű bérelhető ShopRenter webáruház API az alábbi funkciókkal:
    • cikk adatok exportja a webáruházba (alapadatok, árak, kedvezmények)
    • készlet adatok exportja a webáruházba
    • megrendelések importja a webáruházból
    • megrendelés állapotának változása esetén státusz exportálása a webáruházba
  • A cikk keresőben a "Web - új" oszlopot is ki lehet választani az [Oszlop] ikon segítségével
  • Csatolt fájlok tömeges felvitele drag & drop módszerrel: a csatolás ablakban az [Új sor (F3)] gombra lehet ráhúzni a Fájlkezelőben kijelölt fájlokat, amelyeket egyből felvisz a táblázatba (ha előtte a fájl felviteli területen kitöltöttük a mezőket, akkor azoknak az értékeivel, pl. "csatolás leírása", "Webáruházban megjelenik").
  • Számla sztornózás esetén a Sztornó ablakban a teljesítés dátum alapban az eredeti számla teljesítés dátumával egyezik meg, és csak dupla kattintással módosítható.
  • Előlegbekérő levél készítésekor az Előleg gombra kattintva megjelenő szövegdobozba % értéket is írhatunk (pl. "30%").
    Ebben az esetben a bizonylat bruttó összegéből kiszámolja annak megadott százalékkal csökkentett értékét, és az lesz az előleg összege.
  • Készletmozgás - Bizományos - Bizományba vétel - Fogyási jelentés: a megjelenő felhasználható bizonylatok "Sor megjegyzés" mezőjébe bekerül a szállítói cikkszám (ha be van állítva és van neki rögzítve).
  • Banki kapcsolat - [Utalás törlése] ablakban a "Szűrés" mezőbe beírva a számlaszámot, megmutatja, hogy melyik utalási csomagban szerepel.
    A csomagot törölve (F8), újra utalható az adott számla (illetve a csomagban szereplő összes számla).
  • Bizonylat sor szerkesztő ablakban az [Élettörténet] gomb az élettörténet joggal működik csak.
  • Emlékeztető 2. drag & drop módszerrel. Az Emlékeztető 2. panelen lévő "Utoljára módosult események" és "Utoljára módosult partnerek" ráhúzható az Eladás és Vásárlás menüben lévő gombokra, így
    • új bizonylat készíthető az adott partner részére
    • Kereső gombokra ráhúzva automatikusan az adott partner neve kitöltésre kerül.
  • Pénzügy - Banki kapcsolat - CIB Business Online csv formátum: Beállítható a pénzeszköz (bank) űrlapján a Banki interfésznél a CIB Business Online csv formátum is. A Pénzügy - Banki kapcsolat - Utalások előkészítése funkcióban ilyen formátumba is exportálható a Ft átutalási megbízás.
  • Web cikk export xml fájlban az extra adatok köre bővült a "csoport" és "kategória" adatokkal:
    • extracategory_id Nem char(20) Az extra adat kategória besorolásának kódja (iktatószám)
    • extracategory_name Nem char(50) Az extra adat kategória besorolásának neve
    • extragroup_id Nem char(20) Az extra adat csoport besorolásának kódja (iktatószám)
    • extragroup_name Nem char(50) Az extra adat csoport besorolásának neve
  • NAV szállítói számla import: ha olyan cikket tartalmaz a számla, amelynek cikk megnevezése megegyezik az ACTUAL-ban tárolt cikknévvel (és nincs több ilyen cikk), akkor felajánlja a program ezt a cikkszámot, így nem kell a felhasználónak összepárosítania.
  • Eredeti vevői számla nem lehet negatív előjelű, erre figyelmeztet a program, de engedi a rögzítést.

SP2 (build 634)

  • Hibajavítások
  • Partner űrlapon az Egyéb adatok fülön a "Nyitott szállítólevél" mező mellett a [...] gomb megnyomásával megnyílik az adott partnerre szűrt nyitott szállítólevelek listája
  • Új kimutatás az egyedi azonosítókhoz:  Egyedi azonosítók bizonylatonként (csak vevői szállítólevél árakkal) kimutatás készítése. A kimutatás az "Egyedi azonosítók bizonylatonként" kimutatás alapján készül, ahhoz képest az alábbi változtatásokkal:
    • Csak a vevői szállítóleveleket tartalmazza
    • A lista kibővül az alábbi oszlopokkal:
      • beszerzési ár (HUF) = a bejövő szállítólevélben rögzített nettó egységár
      • eladási ár (HUF) = a vevői szállítólevélben rögzített nettó egységár
  • Vevői visszáru esetén az összes vevői szállítólevél tömb alapján lehet visszáruzni, vagyis a visszáru funkció elindításakor a megjelenő Bizonylatok felhasználása ablakban az összes vevői szállítólevél megjelenik, függetlenül attól, melyik bizonylat tömbben lett rögzítve)
  • Webkapcsolat modulban képfeltöltés esetén ha a képfájl tartalmaz útvonalat (és a kép ott létezik), akkor onnan próbálja meg feltölteni a képet. Minden más esetben a cikk központi mappájából.
  • Költségfelosztás módosítása:
    • Összes sor törlése gomb
    • Költségfelosztás mentése után a bevételezési bizonylatok megtartása a táblázatban opció
  • Cikk űrlapon a Beszerzés ár fülön megjelent az [Utolsó költség felosztás] gomb
  • A cikk keresőben a készleten levő egyedi azonosítója gombra kattintva megjelenő táblában a cikkszám is megjelenik.
  • Cikk export/import Excel fájl alapján funkcióban az export fülön lehetőség van arra is, hogy a termékeket a Cikk kereső alapján szűrjük le. Ehhez a [Betöltés cikk keresőből] gombot kell megnyomni, ebben az esetben a megjelenő cikk keresőben állíthatjuk be a szűrési feltételeket, majd a [Kiválaszt] gomb megnyomása után csak a szűrési feltételeknek megfelelő cikkek lesznek exportálva.

SP2 (build 635)

  • Hibajavítások
  • Ha a kliens program verziója eltér az adatbázisétól, akkor a megjelenő üzenet ablakban kiírja a jelenlegi verziószámot is
  • Bank rögzítése a számlától eltérő devizanemben (automatikus pontozással):
    Amennyiben a számla devizanemétől eltérő devizában történik a pénzügyi teljesítés rögzítése (a Bank rögzítése funkcióban), akkor a javasolt eljárás a következő, ha pl. HUF bankszámlára történik EUR vevői számla fizetése:
    • A „Tranzakció” mezőben a „vevői bevétel”-t válasszuk,
    • Válasszuk ki az egyenlített számlát
    • A „Bevétel” mezőbe írjuk be az utalásban szereplő HUF összeget, a deviza összeg mezőben a számla összege jelenik meg a számla devizanemében, és így mentsük a bizonylat sort.
    Ebben az esetben a rendszer automatikusan összepontozza a számlával a banki fizetést, valamint automatikusan elkészíti az árfolyam különbözet alapján a korrekciós bizonylatot is (árfolyam veszteség / nyereség).

SP3 (build 636)

  • Hibajavítások
  • A tömeges szállítólevél lezárás funkció használható szállítói szállítólevelek esetén is
  • Bizonylat sor ablakban az Egységár gombra [...] megjelenő táblázatban a szerződéses árak szövege jobban látszódik (pl. "(szerződés: valami)" helyett "(valami - szerződés)", az egységár feletti kék szöveg hosszabb, így jobban kifér a szerződés neve
  • Az Eszközök menüben a "Hiba napló megtekintése" funkcióban utólag is megtekinthető a korábban keletkezett hibaüzenet.
  • Jutalék elszámolás keresőben a dátum szűrésnél a máshol megszokott dátum választás megvalósítása (tól, ig)
  • Vevői ajánlat - Szállítói ajánlat kapcsolása esetén nem csak a Szállítói beszerzési ár mezőbe veszi át a szállítói bizonylatból az egységárat, hanem az utolsó beszerzési ár mezőbe is.
  • A Bizonylat keresőben lévő „Excel export (fej és tételek)” funkcióban újabb oszlopok is megjeleníthetőek: Kapcsolt bizonylatszám, Egyedi termék.
  • Pénzügyi egyenlegközlő levél e-mailben történő elküldése funkcióban változások a „Pénzügyi levélszövegek” fülön: További tájékoztató információ jelenik meg és egy gomb került az iktatás területre, hogy segítséget nyújtson a beállításban, a levél sablon szöveg megadásban
  • Pénzügy – Törzsadatok - Pénzeszköz űrlapján beállítható a "Banki import fájl formátuma": "ACTUAL általános csv", "Multicash MT940 formátum (*.STA)", "Hagyományos OTP CSV formátum 2. (Electra)", "Budapest Bank csv formátum". A Bank rögzítésekor az [Import fájl] gombra kattintva automatikusan a pénzeszköznél beállított import fájl típust választja ki a program
  • Ha a CRM űrlapon riasztást állítunk be, akkor most már e-mailben is küld értesítést a felelős személynek, illetve a címzetteknek a beállításnak megfelelően. Ez a CRM sorában is rögzítésre kerül (a riasztás ténye, illetve az elküldött e-mail külön sorokban).
  • Bizonylatok fájlba nyomtatása és e-mailben küldése esetén a képernyőn kiírja, hogy milyen címre küldi a levelet.
  • Új ShopRenter beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> ShopRenter webáruház -> Cikkcsoport szinkronizáció: Amennyiben nincs kipipálva a fenti opció, akkor a ShopRenter API esetén a cikkcsoportok szinkronizációja nem történik meg. Ez azt jelenti, hogy a cikkek exportálása esetén a cikkcsoport adatok nem kerülnek átadásra. Ellenkező esetben a cikkeknél kötelező legalább egy cikkcsoportot megadni, illetve a webáruház szinkronizáció beállításban az adott cikkcsoporthoz tartozó ShopRenter kódot ki kell tölteni!
  • Vevői ajánlatok alapján lejárat előtti emlékeztető e-mail küldése tömegesen: a vevői ajánlatban szereplő lejárati dátum figyelembe vételével lehet tömegesen emlékeztető e-mailt küldeni a vevők kapcsolattartóinak e-mail címére.
    A funkció helye: Az Eladások - Egyéb funkciók menüben - "Nyitott vevői ajánlatok lejárat előtti emlékeztető e-mail küldés (kijelöléssel)". Azok a vevői ajánlatok lesznek elküldve, amelyeknél a "lejárati dátum" - "a beállításban lévő napok száma" >= a mai nap. A funkció elindítása után megjelenik az Ajánlat kereső, ahol megjelennek a küldendő vevői ajánlatok egy pipálható oszloppal (alapban minden pipálva van).
    A [Kiválaszt] gomb megnyomása után azon vevői ajánlatok esetén készül e-mail, amelyeknél a "Kijelöl" opció ki volt pipálva. A levél mellékletében az ajánlat pdf formátumban kerül tárolásra.
  • Pénzügy - Infó - Számlák teljesítései ablakban a Bank/pénztár soron dupla kattintással (vagy F5) megnyílik az adott pénzügyi teljesítés (bank) bizonylat űrlapja
  • Mennyiségi kedvezmény működik a további partner csoportok esetén is (ha a mennyiségi kedvezmény űrlapján nem a fő partner csoport volt beállítva, akkor eddig ezeket nem kezelte a program)
  • MNB aktuális árfolyamának automatikus lekérése és mentése a deviza árfolyamok közé, naponta kétszer. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> MNB árfolyam folyamatos lekérdezése. A fenti opció kipipálása esetén az ügyviteli program minden nap kétszer lekéri (az ügyvitel elindításakor illetve 11 óra után) és menti az aktuális MNB deviza árfolyamokat. A rögzített árfolyamok megtekinthetőek itt: Törzsadatok -> Bizonylat adatok -> Rögzített deviza árfolyamok (az utolsó módosítás dátuma is rögzítésre kerül).
ÚJ BANKSZÁMLASZÁMUNK: 10103104-16412200-01006003
Kapcsolat