Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Folyamatos teljesítésű szolgáltatások számlázása hogyan változott 2016-tól?

A 2016-os jogszabályok szerint az esedékességi dátumok számításánál az alábbiakat kell figyelembe venni.

  időszak (pl.) számla kelte fizetési határidő
(esedékesség)
teljesítés
dátuma
Időszakot követően számlázunk 2016.01.01-31. 2016.02.01. 2016.02.09. 2016.02.09.
  2016.01.01-31. 2016.01.31. 2016.02.08. 2016.02.08.
Időszakon  belül számlázunk 2016.01.01-31. 2016.01.20. 2016.01.28. 2016.01.20.
Ha a fizetési határidő az időszak utolsó napja 2016.01.01-31. 2016.01.20. 2016.01.31. 2016.01.31.
időszak utolsó napja után 30 (vagy több) nappal van a fizetési határidő 2016.01.01-31. 2016.02.25. 2016.03.15. 2016.03.01.

Ha a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő 30 napon túl van, akkor a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő harmincadik nap.

Mivel a program nem tudja eldönteni, hogy a teljesítési időszakhoz viszonyítva mikor készül a számla, a kezelőnek kell a fentieket figyelembe vennie.

  • Az ACTUAL-ban a "folyamatos teljesítés" bepipálása azt jelenti, hogy a teljesítés és az esedékesség (fiz.hi.) dátuma megegyezik, ennélfogva az első (és harmadik) esetben használandó.
  • A második eset - időszakon belül számlázunk - gyakorlatilag egy normál átutalásnak számít, így itt nem kell bejelölni a folyamatos teljesítést.
  • A negyedik eset pedig egészen egyedi, így azt a felhasználó normál átutalásos fizetési módot használva, kézzel tudja korrigálni.