Folyamatos teljesítésű szolgáltatások számlázása hogyan változott 2016-tól?
A 2016-os jogszabályok szerint az esedékességi dátumok számításánál az alábbiakat kell figyelembe venni.
időszak (pl.) | számla kelte |
fizetési határidő (esedékesség) |
teljesítés dátuma |
|
Időszakot követően számlázunk | 2016.01.01-31. | 2016.02.01. | 2016.02.09. | 2016.02.09. |
2016.01.01-31. | 2016.01.31. | 2016.02.08. | 2016.02.08. | |
Időszakon belül számlázunk | 2016.01.01-31. | 2016.01.20. | 2016.01.28. | 2016.01.20. |
Ha a fizetési határidő az időszak utolsó napja | 2016.01.01-31. | 2016.01.20. | 2016.01.31. | 2016.01.31. |
időszak utolsó napja után 30 (vagy több) nappal van a fizetési határidő | 2016.01.01-31. | 2016.02.25. | 2016.03.15. | 2016.03.01. |
Ha a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő 30 napon túl van, akkor a fizetési határidő a teljesítési időszak utolsó napját követő harmincadik nap.
Mivel a program nem tudja eldönteni, hogy a teljesítési időszakhoz viszonyítva mikor készül a számla, a kezelőnek kell a fentieket figyelembe vennie.
- Az ACTUAL-ban a "folyamatos teljesítés" bepipálása azt jelenti, hogy a teljesítés és az esedékesség (fiz.hi.) dátuma megegyezik, ennélfogva az első (és harmadik) esetben használandó.
- A második eset - időszakon belül számlázunk - gyakorlatilag egy normál átutalásnak számít, így itt nem kell bejelölni a folyamatos teljesítést.
- A negyedik eset pedig egészen egyedi, így azt a felhasználó normál átutalásos fizetési módot használva, kézzel tudja korrigálni.