Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Hibaüzenetek és megoldások

1. Database 'KronosAdmin' is being recovered. Waiting until recovery is finished.

Ilyen üzenetnek több oka is lehet. Általában a Karbantartás funkció lefuttatása után a probléma megoldódik. Ha mégsem, akkor keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Megoldás: a bejelentkező ablakban látható [Karbantartás] modulban válasszuk a "Karbantartás" menüpontot, majd a jobb oldali panelen kattintsunk a [Karbantartás] gombra. Előtte minden munkaállomáson lépjünk ki a programból. A karbantartás funkció lefutása után jellemzően a probléma megszűnik.

2. The page size was not large enough to format the contents of an object in the report

Ilyen üzenet jellemzően valamilyen lista nyomtatása esetén jelentkezik, ha a nyomtatón nem megfelelő lap méret van beállítva. A legtöbb lista A4 méretben készül, amely a legtöbb nyomtató esetén az alapértelmezett méret. Ha azonban az alapértelmezett nyomtatónak pl. egy címke nyomtató van beállítva, akkor arra természetesen nem lehet kinyomtatni az A4 méretű listát.

Megoldás: állítsa be a megfelelő lap méretet az alapértelmezett nyomtatón a windows nyomtatók funkciójában, vagy válasszon egy másik nyomtatót.

3. The file is in use by another application

Ilyen üzenet jellemzően valamilyen lista fájlba nyomtatása esetén jelentkezik. A hibaüzenet azért jelentkezik, mert az éppen előállítandó fájl nevével teljesen megegyező fájl egy másik alkalmazásban meg van nyitva.

Megoldás: a nyomtatandó fájl nevét módosítsa egy másik egyedi névre, vagy lépjen ki abból a programból, amelyikben az adott fájl éppen meg van nyitva. Amennyiben egyik megoldás sem segít, akkor indítsa újra a programot, vagy a számítógépet.

Ilyen üzenet jellemzően a program adatbázisainak frissítése közben jelentkezik. Oka, hogy valószínűleg az SQL Server adatbázis kezelő rendszer egy újabb verzióra lett frissítve, és a jelzett helyen lévő korábbi mentés fájlok (pl. Kronos0001.bak) még a korábbi verzióban vannak.

4. Could not allocate space for object ...

Eredeti hibaüzenet: Could not allocate space for object '<temporary system object: >' in database 'tempdb' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

Ilyen üzenet jellemzően akkor keletkezik, ha a szerver számítógépen elfogyott a szabad hely, vagy a programmal együtt szállított ingyenes MS SQL Server Express adatbázis-kezelő programban tárolt adatok mérete meghaladta a 10GB-ot.

Megoldás 1.: a szerver számítógépen törölje a felesleges fájlokat, biztosítsa, hogy elegendő szabad hely álljon rendelkezésre (min. 2 GB)

Megoldás 2.: amennyiben az adatbázis mérete meghaladta a 10GB-ot, akkor az ingyenes MS SQL Server Expres már nem használható tovább. Megoldás lehet fizetős SQL SErver vásárlása, vagy korábbi adatok törlése az adatbázis méretének csökkentése érdekében. Az adatok törlésére használhatjuk a Karbantartás modulban található "Adatok törlése" funkciót (előtte érdemes adatbázis mentést készíteni).

5. Érvénytelen kép (Invalid picture)

Ilyen üzenet jellemzően akkor keletkezik, ha a számítógépen a windows temp mappában nincs elegendő hely.

Megoldás: https://support.microsoft.com/en-us/topic/error-481-invalid-picture-30910656-ac3e-0e44-92ee-a6a2dee5f4ee

6. The visual basic ufl that implements this function is missing (or u2lcom.dll is missing)

A fenti hibaüzenet a nyomtatványok (Crystal Report Viewer program) használata esetén jelentkezhet. Jellemzően valamilyen windows regisztrációs problémára utal.

Megoldás:

Ellenőrizzük, hogy az alábbi fájl létezik-e az ACTUAL telepítlsi könyvtárában (jellemzően: "C:\Program Files (x86)\ACTUAL Ügyvitel\CRUFLBarCodeWiz.dll"smile02.

Ezután regisztráljuk újra a CRUFLBarCodeWiz.dll fájlt.

Ehhez a windowsban indítsuk el a "cmd" (parncssor) alkalmazást rendszergazdaként, majd másoljuk be az alábbi utasítást és nyomjuk meg az Enter gombot:

regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\ACTUAL Ügyvitel\CRUFLBarCodeWiz.dll"

7. Adatbázis mentés során az alábbi hibaüzenet jelenik meg: Read on "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.ACTUAL\MSSQL\Data\Kronos0001_Data.mdf" failed: 23(Adathiba (CRC))

A CRC hibának számos oka lehet, a leggyakoribb a merevlemez fizikai sérülése.
Az alábbi linken olvashatnak egy cikket ezzel a témával kapcsolatban, a rendszergazdájuk megpróbálkozhat ezekkel a megoldásokkal:
https://www.stellarinfo.com/blog/fix-sql-database-cyclic-redundancy-check-error/

8. Adatbázis mentés visszatöltése során az alábbi hibaüzenet jelenik meg: "The media family on device is incorrectly formed"

Leggyakoribb oka az, amikor egy  mentés fájlt egy korábbi verziójú SQL Server-be töltünk vissza (pl. ACTUAL újratelepítése során nem ugyanazt a telepítőt indítjuk el, és egy korábbi verziójú SQL Server települ a gépre).

Megoldás: Telepítsük újra az ACTUAL-t (vagy csak az SQL SErvert), és ügyeljünk arra, hogy a megfelelő telepítőt indítsuk el.

További lehetséges okok az alábbi linken olvashatók: https://sqlbak.com/blog/media-family-on-device-is-incorrectly-formed

https://www.stellarinfo.com/blog/recover-sql-database-from-corrupt-backup-bak-file/

9. The transaction log for database Kronos0001 is full due to ACTIVE_TRANSACTION.

Ilyen üzenetnek több oka is lehet. Általában a Karbantartás funkció lefuttatása után a probléma megoldódik. Ha mégsem, akkor keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Megoldás: a bejelentkező ablakban látható [Karbantartás] modulban válasszuk a "Karbantartás" menüpontot, majd a jobb oldali panelen kattintsunk a [Karbantartás] gombra. Előtte minden munkaállomáson lépjünk ki a programból. A karbantartás funkció lefutása után jellemzően a probléma megszűnik. Ha mégsem, akkor indítsuk újra az SQL Server-t a szerver gépen (Windows-ban a Szolgáltatások funkcióban keressük meg az "SQL Server (ACTUAL)" szolgáltatást, majd a jobb egérklikkre megjelenő menüben válasszuk az "Újraindítás" menüpontot).