Hogyan támogatja az ACTUAL az új GDPR szabályoknak megfelelő cégműködést?
- Elsősorban arra kell figyelni, hogy a rendelet a magánszemélyek adataira vonatkozik.
- Ez a "magányszemély" titulus korábban is jelölhető volt a rendszerben: a partner adatlapon az Egyéb fülön pipálható. Amennyiben ez használatban van, jelenleg is le lehet kérni ez alapján a rendszerben tárolt magánszemélyek adatait, így megkönnyítve, hogy milyen adatlapokat kell/lehet módosítani/inaktiválni/engedélyeztetni az alábbi információk alapján.
- A partner adat módosítások nyilvántartása is megoldott: naplózás modul kell hozzá. Ennek használatával pontosan nyilvántartható, hogy melyik számítógépen, melyik felhasználó, melyik partnert hozta létre / módosította, vagy készített bizonylatot.
- A számláknál a partner adatokat ki kell tölteni, ezzel nem kell kezdeni semmit, hiszen ez a NAV hatályos jogszabályai szerint kötelező.
- Azok a partnerek, akiknek még egyáltalán nem készült bizonylata, törölhetők a rendszerből.
- Azok a partnerek, akiknek készült bizonylata (pl. ajánlat) de számla nem, azok a név átírását követően akár inaktívvá is tehetők, így a listákban sem fognak megjelenni.
- Ha a partner nem járul hozzá a kapcsolattartási adatok nyilvántartásához, akkor azok törölhetők a partner adatlapjáról (email cím, telefonszám).
- Azok a partnerek, akik már léteznek a programban, bizonylat is készült nevükre, de nem szeretnék, hogy akár csak a nevük is a partner nyilvántartásban maradjon, azoknak a neve átírható (partner megnyitását követően a "partner név" mezőben dupla kattintás után). Ebben az esetben a partner keresőben, új bizonylatokon ez a név fog megjelenni (pl. "titkosított partner"), a neki korábban készült számlán azonban - a NAV hatályos jogszabályainak megfelelően - a készítéskori név jelenik meg továbbra is.
- Magánszemélynek történő számla kiállítás esetén (amennyiben a nyugtával nem elégszik meg vagy pl. garanciális ügyintézés miatt a nyugta adás nem elegendő), amennyiben a magánszemély nem járul hozzá adatai partner törzsben való rögzítéséhez, a gyűjtőkartonok beállításaiban megadott készpénzes vevőt kell választani. Így csak a bizonylatba kerülnek bele a vevő számlázási adatai, partner törzsbe nem kerül lementésre.
A fent leírtak figyelembe vételével a rendelet betartható, azaz a program megfelelő használatával annak felhasználója meg tud felelni a GDPR rendelet támasztotta követelményeknek.