IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Mi a teendő, ha zsarolóvírus fertőzte meg a számítógépet, amin az ACTUAL fut?

Az elmúlt időszakban több felhasználónk is kérdezte, hogy milyen módon állíthatná vissza az ACTUAL adatait, miután valamilyen zsarolóvírus fertőzte meg a számítógépeiket. Sajnos rossz hírünk van: ebben az esetben gyakorlatilag semmit sem tehetünk, az ACTUAL és az adatbázisban tárolt összes adat elveszett.

A védekezés egyetlen módja a megelőzés.

Fontos, hogy mindenképpen készítsünk mentést az adatokról a lehető leggyakrabban, de minimálisan napi szinten, legalább 10-15 napra visszamenőleg. A mentéseket valamilyen, a többi számítógéptől független eszközre (pl. egy NAS szerverre, vagy megfelelő internetkapcsolat esetén felhős tárhelyre) tároljuk el. Figyeljünk arra, hogy egy esetleges fertőzés észlelésekor azonnal válasszuk le a mentésre szolgáló eszközt a hálózatról, nehogy elinduljon egy mentés a fertőzés után, ebben az esetben a visszaállítandó adatok is fertőzöttek lesznek.

Szintén lényeges, hogy a rendszer számítógépein megfelelően bekonfigurált és folyamatosan frissített tűzfal és vírusirtó szoftver fusson.

Amennyiben segítségre van szüksége a megfelelő mentési metódus kialakításában, illetve az erre szolgáló eszközök és szoftverek kiválasztásában, beüzemelésében, telepítésében, kollégáink állnak szíves rendelkezésükre.