Miért jelenik meg a "Cannot open backup device… (hozzáférés megtagadva)" hibaüzenet?
Adatbázis mentésekor a leggyakoribb hiba, hogy olyan helyet adunk meg, amelyre nincs írási jogosultsága az alkalmazást futtató felhasználónak [hibaüzenet: "Cannot open backup device… (hozzáférés megtagadva)"].
Ilyen esetben az adattároló gépen (szerveren) az érintett felhasználó hozzon létre egy új alkönyvtárat, majd a mentési útvonalat erre az alkönyvtárra adja meg. Azaz, a pl. a c:\ gyökérkönyvtárba nincs jogosultságuk írni, ezért javasolt a felhasználó által létrehozni egy alkönyvtárat (pl. c:\ACTUAL), és a mentési útvonalnál ezt megadni cél mappaként.
Mentés fájlt mindig a szerver gépen egy adott mappába másoljuk, ne használjuk a Windows "Asztal"-t, az SQL Server nem képes olvasni az "Asztal"-on lévő fájlokat!
Abban az esetben, hogyha a fent említett SQLServerMSSQL… csoport nem található a szervergépen, akkor a HÁLÓZATI SZOLGÁLTATÁS/NETWORK SERVICE nevű csoportot adjuk, hozzá a mappa jogosultágoknál, majd Teljes hozzáférési jogot adjunk neki.
Ha a fenti beállítások esetén is jelentkezik a hiba, akkor állítsuk be a "Mindenki" objektumra a teljes hozzáférést.