Miért tapasztalható esetenként a képek minőségének romlása fájlba nyomtatás esetén?
A kérdés az, lehet-e valamit kezdeni a képek minőség romlásával, ha bizonylatainkat PDF-be szeretnénk nyomtatni/küldeni partnerünk részére? (Jelen esetben bizonylatban lévő képként értendő pl. a fejlécben elhelyezett logó, vagy a cikkhez csatolt kép megjelenítése árajánlaton.)
Hosszas tesztjeink alapján általánosan az alábbiakat tapasztaltuk a beépülő nyomtatásvezérlő (CrystalReports) működése kapcsán:
- .JPG és .BMP képek esetén: kezeli a nyomtatásvezérlő, de felbontástól függetlenül "kockásodhat" PDF-be nyomtatás esetén;
- .TIF, .PNG és egyéb formátumú képek esetén: nem tudja kezelni a nyomtatásvezérlő, és így az ACTUAL;
- ha a nyomtatást közvetlenül nyomtatóra küldjük, akkor a képek élvezhető minőségben jelennek meg;
- ha a nyomtatást először képernyőre kérjük (ahol kockásak a képek), majd innen mentjük PDF-be, vagy fájlba kérjük (PDF), akkor "kockás" lesz a kép;
- ha PDFCreator-ba nyomtatunk közvetlenül, akkor tökéletes lesz a minőség, függetlenül a fájl típusától (JPG vagy BMP).
A nyomtatásvezérlő szoftver (CrystalReports) fejlesztője sajnos nem törekszik a képek tökéletes megjelenítésére a reportokon belül, a szövegre koncentrálnak, így fájlba nyomtatás esetén jelentős minőség romlás tapasztalható.
Microsoft Print to PDF nyomtatás
Ez áthidalható ha a beépített pdf generátor helyett a "Microsoft Print to PDF" nyomtatót használjuk a pdf fájl előállításához.
Ennek beállítását az alábbi linken olvashatjuk: https://actualugyvitel.hu/tudasbazis/actual_gyakran_ismetelt_kerdesek/hogyan_allitsuk_be_a_pdf_nyomtatot_automatikus_fajl_mentessel?highlight_text=print