IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Mit kell tenni az Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás működéséhez a 2.1.58 verzióban?

A korábbiakhoz képest új előírás, hogy 2016. január 1. napjától minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető. Ezzel a funkcióval az ACTUAL rendszer 2.1.58 verziója már rendelkezik.

Az új funkció működéséhez szükséges, a korábban egy adatmezőben tárolt címadat (pl.: Füredi út 132. szám 4. épület 3. lépcsőház 2. emelet 6. ajtó) szétbontása (pl.: Füredi | út | 132. szám | 4. épület | 3. lépcsőház | 2. emelet | 6. ajtó).

Az ACTUAL-ban kialakításra került egy olyan funkció, mely az átállást igyekszik megkönnyíteni: bizonylat készítéskor a rendszer ellenőrzi, hogy a partner adatok részletes bontásban vannak-e tárolva, és ha nem, egy segédablakot jelenít meg. Ebben felajánlja a szétbontást, melyet szükség esetén módosíthatunk, majd - az Adatok mentése a partner címek közé opció kipipált állapota mellett - a Ment, bezár gombbal elmenthetünk. Így mind az adott számlába, mind a partnertörzsbe bekerül a NAV számára megfelelő bontott cím, és további számla készítésekor már nem kell újra ellenőrizni.

Amennyiben január 1. előtt még a hagyományos módon szeretné rögzíteni a címeket, az alábbi beállítás kikapcsolásával teheti meg:

Fontos azonban - bármikor is állunk át -, hogy első lépésként a saját cégünk cím adatait bontsuk szét a Rendszer » Aktuális cég adatainak módosítása menüpontban, a Cím mező melletti bélyeg ikonra kattintva. Itt a rendszer szintén felajánlja a tárolt cím alapján a bontást, melyet igény esetén módosíthatunk. Ezt követően az ellenőrzési ablakot ÉS a saját cég törzslapját a Ment, bezár gombbal bezárva elmenti a bontott címet.

Azon partnereknél, akik csoportos számlázást használnak (Kiegészítők menüpont » Csoportos bizonylatkészítés részben tárolt bizonylat sablonok alapján bizonylatok generálása), mindenképpen bizonylat generálás előtt, a partner törzsben kell elvégezni az ellenőrzést.

Erre szolgál a partner törzslapján, a cím mező melletti bélyeg ikon, melyet megnyomva a rendszer felajánlja a tárolt cím alapján a bontást, melyet igény esetén módosíthatunk. Ezt követően az ellenőrzési ablakot ÉS a partner törzslapot a Ment, bezár gombbal bezárva elmenti a bontást, és sem bizonylat generáláskor, sem manuális számla készítéskor nem kell a továbbiakban az ellenőrzést elvégezni.

Akik XML-ből készítenek tömegesen számlát, az XML fájl átalakítása szükséges - az XML minta letölthető honlapunkról. Ha az XML-ben nem szétbontva adják át a címeket, és számla generálásra használják, a számla importálás /generálás nem fog sikerülni!

Akik csak rendelést importálnak XML-ből (tipikusan webshopok), azoknál a számla készítésekor kell majd a részletes címeket megadni (ellenőrizni) a fent leírtak szerint.

Lehetőség van "tömeges" módosításra is a az Excel export/import funkcióval. Erről bővebb információt kollégáink igény esetén az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu csatornán tudnak biztosítani a felhasználóknak.