Nyomtatási problémák felhő használat esetén - mit érdemes ellenőrizni, beállítani?
Ha hibásan működik a nyomtatás a felhőben, esetleg nem jelennek meg a nyomtatók, érdemes az alábbi javaslatokat lépésenként ellenőrizni, szükség esetén a jelzett beállítást módosítani.
Nyomtató driver újratelepítése
- Vezérlőpult / Nyomtatók / nyomtató eltávolítás
- nyomtató újratelepítése saját telepítőlemezével
Ha a fentiek szerinti újratelepítés nem hozott megoldást, rendszergazda segítségével a Windows-ban az alábbiak elvégzése
- windows-os, előzőleg eltávolított nyomtatókhoz kapcsolódó fájlok eltávolítása
- registry-ben az eltávolított nyomtatókkal kapcsolatos bejegyzések törlése (pl. CCleaner programmal, vagy manuálisan a nyomtató nevére kereséssel, törléssel)
Nyomtató beállítások (blokknyomtatók) ellenőrzése
FIGYELEM! Az alábbi beállítások elnevezése, megléte nyomtató típusonként eltérhet!
Beállítások megtalálhatók:
Vezérlőpult >> Eszközök és Nyomtatók >> nyomtató kiválasztása >> jobb egérgomb >> nyomtató tulajdonságai
- Általános fül >> Beállítások vagy Portok fül >> „Kétirányú támogatás engedélyezése” jelölő pipálás / pipa kivét (azaz a beállítás módosítása)
- Általános fül vagy Eszközbeállítások fül >> papírméret, tekercsszélesség ellenőrzése, átállítása
- Speciális fül >> „speciális nyomtatási lehetőségek használata” jelölőnégyzetből pipa kivétel
Felhős adatkapcsolatot biztosító 2x kliens beállításainak ellenőrzése
Felhőben nyomtatás esetén a 2x kliens beállításai közül az alábbiakat érdemes végigpróbálni.
Operációs rendszerenként, nyomtatónként eltérőek lehetnek a megfelelő beállítások
File >> Connection properties >> Printing fül
- „Technology” szakaszban a „Use” legördülő ellenőrzése (javaslat: „RAS Universal Printing and MS Basic Redirection technologies” verzió választása)
- „RAS Universal Printing” szakaszban a „Redirect printers” legördülőben „Specific only” választása, majd a használni kívánt nyomtató sorának pipálása (javaslat: All választása a legördülőből)
-
„Change default printer settings…” gombra megnyíló ablakban a „<defaultlocalprinter>” sorból érdemes kipróbálni a „RAS”, illetve az „MS” tulajdonságú sor pipálását.
(Mivel ebben a listában az összes, 2x kliens által elérhető nyomtató megjelenik, az is megoldás lehet, ha a használni kívánt nyomtató sorát pipáljuk.)