Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

2024-03-21

ACTUAL v2.1.79 SP2 (build 701)

Értesítjük kedves felhasználóinkat, hogy megjelent az ACTUAL v2.1.79 SP2 (build: 701) verziója.


Kiemelt újdonságok

  • Mobilon rögzíthető és akár automatikusan betölthető egyedi azonosítók a CsipoGO! modulban
  • Kiszedés ideiglenes bizonylattal - CsipoGO!-val
  • Cikk keresőben a készlet ablakban újabb szállítói rendelés adatok jeleníthetők meg
  • Cikk szerint összesített kiszedés lista
  • Jótállási jegy bizonylat készítési lehetőség
  • EPR / termékdíj esetén a bizonylat sorban kikapcsolható a termékdíj számítás

Változások és javítások az SP2 verzióban

  • Cikk űrlapon
    • (Árak - Beszerzési árak) - a FIFO kupacok (beszerzések) táblázatban az oszlopok külön beállíthatóak (Oszlop gomb) illetve a beállított sorrend és oszlop szélesség értékeit is megőrzi
    • Cikk élettörténet fülön a táblázatban a "Bizonylatszám 2." oszlop is választható. Cikk űrlap - Élettörténet fülön a Megjelenítés gombok
    • Cikk űrlapon a cikk megnevezések maximális hosszúsága 300 karakterre nőtt.
  • Cikk keresőben - Készlet ikon melletti menüben: Kijelölt cikk mérlegelt átlagárának újraszámítása
  • Csomagolás funkcióban változások:
    • új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Csomagolás ablakban a tételek ellenőrzése kötelező. A fenti opció kipipálása esetén a Csomagolás ablakban a tételek ellenőrzése kötelező, azaz csak akkor lehet továbblépni, ha a tételek ellenőrzése hibamentes volt. 
    • új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Csomagolás ablakban az alapértelmezett csomag méret. Csomagolás ablakban az alapértelmezett csomag méretét lehet beállítani (S/M/L)
    • A Csomagolás ablakban lehetőség van számla helyett a szállítólevél alapján csomag címke lekérésre/nyomtatásra.Ha a "Számla készítése" opció nincs pipálva, akkor most már a "csomag címke nyomtatás" is pipálható, így a kiválasztott vevői szállítólevél alapján fog elkészülni a csomag címke.
    • Csomagolás ablakban a "Számlához adás" funkció eseténnem enged rögzíteni terméket a számlára, ha ez az opció ki van pipálva: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Számlára csak szolgáltatás rögzítése.
    • A Kiszedés, csomagolás beállítások átalakításra kerültek, így jobban áttekinthetőek a különböző szállítási módok beállításai:
      • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Kiszedés
      • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár
  • Eladások menüben a [Csomagolás, futár] gombra megjelenő ablakban alul a [Futár] gomb melletti menüben új menüpont: "Futárnak átadva státuszba állítás a kipipált bizonylatok esetén".
  • Az export és deviza számla nyomtatási képén a cikk megnevezést több sorba tördeli.
  • CRM és Szerviz űrlapon az alsó gomb soron megjelenik az [Excel] gomb, amellyel a táblázatok tartalma exportálható Excel-be.
  • Projekt változások:
    • Új beállítás a Projekt keresőhöz: [Beállítás] -> Kereső űrlapok beállításai -> Projekt kereső beállításai -> Projekt keresőben a dátum szűrés
      A ’Projekt kereső’ ablakban beállíthatjuk, hogy melyik időszak adatai jelenjenek meg Ez a beállítás azt határozza meg, hogy amikor a kereső betöltődik, melyik időszak jelenjen meg. Természetesen itt a leggyakrabban használt időszakot célszerű meghatározni
    • A Projket űrlapon a költségek alján megjelenik a szállítói számlában rögzített termékek anyagköltsége. Az érték tájékoztató jellegű, nem kerül bele az összes anyagköltség mezőbe. 
    • A projektben az anyagköltség számításnál most már ezt a beállítást használja a program: [Beállítás] -> Működési beállítások -> Haszon számításnál a vizsgált beszerzési ár
  • E-mail űrlapon a "Csoport címzettek" mellett a [Címzettek Bizonylat kereső alapján] gomb megnyomásával leválogathatunk bizonylatokat (a címzettek a bizonylatban lévő partnerek lesznek). Ha a [Kiválaszt] gombra kattintunk, akkor csoportosan tudunk levelet készíteni azoknak a partnereknek, akiknek a leválogatott bizonylatok készültek. Ez a funkció alkalmas tömeges e-mail küldésre bizonyos partnerek részére. Például ezzel a módszerrel leszűrhetjük azokat a partnereket, akik egy adott iődszakban egy bizonyos terméket vásároltak, és küldhetünk nekik egy tájékoztató levelet.
  • NAV online szállítói számla funkcióban változások:
    • Új beállítás: [Beállítás] -> Feladás külső rendszerbe -> NAV Online Számla -> NAV Online szállítói számla letöltés vizsgálati időpont vége (nap).  A fenti beállítás a NAV Online Számla rendszerébe feltöltött szállítói számlák lekéréséhez használatos. A fenti mezőben a napokban lehet megadni, hogy a mai dátumhoz képest hány nappal korábbi legyen a vizsgálati időszak vége. Az alapértelmezett értéke 0 nap, ami azt jelenti, hogy az elmúlt 34 napban kiállított számlákat tölti le a program. Például ha 31 napot írunk be, akkor nagyjából a 30-60 napja kiállított szállítói számlákat láthatjuk.
    • a NAV gomb melletti menüben választva a funkciót, az űrlap akkor is megjelenik, ha nincs az adott időszakban letölthető számla
    • Első betöltéskor a beállításban megadott időszak jelenik meg
    • Az ablakban dátum időszak választható, F4-re ezt az időszakot kéri le és jeleníti meg. Az űrlap tetején kiírja a beállított időszakot (pl. 2024.03.01-2024.03.30)
    • Az űrlap alján a Beállítás gombbal megnythatjuk a kapcsolódó beállítást
  • FIFO egységár számítása gyors billentyűvel (F7): a bizonylat sor felviteli ablakban a cikk kiválasztása, majd a mennyiség beírása után egy gyors billentyű (F7) megnyomására kiszámolja a FIFO egységárat, és ezt írja be az Egységár mezőbe. A számítás során az alábbi tényezőket veszi figyelembe: cikk, raktár, mennyiség. Ez a funkció jellemzően szállítólevél, nyugta esetén használható. A számítás során az aktív FIFO készletkupacok és a bizonylat mennyisége alapján kalkulálja ki az egységárat.
    Példa:
    - 2024.01.01 bevételezés Y raktárba - X termék: 10 db - 1.000 Ft
    - 2024.01.02 bevételezés Y raktárba - X termék: 15 db - 2.000 Ft
    Szállítólevél készítés X termék 12 db esetén a felhazsnált FIFO kupacok:
    - 10 db 1.000 Ft
    - 2 db 2.000 Ft
    Az egységár ebben az esetben: 10* 1000 + 2*2000 / 12 -> 1166,66 Ft. A fenti érték kerül az Egységár mezőbe.
  • Telephelyenként beállítható kontírozás: A cikk főkönyvi csoportban telephelyenként külön-külön is beállítható a kontírozás. A cikk főkönyvi csoport űrlapon az első fülön a "központ"-ra vonatkozó jogcímeket állíthatjuk be, míg újabb füleken megjelennek az aktív telephelyek nevei. Az egyes fülekre kattintva az adott telephelyhez tartozó kontírozási beállítások adhatók meg. Egy telephelyen kiállított bizonylat (számla, nyugta) pénzügybe (vagy bizonyos esetekben a könyvelésbe) történő feladása esetén az adott telephelyen megadott jogcímre történik a kontírozás. Ha egy telephelyhez nincs beállítva külön jogcím, akkor a központnál megadott beállítás lép érvénybe.
  • Az UNAS megrendelés import új adatokkal bővült:
    • szállítói cikkszám: az alapértelmezett szállító cikkszáma rögzítésre kerül új cikk esetén. Új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS rendelés import - Szállítói cikkszámot tartalmazó paraméter azonosítója
    • vonalkód: új cikk esetén a cikk vonalkód mezőjében tárolásra kerül az érték. Új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS rendelés import - Cikk vonalkódját tartalmazó paraméter azonosítója
  • Bizonylat készítéskor az alapértelmezett ár meghatározása esetén, ha ebben a beállításban a "Partnernél beállított ároszlop" szerepel ([Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Szerződések, árak -> Az alapértelmezett ár meghatározásának módja), és az adott partnernél nincs beállítva ároszlop, akkor a vevőcsoport űrlapon beállított ároszlopot veszi alapul.
  • FIFO kupacok megjelenítése: az aktív FIFO készletértékek (beszerzések) megjeleníthetőek több helyen is:
    • Cikk készlet ablakban: dupla kattintásra megjelennek az adott raktárban még élő FIFO kupacok
    • Bizonylat sor szerkesztő ablakban a [Haszon] gombra kattintva megjelenő ablakban a "FIFO egységár" melletti [...] gombra kattintva megjelennek az adott sorhoz tartozó FIFO kupacok
    • Cikk űrlapon a "Beszerzési árak" fülön a [FIFO kupacok] gombra kattintva megjelennek az adott cikk élő FIFO kupacai
  • Nyugta sztornózása esetén most már megjelenik egy ablak, ahol a sztornó nyugta néhány adata megadható (pl. a dátum illetve a fizetési mód). A [Sztornózás] gombra kattintva az elkészülő sztornó nyugta a megadott adatokkal jön létre.
  • A pénzügy - banki import fájlok esetén be lehet állítani a banki fájl karakter kódolását (pl. UTF8): [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Banki kivonat import -> Banki kivonat fájl (kódlap)
  • Futár csv importálási lehetőség a bank rögzítés ablakban: Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Banki kivonat import -> Futár fájl beállítások.
    A Bank rögzítés ablakban az [Import fájl] gomb melletti menüben választható a "Futár csv fájl" menüpont, amellyel a futár cégek által biztosított csv fájl feldolgozása lehetséges. Jellemzően a futár csv fájl ezeket az adatokat tartalmazza: csomagszám, összeg, címzett (vevő) neve. A beállításban a csv oszlopok pozícióit előre meg lehet adni (pl. a csomagszám a 3. oszlopban található). A program a címke nyomtatás során keletkezett csomagszám alapján is képes beazonosítani a számlát, így megkönnyítve a befizetések gyors importálását.
  • Partnert nem lehet cím nélkül rögzíteni.
  • CRM/Szerviz űrlapon a Cikk fülön megadható tételek esetén most már megjegyzést is lehet rögzíteni. A megjegyzés átkerül a készítendő "Kiadás raktárból szerviz készletre" bizonylat sor rmegjegyzés mezőjébe.
  • Az Export/import funkciókban az importálás mellett az alábbi esetekben exportálás is lehetséges (az Exportálás fülre kattintva):
    • Kapcsolódó (helyettesítő) cikkek
    • Tapadó cikkek
    • Variációs cikkek
    • Cikkek további vonalkódjai
    • Cikk termékdíj / EPR összetevői
    • Vevői cikkszámok
    • Cikk csatolások
    • Partner extra adatok

Az új verzió további változásairól, módosításairól részletesen honlapunk Tudásbázis » Változások listája menüpontjában talál információt. Kérjük, ennek áttekintése után frissítse rendszerét.

Felhős rendszerünk felhasználóit informatikus kollégáink külön levélben értesítik majd a frissítés időpontjáról.

Kérdés esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu címen, sürgős esetben telefonos elérhetőségeinken.

A frissítés elérhető az alábbi címen: https://actualugyvitel.hu/letoltes/frissitesek.

Az ACTUAL Ügyviteli rendszerrel kapcsolatos hírekről, új verziók megjelenéséről, akciókról Face­book oldalunkon is tájékozódhat.