Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

2024-06-28

ACTUAL v2.1.79.SP3 (build 721)

Értesítjük kedves felhasználóinkat, hogy megjelent az ACTUAL v2.1.79.SP3 (build 721) verziója.


Változások és javítások

  • Angol nyelvű felhasználói felület:
    • a bejelentkezési ablakban kiválasztható a program felületének nyelve (magyar/angol)
    • a Karbantartás modulban a Felhasználó űrlapján beállítható az alapértelmezett nyelv
    • a program felhasználói felületén szinte mindenhol az adott nyelvnek megfelelő szövegek jelennek meg (az angol nyelvű fordítás lektorrálása folyamatosan történik)
    • a magyar nyelv esetén is van lehetőség arra, hogy a szöveget a magunk igénye alapján átírjuk. Ehhez tartozó beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Nyelvi szövegek betöltése mindig. Kipipálása esetén magyar nyelvű felület használata esetén is betöltésre kerülnek a nyelvi szövegek. A Törzsadatok - Egyéb adatok - Nyelvi szövegek menüben átírhatjuk az eredeti magyar nyelvű szöveget a saját igényeinknek megfelelően.
  • THK áfa típus (területi hatályon kívüli áfa) megszűnt, az ilyen áfakulcs automatikusan inaktív lesz a frissítéskor, új THK áfa kulcsot nem lehet felvinni.
  • NAV ablakban a "kézzel feltöltve" státuszú számlákat újra megjelölhetjük felküldendőnek a [Megjelöl] gombra kattintva.
  • Vevői számla adatai módosíthatóak,
    • ha nem sikerült felküldeni a NAV Online Számla rendszerébe.
    • a [Cím] gombra megjelenő szállítási cím adatok (futár címke nyomtatásakor hiba keletkezik, ha bizonyos szállítási adatok nincsenek helyesen kitöltve. Most már a számlát megnyitva ezek az adatok javíthatóak és a címke kinyomtatható)
  • Új funkció: NAV - NAV Online Számla - Vevői számlák lekérése NAV-tól: az általunk készített és NAV-hoz feltöltött vevői számlákat tudjuk lekérdezni a szállítói számlákhoz hasonlóan. A Gyors felvitel ablakban a vevői számla tételeket is lehet rögzíteni a [NAV] gomb alatt.
  • Vevői rendelés:
    • A Rendelés keresőben lévő "Tételek ellenőrzése" funkció most már nem veszi figyelembe a lemondott mennyiségeket (pl. rendelve=5 db, lemondva=1 db -> ellenőrzés során 4 db-t vár a program)
    • A rendelés sorban végzett lemondások is naplózásra kerülnek: "Bizonylat sorok lemondása" néven. A napló adatokat itt lehet megtekinteni: Eszközök menü - Esemény napló megtekintése
  • Karbantartás modulban a fájl kiválasztása ablak korszerűbb változata használható.
  • Csomagolás ablak:
    • korábban csak a normál vevői szállítólevelek alapján lehetett számlát generálni. Most már deviza szállítólevél tömbben kiállított szállítóleveleket is fel lehet használni.
    • a csomag címkére alapesetben a saját cég beállításban megadott cím kerül (csomagfeladás helye). Az alábbi beállításokban megadható egy ettől eltérő helyszín is: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Csomag feladás helye. Amennyiben ettől eltérő telephelyen történik a csomagok futár cégnek történő átadása, akkor töltse ki a fenti cím adatokat.
    • ha nem pipáltuk ki a "Számla készítése" opciót, akkor a futár címke nyomtatása fogja beállítani a "Csomagolás kész" státuszra a rendelést (normál esetben a számla készítés állítja be ezt a státuszt).
    • Az ablakban választható opciókat rendszer szinten előre beállíthatjuk, így az adott felhasználóknál automatikusan ezek jelennek meg, amit az adott felhasználó nem tud módosítani:
    • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> Alapértelmezett érték. A fenti opcióban a Csomagolás ablakban található lépések alapértelmezett értékeit állíthatja be. Ezek a beállítások csak azoknál a felhasználóknál érvényesülnek, akiknél a "Csomagolás ablakban az alapértelmezett beállítások kötelező használata" opció ki van pipálva.
  • E-mail küldés:
    • Beállítható, hogy egyszerre maximum hány levelet küldjön ki a program (levél szemét elkerülése érdekében). [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Egyszerre elküldhető levelek száma. Egyszerre túl sok levél kiküldését levél szemétnek minősíthetik a levélküldő szerverek.
    • Beállítható, hogy a központi e-mailek küldése egy megadott időszakon belül történjen. Ha kitöltésre kerül az időszak (kezdete és vége), akkor a rendszer által generált központi levelek csak a megadott időszakon belül lesznek elküldve. Az e-mail elküldését a kliens programok végzik, azaz a beállított időszakban egy ACTUAL kliens ügyvitel programnak futnia kell: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Központi e-mail küldés - időpont kezdete
  • Csatolás ablakban (cikkhez, bizonylathoz fájlok csatolása) lehetőség van arra, hogy egy adott mappában lévő összes fájlt egyetlen gombnyomással csatoljunk. Ehhez nyomjuk meg az [Új (mappa)] gombot, majd válasszuk ki a mappát, amelyben a fájlok találhatóak. Ezután a mappában található összes fájlt a csatolások közé helyezi.
  • Cikk űrlapon a [Szerződés] gombra megjelenő ablakban most már a "Mindenkire vonatkozó" szerződések is megjelennek. Ha készítünk egy miden cikkre vonatkozó szerződést, akkor a szerződés mentésekor az összes webes cikk státuszát átállítja a program "felküldendő webáruházba" értékre.
  • MPL futárcímke nyomtatási lehetőség:
    • A Törzsadatok - Bizonylat adatok - Szállítási mód űrlapon a "futár típus" mezőben most már az összes MPL szállítási mód választható (pl. "házhozszállítás"). Annyi szállítási módot kell létrehoznunk, ahányféle MPL szállítási módot használunk.
    • Az MPL használatához meg kell adnunk az alábbi beállításokban felsorolt adatokat: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Csomagolás, futár -> MPL -> MPL
  • Az Ideiglenes bizonylat keresőben most már az ideiglenes bizonylatokat is lehet tömegesen nyomtatni a [Nyomtat] gomb alatti menüben: "Nyomtat mind".
  • Partner űrlapon megadhatóak a partner alapértelmezett intrastat adatai (feladó tagállam, származási hely): Partner űrlap - Egyéb adatok fülön az "Intrastat" mezők. Bizonylat (számla) készítéskor az adott partnerhez beállított értékek lesznek az alapértelmezetten beállított értékek. Általánosan az alapértelmezett Intrastat adatokat az alábbi beállításban adhatjuk meg: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> INTRASTAT beállítások.
  • Kiszedésnél illetve a Vevői rendelés összesítése ablakban az alsó tételek táblázatban a foglalási raktár neve is kiírása kerül a "Raktár (foglalás)" oszlopban. A "Raktár neve" oszlopban megjelenik annak a raktárnak a neve, ahol a foglalás történt, de csak abban az esetben, ha a foglalás teljes mennyisége ebben a raktárban történt. Például, ha a megrendelt mind a 25 db egyetlen raktárban lett foglalva, akkor a "Raktár (foglalás)" oszlopban megjelenik a raktár neve, de ha a foglalás két (vagy több) raktárban történt, akkor a "Raktár (foglalás)" oszlop üres marad (pl. 20 db az egyik raktárban, 5 db a másikban)
  • Értékhatár jótállás - megszűnik az 1 év jótállás: a legfontosabb törvényváltozás, hogy minimum 2 év jótállást kell biztosítani a tartós fogyasztási cikkekre. A Rendelet jelenleg hatályos 2. § (1) bekezdése értelmében 10.000 és 100.000 Ft közötti termékek esetén egy év jótállást kell vállalnia az eladó vállalkozásnak, ez azonban megszűnik, és minimum 2 év lesz a jótállás, azaz:
    • a 10.000 ft és 250.000 ft közötti termékek esetén 2 év
    • a 250.000 Ft feletti termékek esetén 3 év jótállást kell vállalnia a vállalkozásoknak.
  • Bizonyos gyakran használt űrlapok méretezhetővé váltak, illetve az átméretezés során az egyes elemek szélessége is változik az űrlap szélességének változtatásával. Pl.: CRM, szerviz, bizonylat, pénzügyi számla, bank űrlapok.
  • Egyszerű gyártásban rész gyártás lehetősége: rész gyártásra akkor van lehetőség, ha ideiglenesen mentettük a gyártási bizonylatot. Ebben az esetben utólag megnyitva az ideiglenes gyártási bizonylatot, majd élesítés opciót választva megjelenik a Gyártás korrekció ablak, ahol a „Gyártás mennyisége” oszlopban megadhatunk az eredeti mennyiségnél kisebb értéket is. Ilyenkor a megadott mennyiségben készül el a késztermék (és a gyártási bizonylat), a fennmaradó mennyiséggel pedig az ideiglenes gyártási bizonylat megmarad. A későbbiekben ezen bizonylat élesítésével a maradék mennyiséget is legyárthatjuk.
    • ideiglenesen kell menteni a gyártási bizonylatot
    • be kell kapcsolni a "Gyártás korrekció" opciót a beállításban: [Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Gyártás korrekció
  • Ideiglenes számla módosításakor az "Esedékesség számítás" és "Folyamatos teljesítés" opciók nem választhatók ki, azaz ilyen bizonylat megnyitásakor a korábban elmentett adatokat jeleníti meg. Ha időközben megváltoztak a dátumok (pl. esedékesség), akkor azt manuálisan lehet szerkeszteni a dátum mezőre duplán kattintva.
  • Az Eladási folyamatok és Vásárlási folyamatok képernyője megváltozott, a funkció gombok egy része módosult, illetve új funkció gombok kerültek a képernyőre
    • Kereső gombok felirata helyett "Keres" ikon látszódik
    • A Lemondás/törlés gombok felirata helyett "Töröl" ikon látszódik
    • A Lezárás gombok felirata helyett "Lakat" ikon látszódik
    • A Nyugta funkciók újra látszódnak az Eladási folyamatok ablakban
    • Az "Eladási folyamatok" - "Egyéb funkciók" menüből eltávolításra kerültek azok a funkciók, amelyek már elérhetőek az Eladási folyamatok ablakban (pl. nyugta funkciók)

Az új verzió további változásairól, módosításairól részletesen honlapunk Tudásbázis » Változások listája menüpontjában talál információt. Kérjük, ennek áttekintése után frissítse rendszerét.

Felhős rendszerünk felhasználóit informatikus kollégáink külön levélben értesítik majd a frissítés időpontjáról.

Kérdés esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az info__kukac__actualugyvitel__pont__hu címen, sürgős esetben telefonos elérhetőségeinken.

A frissítés elérhető az alábbi címen: https://actualugyvitel.hu/letoltes/frissitesek.

Az ACTUAL Ügyviteli rendszerrel kapcsolatos hírekről, új verziók megjelenéséről, akciókról Face­book oldalunkon is tájékozódhat.