IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.34

2009. október 16.

Kereskedelem

  • Az „Egyszerű gyártás” funkció átkerült a "Készletmozgások" menüből a "Gyártás" menübe. Ugyanakkor a gyártás modul licencelési feltételei és árai is megváltoztak.
  • Ajánlat felvitelekor a cikknél tárolt leírás szövege megjelenik a bizonylat sor megjegyzésben
  • A szállítólevél nyomtatásakor a „Szállítólevél (ár nélkül)” nyomtatvány módosult (új oszlopok: tárolási hely, Raktári kiadás, Vevői átvétel)
  • Szerviz munkalap nyomtatás változott (exportálható, elküldhető e-mailben)
  • A programba történő bejelentkezéskor csak az aktív felhasználók jelennek meg.
  • Az Ügyfélkapcsolat (CRM) modulban történt változások:
    • a CRM űrlapon új bizonylat készítésekor a keletkezett bizonylat csatolása opcionálisan történhet automatikusan, vagy a kezelő által (Beállítás » Ügyfélkapcsolat (CRM) » „Új bizonylat felvitelekor automatikus mentés”
    • a riasztás időpontja további értékekkel bővült (2 hét, 1 hónap, 2 hónap, 3 hónap, 6 hónap, 1 év)
  • Az automatikus mentés beállítható oly módon, hogy akár minden napi mentés más néven kerül mentésre (részletesen a Karbantartás leírásban)
  • Lehetőség van a vevői rendelés alapján történő egyszerű gyártára (ha a vevőnek van élő, gyártandó megrendelése, akkor az egyszerű gyártás készítésekor ki lehet választani azt, majd a bizonylat mentésekor a legyártott terméket rögtön le is foglalja a vevőnek – ehhez a Rendelés feldolgozás modul használata is szükséges)
  • A”Rendelés feldolgozás” ablakban a cikk készletét is ki lehet jelezni (menüben)
  • A rendelés visszaigazolások nyomtatásakor az aktuális mennyiségek (lemondásokkal csökkentett) jelennek meg
  • A bizonylat felvitelekor figyelmeztetés jelenik meg, ha az adott partnernek van ideiglenes bizonylata
  • A bizonylatok felviteli ablaka megváltozott
    • A bizonylat sorban a megjegyzés mező mérete 3 sor magasságúvá válik a mezőbe lépve
    • A képernyő alján lévő fülek száma eggyel nőtt (INTRASTAT adatok – lásd később)
    • Plussz gombok jelentek meg a jobb felső sarokban (illetve pipák)
  • A programba történő bejelentkezéskor megjelenő cég neve átírható rövidebb formába (Rendszer menü » Aktuális cég adatainak módosítása » „Rövid cégnév”)
  • INTRASTAT adatok megadása – lekérdezések (TESZT ÜZEM – ez csak a teszt verzió, a felhasználóink visszajelzései alapján a következő verzióban jelenik meg a végleges változat)
    • A bizonylat (számla) felvitelekor (módosításakor) megjelenik az „INTRASTAT” fül, ahol megadhatók az INTRASTAT listához szükséges adatok (pl. ügyletkód, szállítási feltétel, …)
    • Az [Esemény] funkcióban beállítható, hogy melyik esemény esetén történjen INTRASTAT adatrögzítés (jelenleg a számlák esetén)
    • „Kimutatás” » „Statisztikák” » „Intrastat lekérdezés” lista készíthető a vásárlások/eladások alapján (szükség van még a cikk törzsben a KN kód megadására is)
    • A [Beállítás] funkcióban megadhatók az alapértelmezett INTRASTAT adatok (Törzsadatok » INTRASTAT)
  • A cikk űrlapon történt változások (Egyéb fül):
    • A KN kód (kombinált nómenklatúra) megjelenítése (INTRASTAT kimutatáshoz) – a cikk törzs importálás funkcióban ez az adat is beimportálható
    • ha a „csatolás” mezőben egy képfájl elérési útvonala van, akkor a mező mellett megjeleníti a kép egy részletét
  • Idegen nyelvű nyomtatott bizonylatokon is megjelennek a receptúra elemei (ha be van állítva)
  • Cikk kereső ablakban megjelent egy újabb ikon (sárga kéz), amellyel gyorsan megnyithatjuk a cikkhez csatolt fájlt (képet).
  • Bizonylat módosításakor az áfa kulcs is módosítható
  • A külső könyvelésnek feladott tételek visszavonhatóak ([11 - Visszavonás] gomb a Feladások menüpontban)
  • ÚJ - Előlegszámla kifuttatása (Eladási folyamatok » "Számla" ikon az eladási folyamatok képernyő felső részén)
  • Csoportos számlázás
    • A partner címe is megjelenhet a keresőben ([Oszlop] funkcióban állítható be)
    • A bizonylat sablonban a sablon státuszának megjelenítése „ÉRVÉNYES – ESEDÉKES (2009.09.10)” formában. Vagyis a sablon megtekintésekor rögtön látszik, hogy számlázandó sablonról van-e szó ([Oszlop] funkcióban állítható be)

Gyáriszám

  • A gyáriszám rögzítésekor megjelenik a BEVÉT/KIADÁS felirat
  • A tranzakció felvitel ablakban, ha nincs felhasználható gyáriszám, akkor megjelenik egy figyelmeztető ablak, hogy először rögzítse a gyáriszámot
  • A garancia módosításához külön jogosultság szükséges (Kereskedelem – Törzsadatok – „Garancia adatok utólagos módosítása”)

Házipénztár

  • A házipénztárban az alábbi változások történtek (részletek a Felhasználói Kézikönyvben)
    • Lehetőség van a bizonylatszámok újra sorszámozására. Erre akkor lehet szükség, amikor tételt törlünk, vagy utólag rögzítünk egy korábbi pénztárbizonylatot
    • Lehetőség van pénztárzárásra. A lezárt tételeket már nem lehet módosítani
    • Lehetőség van címletkezelésre
    • A sztornózás funkció véglegesen törli a pénztárbizonylatot
    • A korábbi „NYITVA” / „ZÁRVA” funkciók elnevezései megváltoztak (ZÁRVA helyett ZÁROLVA). Eddig a program zárolta a kijelölt pénztárat, ha a „ZÁRVA” állapotba került (pénztárbizonylatot nem lehetett létrehozni a kijelölt pénztárban)

Pénzügy

  • A partner élettörténeti listákban (számlák, és teljesítések) megjelent a HUF és devizás érték is (illetve lehet külön a számlákat és a teljesítéseket is listázni)
  • A „Teljesítések” menüben megjelent az „Eredmény” funkció (adott időszak eredménye Ft-ban), illetve beállítható a lekérdezések időpontja (alaphelyzet = ma)
  • Pénzügyi listákban eltűnt a „deviza kimutatások” fül, helyette a lista kiválasztása után a szűrési ablak alján lehet kiválasztani a devizanemet (illetve egy kapcsoló, hogy Ft-ban vagy devizában készüljön a lista), illetve az összes pénzügyi kimutatás működik idegen devizában is.

Hibajavítások

  • A pénzügy/pénzügyi funkciók/szállítói egyéb számla rögzítése menüben a Beállítás gombra klikkelve kilépett a programból
  • Készletfrissítés hiba (nem frissítette a cikk ablakot)
  • A posta dbf fájl generálásnál az utolsó rekord hiányzott
  • A partner űrlapon („vevő és szállító” pipa esetén) a partner (szállító) fők. csoportnál mindig a vevő fők. csoport jelent meg (F2 esetén)
  • CRM extra adat (felvitelkor nem jelent meg)
  • Szerviz licensz esetén a CRM funkcióhoz nem volt jogosultság
  • Visszaigazolások esetén mindig a módosított mennyiségek jelennek meg a nyomtatásban
  • A pénzügyi deviza számla mindig az aznapi deviza árfolyamot ajánlotta fel.
  • Cikk felvitelekor a tárolási helyet nem mentette el
  • Cikk másolásakor (F7) a receptúra másolása nem történt meg
  • Az árf. veszteség jogcím a követel oldalon szerepelt tévesen a Pénzügy » Jogcím sz. listában