IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.38

2010. május 25.

Webáruház kapcsolat

  • Az új modullal lehetőség van arra, hogy az actual-ban rögzített adatok (cikk, készlet, extra adat) automatikusan, időzítve felkerüljenek a web áruházba, illetve a web áruházban rögzített megrendelések automatikusan megjelenjenek az actual-ban a vevői megrendelések között. További információért keresse ügyfélszolgálatunkat.

Kereskedelem

  • A cikk készleteinek exportálása funkcióban ki lehet választani az 1. ároszlopot, illetve egy extra adatot is.
  • ÚJ – a webáruház kapcsolat modul miatt szükséges változtatások:
    • cikk űrlapon megjelent a „Web” fül, ahol be lehet állítani, hogy webáruházban megjelenő termékről van-e szó, illetve, hogy jelenleg kapható-e
    • Cikk extra adatok törzsben beállítható, hogy az adott extra adat megjelenjen-e a webáruházban
    • A szerződések űrlapon beállítható, hogy az adott fix ár akciós-e
    • A webáruházból érkező megrendelések esetén a partner azonosítás az alábbiak alapján történik: először a partnerkód, majd az adószám, végül az e-mail cím. Ha ezek alapján sem találja meg az ügyfelet a partner törzsben, akkor új partnerként viszi fel.
    • A webáruház kapcsolat beállításai az alábbi helyen végezhetők el: Beállítás » Rendszer adatok » Webáruház
  • A „vevők listája” kimutatásban megjelent a megye (a fax helyett), és lehetőség van megye szerint is sorba rendezni
  • Bizonyos funkciók jogosultsággal letilthatók: „Bizonylat sor lemondás”, „Bizonylatok törlése”, „Szállítók listája”.
  • Bizonyos bizonylatok esetén lehetőség van a törlésre (Bizonylat keresőkben az F8 gomb). Mindezek ellenére nem javasolt a funkció használata, mert a kimutatásokban hibás adatokat eredményezhet
  • Lehetőség van arra, hogy az Események által felhasználható eseményeket beállítsuk. Eddig az alapértelmezett bizonylatokat lehetett felhasználni egy bizonylat készítés során (pl. a vevő számla IV. a vevő szállító IV-et tudta felhasználni). Az újítás után ez a lehetőség kibővült az összes lehetséges bizonylatra (vagyis pl. a vevő számla IV. felhasználhatná az összes belföldi szállítólevelet). Beállítása: [Esemény] ablak bal alsó sarkában lévő [Felhasználható események] gomb.
  • A bizonylat felviteli ablakban történt változások:
    • A lábléc magassága állítható
    • Partner űrlap megjelenítése (Ctrl+P)
    • A partner neve melletti [...] gomb működése megváltozott (a [...] gomb megnyomásával a partner/raktár ablakot lehet megjeleníteni)
    • Sablon alapján történő bizonylat sorok előállítása (Lehetőségünk van arra is, hogy bizonyos tételeket (cikk, mennyiség, ár, stb.) előzetesen eltároljunk egy sablonban, majd a bizonylat készítése közben egy mozdulattal beemeljük a bizonylat sorai közé)
    • Kiszállítás és számla (csoportos) esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg, ha van nyitott szállítólevele az ügyfélnek (vevő számla » vevői kiszállítás)
  • A "Kiadás raktárból szervizbe" esemény megnevezése módosult "Munkalapra kiadva" néven
  • Bizonylat felvitelkor figyelmeztető üzenet jelenik meg, ha inaktív cikket veszünk fel egy bizonylatra.
  • A bizonylatok nyomtatásakor lehetőség van ár nélküli nyomtatásra is (Bizonylat ár nélkül (magyar nyelvű))
  • Ajánlat esetén megadható az alapértelmezett lejárat idő (nap) (Beállítás menüben)
  • Ajánlatban lehet 0 mennyiséget rögzíteni (opció)
  • Szerviz munkalap lezárása addig nem lehetséges, amíg vannak kiadott és szállítólevélre ki nem írt tételek
  • ÚJ - partner űrlapon megadható a hitelkeret (valamint megjelent a nyitott szállítólevelek összege)
  • Bizonylat készítésekor figyelmeztető üzenet jelenik meg abban az esetben, ha a kintlévőség (nyitott számlák egyenlege + mostani bizonylat összege + nyitott szállítólevelek) nagyobb, mint a hitelkeret.Ennek ellenére a bizonylat elkészíthető - a felhasználó dönti el.
  • Vevő számla (1) esetén a felhasznált bizonylatok csak az első oldalon jelennek meg
  • ÚJ - Csoportos e-mail küldés lehetősége (E-mail ikon a felső ikonsoron)
  • Partner importáláskor a beállított oszlopok jelennek meg a táblázatban
  • Kiegészítők - csoportos bizonylat sablonban az esemény kiválasztása mostantól kötelező, a bizonylat generálása mindig a beállított esemény alapján történik (a frissítés után az eddigi <üres> események a „vevői számla” eseményekké válnak.
  • Partner importálásakor a beállított oszlopok jelennek meg a táblázatban is
  • Vevő számla (1) nyomtatvány esetén a felhasznált bizonylatok csak az első oldalon jelennek meg
  • ÚJ – Vevői rendelés feldolgozás funkcióban a szűrési ablak alsó táblázatában (rendelés sorok) megjelent a „Száll.visszaig.” oszlop, amely azt jelzi, hogy a szállító mikorra igazolta vissza a rendelést.
  • A kereskedelmi számlában a "feladva pénzügynek" opció módosítható (egy feladott számla újra feladhatóvá válik - előtte azonban a pénzügyben törölni kell az így módosított számlát)
  • Rendelés feldolgozásban a cikk szerinti összesítésben megjeleníthető a "Készlet" oszlop, ami az aktuális szabad készletet jelzi ki
  • A kijelentkezés funkció bezárja az összes futó ACTUAL alkalmazást.
  • A „Szállítólevél lezárása” funkció elvégezhető többször is az ablak bezárása nélkül
  • „Vevő számla 3” nyomtatványban lehetőség van a felhasznált bizonylat számának (Bizonylatszám2) kijelzésére tétel soronként (pl. a számlán megjeleníthető a vevő rendelési száma, ennek beállítása: Beállítás » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » „A felhasznált bizonylat kijelzése soronként”)
  • A Kimutatások » Cikkek élettörténete listában alapban benne van az összes mozgás, függetlenül attól, hogy milyen devizanemben készült a bizonylat)
  • A Kimutatások » gyártási bizonylatok listában az egyszerű gyártás bizonylatai is megjelennek

Pénzügy

  • Devizás bank felvitelekor – ha már rögzítve lett árfolyam az adott napra – nem jelenik meg a devizanem-árfolyam ablak, hanem a korábban rögzített árfolyamon tárolja a sorokat.
  • A banki kapcsolat modulban lehetőség van partner szerinti bontásban megjeleníteni a nyitott szállítói számlákat

Hibajavítások

  • Az ”elfekvő készlet” lista rosszul működött
  • A bizonylatrögzítésnél a [Ment, új] gomb megnyomása után az új bizonylaton szereplő partner adatai nem frissültek
  • Excel alapján történő partner import során a túl hosszú telefonszám mező (> 20 karakter) esetén nem jelezte ki a hiba okát.
  • Leltárhiány bizonylatnál nem a beállított ároszlop jelent meg
  • A bizonylat nyomtatásakor a készítőnél megadott megjegyzés nem jelent meg
  • Bizonylat felvitelnél (először) nem a partnernél beállított ároszlop jelent meg
  • Bizonylat utólagos módosításnál, új sor felvitelénél az egységár mezőben a partnerhez beállított ár jelenik meg.
  • Bizonylat készítésekor – amennyiben mért.egység átváltás történt - a beszerzési árat nem számolta át az átváltási számmal.
  • Szállítói számla nyomtatásakor "Invalid name" hibaüzenet jelent meg
  • Számla másolat nyomtatásnál a szállítási cím némelyik másolati példányban lemaradt, ha a bizonylat ablakból történt a nyomtatás
  • Ajánlat utólagos módosításánál, új tétel felvitelekor nem másolta be a cikk leírás mezőt a sor megjegyzésbe
  • A fizetési felszólításban megjelentek a negatív egyenlegű számlák is
  • Partner excel import esetén a hosszú telefonszám mező esetén nem jelent meg hibaüzenet
  • Bizonylat felvitelekor az extra mértékegységre történő átváltáskor a listából választott egységár nem jól jelent meg (nem számolta át az átváltási számmal)
  • A Pénzügy » Kimutatások » szállítók nyitott tételei lejárat szerint lista a törölt számlákat is megjelenítetteKészlet forgási sebesség lista javítása (a lista cikkenkénti bontásban készül)