IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.44

2011. június 24.

Kereskedelem

  • Cikk kereső
    • A cikk keresőben a helyettesítő ablakba helyezve a kurzort, annak a képe és készlet információja jelenik meg a képernyő jobb szélén. A helyettesítő termékek ablakban kiválasztható az Extra adat1 mező is. Bizonylatra történő rögzítés során, a helyettesítő termék kiválasztása esetén a bizonylat sor megjegyzésében megjelenik a szöveg, hogy melyik volt az eredeti termék.
    • A cikk keresőben megőrzi a cikkcsoport szűrési beállításokat. A "Cikk megnevezés (F11)" keresés a "megnevezés (angol)" és "Megnevezés 3." mezőkben is keres
  • Bizonylat kezelés
    • Lejárt követelések figyelése ([Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Rendelések » Lejárt tartozások figyelése (nap). Beállítható, hogy a rendszer figyelmeztetést küldjön abban az esetben, ha a kiválasztott partnernek a fenti mezőben megadott napon túli lejárt tartozása van.
    • Szállítólevél korrekciójának lehetősége: a Szállítólevél kereső ablakban ha egy adott bizonylaton állva kiválasztjuk a „Korrekciós bizonylat készítése” menüt (vagy Ctrl+K billentyűket), akkor egy új bizonylatot tudunk készíteni a kijelölt bizonylat sorainak felhasználásával. Az újonnan készítendő korrekciós szállítólevélben a korábbi szállítólevél tételei kiválaszthatóak, és korrigálhatóak. Ezen kívül új sorok felvitelére is lehetőség van.
    • Bizonylat utólagos módosítás ablakban, a sor módosítási ablakban a megjegyzés szövegmező mérete megnövekedett
  • Gyártás (receptúra)
    • 1. Receptúrában tárolni lehet a gyártási művelet tervet (technológiai leírás): a receptúra ablakban (cikk űrlapból indítható) az ablak jobb felső sarkában megjelent egy szöveges mező (Technológiai leírás fülön), ahová beírható a műveleti terv. Minden egyes receptúra szinthez (csomóponthoz) egy műveleti terv tartozhat.
    • 2. Receptúrában nyomtatni lehet egy adatlapot ([Nyomtat (F9)] gomb), amely tartalmazza a kijelölt csomópont legfontosabb gyártási adatait (összeszerelési útmutató). A receptúra ablakban a fastruktúra bármely csomópontján állva nyomtatható adatlap, így többszintű receptúra esetén csomópontokként külön-külön nyomtatva, a végtermék komplett adatlapja (alapanyagok és művelet terv) kinyomtatható
    • 3. Gyártási munkalap nyomtatási képe módosult (A gyártási munkalap nyomtatási képe tartalmazza az alábbi adatokat is: gyártási, teljesítési határidő, felelős személy)
  • CRM (Szerviz)
    • Az elkészült feladatok nyomon követésére egy új státusz jött létre (kész). Ezzel párhuzamosan a crm szűrési ablak is megváltozott, illetve új ikonok jelölik a különböző státuszokat.
    • Az új esemény sor felvitelekor lehetőség van e-mail küldésre is az eseménynél megadott kapcsolattartó e-mail címére (vagy a belső munkatárs e-mail címére is)
    • Szerviz munkalap esetén hasznos tulajdonság, hogy pl. egy munkalap készre jelentésekor egy előzetesen megadható szöveg kerül a megjegyzés mezőbe, és az e-mail küldés opció kijelölésével az ügyfél egyből értesíthető is ([Beállítás] » Ügyfélkapcsolat (CRM))
    • Beállítható, hogy a nyomtatott szerviz munkalap jobb felső sarkában megjelenő vonalkód milyen adatot tartalmazzon (1=A termék gyári száma, 2=A munkalap sorszáma)) : [Beállítás] » Szerviz munkalap » Szerviz munkalapon a vonalkód mező.
  • Utólagos költség felosztás
    • Az utólagos költség felosztás egy teljesen új funkció, ami az alábbi főbb feladatokat tartalmazza:
      1. Költség számlák rögzítése (pl. vám, fuvar, stb): A Vásárlási folyamatok menüben lehet a bevételezéseket terhelő utólagos költség számlákat felvinni, módosítani illetve törölni.
      2. Költség számlák felosztása bevételezésre: A Vásárlások menüben az így rögzített költség számlá(kat) – mert akár több költségszámlát is rá lehetne terhelni egy számlára, illetve egy költségszámlát több számlára – utólag rá lehet terhelni a bevételezésekre. A költségfelosztás lehetséges módjai: mennyiség arányosan, érték arányosan.
      3. Készletértékelés: A költségfelosztás elvégzése után a rendszernek újra kell számolnia a bevételezett cikkek beszerzési árait (megnövelve az egyéb költségekkel). Az újraszámolást végző funkció elindítását a felhasználónak kell kezdeményeznie az összes költségfelosztás elvégzése után. Az újraszámolás során a rendszer az alábbiakat végzi el:- A bevételezés óta történt eladások esetén - az összes eladási bizonylatban a beszerzési árat (mérlegelt átlagár) korrigálja az utólagosan felosztott költségekkel. Ez lesz az új ELÁBÉ, és egyben az egyes eladásokon realizált árrést befolyásolja. A bevételezésben szereplő cikkek mérlegelt átlagárait újraszámítja az új (módosított) beszerzési ár alapján
      4. Költségfelosztás módosítása (ellenőrzése): A felosztás végén a rendszer az alábbi beszerzési árakat tartja nyilván az egyéb költség nélküli, "normál" beszerzési árat az egyéb költséggel növelt bekerülési értéket.Ha a Bevét esetén még nem ismert az ár (csak később, a szállító számla rögzítésekor), akkor a rendszer a mérlegelt átlagár számításánál ezt figyelembe veszi, és a szállítói számlában megadott beszerzési árat a rendszer frissíti a bevételezési értékre.
  • Számla
    • Számla készítése szállítólevél alapján funkció a „Szállítólevél kereső” ablakban: ha a szállítólevél keresőben ráállunk egy szállítólevélre, és a menüben az „Új bizonylat készítése” sort választjuk, akkor ezen szállítólevél alapján készíthetünk pl. számlát.
    • Egy több tételes számla többször is helyesbíthető. A számla többször is elkészíthető egy helyesbítő számla alapján.
    • A számla sztornózásakor a sztornózott számla teljesítés dátumát veszi át (az ablak alján lévő jelölőnégyzettel váltogatható, hogy az aktuális dátum vagy az eredeti telj.dátum látszódjon a sztornó számlán.
  • Előlegbekérő, előlegszámla
    • Előlegszámla űrlap képe kicsit megváltozott.
    • Előlegbekérő levél készítése közben megadható az előleg konkrét összege (ez a működés a beállítástól függ: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Előlegbekérő levél működése. Beállítható, hogy az előlegbekérő levél készítése során az előleg összegét hogyan adjuk meg. Válasszuk az első opciót, ha azt szeretnénk, hogy az előlegbekérő levélen szereplő tételek összege legyen az előleg összege. A második opció esetén az előlegbekérő levél a későbbi számla tételeit és összegeit tartalmazza, viszont külön megadható az előre fizetendő összeg az [Előleg] gombra kattintva. A kinyomtatott előlegbekérő levél formája annyiban változik, hogy a jelenlegi nyomtatvány alján, a végösszeg után megjelenik a fizetendő előleg összege is
  • Csoportos számlázás
    • Csoportos számlázási sablonba forgalmi adatok importálásának lehetősége: a forgalmi adatok is bekerülhetnek a számla sablonba (egyszeri tételként), így a számla generálásakor ezek a tételek is rákerülnek a számlára (a generálás után viszont a sablonból törlésre kerülnek)
  • Mobil adatgyűjtő
    • A program képes mobil adatgyűjtő eszközbe történő adatok exportálására, illetve onnan történő importálásra. Az adatgyűjtővel beolvasott adatokat (vonalkód és mennyiség) az alábbi funkciókban lehet importálni a rendszerbe: Bizonylat felvitelekor: A bizonylatrögzítő ablakban a menüben lévő "Adatok fogadása adatgyűjtőből (Ctrl+U)” funkcióval lehet beolvasni a bizonylat sorai közé az adatgyűjtőben tárolt adatokat. Leltár jegyzőkönyv esetén: Az „Eszközök” menüsoron lévő „Leltár adatok fogadása adatgyűjtőből” funkcióval a leltári jegyzőkönyv „Fellelt mennyiség” oszlopába tudjuk közvetlenül beolvasni az adatokat. Az adatgyűjtőbe történő exportálást az alábbi menüben tudjuk elvégezni: „Egyéb” menü » „Cikkek feltöltése mobil adatgyűjtőbe”. A feltöltés során az alábbi adatok kerülnek a txt kiterjesztésű csv export fájlba: vonalkód, cikk megnevezés, ár, készlet mennyiség (opcionálisan). Beállítási lehetőségek megadása: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Adatgyűjtő
  • Környezetvédelmi termékdíj
    • A cikk űrlapon megjelent egy újabb fül, ahol a környezetvédelmi termékdíj-köteles összetevőket lehet rögzíteni. A Kimutatások » Statisztikák » Környezetvédelmi termékdíj statisztikák listában KN kód alapján lekérdezhetőek azon eladások/vásárlások, amelyekben termékdíj-köteles összetevőt tartalmazó cikk szerepel.
  • Gyáriszám
    • Gyári számos termék munkalapra történő kiadásakor a rendszer egyből bekéri a gyári számot, így a szállítólevél írásakor erre már nincs szükség (Eddig ez a szállítólevél kiállításakor történt)
  • Egyéb funkciók
    • Beállítás ablakban "Alapértelmezettként mentés" illetve "Alapértelmezett betöltés" gombokkal az egyes felhasználók beállításai átmásolhatóak más felhasználók beállítási közé.
    • Külön jogosultságként beállítható, hogy a felhasználó csak a saját crm eseményeit tekintheti meg (Karbantartás » Jogosultság)
    • A Vezetői információ menüben az „Infó” ablakban a „Kiszállítható vevői rendelések” pontban átugorhatunk a Rendelés feldolgozás funkcióba, illetve a táblázatban az oszlopok közé be lehet állítani az esedékesség dátumát). Ezen kívül a szolgáltatások esetén a kiszállítható vevő rendeléseknél a szolgáltatás összege csak az esedékesség napján jelenik meg.
    • Közbeszerzéssel kapcsolatos fejlesztések: Közbeszerzési díjak automatikus számítása a számla írásakor (beállítás: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Közbeszerzés. Statisztika készítése a közbeszerzési díjat tartalmazó számlák alapján (Kimutatás » Statisztikák))
    • A leltártöbblet mozgás nem módosítja a mérlegelt átlagár számítást.

Pénzügy, Könyvelés

  • Könyvelési adatok feladása a Dimenzió könyvelőprogram rendszerébe (Feladás » Feladás külső könyvelő rendszerbe)

Kimutatások

  • A „devizanem szűrés” a korábbi helyéről (Bizonylat szűrés fül illetve Egyéb szűrés fül) a mindig jól látható űrlap aljára került.
  • ÚJ – „Szerviz készletek” lista (mennyiségi raktárkészletek listában)
  • Statisztika a közbeszerzésekről
  • A "bizományba adott aktuális készlet" kimutatásban, a lista sorrendjét be lehet állítani cikknév szerint is (cikkcsoport szerinti bontáson belül)
  • Jutalék elszámolás listában megjelenik a vevő neve is.

Hibajavítások

  • Cikk importnál a rendelési m.egység importálása nem történt meg bizonyos esetekben
  • KN kód rögzítésénél a hosszú név (> 50 karakter) esetén hibát jelzett
  • Cikk törzsben az 5. árnál a fix árnál nem menti el a pipát.
  • Bizonylat készítés Excel alapján (megadható, hogy az Excel-ben megadott egységárat vegye át, vagy a cikk törzsben lévő egységárat használja – a menüsort kipipálva lehet beállítani)
  • Idegen nyelvű bizonylat/számla nyomtatásban a fizetési határidő megnevezése módosult (angol/német) ill. a fizetési mód is megjelenik az ajánlatban
  • Szállítók havi forgalma cikkenként lista devizanem szűrés esetén nem működött
  • Bizonyos bizonylatok módosításakor hiba lépett fel (pl. áfa nélküli könyvelési bizonylat sor módosításánál)