Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.48

megjelent: 2012 július 15.

Telephelykezelés változása

  • Telephelyhez beállítható, hogy melyik cikkcsoport, illetve partnercsoport ne legyen elérhető a telephelyen beállított felhasználók részére.
  • Telephelyhez, központhoz alapértelmezett költséghely rendelhető.
  • Az adott helyen kiállított bizonylatokon automatikusan megjelenik a beállított költséghely. A költséghely megnevezése - opcionálisan - a számlára is rákerülhet.

Árkalkuláció, Árváltoztatás, Árlista módosításai

  • Az árkalkuláció nem csak Forintban, hanem tetszőleges devizában is megadható.
  • Az Árváltoztatás funkcióban történt változások:
    • árváltoztatás csak azon cikkek esetén lehetséges, amelyeknél be van állítva az árkalkuláció (jelölőnégyzet);
    • árváltoztatást végezhetünk az összes árkalkuláció alapján (gomb az űrlap alján);
    • árváltoztatás esetén figyelembe veszi az árkalkulációnál beállított kerekítés módját (nettó vagy bruttó érték kerekítése);
    • a Forint mellett tetszőleges devizában is elvégezhető az árak változtatása: a HUF árak melletti fülek segítségével elvileg korlátlan devizában lehet az árváltoztatást elvégezni.
  • Árlista importálás funkcióban a "Minimális rendelési mennyiség" is beállítható.
  • Beszállítói árlista importálásánál az importálható oszlopok köre kibővült:
    • "Kapható" (igen/nem) = webáruházban kapható,
      Az importálás előtt az import fájlban lévő szállítóhoz tartozó árak esetén a " Kapható" oszlop értéke "nem" lesz, mivel egyes szállítók esetén az excel tábla csak a rendelhető cikkeket tartalmazza.
      Az alapértelmezett szállítónál lévő "Kapható" érték kerül át a cikkre vonatkozó (és webáruházba exportált) "Weben kapható" értékre (vagyis, ha az alapértelmezett szállítónál rendelhető a termék, akkor a termék rendelhető).
    • "Szállítási határidő" (x nap)
      Az alapértelmezett szállítóhoz rendelt "Szállítási idő" lesz a cikk általános szállítási ideje (pl. 6 nap). Megjegyzés: A cikk törzsben a "Szállítói adatok" fülön is megadható a fenti kapcsolómező értéke.
  • Az importálás végén - opcionálisan - arra is lehetőség van, hogy amennyiben az importált, adott szállítóhoz tartozó ár a legolcsóbb, akkor az a szállító lesz az alapértelmezett (ha az adott cikk az adott szállítónál kapható). Ha ezt az opciót kiválasztjuk, akkor az adott szállító lesz az adott cikk esetén az alapértelmezett (ez a működés paraméterrel ki/bekapcsolható, alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van).
  • A működést befolyásolja az alábbi kapcsoló értéke is: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Cikk beállítások » Alapértelmezett szállító kapható = weben jelenleg kapható. A cikk űrlapján beállított alapértelmezett szállítóhoz rendelt "Kapható" mező értéke megegyezhet a "Web" fülön lévő "Webáruházban jelenleg kapható" mező értékével. Azaz, ha a fenti opciót bekapcsolja, és az alapértelmezett szállítónál beállítja a "Kapható" mező értékét, akkor az automatikusan beállítja a weben kapható mező értékét is.

Cikk kezeléshez kapcsolódó változások

  • Cikkhez hozzárendelhetők a kapcsolódó cikkek (tipikusan a webáruházban hasznos jellemző).
  • A kapcsolódó cikkeket importálni lehet Excel-ből (Egyéb menü), illetve exportálható webáruház felé (webáruház kapcsolat modulban)
  • Cikk űrlap » Beszerzési árak » Korábbi beszerzések:
    Ha a bevételezési bizonylaton nem szerepelt ár, de a kapcsolódó számlán igen, akkor a számlán szereplő összeg átvételre kerül.
  • Cikk űrlapon az "Utolsó besz.ár" dátumánál nem a bevét rögzítésének dátuma szerepel, hanem a teljesítési dátum.
  • Cikk élettörténete listában a megjelenő bizonylatok nem a rögzítés sorrendjében jelennek meg, hanem a teljesítés/kiállítás dátuma szerint.
  • Több vonalkód tárolása:
    A cikk űrlapon található vonalkód mezőn F2-t nyomva korlátlan számban lehet felvinni az adott cikkhez tartozó vonalkódokat (illetve törölni, vagy utólag módosítani). A bizonylat rögzítésekor - vonalkód alapján történő keresés esetén, amennyiben egy vonalkód több cikkhez is hozzá van rendelve - a beírt vonalkód alapján az összes olyan cikket megjeleníti, amelyhez a vonalkód hozzá van rendelve. Így a kezelőnek lehetősége van kiválasztani a megfelelő cikket.
  • Termék esetén kép automatikus csatolásának lehetősége
    Ha az új cikkekhez tartozó képeket a cikkszám szerint tartjuk nyilván, és előre bemásoljuk az ACTUAL-ban is megadott központi tárolási mappába, akkor a rendszer az új cikk felvitele során automatikusan beírja a "Kép url" mezőbe a képfájl elérési útvonalát az alábbiak szerint: központi tárolási mappa\cikkszám.képfájl típusa (pl. \\szerver\mappa\CIKKSZÁM.jpg).
    A funkció használatához be kell állítani a használt képfájl típusát (pl. jpg): [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Képfájlok általános kiterjesztése
    A funkció ki/bekapcsolható: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Cikk beállítások » Cikk felvitelkor képfájl automatikus beírása. (Alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van.)
  • A cikk űrlapon lényegesen egyszerűbbé vált a devizás illetve akciós árak megadása (a HUF árak melletti fülek segítségével bármelyik devizában tárolt ár könnyedén megjeleníthető).

CRM, Szerviz, Iktatás változásai

  • Szerviz munkalap » kiadás raktárból szervizbe - az ajánlatok is megjelennek, mint felhasználható bizonylatok.
  • Az esemény kereső táblázatban a projekt név is megjelenik.
  • Lehetőség van mind a három esemény egyetlen összevont táblázatban történő megjelenítésére (CRM gomb melletti nyílra kattintva).

Gyártás, Receptúra kezelés változásai

  • Receptúra importálása Excel fájlból:
    A cikkek receptúráinak tömeges importálásához egy excel tábla használható fel, amelynek oszlopai tartalmazzák a receptúra mezőit (pl. végtermék cikkszáma, alapanyag cikkszáma, beépülési mennyiség). Többszintű receptúra esetén a felhasználónak kell gondoskodnia arról, hogy először a félkész termékek importálása történjen meg, majd ezután lehetséges a végtermékek receptúrájának importálása.
  • Bővített gyártás során lehetőség van a "Gyártás egy lépésben" funkcióra.
    A többszintű receptúrák kezelésekor eddig minden egyes félkésztermék esetén (szintenként egyszer) el kellett végezni a gyártási műveletet a késztermék legyártásához. A módosítás révén akár egyetlen lépésben megtörténhet a gyártási művelet (az összes alapanyag egy lépésben megszűnik a raktárban, és a végtermék rákerül a raktárkészletre). Ehhez a "Gyártás egy lépésben" opciót kell kipipálni és beírni a gyártandó végtermék mennyiséget.

Webáruház kapcsolat működésének változásai

  • Webáruházból érkező megrendelés esetén a vevő egy adott partner csoportba sorolható.
  • A megrendelés xml fájlban megadható a partner csoport értéke (ez a webáruház feladata), ennek megfelelően a partnert felvitelkor az ACTUAL automatikusan hozzárendeli az adott partnercsoporthoz (pl. webes partner).
  • Cikk export során a cikk német nyelvű megnevezése is átadásra kerül.
  • Web cikk export során a cikk "további árak" részen a nevesített ároszlopokhoz beállított %-os kedvezményt is figyelembe veszi. Az exportálás során kiszámolja a kedvezménnyel csökkentett új árat, és ezt exportálja a rendszer a megadott ároszlopba (price_id=ároszlop száma).
  • Web export során a cikkek árainál átadásra kerül, hogy adható-e további kedvezmény az átadott árból (cikk űrlapon "Fix" mező).
  • A bizonylatok importálása XML fájl alapján funkció kibővült a "Telephely kód" mezővel (vagyis a webáruházban megadható, hogy az ACTUAL-ba kerülő bizonylat melyik telephelyhez tartozzon).
  • A bizonylatokhoz (elsősorban rendelésekhez) státuszok rendelhetők, amelyek egy része automatikusan feladásra kerül a webáruházba (természetesen csak az ACTUAL webáruház kapcsolat moduljának használata esetén).
    A bizonylathoz státuszt lehet rendelni, aminek értékét listaszerűen lehet változtatni. A választható státuszokat az alábbi helyen lehet létrehozni: Törzsadatok » Egyéb adatok » Bizonylat státusz. Egy státusz pl."Szállítótól megrendelve". Egy rendelés csak egy státuszban lehet. A funkcióról részletesebb leírás az ACTUALWeb.pdf dokumentumban olvasható.
    A státusz kézzel is állítható (a bizonylat módosítás űrlapján), de általában a program automatikusan állítja az alábbi esetekben:
    • Rendelés rögzítve - amikor a rendelés beérkezik a webáruházból
    • Szállítótól megrendelve - amikor a vevői rendelés alapján a rendszer automatikusan legenerálja a szállítói rendelést
    • Áru beérkezett - amikor a bevételezésre sor kerül (a korábbi szállítói rendelés alapján)
    • Számla elkészült - amikor a rendelés alapján elkészül a számla
    • Pénz beérkezett - amikor a számla ellenértéke beérkezik
  • Webes megrendelés esetén a webáruház átadhatja a gyűjtőkódokat is a tétel sorokba

Szerződés kezelés módosulása

  • A szerződés űrlap kibővült a "Szerződésszám" mezővel, aminek kitöltése kötelező és egyedinek kell lennie.
  • Egy partnernek több érvényes szerződése is lehet.
  • Ha egy cikk űrlapján az adott ároszlopnál a "Fix ár" opció bejelölésre kerül, akkor az árból további kedvezmény nem adható.
  • Szerződések exportálásának lehetősége MS Excel-be, illetve szerződések importálása MS Excel-ből (szerződés keresőben az Excel gomb melletti nyílra kattintva).

Egyéb

  • Bizonylat keresőben a "Partner kód" mező helyett használhatjuk a "partner/raktár" mezőt a keresésre (a beírt adatokat automatikusan a partner kódban is keresi).
  • Cikk import funkció bővült az alábbi oszlopokkal: cikk főkönyv csoport és cikk extra csoport.
  • Költségfelosztásnál és a Felosztás megtekintése ablakban megjelent egy új oszlop: Egységár HUF.
  • Kimutatásokban a Partner szűrés és Cikk szűrés füleken a partner/cikk kereső kiválasztható F2 gombbal (cikkszám, partner kód mezőkben).
  • Az "Egyedi azonosító" (gyári szám) keresőben új oszlopban megjelenítésre kerül a vevő szállítási (a szállítólevélen szereplő) címe.
  • A különböző cégekhez szín rendelhető
    8 előre definiált szín közül lehet választani: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Aktuális cég színe.
  • A cég kiválasztása után a bejelentkező ablakban a szövegek színe, illetve az Ügyvitel ablakban a fő menü feliratának kerete a megadott színnel jelenik meg.
  • Kialakításra került a vevői számlák feladásának lehetősége a Combosoft Pénzügyi és Számviteli Rendszerbe.
  • Mobil adatgyűjtő eszközben tárolt adatok összevetése egy bizonylattal (pl. szállítólevél):
  • a mobil adatgyűjtő eszközben összegyűjtve egy adott partner részére történő kiszállítás adatai (vonalkód, mennyiség) a kijelölt bizonylattal (szállítólevél) összevethetők, az eltérésekről részletes lista készül.
  • Beállításban megadható az alapértelmezett belföldi devizanem (HUF) mellett 2 másik devizanem is. A cikk űrlapon az ezen devizában rögzített árak is megjelennek.
  • Bevételezés rögzítése utólag
    Ha a bevételezés rögzítése utólag, az eladás után történik meg, a készletértékelés lefuttatása után a korábbi eladásokban számolja újra a mérlegelt átlagárat, az eladási bizonylatokba írja vissza a módosított utolsó beszerzési árat is.
  • Ha a bevételezési bizonylatban nem ismert a beszerzési ár, de a későbbi számla rögzítésekor ez megadásra kerül, akkor a "Készletértékelés" funkció lefuttatása után a beszerzés óta kiállított eladási bizonylatokba a tényleges beszerzési árak kerülnek.
  • Szerviz és Iktatás funkcióhoz külön jogosultság állítható be.
  • Munkaszám lista MS Excelbe történő exportálásának lehetősége (Egyéb menü)
  • Bizonylat (receptúra megjelenítéssel) a receptúra felirat megváltozott: "Összetevők (1 egységre)"
  • Bevételezés vonalkóddal - egyszerűen
    A bizonylat készítés során (tipikusan bevételezéskor) a rendszer felajánlja a partner részére korábban készített bizonylat sorokat (pl. szállítói rendelések). A "Bizonylatok felhasználása" ablakban megjelent egy újabb gomb [Vonalkód rögzítés] néven. Ezt megnyomva megjelenik a vonalkód rögzítő ablak, a vonalkód alapján gyorsan rögzíthetők a bevételezett termékek. Az ablak bezárása után az így rögzített tételeket megjelöli a "Bizonylatok felhasználása" ablakban, beírva a rögzített mennyiségeket.
    Ha olyan tétel is rögzítésre került, amely a szállítói rendelésben nem szerepelt, akkor azokról figyelmeztető ablak jelenik meg .
  • A kereskedelmi számla rögzítésekor a "Bankszámla" fülön kiválasztható a partner bankszámlája is (alapban az alapértelmezett van kiválasztva). A bankszámla megadása után a rendszer ezt eltárolja a bizonylatban, így később a Pénzügy » Banki kapcsolat » Utalások előkészítése funkcióban az itt beállított bankszámla jelenik meg.
  • Pénzügy » Bank rögzítése funkcióban lehetőség van a vevői befizetések fájlból történő importálására a [Fájl] gombra kattintva.
  • Keresztárfolyamok számítása:
    A bizonylatok felhasználása ablakban alapesetben csak a készítendő bizonylat devizanemével megegyező bizonylatok jelennek meg.
    A [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Bizonylat felhasználás minden devizában" jelölőnégyzet kipipálása után a devizanemtől függetlenül az összes felhasználható bizonylat megjelenik. Más devizában rögzített bizonylatok árait a rendszer átszámítja a legutolsó érvényes árfolyam alapján a készítendő bizonylat devizanemébe (pl. EUR-ból USD-re).
  • Bizonylatok nyomtatási képén a legalsó sorban megjelenik az aktuális cég neve is.
  • Bizonylat készítésekor a program ellenőrzi, hogy a kijelölt eseménynél (pl. vevői ajánlat) be van-e állítva a devizás kapcsoló. Ha a partner devizásként van beállítva, de az adott eseménynél nincs engedélyezve a devizanem használata, akkor figyelmeztető üzenet jelenik meg.
  • A funkció ki/bekapcsolható: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Bizonylat készítéskor devizanem ellenőrzés
  • Rendelés feldolgozásban a szállítói rendelés generálása ablakban megjelent egy új oszlop, ami az összes rendelési értéket tartalmazza.
  • Postai csekk feldolgozás mintájára lehet importálni fájlból a pénzügyi teljesítéseket a pénzügyben, a bank rögzítésnél (Fájl gomb).
  • Árlista import során - ha az excel fájl nem tartalmazza a szállítási időt - a partnernél beállított szállítási idő lesz a cikknél lévő szállítási idő (az alapértelmezett szállító esetén).
  • Vezetői információban a Főkönyvi kivonat tartalmazza az összesítő sorokat is.
  • Partnernél a telefonszámok mező hosszúsága 20 karakterre növekedett.
  • Partner űrlapon lehetőség van 2 alapértelmezett ároszlop megadására. Az első a vevők esetén az eladási árak, a második a szállítók esetén a beszerzési árak beállítására szolgál.
  • Partnernél az "utca" mező hosszúsága 100 karakterre növekedett
  • Az árváltoztatás funkcióban a "Tényező 2" mezőben 4 tizedes adható meg.
  • Keresőkben (pl. vevői számla kereső) új jogosultságok kerültek kialakításra (jog beállítás: Karbantartás » Törzs » Jogosultság » pl. Eladás » Vevő számla kereső)

Hibajavítások

  • A Vezetői információban lévő Infó2» Értékesítés fedezete mező eredménye rossz volt abban az esetben, ha a tétel értékesítése nem az alap mértékegységben történt.
  • A bizonylat utólagos megtekintésekor a "Súly" mező értéke nulla volt.
  • A készlet állapot mentés alapján készülő listában nem az elmentett árak jelentek meg, hanem az aktuális cikk árak.
  • A számla nyomtatásakor a készítő neve rosszul jelent meg, ha több soros megjegyzés volt rögzítve.
  • A partnerhez tartozó ügynök neve nem került rá a helyesbítő és a sztornó számla bizonylatokra.
  • Az egyszerű gyártásban az alapanyag felhasználás során a felhasznált mennyiség kerekítésre kerül abban az esetben, ha az alkotóelemnél a "Darabolható" opció "Nem"-re van állítva.