IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.51

megjelent: 2013 november 8.

Kiemelt újdonságok

  • Vevői számla nyomtatásban – opcionálisan – az egyedi azonosító számok (gyáriszám, sarzs/lot/batch) megjelenítése a tétel sorokban.
  • Szállítói rendelés készítése (új módszer) – rendelés feladása szállító felé figyelembe véve a korábbi értékesítéseket és aktuális készleteket
  • A „bizományba vétel” funkcióban jelentős változások történtek:
    • Lehet választani „Összesített készlet alapján” módszert is – egyszerűbb elszámolás
    • A korábbi „Fogyási jelentés” funkció mostantól „Fogyási lista” néven szerepel
    • ÚJ „Fogyási jelentés” funkció: az elszámolási időszak végén készíthető bizonylat az aktuális, értékesített mennyiségek alapján, ez a bizonylat lesz az alapja a bizományi számlának
  • Rendelés feldolgozás modulban „Gyors javaslat” funkció (egyszerűbb, gyorsabb feldolgozás)
  • A most elkészült Kulcs-soft könyvelő programba történő feladási lehetőséggel immár 10 különböző könyvelő programba lehet feladni az adatokat
  • A Google térkép funkciójának integrálása a programba (Rendelés feldolgozás, CRM, Partner kereső)
  • Szállítói árlista importálása, eladási árak újraszámítása automatikusan (webkapcsolat modul szükséges)

Bizonylatkezelés

  • Szállítói rendelés készítése (új módszer)
    • A Bizonylat felvitele során választhatjuk a "Szállítótól rendelhető cikkek megadása" funkciót, amikor a cikk űrlapon megadott szállítói adatok alapján írhatjuk be a mennyiségeket, ahol egyetlen ablakban láthatjuk az adott cikk egy éves fogyásait havi bontásban, valamint aktuális raktárkészleteit, rendelési mennyiségeket.
  • A Bizonylat felhasználás ablakban külön átvehető a forrás bizonylat megjegyzése illetve tárgya (a képernyő alján található opció kijelölésével)
  • Bizonylat nyomtatása során lehetőség van a tételek egységár szerinti rendezettségben történő megjelenítésére is: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Nyomtatási beállítások » Nyomtatott bizonylat tétel sorrendje
  • Lehetőség van egy bizonylaton belül az első sorban megadott gyűjtőkódok másolására az összes sorba: Bizonylat rögzítő ablakban a „Bizonylat műveletek” menüben a „Gyűjtőkód másolása az összes bizonylat sorba az első sor alapján” menüsor kiválasztása
  • A deviza árfolyam ablakban lévő MNB gomb megnyomása után most már nem csak lekéri az aznapi árfolyamokat, hanem el is menti az adatbázisban.
  • Ideiglenes bizonylat mentéskor már eltárolja a program a saját bankszámla számot is
  • Számla utólagos módosítása során lehetőség van a saját bankszámla szám változtatására a „Bankszámla” fülön
  • A bizonylat sor felviteli ablakban a [Haszon] gombra kattintva megjelenő űrlapon lévő beszerzési árak közül mindig az utoljára beállított értékre áll rá
  • A bizonylat sor felviteli ablakban az [Extra] gomb megnyomásával a kijelölt cikk extra adatai megjelennek, valamint a [Ment] gomb megnyomása esetén az extra adatokból automatikusan generált szöveges adatot a sor megjegyzésbe másolja a program.
  • A „Készlet negatívba futhat” beállítás esetén CSAK a normál készletet engedi a program negatívba (pl. foglalt készlet esetén nem): [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Készletkezelés » Készlet negatívba futhat
  • Vonalkód rögzítés ablakban történt változások: a gyorsabb feldolgozás érdekében csak az ablak bezárása során tölti be a kijelölt vonalkódhoz tartozó cikk adatokat, valamint a [Módosít] gomb mostantól nem használható.
  • Megfelelőségi nyilatkozat nyomtatása a számla kiállítása után. A Megfelelőségi nyilatkozat egy kép, aminek az aljára a vevő és eladó neve, a számlaszám, és dátum mezőket jeleníti meg a program. A cikkcsoportokhoz lehet beállítani a képfájl linkjét. A számla nyomtatásakor automatikusan Megfelelőségi nyilatkozat kerül nyomtatásra. A rendszer ellenőrzi, hogy a számlán lévő tételekhez (cikkcsoportjához) tartozik-e Megfelelőségi nyilatkozat (képfájl), és ha igen, akkor ilyen nyilatkozatot nyomtat. Miután a Megfelelőségi nyilatkozat (képfájl) a cikkcsoporthoz van beállítva, annyi nyilatkozat kerül nyomtatásra, ahányféle cikkcsoporthoz tartoznak a cikkek az adott számlában (vagyis nem a tételek szerint nyomtat). [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Megfelelőségi nyilatkozat nyomtatása
  • A bizonylatok nyomtatási ablaka megváltozott: lehetőség van arra, hogy a választható nyomtatványokat lemásoljuk (Másol gomb), és egyedi nyomtatványként beállítsuk.
  • Idegen nyelvű bizonylat nyomtatványok esetén a dátum formátum az adott nyelvi dátum formátumban jelenik meg (pl. angol esetén: nn.HH.éééé)

Bizományos kezelés

  • Bizományba kapott cikkek fogyási jelentése lekérdezhető bizományba adott partner szerint is. A bizományba kapott cikkek fogyási jelentése az összes cikket tartalmazza, amelyet az adott szállítótól bevételeztünk. Most lehetőség nyílik arra, hogy a fogyási jelentés készítésekor kiválasszunk egy partnert (vevőt), és a fogyási jelentés csak azokat a cikk fogyásokat tartalmazza, amelyet a vevő már eladott (készült fogyási jelentés) az adott időszakban.
  • Bizományba adott készletek kezelése során a fogyási jelentésben negatív mennyiségek is megadhatóak. A negatív mennyiségnek készletnövelő hatása van (bizományos készlete növekszik), és jóváíró számla készíthető belőle.
  • A bizományba vétel esetén lehet választani „Összesített készlet alapján” módszert is. Fontos megjegyezni, hogy ezt a módszert csak abban az esetben lehet választani, ha előtte az összes bizományba vett készletet kivezetjük. Az „Összesített készlet alapján” módszer esetén nem a bizományosi szállítólevelek alapján tartjuk nyilván a készletet, hanem cikk szerint összesítve, így jóval egyszerűbbé válik az elszámolás.
  • ÚJ lista: „Feltöltési javaslat” – kimutatás készíthető azokról a tételekről, amelyek raktárkészleten vannak, de a kijelölt bizományos partner készletén nem található
  • A bizományba vétel esetén változás:
    • Az eddigi [Fogyási jelentés] funkció mostantól [Fogyási lista] néven használható. Ahogy a nevében is benne van, ez csak egy lista, amely bármikor elkészíthető, és az aktuálisan eladott készleteket tartalmazza
    • ÚJ funkció: [Fogyási jelentés] – az elszámolási időszak végén készíthető az alábbi bizonylat, amelybe beemelhetőek az aktuális, értékesített mennyiségek. Ezt a bizonylatot elküldhetjük szállító partnerünknek, aki ezek alapján később kiállítja számláját. A [Bizományi számla] gomb megnyomása során a rendszer felajánlja a korábbi fogyási jelentést, így normál esetben egy kattintással a számla sorai közé emelhetőek a fogyási jelentésben szereplő tételek. Az új funkció használatához a Karbantartás » Jogosultság menüben a felhasználók részére engedélyezni kell a funkciót!
    • ÚJ beállítás: a fogyási jelentésben szereplő egységár típusa beállítható: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Készletkezelés » Fogyási jelentés egységára

Cikk kezelés

  • A cikk keresőben az alsó részben megjeleníthető helyettesítő cikkek ablakban már a kapcsolódó cikkek is megjelenhetnek
  • A cikk élettörténet kimutatásban az Egységár oszlop is megjelenik (Kimutatások » Élettörténeti kimutatások –> Cikk élettörténete)
  • A bizonylat sor felviteli ablakban a cikk kiválasztásakor figyelmeztető piros üzenet jeleníthető meg. Beállítható egy cikk extra adat, amely a cikk kereső alján piros színnel, figyelemfelkeltő módon jelenik meg. Ugyanez a szöveg jelenjen meg a bizonylat sor felviteli ablakban alján is a cikk kiválasztása után. [Beállítás] » Kereső űrlapok beállításai » Cikk kereső beállításai » Kiemelt információ
  • A cikk kereső ablakban a vonalkód beírása során a keresés a cikk összes vonalkódjában megtörténik (nem csak a cikk űrlapon látható mezőben)
  • Egyedi cikk kezelése, extra adat tárolása a bizonylat sorban. Az "Egyedi cikk" az olyan termék, amelynek meghatározott paraméterei (extra adatai) megkülönböztetik a többi, azonos cikkszámú termékről. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bizonylat sorokban a sor megjegyzésében lévő kiegészítő információ különbözteti meg a többi azonos cikkszámú terméktől. Az egyedi cikkek nem összevonhatóak (pl. nem lehet két különböző megrendelés azonos tételeit összevontan rendelni a szállítótól)
    • A cikk törzsben egy kapcsolóval lehet beállítani, hogy melyek az egyedi cikkek ("Egyedi termék" kapcsoló)
    • Beállítható, hogy az egyedi cikk kiválasztása után a program automatikusan megjelenítse a cikk extra adatok táblázatot, ahol a felhasználó kiválaszthatja a megfelelő paramétereket, majd a [Ment] gomb megnyomása után a program bemásolja a sor megjegyzés mezőbe a kijelölt extra adatokat szöveges formában, az egyes paramétereket vesszővel elválasztva. A működés beállítható itt: [Beállítások...] melletti (nyíl) » "Bizonylatok (események) beállításai » "Cikk extra másolás" oszlopban pipa a szükséges eseményeknél
    • Egyedi termék esetén a vevői rendelésből egy az egyben kell előállítani a szállítói rendelést (a sor megjegyzés átkerül a szállítói rendelés sormegjegyzésbe) - ezt a Rendelés feldolgozás modul automatikusan elvégzi.
  • A készítendő bizonylatban szerelvény típusú cikkek esetén is van lehetőség a receptúra módosítására (ha a Receptúra fülön a „Fix receptúra” mező nincs kipipálva)
  • A cikkekhez opciókat (újabb cikkeket) rendelhetünk a cikk keresőben. A bizonylat sor felvitelekor egy ilyen cikk kiválasztása (sor rögzítése) után (opcionálisan) megjelenik egy táblázat, amely az adott cikkhez korábban megadott opciós cikkeket tartalmazza. A kezelő egyesével kijelölheti (pipa), hogy mely cikkek kerüljenek a bizonylatra opciós tételként. A működés beállítható itt: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Bizonylat sor felvitelekor az opciók megjelenítése.

Pénzügy

  • Új késedelmi kamatszámítási módszer: A késedelmi kamat mértéke a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékponttal növelt értéke. A kamat számításakor a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat irányadó az adott naptári félév teljes idejére. [Beállítás] » Pénzügyi beállítások » Késedelmi kamat » Késedelmi kamatszámítás módszere
  • Banki Ft átutalási megbízás elektronikus feladása a Raiffeisen banki szoftver felé (Feladások » Feladás külső könyvelés felé)

Webáruház

  • Szállítói árlista importálása automatikusan: a rendszerben be lehet állítani, hogy milyen gyakorisággal ellenőrizze a modul a beérkező szállítói árlistákat (csv fájlok). A megadott időközönként a beérkezett szállítói árlistákat feldolgozza (cikk űrlapon lévő szállítói adatok aktualizálása), majd opcionálisan beállítja az alapértelmezett szállítót (amelyiktől a legolcsóbban szerezhető be), valamint szintén opcionálisan elindítja az árváltoztatás funkciót, amely a cikkek eladási árait frissíti a beállított árkalkulációs képlet alapján.
  • Cikk exportálás során az árlista importálás funkció letiltásra kerül (illetve fordítva is igaz)A készlet exportálás fájlban (cikk_keszlet.csv) a szállítói cikkszám is megjelenik
  • A cikk exportálás fájlban (cikk_export.xml) a vonalkód is megjelenik (<barcode>)

Nyelvek

  • A Törzsadatok » Cím » Nyelv űrlapon a nyelvekhez a nyelvi ISO 639-1 kódok kell megadnunk (2 karakteres kód, pl. „hu”, „en”, „de”)
  • A partner űrlapon kiválasztható a kommunikáció nyelve (pl. magyar/angol/német) egy listadobozban
  • Extra adatokban tárolhatunk különböző nyelvi verziókat: [Beállítás] » Törzsadatok beállításai » Extra adatok » Extra adat ... nyelve
  • A bizonylat sor felviteli ablakban az [Extra] gomb megnyomásával a kijelölt cikk extra adatai megjelennek, valamint a [Kiválaszt] gomb megnyomása esetén az extra adatokból automatikusan generált szöveges adatot a sor megjegyzésbe másolja a program. Több nyelvi verzió esetén egy speciális karakter (pl. ~) választja el a különböző nyelvi verziókat. A bizonylat nyomtatása során mindig az a nyelvi verzió kerül nyomtatásra, amely beállításra kerül ( partner űrlapon és az extra adatoknál beállított nyelv alapján)

Különbözeti áfa - vételi jegy

  • A különbözeti áfa a használt cikk kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokra vonatkozik. Helyes használatához az elején több beállítás elvégzésére és némi odafigyelésre van szükség:
    • A Törzsadatok » Cikk » Áfa űrlapon létre kell hoznunk a különbözeti áfa típusú áfa kulcsokat (pl. 0% különbözeti áfa), illetve a "Bizonylat megjegyzés" mezőbe beírhatjuk a bizonylatra kerülő megjegyzést (pl. különbözet szerinti szabályozás - használt cikkek)
    • Be kell állítani a különbözeti 0%-os áfa kulcsot: [Beállítás] » Gyűjtőkartonok beállításai » Különbözeti 0%-os áfa (használt cikk kereskedelem)
    • A bizonylat (vevői számla) írásakor a „0% különbözeti áfa”-t kell választanunk, de az adott cikk űrlapján a „27% különbözeti áfa” kulcsot kell beállítanunk, hiszen az áfa listában a cikk űrlapon beállított áfa kulcs alapján számítja ki a fizetendő áfa értéketÁfa kimutatás készítése: Kimutatások » Vevői számlák » Különbözeti áfa kimutatás
  • "Vételi jegy" bizonylat tömb került kialakításra a "Vásárlások" menüben a "Szállítói számla" funkcióban. A vételi jegy akkor készíthető, ha magánszemélytől történik a vásárlás, ebben az esetben a vásárlási adatokról speciális vételi jegy nyomtatvány készíthető. Ettől eltekintve a vételi jegyek ugyanúgy működnek, mint a szállítói számlák (pl. pénzügybe feladhatóak).

Egyéb

  • Az árlistában minden egyes cikk mértékegysége is megjelenik a cikk megnevezés után (Kimutatások » Árlisták)
  • Az ELÁBÉ korrekció feladása funkció figyelembe veszi a beszerzésekre utólag felosztott költségeket (Feladások » ELÁBÉ korrekció)
  • A vezetői információ Infó2 ablakában a grafikonokat már gyűjtőkódok (pl. költséghely, munkaszám,…) szerint is lehet szűrni
  • Rendelés feldolgozás funkció jelentős része átírásra került, így a működési sebesség javult. Ezen kívül lehetőség van „Gyors javaslat” készítésére, amely során a rendszer teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül határozza meg, hogy a nyitott vevői rendelések kielégítéséhez milyen műveletekre van szükség (pl. foglalás, szabad szállítói rendelés felhasználása, új szállítói rendelés generálása): Eladások » Rendelés feldolgozás
  • Az „Eladások haszna (bizonylat sorok)” kimutatásban gyűjtőkód (pl. költséghely, munkaszám) szerinti szűrés is lehetséges
  • A vevő keresőben figyelmeztető piros üzenet megjelenítése. A kereső ablak alján piros színnel, figyelemfelkeltő módon megjelenő szöveg beállítható itt: [Beállítás] » Kereső űrlapok beállításai » Partner kereső beállításai » Kiemelt információ
  • Beállítható, hogy a készletbizonylatok mentése után az egyedi azonosító számokat (pl. gyáriszám, sarzs) kötelező legyen megadni. Az ablakot addig nem lehet bezárni, amíg az összes SARZS szám rögzítésre nem került: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Egyedi azonosítók megadása kötelező
  • A kimutatásokban lehetőség van egyedi lekérdezések beillesztésére („Egyedi lekérdezések” csoport). Az egyedi lekérdezések elkészítéséhez keresse fel ügyfélszolgálatunkat
  • A kimutatások szűrési ablakban a „Telephely” mezőnél újabb szűrési lehetőség: <összes telephely>, ami az összes telephelyen készült bizonylatok szűrését teszi lehetővé

Hibajavítások

  • Az előlegszámla készítésekor, az [Előlegbekérő levelek] gombra kattintva, a megjelenő ablakban a "Felhasznál"oszlop a mennyiségnél beállított tizedesek szerint jelent meg, így előfordult, hogy a számlán már kerekített érték jelent meg.
  • Cikk » további árakban csak 1 üres ároszlopot engedett tárolni
  • A Cikk készlete korábbi időpontra listában bizonyos esetekben az utolsó beszerzési árak nem jól jelentek meg
  • Könyvelésbetörténő feladás során a rendszer nem mindenhol kerekítette a Ft értékeket egészre
  • Receptúrás cikk másolása esetén az eredeti cikkben csak az alapértelmezett receptúra marad meg, azaz minden más receptúra törlődött
  • A receptúra ablakban – többszintű receptúra esetén – az alsó, alapanyagok táblázatban az érték oszlop nem a mennyiségnek megfelelő értéket mutatta
  • A "Napi feladatok" táblázatban a minimum készlet listába inaktív cikkek is bekerültek
  • "Gyártási bizonylat (egyszerű)" bizonylaton az árat utólag nem lehetett módosítani
  • Ha a crm sor felvitelekor a küldés felelősnek/címzettnek ki van pipálva, a levél nem ment el a felelősnek, csak a címzetteknek.
  • Most már egyetlen levél készül, de minden kijelölt címzettnek/felelősnek elmegy.
  • A Cikk élettörténete listában a "cikk szerint "összesített" típust választva, a cikkeket havi szinten összesítette
  • Szállítói számla nyomtatásban mindig 2 tizedest jelenített meg az értékekben (függetlenül a beállított tizedesek számától)
  • Partner mentése esetén – ha a bankszámla hosszabb, mint 30 karakter – hiba jelentkezett
  • Az ELÁBÉ korrekció nem vette figyelembe a költségfelosztásban a cikkekre ráosztott egyéb költségeket
  • Cikk » további árakban csak 1 üres ároszlopot engedett tárolni
  • Házipénztár bizonylat űrlapon a [Ment, új] gomb megnyomása után a Partner szövegdoboz inaktív
  • A helységnév törzsben az irányítószám hossza egységesen 10 karakterre változott