Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.53

megjelent: 2014 május 22.

Kiemelt újdonságok

  • Feladás külső rendszerbe: NAV Általános nyomtatványkitöltő programba betölthető xml fájl előállítása (ha az online pénztárgép használatra kötelezett cégek a pénztárgép helyett készpénzes számlákat állítanak ki, akkor heti rendszerességgel kell a NAV részére elküldeni elektronikus formában a számla adatokat – PTGSZLAA nyomtatvány)
  • Korlátlan szintű cikkcsoport rögzítésének lehetősége
  • Pénzforgalmi elszámolás kezelése: a számlákban megadható a pénzforgalmi elszámolás, illetve a pénzügyben az áfa analitika is a törvényben meghatározott módon jeleníti meg a pénzforgalmi elszámolású számlákat, valamint a könyvelésben átvezetési számlán tartja nyilván az áfa összegét, amíg a pénzügyi teljesítés meg nem történik.

Cikk, cikkcsoport

  • A cikk űrlapon (módosítás nézetben) az alapadatok (cikkszám, cikknév, vonalkód) nem szerkeszthetőek, de duplán rákattintva módosíthatóvá válnak.
  • A cikk űrlapon a kn kódok listadobozban az elemek iktatószám alapján rendezve jelennek meg
  • A cikk keresőben a partner cikkszámban is keres (ha keresés az összes mezőben beállítás ki van pipálva)
  • A cikkcsoport űrlapon több szint mélységben rögzíthetőek a cikkcsoportok: Törzsadatok » Cikkcsoport ((fontos: a rendszer e legtöbb helyen továbbra is csak az első két szintet kezeli, a korlátlan szintű cikkcsoport csak a cikk keresőben illetve a webáruház exportálásban működik)
  • A cikkcsoport kód hosszúsága 30 karakterre bővült.
  • A cikkcsoport kereső helyett egy fastruktúra-szerű megjelenítésre kerül sor (a korábbi cikkcsoport kereső elérhető ebből az űrlapból)
  • A cikk űrlapon és a korábbi két cikkcsoport listadoboz helyett egy gomb jelent meg [Cikkcsoport] néven, ezt megnyomva jelenik meg a fastruktúra-szerű cikkcsoport kereső ablak
  • A cikkcsoport keresőben új mező: "cikkcsoport kódok"
  • A többi helyen (ahol még cikkcsoport választási lehetőség van, pl. kimutatások) maradt a jelenlegi két-szintű szűrés.
  • A cikkcsoport űrlapján a kód kötelezően kitöltendő, egyedi mező (a frissítés során a program egyedi azonosítót generál, ha még nem volt kitöltve)
  • A cikk Excel import funkció megváltozott, mert eddig csak kétszintűt tudott kezelni. FONTOS: a cikkcsoport(fő) és cikkcsoport(al) oszlopok megszűntek, helyette egyetlen "CikkCsoport kód" mező lett (tehát a cikkcsoport kódját kell megadni)
  • Webkapcsolat modulban változások:
  • cikk import xml funkció is módosult (a cikkcsoport kezelés miatt)
  • a cikk_export.xml-ben a cikkcsoportok tag korlátlan mélységű cikkcsoportot jelenít meg.

Fizetési mód kedvezmény

  • A fizetési módtól függő kedvezmény (pl. 3% készpénzes kedv.) állítható be a fizetési mód törzsben
  • Ehhez kapcsolódó új beállítás: [Beállítás] » Gyűjtőkartonok beállításai » Fizetési módhoz kapcsolódó kedvezmény
  • A bizonylatok készítése során – amennyiben a felhasználó módosítja a fizetési módot, és a fizetési módhoz kedvezmény van beállítva – megjelenik egy kedvezmény sor, amely a bizonylat összegét a megadott %-os értékben csökkenti (pl. -3% kp kedv.)

Bizonylatkezelés

  • Projekt nézet funkció megváltozott: az Egyéb menüben lévő projektek kezelése menüpontba került, a megjelenő projekt űrlap jobb alsó sarkában megjelent a [Projekt nézet] gomb. A projekt nézet táblázatban a bizonylat sorokban lévő nettó érték is megjeleníthető a sorokban, illetve a státusz sorban összesítve is.
  • Gyűjtőkód nézet funkció: az Egyéb menüben megjelent a Gyűjtőkód nézet funkció, amely a projekt nézethez hasonlóan egy adott gyűjtőkód kiválasztása esetén megjeleníti különböző füleken az összes olyan bizonylat sort, amelyben az adott gyűjtőkód megadásra került.
  • A Bizonylat keresőben, valamint a Rendelés feldolgozás szűrési ablakában, az „Új bizonylat készítése” menü megváltozott: a CRM űrlapon is látható módon a kiválasztható bizonylat típusokat a felhasználók testre szabhatják, valamint új ablakban lehet kiválasztani a készítendő bizonylat típusát
  • Az új bizonylat készítésekor megjelenő „Bizonylatok felhasználása” ablakban az „Egységár” mező is szerkeszthető, így már nem csak a felhasználandó bizonylat mennyiségét, hanem egységárát is módosíthatjuk (különösen hasznos bevételezés során)
  • A „Számlára csak szolgáltatás rögzítése” beállítás már nem csak a vevői számlára, hanem a szállítói számlára is vonatkozik: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Számlára csak szolgáltatás rögzítése
  • Rendelés feldolgozás funkcióban a feldolgozási sebesség jelentősen javult (receptúrás rendelések esetén) a háttér működés módosítása révén
  • A blokknyomtatóra készült nyomtatványokban változások: a fejléc és lábléc csak egyszer jelenik meg, a fejlécben lévő eladó és vevő adatok több sorban is megjelenhetnek, a margó beállítás alapban 0cm.
  • A vevői és szállítói visszáru bizonylat felhasználható új számla készítésekor (negatív mennyiséggel jelenik meg)
  • "Bevételezés és számla" készítése során negatív mennyiség is megadható (visszáru tétel)
  • A Bizonylatok felhasználása ablakban a Felhasznált bizonylat sorok összevonásának feltétele újabb opcióval bővült: lehetőség van arra, hogy csak egy bizonylaton belül vonja össze az azonos tételeket, Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Felhasznált bizonylat sorok összevonásának feltétele
  • Bizonylat készítés során több sor másolásának lehetősége: elsősorban ajánlat készítésekor hasznos, hogy akár több sort is kijelölhetünk, majd a kijelölt sorokat újként bemásolhatjuk a meglévő sorok közé (Másol gomb)
  • Vevői ajánlat esetén a bizonylat sor szerkesztő ablakban megadható a határidő soronként
  • Eladások menüben: a proforma előállítása már nem a "Számla kiállítás" gomb segítségével történik. Az előlegbekérővel egy szinten 2 új gomb jelent meg: [Proforma készítés], és [Proforma kereső]. A nyomtatványok között sem az eddigi számla nyomtatványokat használja, hanem az általános bizonylat nyomtatványokat.
  • A Bizonylat keresőben a "Cím (honnan)" és "Cím (hová)" oszlopban az irányítószám is megjelenik
  • A telephelyen készült bizonylatok nyomtatási képén a telephely adatai jelennek meg (telephely cím, telefonszáma)
  • Az ideiglenesen mentett bizonylatokban a korábbiakkal ellentétben rendszer eltárolja az extra adatokat, illetve a megadott cím adatokat is
  • Bejövő bizonylatok rögzítésekor a kiállítás mezőben megadott dátum kerül automatikusan a Teljesítés dátum mezőbe
  • A Készletmozgások között megjelenő „Belső felhasználás vissza” mozgással a korábban „Belső felhasználás” mozgással csökkentett készlet visszahelyezhető a raktárba
  • A bizonylatszámok formátuma menüben a sorszámok hosszúsága a jelenlegi 5 ill 6 karakterről már 3 és 4 karakterre is beállítható

Egyedi azonosítók

  • Raktárhelyes raktárak közötti raktárközi bizonylatok készítése is lehetséges (eddig a raktárak között nem volt erre lehetőség)
  • Az Egyedi azonosítók menüben lévő „új tranzakció (korrekció) rögzítése” funkció most már az összes készletmozgás esetén elvégezhető (az új tranzakciók segítségével korrekciós egyedi azonosítós mozgásokat készíthetünk, amelyek nem járnak készletmozgással)
  • Az egyedi azonosítók egyediségének vizsgálata csak a készleten lévő egyedi azonosítók között történik (vagyis egy gyáriszámos termék eladása után ugyanolyan gyáriszámmal rendelkező termék bevételezhető)

CRM, Szerviz

  • A CRM űrlapon az [Új bizonylat] gomb működése megváltozott: az [Új bizonylat] gombra kattintva lehet kiválasztani a készítendő bizonylat típusát, valamint a gomb melletti kis nyílra kattintva testre szabható a menü, azaz beállíthatjuk, hogy mely bizonylat típusok jelenjenek meg.
  • A CRM űrlapon az Új bizonylat készítés menüben a „Rendelés és foglalás” bizonylat is kiválasztható
  • A CRM lekérdezésben a reakció idő kikapcsolható (sorok megjelenítése piros színnel): [Beállítás] » Ügyfélkapcsolat (CRM) » Reakció idő
  • A szerviz munkalap nyomtatási képén a felhasznált alkatrészek/munkadíj részben a bruttó végösszeg is megjelenik
  • Szerviz űrlapon a "Kiadás raktárból szervizre” esemény megnevezése módosult erre: "Kiadás raktárból szerviz készletre"
  • CRM keresőben 4 extra adat megjelenítésének lehetősége (Oszlop gomb segítségével). Előtte be kell állítani: [Beállítás] » Ügyfélkapcsolat (CRM) » CRM kereső extra adat 1-4

Egyéb

  • Duplex nyomtatás beállítási lehetőségek: ha a nyomtató duplex nyomtatásra alkalmas, akkor az alábbi beállítás révén különböző duplex nyomtatás végezhető el: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Nyomtatási beállítások » Duplex nyomtatás
  • Beállítható a duplex nyomtatás módja. Ha nem használ duplex nyomtatást, akkor állítsa be az alapértelmezett értéket.
  • Gyártás indítás során a „Gyártható rendelések” táblázatban a „Visszaigazolás” oszlop is megjeleníthető (a táblázaton jobb egérklikk, majd a menüben az „Oszlop” funkció segítségével)
  • A partner űrlapon (módosítás nézetben) az alapadatok (kód, név, cínek) nem szerkeszthetőek, de duplán rákattintva módosíthatóvá válnak.
  • Könyvelésbe feladás során dátum időszak is megadható: Feladás » Pénzügy » Főkönyv: [5 - Feladás]
  • A Feladás menüben a feladás külső rendszerbe funkcióban a feladás elkészítésével egy időben az elkészült fájl(oka)t elküldhetjük a megadott e-mail címre (pl. könyvelőnek)
  • A külső könyvelő programba feladás funkcióban a „Kontír FB feladás” interfészben változások történtek (új mezők: pl. a partner alapadatok, megnevezés és megjegyzés mezők is átadásra kerülnek)
  • Az adatbázis mentés készítésekor a fájl nevében a verziószám is eltárolásra kerül (pl. „Kronos0001_2_1_53.bak”)
  • A „Csatolás” ablakban (képek, fájlok csatolása különböző objektumokhoz) lévő [+] gomb segítségével a kép mérete maximális méretre növelhető

Kimutatások

  • Házipénztár » Pénztárjelentés listában 2 soros megjelenítési lehetőség: a 2. sorban a tranzakció típusa, és a jogcím látható
  • Kimutatások » Statisztikák » VTSZ szerinti jövedéki statisztika Excel-be: a szállítólevelek alapján készíthető jövedéki lista Excelben a NAV által elvárt formában (jelenleg az összes terméket tartalmazza)
  • Kimutatások » Vevői foglalások, szállítólevelek listában raktár szűrési lehetőség az „Egyéb” fülön
  • Munkaidő » Kimutatás » „Munkaidő nyilvántartás” listában a "Kimutatás típusa" listában két újabb lehetőség jelent meg: "Munkatársak, munkafázis szerint - részletes" illetve "Munkaszám, munkafázis szerinti - részletes" lista
  • Kimutatások » Törzsadat » Árucikk címke nyomtatásban 3 db A4-s egyedi címke is megadható (a címkéket egyedi megrendelés keretén belül készítjük el), valamint egy tekercs címke is.

Webáruház kapcsolat

  • A partner adatok exportálása fájlban (partner_export.xml) újabb mezők is megjelennek: cím adatok, megjegyzés
  • Cikk importáláskor, ha a bejövő adat üres (pl. cikkcsoport=""), akkor nem módosítja a meglévő cikk adatokat (pl vonalkód, jegyzékszám, garancia, ár, cikkcsoport, cikknév2-3 esetén)

Hibajavítások

  • Egyedi azonosítók - nyitott tranzakcióban – a „Betöltés fájlból” funkciót használva csak maximum az első három elemet jelölte be
  • Az export számla nyomtatásakor a sor megjegyzésből csak az első sor jelent meg
  • A CRM gyakori használata során bizonyos (kevés grafikus memóriával rendelkező) számítógépeken ’DataEditGrid’ hibaüzenet jelent meg egy bizonyos idő után
  • Kiegészítők » Csoportos nyomtatásnál a „NAV számla export” esetén csak az első számla készül xml formátumban, a többi .pdf-ként jön létre
  • Kimutatás » Eladások haszna » Fedezet lista mérlegelt átlagáron lista nem hozott adatot
  • A számla készítés szállítólevél felhasználással funkcióban a „Felhasznál másként” opciót választva hibaüzenete jelent meg a mentéskor
  • A devizás csoportos számla sablonban (Kiegészítők menüben) nem lehetett a devizás ároszlopokat kiválasztani
  • Pénzügy » Kimutatások » vevők nyitott számlái időszaki listában olyan számlák is megjelentek, amelyek a megadott időpontban már kiegyenlítésre kerültek
  • Az előlegbekérő levél, magyar, ár nélkül nyomtatványban az előleg összege nem jelent meg
  • A Cikk keresőben a Készlet ablak » Szabad szállítói rendelés sorában az extra m.egységben rendelt termékek az alap mértékegységben jelentek meg
  • A Kimutatások » Árlista listában az inaktív cikkek is megjelentek
  • CRM-ben új bizonylat készítés menüben a szállítói rendelés visszaigazolásnál a vevői rendelések eseménytábla jelenik meg, így innen nem lehetett szállítói rendelés visszaigazolást készíteni.
  • CRM-ben új bizonylat/kiszállítás és számla együttes rögzítése esetén csak a szállítólevelet csatolta új sorként, a számlát nem - most már a számla is csatolásra kerül egy újabb sorban
  • Táblázatokban (pl. cikk kereső) lévő adatok Excel-be történő exportálása során a számok esetében tizedes jegyek száma maximum kettő lehetett. Most már maximálisan 4 tizedes jegy is exportálható, valamint a korábbiakkal ellentétben az egész számok esetén nem jelennek meg tizedesek
  • A Vevői rendelés (bizonylat) keresőben a belső rendelések nem jelentek meg
  • Az ideiglenes bizonylat élesítésnél a beállított címet, extra adatot nem tárolta el
  • Bizonylat keresőben a További szűrésre üres ablak jelent meg

SP2

  • Pénzforgalmi elszámolás kezelése: a számlákban megadható a pénzforgalmi elszámolás, illetve a pénzügyben az áfa analitika is a törvényben meghatározott módon jeleníti meg a pénzforgalmi elszámolású számlákat, valamint a könyvelésben átvezetési számlán tartja nyilván az áfa összegét, amíg a pénzügyi teljesítés meg nem történik. Részletesebben a Felhasználói Kézikönyvben
  • Bizonylat mentése után automatikus nyomtatás: az "Események (bizonylat tömb) beállításai" táblázatban egy újabb oszlop jelent meg: "Nyomt. ablak megjelenítés" néven. Ilyen beállítás esetén a bizonylat készítés után a rendszer meg sem jeleníti a Nyomtatási ablakot, hanem a beállított alapértelmezett nyomtatvánnyal egyből nyomtat az alapértelmezett nyomtatóra. Megjegyzés: működik a képernyőre/fájlba nyomtatás is.
  • Min/opt/max készletszint beállítása (Egyéb menü): időszaki átlag opcionális számítása a készletszint beállításakor
  • A "Kiszállítás és számla" funkció a "Gyakori műveletek" menübe is bekerült, gyors gombbal (Ctrl+L) indítható
  • Nyugta blokknyomtatóra nyomtatásnál a szöveg eleje nem látszódott
  • Munkaidő nyilvántartás kimutatásban „munkatársak – munkaszám sz. lista” kialakítása
  • CRM ismétlés – a CRM űrlapon az ismétlés ismét beállítható különböző időpontokra
  • Pénzügy » Korrekciók feladása könyvelésbe funkcióban a kontírozás fordítva történt
  • Feladás külső könyvelő programba – KontírFB feladási állományban a devizás mezők csak devizás bizonylatok esetén van kitöltve, az "MNB" szöveg fix beírása a "devbank" mezőbe