IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.57

megjelent: 2015. október 21.

Kiemelt újdonságok

  • Új modul: Kiszedés, csomagolás, futárnak átadás
  • Szerviz modulban változások
  • Felhasználói felület átalakítása (új ikonok)
  • Vegyes készpénzes fizetés kezelése (pl. készpénz és utalvány)
  • Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
  • Cikk űrlapon bizonylat tömbökhöz köthető megjegyzések felvitele

Kiszedés, csomagolás, futár (új)

  • Az új modul révén tömegesen lehet egyetlen kattintással előállítani a vevői szállítóleveleket a foglalások alapján
  • Segíti az áru kiszedési folyamatokat, megrendelés címke nyomtatási funkcióval is rendelkezik
  • A kiszedési állapotokat lehet rögzíteni a szállítólevelekhez (kiszedés alatt, hibás, kiszedve)
  • Egyetlen kattintással lehet visszáruzni a tévesen előállított vevői szállítóleveleket
  • Csomagolás funkcióban egyszerűen, gyorsan lehet elvégezni a csomagolási folyamat lépéseit: ellenőrzés, súly megadása, automatikus számlázás, számla nyomtatás, csomag címke nyomtatás
  • Csomagolás funkcióban a szállítási módtól függően előállítja a rendszer a csomagokra ragasztható futár címkéket (trans-o-flex, pick-pack, személyes átvétel)
  • A kijelölt bizonylatokban tárolt összes súly megjeleníthető (Műveletek menüben)
  • Szállítási mód szerint szűrhetőek a bizonylatok
  • Az elkészült csomagokról a szállítási módtól függően fájlok készíthetők az egyes futár cégek szabványának megfelelően

Cikk, cikkcsoport

  • A cikk kereső jobb alsó sarkában megjeleníthető készlet ablakban a szállítói max. készlet kiírása (=a cikk szállítói adatokban megadott max. rendelési mennyiség)
  • Cikk űrlapon "Bizonylat megj" ikon: a partner űrlapon korábban megvalósított funkcióhoz hasonló megoldás a cikk űrlapon. Bizonylat tömbönként megjegyzéseket lehet hozzáadni (pl. "A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz"- vevői számla esetén). Ebben az esetben, ha olyan cikket rögzítünk a bizonylatra, amelyhez ilyen bizonylat megjegyzés van rögzítve (adott bizonylat tömbhöz), a szöveg automatikusan megjelenik a bizonylat megjegyzés mezőjében.

Bizonylatkezelés

  • Bizonylat készítés egy kijelölt bizonylat alapján: a Bizonylat keresőben illetve a Bizonylat űrlapról indítható funkció segítségével úgy készíthetünk új bizonylatot, hogy csak azon bizonylat típusok közül lehet választani, amelyek a kijelölt bizonylatból készíthetőek (pl. vevői szállítólevélből Vevői számla és Visszáru). Az indítás helye: Bizonylat űrlap » Bizonylat műveletek menü » "Új bizonylat készítése jelen bizonylat alapján" (Ctrl+J) vagy Bizonylat kereső űrlap » Műveletek menü » "Új bizonylat készítése - a kijelölt bizonylat alapján" (Ctrl+J)
  • Figyelmeztetés esedékes számlázásra: a vevői szállítólevél kiállítása után 15 napon belül el kell készíteni a számlát. Egy beállítás révén a rendszer a programba történt bejelentkezést követően a "Napi feladatok" listában megjeleníti azon szállítóleveleket, amelyek számlázása esedékessé vált: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Számla kiállítandó ezen időn belül (nap)
  • A partner űrlapon megadható "Bizonylat megjegyzés" már csoportos bizonylat készítés esetén is működik: pl. egy partnernél a vevői számlához rögzítünk bizonylat megjegyzést, majd a "Kiszállítás és számla" funkciót indítjuk el. A szállítólevél megjegyzésben nem, viszont a kapcsolódó számla megjegyzésében megjelenik a rögzített szöveg.
  • Bizonylat felviteli ablakban a tételek táblázatban az alapértelmezett szállítói cikkszám, cikknév2, cikknev3 oszlopok is megjeleníthetőek
  • Figyelmeztetés a mai naptól eltérő dátum megadása esetén: [Beállítás] » Működési beállítások » Figyelmeztetés a mai naptól eltérő dátum megadása esetén – a deviza árfolyam ablakban van hatása, valamint a házipénztár űrlapon
  • Ha a partner űrlapján nincs beállítva az alapértelmezett fizetési mód, megjelenik a partner űrlapja: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Figyelmeztetés partner fizetési mód beállításának hiánya esetén
  • Vevői számla nyomtatásban az INTRASTAT "Szállítási feltétel" szöveg az alábbi beállítás esetén jelenik meg: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Számlák » Számla nyomtatásban a szállítási feltétel kiírása
  • Előlegbekérő levél nyomtatási képén a fizetendő előleg összege jobban ki van emelve
  • Vevői deviza szállítólevélből is készíthető vevői számla (Bizonylat tömb beállításai » felhasználható bizonylatok)
  • Kézi számla esetén utólag is lehet módosítani bizonyos adatokat: pl. dátumok, megjegyzések a nyomtatás után is, illetve akár törölhető is a számla
  • Beszerzési ár alatti értékesítés esetén figyelmeztetés megjelenítése. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] » Események, bizonylatok beállításai » Figyelmeztetés besz. ár alatti értékesítés esetén, Figyelmeztetésnél százalékos eltérés (%).
  • Színek a kiemelt infó hátterében. Új beállítás, ahol megadhatók egy szövegmezőben a különböző színek RGB színkódjai (pl. "100,50,0|50,50,50|10,50,100|"). A kiemelt infó sor háttérszínét befolyásolják a felsorolt színek. A kiemelt infónak beállított extra adat első karaktere egy szám kell legyen (pl. "1 - jó potenciál"), az ennek a számnak megfelelő színt választja a program a fenti színkódok közül, jelen esetben a 2. színt (a színek számozása nulláról indul és 9-ig tart, azaz összesen 10 szín definiálható): [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Kiemelt információk lehetséges háttérszínei
  • Vegyes készpénzes fizetés kezelése: ha a vevő több fizetési módon egyenlíti ki a számla értékét (pl. készpénz és bankkártya/egészségkártya), a fizetési mód mező melletti [+] gomb segítségével többféle fizetést is rögzíthet a végösszegeket tetszőlegesen megosztva. Pl.: számla bruttó végösszege: 120.000 Ft, ebből: bankkártya = 100.000 Ft, készpénz = 20.000 Ft (a pénztár bevételi bizonylat bruttó összege = 20.000 Ft). A házipénztárban lévő „Utalványok listája” funkcióban utólag lekérdezhetőek az utalványok értékei a számlák alapján.
  • A "Felhasznál másként" funkció egyszerűsítése: beállításban megadható a "Felhasznál másként" funkcióhoz tartozó alapértelmezett cikk. A számla készítés szállítólevél alapján funkcióban amennyiben "Bizonylat felhasználás" ablakban a "Felhasznál másként" gombot nyomja meg a kezelő, akkor megnyílik a bizonylat sor rögzítő ablak, ahová a rendszer automatikusan beírja a fenti beállításban megadott cikket, valamint az egységár mezőbe a kipipált szállítólevelek nettó összértékét: [Beállítás] » Gyűjtőkartonok beállításai » Felhasznál másként funkcióban az alapértelmezett cikk
  • E-számla modulban lehetőség van csatolmányok elküldésére a Számlaközpont felé (a Bizonylat keresőben csatolhatunk fájlokat a számlához).
  • Deviza árfolyamok korábbi értékei megtekinthetőek az árfolyam keresőben (Törzsadatok » Rögzített deviza árfolyamok)
  • Bizonylat keresőben az [Oszlop] gomb megnyomása esetén a “Fej és sor oszlopok együtt” beállításnál újabb mezők is kiválaszthatóak ((telephely, szállítási mód, utolsó beszerzési ár, vonalkód, szállítói cikkszám), így az Excel exportáláskor ezek a mezők is a listába kerülnek.
  • Szerviz munkalapból "e-mail küldés kapcsolattartónak" kipipálása esetén a küldött e-mail tárgy rovatában megjelenik a "projekt kód - projekt név" szöveg
  • Beállítások » Rendszer » Webáruház beállítások a jobb átláthatóság érdekében szétbontásra kerültek: Export, Import és Ftp csoportokban
  • Szállítói számla nyomtatványban is megjelenik az árfolyam
  • A Kisker (vonalkód) ablakban – ha egy vonalkód több cikkhez is hozzá van rendelve – találati lista megjelenik, ahol kiválasztható a megfelelő cikk
  • Kisker (vonalkód) ablakban a "Táblázat műveletek" menüben új menüpont jött létre: "Cikk űrlap megnyitása"
  • Kisker (vonalkód) ablakban lehetőség van MS Excel fájlból történő betöltésre, ilyenkor az xls fájlban lévő nettó egységárakból átszámított bruttó értéket jelzi ki
  • Bizonylat készítéskor - korábban készített bizonylatok felhasználásával – a forrás bizonylatban tárolt „Bizonylatszám2” mező átvételre kerül.

Egyéb

  • Egyedi azonosítók táblázatban 2 tetszőleges extra adat megjelenítése: az Egyedi azonosítók táblázatban az [Oszlop] gombra kattintva a látható oszlopok közé lehet választani 2 extra adatot. A megjelenítendő extra adatokat itt lehet beállítani: [Beállítás] » Egyedi azonosítás » Egyedi azonosító keresőben megjelenítendő extra adat1
  • Az extra sablon űrlapon a sablon típusa utólag is módosítható, de figyelmeztető üzenet jelenik meg, jelezve, hogy ezzel hibás adatok jöhetnek létre
  • Partner mentésekor azonos adószám is megadható az olyan cégek esetén, amelyek egy adott anyacéghez tartoznak
  • Német nyelvi szöveg is megadható az alábbi helyeken: fizetési mód, mértékegység űrlap
  • Karbantartás modulban a Regisztráció információ ablakban a bal alsó sarokban lévő [Adatok mentése] gomb segítségével elmenthetjük a regisztrációs adatokat (RegAdatKer.txt fájlban)
  • Partner importálás Excel-ből funkcióban a „Származás” oszlop is kiválasztható
  • Projekt keresőben 4 extra adat megjeleníthető. [Beállítás] » Kereső űrlapok beállításai » Projekt keresőben megjelenő extra adat 1-4.

CRM, Szerviz

  • Szerviz munkalapból történő vevői szállítólevél készítésekor a munkalap iktatószám2 mezőt a rendszer átmásolja a sor megjegyzés mezőbe. A működés egy beállítástól függ, amit itt lehet megadni: [Beállítás] » Szerviz munkalap » "Iktatószám 2. mező értékének másolása a vevői szállítólevél sorinak megjegyzés mezőjébe". A sor megjegyzés mezőbe ez az információ kerül: "Munkalap száma: CRM-2015/12111 (iktatószám 2-be beírt érték)
  • A szerviz munkalaphoz kapcsolt vevői szállítólevelek lezárása (számlázása) esetén a szerviz munkalap státuszának automatikus beállítása "lezárt" értékre =beállítás
  • Szerviz munkalap keresőben a beállított extra adatok megjelenítése
  • A szerviz munkalap űrlapon újabb mezők rögzítésének lehetősége a fejlécben: Hiba bejelentés dátuma és Elkészülés dátuma
  • Kiadás raktárból szervizbe + vevői szállítólevél készítés egy lépésben: a szerviz munkalapon lévő "Kiadás raktárból szerviz készletre" menü alatt egy új menüpont jött létre "Kiadás raktárból szerviz készletre + vevői szállítólevél" néven, amely két bizonylatot hoz létre egyetlen lépésben: először a "Kiadás raktárból szerviz készletre" bizonylatot, amely szerviz készletre helyezi az adott termékeket, majd egyúttal egy vevői szállítólevél is létrejön, ami a szerviz készletről kivezeti ugyanezen termékeket.
  • Szerviz kereső ablakban új oszlopok megjelenítése: Projekt iktatószám, Projekt név, Státusz (2) név, Extra adat 3, Extra adat 4
  • Új beállítási lehetőség a CRM e-mail küldésben: az alábbi beállításban megadható az "Alapértelmezett 'E-mail küldés(kapcsolatartó)" értéke, amelynek hatására új szerviz munkalap sor felvitelekor az "E-mail küldés kapcsolattartónak" jelölőnégyzet az itt megadott értéket veszi fel: [Beállítás] » Ügyfélkapcsolat (CRM) » "Alapértelmezett 'E-mail küldés (kapcsolattartó)".
  • Az E-mail tartalma bővítése került a projekt adatokkal.
  • Szerviz űrlapon a partner kiválasztást követően figyelmeztető ablak megjelenítése tartozás esetén
  • Szerviz munkalap saját sorszámot kapott: az újonnan rögzített első szerviz munkalap sorszáma: SZV-2015/00001

Webáruház

  • A webkapcsolat modulban cikk listaárak (illetve az alapértelmezett szállítói ár) alapdevizában (HUF) történő automatikus importálásának lehetősége. Fájl neve: cikk_ar.xml, fájl helye: az /import/in mappa, időzítés: a megrendelések importálásának időzítését használja
  • Cikk import xml esetén a cikk adatok között a gyáriszámos mező értéke alapban felveszi a cikkcsoportnál beállított gyáriszámos mező értékét.
  • Webkapcsolat modulban egyedi export interfész kialakítása, amely révén egyedi adatok exportálását lehet majd megvalósítani (az egyedi adatok definiálása egyedi fejlesztéssel oldható meg). Ehhez szükséges újabb beállítások: [Beállítás] » Rendszer paraméterek » Webáruház » Egyedi export interfész neve

Kimutatások

  • A "Vevői kiszállítás normál bizonylatok (bizonylat sorok)" listában sor megjegyzés opcionális megjelenítése: a Kimutatások » Vevői foglalások, szállítólevelek » Vevői kiszállítás normál bizonylatok (bizonylat sorok) listában opcionálisan a sor megjegyzés kiírása egy külön sorban.

Hibajavítások

  • Pénzügy » Kimutatások » áfa analitika listában nem jelentek meg a pénzforgalmi elszámolású számlák, ha nem adtunk meg időszak szűrést
  • Apróbb hibajavítások