IT Rendszerüzemeltetés
IT kereskedelem
NetSupport szoftverek
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

v2.1.61

2016. december

Kiemelt újdonságok

  • Összeköttetés Micra pénztárgéppel
  • Ingyenes DEMÓ webáruház létrehozása percek alatt
  • Szerviz munkalapon Kész funkció

Bizonylatkezelés

  • Készpénzes számla (nyugta) készítésekor megváltozott a házipénztár generálási folyamat. Korábban a bizonylatok nyomtatása után jelent meg a házipénztár rögzítési balak,  most viszont rögtön a mentés után.
  • A bizonylat készítésekor megjelenő alapértelmezett ár meghatározásakor a szerződéses árak prioritást élveznek (azaz hiába van beállítva az adott vevőnek alapértelmezett ároszlop, ha van ennél kedvezőbb, érvényes szerződéses ár megadva, akkor az lesz az alapértelmezett).
  • Csoportos számlázásnál - ha nincs kitöltve a gyűjtőkód (és a bizonylat tömb beállításban kötelezőnek van beállítva) - nem készíti el a számlákat, de most már kiírja, hogy melyik számla sablonban van a probléma.
  • Bizonylat megjegyzés mező maximális mérete 8 000 karakterre nőtt.
  • Bizonylatok küldése e-mail-ben funkcióban egy előre beállított fájl automatikus csatolása. Bizonylatok esetén a megjelenő Nyomtatási ablakban az e-mail küldés beállítása részben egy tetszőleges fájl (tipikusan az ÁSZF-t tartalmazó pdf) csatolható. A funkció használatához további beállítások szükségesek:
    • Bizonylat tömbök beállításai táblázatban a csatolási fájl neve beállítható;
    • a nyomtatási ablakban az e-mail küldési opció alatt megjelenik a csatolási fájl (a fájl csatolás ki is kapcsolható).
  • Mennyiség mező számítása max. 3 tényező alapján: a bizonylat sor felvitele során általában a mennyiség mezőt a felhasználó tölti ki. Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor a mennyiség mező értékét ki kell számítani (pl. a termék egy tekercsen van tárolva, ismert a tekercs szélessége, a hosszúság pedig az eladás során derül ki, ebből a két értékből kell kiszámolni az eladási mennyiséget m2-ben). Ehhez a működéshez a mennyiség mezőn nyomjuk meg a Shift+F1 gombokat, ebben az esetben egy kis ablak jelenik meg, ahol az előzetesen beállított maximum 3 extra adat alapján számítható a mennyiség mező értéke (a számítási képlet a sor megjegyzésbe kerül). Kapcsolódó beállítások: Beállítás » Törzsadatok beállításai » Cikk beállítások » Cikk extra adat1 iktatószáma (mennyiség számításához).
  • Szállítói rendelés készítés és feladás a rendelési egység figyelembe vételével: lényege, hogy a Rendelés feldolgozás modulban a szállítótól történő rendelés összeállítása során a rendszer a vevői rendelés mennyiségeket kerekítse fel a rendelési egységnek megfelelően. Szükséges beállítások: a cikk űrlapon extra mértékegység megadása az átváltási számmal
    • Példa: "A" cikk űrlapján az alap m.egység="fm", extra mértékegység="köteg", átváltási szám=240. A rendelés feldolgozás során a vevői rendelések összesítése után 520 fm-t kellene rendelni szállítótól, de a rendszer a fenti beállítás esetén 520/240=2,16 » 3 » 3*240 = 720 fm-t rendel. Kapcsolódó beállítás: Beállítás » Események, bizonylatok beállításai » Rendelés feldolgozás » Szállítói rendelésnél a m.egység átváltás figyelembe vétele.
  • Bizonylatok felhasználása ablakban Vonalkód gomb továbbfejlesztése: tipikusan olyan jelegű helyzetek kezelésére használható, mint amikor szállítói bevételezést készítünk korábbi szállítói rendelés alapján, és a szállító Excel fájlban átadja a bevételezésben lévő cikkek adatait. Ebben az esetben a rendszer automatikusan kijelöli a Bizonylatok felhasználása ablakban az Excelből beolvasott tételeket, akár az árak frissítésével. A Vonalkód gomb megnyomása esetén lehetőség van a tételek importálására Excel fájlból (Kisker/vonalkód ablakban a Táblázat műveletek menüben a Sorok felvitele MS Excel fájlból funkció). Ezt a menüt választva a program az Excelben lévő egységár mező tartalmát is átveszi, majd a Mentés gombot megnyomva, a tételeket "megjelöli" a Bizonylatok felhasználása ablakban (azaz a Felhasznál oszlop mezőbe beírja az Excelben lévő mennyiséget, valamint módosítja az Egységár mező tartalmát az Excelben lévő egységár értékével).

CRM, szerviz, iktatás

  • Munkalapon lévő cikkek alapján vevői ajánlat készítése: a Bizonylat gombot megnyomva, új vevői ajánlat készítése esetén (opcionálisan) a Cikk fülön lévő termékek automatikusan kerüljenek rá a készítendő bizonylatra. Beállítás » Események, bizonylatok beállításai » Ajánlatok » Munkalapból vevői ajánlat készítésekor a cikkek automatikus átvétele.
  • Szerviz munkalapon Kész funkció megvalósítása: a szerviz munkalap felső ikonsorán megjelent a Kész gomb, amelynek segítségével egyetlen kattintással elkészíthető a munkalap készre jelentése, amely a továbbiakban már akár számlázható is. A Kész gomb hatására:
    • a Cikk fülön lévő termékek alapján a rendszer automatikusan Kiadás raktárból szerviz készletre bizonylatot generál a megadott raktárban;
    • a munkalapra új sort visz fel, ahol a munkalap státuszát átállítja Készre;
    • a munkalap mentésre kerül.

Receptúra, gyártás

  • Receptúra űrlapon figyelmeztető üzenet jelenik meg, amennyiben a receptúrába beépülő valamelyik félkésztermék receptúrája időközben megváltozott. Ilyen esetekben le kell futtatni az Eszközök menüben lévő Végtermékek receptúráinak frissítése menüpontot!
  • A Technológia felviteli ablakban a Megjegyzés mezőben F2 gomb megnyomására szövegtár ablak megjelenítése.

Webáruház

  • Nyitott vevői rendelés tétel adatainak exportálása webáruház felé. Az interfész a nyitott (élő) webes vevői rendelések vevői foglalásban lévő tételeit exportálja a webáruház felé xml fájl formájában.
  • A cikk exportálás, valamint a cikk ár exportálás funkció továbbfejlesztése a gyorsabb működés elérése érdekében (az így létrejött xml fájl némileg eltér a korábbitól, ezért alapesetben a frissítésnél ezt az opciót nem kapcsoljuk be. Amennyiben igényli ezt az újítást, kérem, jelezze ügyfélszolgálatunknak).

Egyéb

  • Összeköttetés Micra pénztárgéppel: az automatizált összeköttetés esetén az ügyviteli rendszert futtató számítógép kábellel össze van kötve az online pénztárgéppel. Az eladás a pénztárgépre kötött vonalkód olvasóval történik közvetlenül a pénztárgépben. A pénztárgéppel rögzített tranzakciók automatikusan átkerülnek az ügyviteli rendszerbe, ahol a futó ACTUAL alkalmazás a beállított időzítésnek megfelelően automatikusan elkészíti ezek alapján a nyugtákat, valamint opcionálisan a házipénztár bizonylatokat. Jelenleg a Micra Jota pénztárgépekkel működik együtt.
  • DEMÓ webáruház: az Indítási Segédlet DEMÓ webáruház fülén lehet beállítani illetve elindítani egy demó webáruházat. Néhány perc alatt létrehozhatunk demó webáruházat, amit aztán később akár élesíthetünk is végleges webáruházként. A DEMÓ Webáruház létrehozása teljesen ingyenes, csak egy létező e-amil cím szükséges hozzá.
  • Új partner felvitele esetén a rendszer csak az adószám első 8 karakterét vizsgálja és figyelmeztet, ha az adott adószám már létezik.
  • Kisker ablakban a kiválasztott tétel bruttó egységára is megjelenik.
  • A csomagolás funkcióban a korábbi rendelés alapú feldolgozást felváltotta a szállítólevél alapú feldolgozás. Ez azt jelenti, hogy a rendszer nem a vevői rendelés tételeit ellenőrzi, hanem az abból készített vevői szállítólevél sorait. Ezzel a módszerrel, akár a rész szállítások is megoldhatóak.
  • Beállítás ablakban a keresendő szöveg megadása után a táblázatokban félkövéren jelennek meg azok a sorok, amelyekben a keresendő kifejezés szerepel.

Hibajavítások

  • Projekt űrlapon a pénzügyi terv módosítás esetén hibaüzenet jelent meg.
  • Szerviz munkalaphoz hibásan csatolta a fájlokat.
  • Webes megrendelés xml import esetén a cikk garancia nem kerül a rendelés sorába.
  • Egyéb kisebb hibák javítása.