Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.63


v2.1.63 - 2017. szeptember

Kiemelt újdonságok

  • Adószám alapján cégadatok lekérése központi nyilvántartásból
  • Cikk több cikkcsoportba is besorolható
  • Kiszállítás foglalás alapján több raktárból
  • Rendelés feldolgozásban több raktár kezelése
  • Egyszerű gyártásban több hasznos funkció
  • Pénztárgépes eladás értékének vonalkódos beolvasása
  • Több csatolás (kép) kezelése webáruházban
  • Kimutatások, Kereső ablakok szűrési feltételei elmenthetők
  • Cikkcsoport, jegyzékszám importálás Excel-ből
  • Bizonylat nyomtatási képen formázott megjegyzés megjelenítése
  • Szállítói folyamatok között is lehetőség van előlegbekérő levél és előlegszámla készítésre
  • Intrastat statisztika

Bizonylatkezelés

  • Szállítótól rendelhető cikkek ablakban történt módosítások: összes normál készlet megjelenítése a bal oldali ablakban "Szabad készlet" néven
  • Készlet ablakban változások:
    • "<élő vevői rendelés>" sor megjelenítése, jelentése: azon vevői rendelések összes mennyisége, amelyek a rendelés feldolgozás ablakban látszódnak (azaz nem kerültek kiszállításra, foglalásra). Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlet ablakban az élő vevői rendelések megjelenítése
    • "<feldolgozatlan vevői rendelés>" sor megjelenítése, jelentése: azon vevői rendelések összes mennyisége, amelyek a rendelés feldolgozás ablakban piros ikonnal látszódnak (azaz nem kerültek feldolgozásra). Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlet ablakban feldolgozatlan vevői rendelések megjelenítése
  • Készlet ablakban a <Szabad szállítói rendelés> sorra duplán kattintva megjelenő készlet részletezés ablakban a bizonylat készítés dátuma helyett a várható beérkezés (szállítói rendelés) dátuma jelenik meg.
  • Készlet bizonylat mentésekor, amennyiben nincs elegendő készlet az adott cikkből, a megjelenő üzenet ablakban a rögzítendő mennyiség, és a hiány mennyiség is megjelenik.
  • Bizonylat nyomtatványokban a "Vonalkód" mező megjelenítésének beállíthatósága: Beállítás -> Bizonylat tömb szerkeszthető beállításai táblázatban új oszlop: "Vonalkód nyomtatása". Beállítása esetén a vonalkód külön sorban jelenik meg.
  • Bizonylat űrlapon az árfolyam fixen 4 tizedessel jelenik meg (mint a deviza árfolyam ablakban)
  • Bizonylat felviteli ablakban a Kapcsolattartó fülön a mobil szám is megjelenik.
  • Nyugta blokk aljára vonalkód (EAN-13), tetejére bizonylatszám vonalkód (Code39) nyomtatása: a fizetendő összeg megjelenítése vonalkód formában, így a PLU-val rendelkező pénztárgépbe nem kell kézzel beütni az összeget, elegendő a vonalkódot beolvasni. Ennek használatához szükséges lépések: vonalkód PLU csv fájl létrehozása az összegekkel, majd ezen fájl importálása a pénztárgépbe, illetve ACTUAL-ba (Nyugta ikon melletti „PLU feltöltés (csv fájl alapján)” menü).
  • Bizonylat alapján történő xml fájlba nyomtatás módja beállítható bizonylat tömbönként (Bizonylat tömb beállításai –> XML interfész oszlopban)
    Beállítható, hogy a telephelyek felhasználhassák a központban készített bizonylatokat: [Beállítás] -> Telephely -> Telephely csak a saját bizonylatait használhatja fel:
    • Telephely az összes bizonylatot látja
    • Telephely csak a saját bizonylatait látja
    • Telephely a saját és a központ bizonylatait látja
  • Bizonylat keresőben, a bizonylat sor táblázatban "Cél" oszlop is megjeleníthető (ki van pipálva, ha van cél bizonylat)
  • Bizonylat keresőben a vevő adószáma is megjeleníthető.
  • Bizonylat keresőben külön mezőben látható a bizonylat létrehozója ("Létrehozta"), illetve az utolsó módosítást elvégző felhasználó ("Utoljára módosította")
  • A nyugta esetén is működik az automatikus raktárközi mozgatás készlethiány esetén: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlethiány esetén raktárközi mozgatások engedélyezése
  • Deviza árfolyam rögzítés ablakban az árfolyam típusa nem változtatható meg, mindig a beállításban megadott módon tárolja az árfolyamot: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Alapértelmezett listaelemek -> Alapértelmezett árfolyam (0=vételi, 1=közép,2=eladási)
  • Visszaigazolás (magyar) nyomtatványon is megjelennek a bizonylatnál beállított extra adatok (1-3) a tárgy rovatban
  • Javaslat készítés visszaigazolásra funkcióban változások: a visszaigazolási dátum meghatározásakor nem szükséges szállítói rendelés visszaigazolást készíteni, a program a szállítói rendelésben (vagy a rendelés sorokban) megadott esedékességi dátumot is figyelembe veszi, és ez alapján generálja le a vevői rendelés visszaigazolásokat.
  • Szerződésben változás: ha egy adott cikk esetén az "egyedi ár" opcióban 0 értéket adunk meg, és a mellette lévő mezőben beállítjuk a cikk eladási ároszlopát (0-5), akkor ez azt jelenti, hogy az adott cikk esetén a megadott ároszlopban lévő eladási értéket kell figyelembe vennie (jelenleg csak HUF esetén működik ilyen módon)
  • Szállítói bevételezésnél automatikusan generálódó vevői foglalás a vevői rendelések szerint külön: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Szállítói rendelés alapján történő bevételezéskor rendelésenként külön foglalás. Szállítói rendelés alapján történő bevételezéskor - amennyiben a szállítói rendelés a rendelés feldolgozással vevői rendelés alapján készült - a rendszer automatikusan vevői foglalásokat generál minden egyes vevő részére külön. Amennyiben a fenti beállítást kipipáljuk, akkor egy adott vevő esetén annyi foglalási bizonylat keletkezik, ahány élő vevői rendeléséhez kapcsolódik a felhasznált szállítói rendelés (azaz minden vevői rendeléshez külön foglalási bizonylat keletkezik).
  • Szerződés sorban a "Költség plusz" mezőben az eladási árak is kiválaszthatóak, az így rögzített árak megjelennek a bizonylat készítés során
  • Kimutatások, Kereső ablakok szűrési feltételeinek elmentése:
    • a beállított szűrési feltételek eltárolhatóak, később visszatölthetőek (további szűrések, és extra adat szűrések is bizonyos korlátozásokkal)
    • a kimutatások szűrési ablakának alján a szűrési feltételek elmenthetőek, bármikor visszatölthetőek.
    • a Cikk és Bizonylat klereső ablakban megjelent a "Szűrő" gomb, amely segítségével a szűrési feltételek elmenthetőek, bármikor visszatölthetőek.
  • Visszaigazolás készítésekor a naptár jelenik meg a dátum megadásához
  • Kísérleti jelleggel az alap Ft nyomtatványon is megjelenik a saját cég adatnál lévő "Tetszőleges szöveg" mező tartalma
  • Bizonylat megjegyzés HTML formázással a nyomtatási képen
  • Ha bizonylat készítés űrlapban választjuk ki a Vonalkód (Kisker) ablakot, akkor a bizonylaton lévő partnerhez beállított aktuális árak jelennek meg a képernyő jobb felső sarkában (figyelembe véve a bizonylat devizanemét, illetve a szerződéses árakat)
  • Bizonylatok nyomtatási képén a vonalkód (számmal) elrejtése: ha a nyomtatási ablakban a [Beállítás] gomb megnyomása után megjelenő táblázatban a "Vonalkód" opció nincs kipipálva
  • Bizonylat felvitel során az [Új] gomb melletti nyílra kattintva megjelenő menü kibővült két újabb funkcióval (a bizományban lévő készleteket lehet megjeleníteni):
    • Bizományba adott cikkek
    • Bizományba kapott termékek
  • A cikk űrlapon lévő szállítói adatok között megadható külön árkalkuláció. Az adott szállítótól történő bevételezés után opcionálisan megjelenő árkalkuláció táblázatban ezentúl az adott szállítóhoz beállított árkalkulációval számítja ki a program az eladási árakat (ha nincs külön megadva árkalkuláció a szállítóhoz, akkor a cikkhez megadott eladási árkalkulációt használja)
  • A bizományba adás funkcióban ("Szállítólevél alapján" beállítás esetén) a „Bizományból vissza” illetve „Fogyási jelentés” bizonylatok esetén új sort csak a korábban kiállított bizományba adás bizonylat sorok felhasználásával lehet felvinni

CRM, szerviz, iktatás

  • Ha lezárt státuszú egy CRM bejegyzés, akkor is engedi a kapcsolódó dokumentumokat megnyitni (gomb aktív)
  • CRM űrlapon extra adatok összefűzése egy szövegbe: Az űrlapon az "Extra" gomb alatti menüpont révén az adott CRM űrlapon megadott extra adatokat egy szövegbe összefűzi a program, és a megjegyzés szövegablakba másolja (az egyes extra adatok vesszővel vannak elválasztva)
  • Szerviz munkalapon új kimutatás a leválogatott munkalapok alapján: a leválogatott munkalapokra kiadott anyagok listája jeleníthető meg, cikkszám szerint összesítve: Statisztika gomb -> "Kimutatás - Munkalapra kiadott tételek (a leválogatott munkalapok alapján)". A lista alapja a munkalapon rögzített "Kiadás raktárból szerviz készletre" bizonylatok, valamint a "Visszavét szerviz készletről raktárba" bizonylatok (kiadás - visszavét).
  • Szerviz munkalapon a felső ikonsoron a [Kész] gomb mellett új funkció: "Kiadás raktárból szerviz készletre automatikusan a cikk fülön lévő cikkek felhasználásával (nincs kész státusz beállítás)"
  • Szerviz segédlapból munkalapra másoláskor a segédlapon megadott cím is másolásra kerül

Webáruház

  • Webáruház kapcsolat modulban a készlet exportban több raktár beállításának lehetősége: a korábbiaktól eltérően most a raktár űrlapon lehet beállítani, hogy az adott raktár készlete webáruházba exportálásra kerül-e („A raktár készlete webáruházba exportálandó” mező)
  • Webes megrendelések importálásakor a vevő azonosítás során a címekben tárolt összes (4) e-mail címben keres a rendszer.
  • Külön szkript elindításával elérhetjük, hogy az akciós árú termékek web státusza megváltozzon, és így a következő cikk export fájlba ezek az akciós termékek bekerüljenek: „Rendszer” menüben -> „Sql szkript futtatása” menüben lehet kiválasztani a sablon szkriptek között.
  • Szabad szállítói rendelések exportálása csv formában: a webáruház felé előállítandó szabad szállítói rendelés adatokat tartalmazó állomány az itt megadott időzítés szerint automatikusan elkészül, és a megadott export output mappába kerül (nullára állítva kikapcsolható).
    - a fájlban lévő mezők: cikkszám; mennyiség;
    - beállítása: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Szabad szállítói rendelés időzítése
  • Webes megrendelés importálás esetén
    • több ftp gyökér mappa megadásának lehetősége: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Gyökér mappa 1-6 az ftp-n. Alapesetben az ftp-n egyetlen mappába kerülnek a fájlok (pl. a webáruház megrendelések az import/in mappába). Gyökér mappa megadása esetén lehetőség van arra, hogy akár több mappát is létrehozzunk, ezáltal az export/import funkciók több mappát is kezeljenek (a funkció megfelelő használatához további beállítások is szükségesek). Pl. "web1" beírása esetén a megrendelést a rendszer a web1/import/in mappában keresi.
    • az eddigi iso-8859-2 karakter kódolás mellett már UTF-8 karakter kódolás is lehetséges.
  • ACTUAL Webáruház kapcsolat modulban több webáruház kiszolgálása
  • Cikk export xml fájlban változások:
    • a további cikkcsoportok megjelenítése (<categories> kulcs alatt)
    • a cikkekhez korlátlan számban lehet csatolni fájlokat (képeket), amelyeket a program exportálni tudja a webáruház felé. A cikk_export.xml struktúra kibővült az attachments taggal.
    • a minimális értékesítési mennyiség megjelenítése

Partner

  • Partner törzsben alapértelmezett szállítási mód beállítása: a partner űrlapján beállítható az alapértelmezett szállítási mód.
  • Új bizonylat készítésekor a partnernél beállított szállítási mód lesz az alapértelmezett.
  • Beállíthatjuk, hogy a partner rögzítésekor a program ellenőrizze-e az adószám egyediségét: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Partner beállítások -> Partner rögzítéskor adószám egyediség ellenőrzése
  • Partner űrlapon a Kapcsolattartó neve mellett új gomb, amelyet megnyomva a partner nevét és adatait másolja át a kapcsolattartó mezőkbe
  • Partner-keresőben az e-mail címre keresés a legördülő kereső-menüben eddig csak a kapcsolattartó e-mail címére való keresést jelentette, most már a partner alapértelmezett e-mail címét is ellenőrzi.
  • Lehetőség van adószám (vagy név) alapján cégadatok lekérésére központi nyilvántartásból. A v2.1.63 verzióban 1 hónapos ingyenes próbaidőszakban használható a partner adatok lekérdezése. Ügyfélszolgálatunkon érdeklődhet az előfizetés feltételeiről, díjazásáról. A funkció az alábbi helyekről érhető el:
    • Partner keresőben a „Cégkereső” ikon
    • Partner űrlapon az adószám melletti gomb
    • Rendszer menüben az „Aktuális cég adatainak módosítása” űrlapon az adószám melletti gomb

CIKK, CIKKCSOPORT

  • Egy cikket több cikkcsoportba is be lehet sorolni:
    • a cikk keresőben új ikon (cikk kereső ikonja), ahol a cikkcsoportba sorolást/törlést lehet tömegesen vagy egyesével elvégezni.
    • a szerződésben lehet használni több cikkcsoportot is
    • Listák, funkciók módosításra kerültek, amelyek cikkcsoport szűrést használnak (bizonyos esetben korlátozottan használható a szűrés)
    • Cikkcsoport keresőből is lehet a + gombbal cikket besorolni a kijelölt cikkcsoport alá.
    • Cikk űrlapon új gomb a cikkcsoport mező mellett, amelyet megnyomva megjelennek azok a cikkcsoportok, amelyekbe még be van sorolva az adott cikk
    • Cikk keresőben a + gomb esetén lehetőség van az összes leválogatott elem listához adására
  • "Nyomtatható címkére" pipálható opció megadható a cikk űrlapon: amennyiben kivesszük a pipát, a címke nyomtatási funkcióban (bizonylat nyomtatás során választható) ezen cikk esetén nem készül címke nyomtatás (hiába szerepel a cikk a bizonylaton).
  • Árváltoztatás ablakban új opció: "Csak azon cikkek esetén, amelyek az elmúlt 1 napban változtak"
  • Cikk keresőben beépülési funkció megvalósítása: a Cikk kereső felső sorában található a Receptúra ikon alatt egy újabb menüpont jelenik meg "Kijelölt cikk melyik élő rendelésekben szereplő cikkek receptúrájába épül be" néven, azaz a rendszer az élő vevői/belső rendeléseket vizsgálja, és rendelésenként mutatja meg, hogy milyen összes mennyiségben épül be az adott végtermékbe.
  • Cikk űrlapon a szolgáltatás típusú cikkek esetén a "Darabolható" mező is beállítható
  • Beállítható a receptúra nyomtatási adatlapon megjelenő tételek sorrendje: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Cikk beállítások -> Receptúra beállítások -> Receptúra nyomtatásakor a cikkek sorrendje
  • Jegyzékszám (VTSZ) importálás Excel-ből
  • Cikkcsoport importálás Excel-ből

RENDELÉS FELDOLGOZÁS, KISZÁLLÍTÁS

  • Rendelés feldolgozás több raktár alapján: a készletek ellenőrzése, illetve a vevői foglalások elkészítése az összes, kijelölt raktárban megtörténik. A Rendelés feldolgozás szűrési ablakban a raktár mellett megjelent a [Raktárak] nyomógomb, ezt használva megjelenik egy pipálható listadoboz a felhasználható raktárakkal, több is kijelölhető. A foglalás elsősorban a fő raktárban történik, utána a többiben, a raktárkód szerinti sorrendben.
  • Rendelés feldolgozás ablakban megjelenik a Devizanem oszlop is.
  • Kiszállítás foglalás alapján több raktárból: lehetőség van egyetlen vevői szállítólevélen kiszállítani több raktárban lefoglalt terméket. A "Kiszállítás" funkció elindításakor megjelenik a "Bizonylatok felhasználása" ablak, ahol a "vevői foglalások" fülön a vevő összes foglalása megjelenik (korábban csak a bizonylaton lévő raktárban történt foglalások). A táblázatban egy új oszlop látható ("Raktár neve"), ahol a foglalás történt. A bizonylat mentésekor a rendszer az alábbi háttérműveleteket hajtja végre automatikusan a felhasznált foglalási bizonylat sorok esetén:
    • korábbi foglalások törlése
    • automatikus raktárközi mozgatás a szállítólevélen szereplő raktárba (pl. 2. raktárból az 1. raktárba)
    • áru kiszállítása a szállítólevélen szereplő raktárból (pl. 1. raktárból). Megjegyzés: a több raktárból történő kiszállítás esetén a szállítólevél mentése után automatikusan "honnan-hová gyűjtőlista" készül
  • A rendelés feldolgozás ablakban a felső táblázatban a rendelés státuszának megjelenítése külön oszlopban
  • Csoportos bizonylat készítés (foglalás felhasználásával): lehetőség van arra is, hogy minden kijelölt (kipipált) foglalásban (zöld pipás) vevői rendelésből közvetlenül másik bizonylatokat generáljunk (pl. foglalásból kiszállítás).
  • Kapcsolódó beállítás (MEGVÁLTOZOTT MŰKÖDÉS): az alábbi beállítás megváltozott: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlethiány esetén raktárközi mozgatások engedélyezése. Lehetséges beállítások:
    • "1 - csak szabad készlet esetén" = a korábbi működés, azaz ha az adott raktárban nincs a tétel, akkor raktárközi mozgással átmozgatja a bizonylaton szereplő raktárba
    • "2 - szabad készlet és foglalás felhasználás esetén" = ugyanaz, mint az 1. csak ezen felül lehetséges a kiszállítás foglalás alapján több raktárból is (a Bizonylatok felhasználása ablakban más raktárak foglalásai is megjelennek)
    • "3 - csak foglalás felhasználás" = CSAK a kiszállítás foglalás alapján több raktárból engedélyezett (a Bizonylatok felhasználása ablakban más raktárak foglalásai is megjelennek)

INTRASTAT

  • A cikk űrlapon megadható a származási hely (Egyéb fülön). Kitöltése esetén az Intrastat statisztika ezt veszi figyelembe, nem pedig a számlában megadott származási helyet (Intrastat fülön). A származási hely a cikk keresőben is megjeleníthető, illetve importálható excel-ből.

Gyártás

  • Egyszerű gyártás során gyártás korrekció a receptúra legfelső szintjén lévő cikkek alapján is: az alábbi mindkét beállítás esetén elvégezhető a gyártás korrekció: [Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Egyszerű gyártás módja
  • Egyszerű gyártás során gyártás munkalap (alkatrész kiadási/felhasználási) nyomtatvány választható: a gyártandó végtermékhez felhasználandó alapanyagok megjelenítése. A nyomtatvány tartalmazza a gyártandó végtermék, valamint az ehhez szükséges alapanyagok, illetve a gyártási bizonylat főbb adatait. A nyomtatvány elkészítéséhez az egyszerű gyártás bizonylatot célszerű ideiglenesen elmenteni, utána lehet majd nyomtatni a munkalapot. Később, a gyártás végeztével véglegesíthető, ekkor történik meg a tényleges gyártás (készletmozgások elkészítése).
  • A Bizonylat felviteli űrlapon a "Bizonylat műveletek" menüben új menüpont: a Bizonylaton lévő végtermékek alapanyag szükségletének ellenőrzése: a funkció a beállítás alapján a bizonylatra rögzített összes végtermék alapanyagait összesíti cikkenként, majd megvizsgálja, hogy a szükséges mennyiség a bizonylaton megadott raktárban rendelkezésre áll-e, erről egy táblázatban tájékoztat.
  • Egyszerű gyártás során a gyártás korrekció esetén új tételek felvitele: a gyártás korrekció ablakban [Új sor felvitele (F3)] gomb megjelenítése, amelyet megnyomva az alsó táblázatban lévő alapanyagok közé vihetünk fel egy új elemet. Az új elem megjelenik a táblázatban, és a korrigált mennyiség beírása esetén az adott cikk készletét fogja csökkenteni.
  • Ha be van állítva a gyártásban a késztermék raktár ([Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Alapértelmezett késztermék raktár), akkor az egyszerű gyártási bizonylat felvitelekor már nem kéri be.
  • Receptúra űrlapon a Nyomtat gombra megjelenő nyomtatványon a receptúra sor megjegyzés is kiírásra kerül.
  • Gyártás technológiai lapon változások: (Rendelés feldolgozás -> Műveletek menü -> Gyártás technológiai lap megnyitása -> Nyomtat): a bizonylatszám vonalkód formájában is megjelenik, a rendelésszám mellett a vevő rendelésszáma is látszódik. A [Nyomtat mind] funkcióban az összes megjelenített technológiai lap nyomtatható egyetlen utasítással.
  • A gyártási önköltség meghatározásakor a korrigált mennyiségek figyelembe vétele (a végtermék bekerülési árának számítása a korrigált mennyiségekkel): a gyártás mentésekor a végtermék bevételezési bizonylat aktualizálja a végtermék beszerzési árait (utolsó beszerzési ár, mérlegelt ár). Ha a gyártás vevői rendelés alapján készül, akkor a keletkező vevői foglalásban már az új beszerzési árak jelennek meg, így ha kiszállítás (+számla) készül foglalás alapján, akkor abban is az új beszerzési árak jelennek meg.
  • Bontás esetén megjelenik a nyitott tranzakció űrlap alján az [Új] gomb, ezt megnyomva új egyedi azonosító vihető fel (pl. olyan esetekben hasznos, amikor vásárolt termék bontására kerül sor, vagyis a szétbontott összetevők korábban nem voltak készleten). Ilyenkor új sorként megjelenik a kiválasztható listában a megadott egyedi azonosító. A tranzakcióhoz tartozó tulajdonságokat veszi fel (pl. sarzs, lejárat, raktárhely), ezek kitöltését ellenőrzi a program. Megkötés: csak akkor működik, ha az összetevő mindig újként kerül felvitelre (azaz vegyesen meglévő és új felvitele együtt nem működik).

PÉNZÜGY, HÁZIPÉNZTÁR, VEZETŐI INFORMÁCIÓ

  • Kulcs-soft könyvelő programba készítendő feladási állomány aktualizálva lett
  • Főkönyvi számlaszám űrlapon az adott számlaszám szülő besorolása megváltoztatható a [<] és [>] gombok révén
  • Pénzügyi számla keresőben "Csatolások száma" oszlop is kiválasztható
  • Pénztárjelentés listában lehetőség van fizetési mód szűrésre is

Egyéb

  • Bevételezéskor az ACTUAL bizonylatszám átvétele a SARZS számban: kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Sarzs beállítások -> Bevételezéskor a bizonylatszám átvétele
  • Vevői ajánlat készítése esetén (beállítástól függően) az opciós tételek árai nem jelennek meg a végösszegben. Az ilyen tételek felvitelekor a program felhívja erre a felhasználó figyelmét a kiemelt üzenetek sorában.
  • Munkaszám keresőben a kód, megnevezés, megjegyzés mezőben is keres, bárhol fordul elő a keresett szöveg.
  • Új jogosultságok, illetve naplózás állítható be az alábbi funkciók esetén: Készlet állapot mentése, Min/opt/max készletszint beállítás, Egyedi azonosítók (felv./mód./törlés), MEO felvitel (MEO szám kiírása naplóban), MEO felvitelkor a státusz változás naplózása, Felhasznál másként
  • Keresőkben a további szűrés ablakokban lehetőség van a korábban megadott szűrési feltételek törlésére a képernyő alján lévő [Feltétel törlése] gomb segítségével
  • Rendelés feldolgozás szűrési ablakában alapértelmezetten a felvitel sorrendjében látszódnak a bizonylat sorok
  • Új beállítás: a csatolt fájlok tárolása külön mappákban: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Fájl csatolás -> Fájlok csatolása objektumonként külön mappákba. Alapesetben az objektumhoz csatolt fájlok egy központi tárolóhelyre kerülnek be. Ha be van állítva, hogy minden egyes objektum példányhoz (pl. cikk esetén minden cikkhez külön almappa jön létre) készített csatolások külön almappákba kerüljenek, akkor a rendszer a csatolás mentésekor létrehoz a központi mappán belül külön almappákat, és ide másolja be a fájlokat. (pl. cikk esetén ha a cikk neve="Tolltartó", cikkszáma="001236", akkor a mappa neve = "Tolltartó_001236" lesz a központi mappán belül, és a "001236" cikkszámú termékhez csatolt minden fájl ebbe az almappába kerül)
  • Számla sablonban korábbi mennyiség alapján történő számlázás: a Bizonylat sablon modulban (Kiegészítők menüben) a sablon sorokban három új mező került kialakításra: Előző mennyiség, Aktuális mennyiség, Keret mennyiség. Az "Előző mennyiség" mező tartalmazza az előző számlázáskor megadott aktuális mennyiséget, az "Aktuális mennyiség" mezőbe írható be az éppen aktuális mennyiség, az átalánydíjban foglalt mennyiség pedig a havi díjban foglalt mennyiség. Számla generáláskor - amennyiben az "Aktuális mennyiség" mező 0-tól eltérő értéket tartalmaz - a program automatikusan az ("Aktuális mennyiség" - "Előző mennyiség") - “Átalánydíjban foglalt mennyiség” értékét írja be a "mennyiség" mezőbe, és ezek alapján számolja a számla sor értékét. Ezzel egy időben az "Aktuális mennyiség" mező értékével felülírja az "Előző mennyiség" mező tartalmát, valamint nullázza az "Aktuális mennyiség" mezőt.
  • Egyedi azonosító keresőben Szűrő funkció kialakítása (szűrők létrehozása, karbantartása)
  • Negatív értékű költségszámla is felosztható: Vásárlás -> Költségfelosztás (a mérlegelt átlagár csökkenni fog).
  • Csatolás űrlapon [Mappa] gomb elhelyezése: a fájlok csatolása űrlapon a [Mappa] gombot megnyomva megnyílik a windows intéző ablak az adott mappával (amelyikben a kiválasztott fájl található)
  • Partner cím keresőben [Másol] gomb, melynek segítségével meglévő partner címet másolhatunk újként (pl. számlázási címet szállítási címhez).
  • A táblázat bal szélső oszlopainak befagyasztása, rögzítése (Shift + F)
  • A program kompatibilis az MS SQL Server 2016 verzióval

Hibajavítások

  • Rendelés feldolgozásban külön foglalás készül, ha egy vevőnek Ft-os és devizás rendelése is van
  • Egyéb kisebb hibák javítása.