Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.67


v2.1.67 - 2019. április

Kiemelt újdonságok

  • Cikk extra adat exportálás
  • Kisker ablakban újdonságok
  • Partnerenként, felhasználónként alapértelmezett bizonylat tömb beállítása
  • Karbantartás modulban archiválási lehetőség
  • Raktárhelyekkel kapcsolatos újdonságok
  • Egyedi azonosítókban újdonságok

Bizonylatkezelés

  • Bizonylatok felhasználása ablakban "Bizonylatszám2" szűrési lehetőség
  • Egyedi azonosítók (opcionális) megadása a bizonylat készítés során (Kisker/vonalkód ablakban). Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Egyedi azonosítók rögzítése. A bizonylat felvitelekor a "Kisker" ablakban a cikk és az egyedi azonosító is vonalkód olvasóval adható meg. Először a cikk vonalkódját kell beolvasni (cikk azonosítás), valamint megadni a mennyiséget. Ezután egy külön ablakban a mennyiségnek megfelelő egyedi azonosítót kell beolvasni.
  • Kisker ablakban akár vonalkód, akár az egyedi azonosító alapján is lehet a cikket azonosítani (új opciók az űrlap tetején)
  • Új vonalkód felvitele a cikkhez bevételezés során: ha a felvitelre kerülő cikknek még nincs vonalkódja (vagy egy új vonalkód szerepel a terméken), akkor egy gyors ablakban ez kitölthető, és a program automatikusan elmenti a cikk törzsben az alapértelmezett vonalkód mezőben (ha még nincs vonalkódja), illetve a további vonalkód táblázatban, ha az alapértelmezett vonalkód már ki van töltve. A funkció gomb a Kisker ablakban található a bal alsó sarokban [Vonalkód rögzítés] néven.
  • Kisker ablakban egyéb változások:
    • ha több egyedi azonosító kerül rögzítésre, az automatikusan módosítja a felvitt cikk mennyiségét
    • több adatban is lehet keresni: Keresés cikkben, partner cikkszámban, egyedi azonosítóban
    • a tapadó cikket is felviszi a bizonylatra
    • ellenőrzi, hogy az eladási ár ne legyen a beszerzési ár alatt
  • Bizonylat utolsó módosításának dátuma megjeleníthető a Bizonylat keresőben.
  • Fizetési mód űrlapon "készpénz jellegű" opció megvalósítása: a partner űrlapon a "csak készpénzben fizethet" opció esetén a rendszer az összes olyan fizetési módot választhatóvá teszi, amely készpénz típusú, vagy "készpénz jellegű".
  • Visszáruzható termékek dátumának megadása kiszállítás/bevételezés esetén (Bizonylat űrlapon az „Egyéb” fülön)
  • Vevői rendelésekhez új rendszer státusz kialakítása "Lemondva" néven: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Státusz - Lemondva. Vevői rendelés teljes lemondása esetén a rendszer automatikusan a "Lemondva" státuszba állítja.
  • Bizonylat készítéskor a felhasználható bizonylatok automatikus betöltésének kikapcsolása: két új beállítással lehet szabályozni a működést: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat készítéskor a felhasználható bizonylatok automatikus betöltése. A másik a Bizonylat tömbök szerkeszthető beállításai táblázatban a „Felh. bizonylatok automatikus betöltése” oszlopban lévő jelölőnégyzet. Ha a két opció kipipálásra került a bizonylat készítéskor automatikusan betöltésre kerülnek a felhasználható bizonylatok. Ellenkező esetben a bizonylat űrlapon a [Felhasznál] gombra kattintva üresen jelenik meg a felhasználható bizonylatok űrlap, ahol az időszak megadása, majd az F4 gomb megnyomása után töltődnek be a feltételnek megfelelő sorok.
  • A csoportos bizonylat (pl. „Kiszállítás és számla”) is menthető ideiglenesen: az új működés szerint pl. a kiszállítás és számla bizonylatot ideiglenesen mentve a rendszer a szállítólevelet menti el, majd ezt utólag megnyitva újra a kiszállítás és számla bizonylat szerkeszthető, illetve élesíthető.
    Bizonylat alapján történő cikk címke nyomtatás ablakban új sorrend beállítási lehetőség: "Bizonylat sor nyomtatási sorrendje szerint" (azaz a címkék ugyanabban a sorrendben kerülnek nyomtatásra, mint a bizonylat nyomtatási képén a tételek).
  • Új beállítás: Bevételezés és automatikus vevői foglalások generálása egy tranzakcióban. A szállítói rendelés alapján történő bevételezés mentésekor a rendszer vevői/gyártásra foglalásokat generál, amennyiben a szállítói rendelések a rendelés feldolgozás modulban automatikusan készültek. Alapesetben a bevételezési bizonylat és a foglalások generálása egyetlen tranzakcióban történik. Bizonyos esetekben hasznos lehet ennek kikapcsolása, azaz először a bevételezés bizonylat kerül mentésre, majd külön tranzakcióban készülnek a foglalások. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Bevételezés és automatikus vevői foglalások generálása egy tranzakcióban
  • Felhasználóhoz beállítható alapértelmezett bizonylat tömbök: a bejelentkezett felhasználóhoz beállíthatjuk az alapértelmezett bizonylat tömböket. Hatása csak abban az esetben van, ha a Bizonylat tömb választó ablak megjelenítés ki van kapcsolva: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Bizonylat tömb választó ablak megjelenítése. Bizonylat készítéskor - amennyiben az adott felhasználóhoz be van állítva alapértelmezett bizonylat tömb - automatikusan az alapértelmezett bizonylat tömböt használja a rendszer.
  • Bizonylat keresőben a Nyomtat gomb melletti menüben új menüpont "Nyomtatási példányszám törlése (Ctrl+N)" néven
  • Intrastat statisztikában változások: csak azokat a bizonylatokat tartalmazza, ahol a partner származási helye EU, valamint a bizonylat devizaneme nem Ft és a bizonylatban megadott származási hely = EU.
  • Új beállítás: Környezetvédelmi adatok megjelenítése a számlán. Lehetséges értékek: nem / tételenként és összesítve / csak összesítve: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Környezetvédelmi adatok megjelenítése a számlán.

Webáruház

  • Az élő rendelés tételenkénti adatainak exportálása funkcióban változások történtek (rendeles_tetel_export xml), részletesen az ACTUALWeb.pdf-ben.
  • A webes vevői rendelés xml-ben megadható a partner címek között a cím kódja is. Amennyiben az átadott címkód az adott partner címei között nem szerepel, akkor új címként rögzíti a rendszer a partner címek közé, illetve a bizonylatban is.
  • A bejövő rendelések alapján készülő státusz xml fájlban a számla pénzügyi teljesítési állapota is megjelenik (paid mező)
  • A Webkapcsolat modulban akkor is működik a kép feltöltés, ha nincs beállítva központi mappa. Ebben az esetben a cikk űrlapon található Kép URL mezőben kell megadni a képfájl teljes elérési útvonalát. Ilyen módon minden fájl akár eltérő mappában lehet.

Partner

  • Partnerenként alapértelmezett bizonylat tömb beállítása: a Partner űrlapon a felső ikon soron megjelent az "Alapértelmezett bizonylat tömb beállítása" menüpont: a táblázatban megjelenik az összes aktív bizonylat tömb, az első oszlopban lévő jelölőnégyzet kipipálásával lehet alapértelmezetté tenni egyet bizonylat típusonként (pl. a számlák esetén az e-számla). Bizonylat készítéskor a partner kiválasztása után a rendszer automatikusan a kiválasztott bizonylat tömböt kezdi el használni (előtte figyelmeztető üzenet jelenik meg).
  • A partner űrlapon a "Hitelkeret" és "csak készpénz" mezőket csak bizonyos jogosultság esetén lehet módosítani (Jog: Törzsadatok -> "Partner űrlapon minden aktív mező szerkeszthető")
  • Hitelkeret: a Bizonylat tömb beállításai táblázatban új oszlop (Hitelkeret figyelése), ha ez ki van pipálva, csak akkor történik meg a bizonylat készítéskor a hitelkeret figyelése.
  • Hitelkeret napi limit beállítási lehetőség: egy adott dátumig érvényes hitelkeret megadásának lehetősége egy újabb mezőben. Ha ez ki van töltve, akkor felülírja a "Hitelkeret" összeget az új hitelkeret, amely csak a megadott dátumig él.

CIKK, CIKKCSOPORT

  • Cikk űrlapján az "Egyedi azonosító generálása" opció: ha ki van pipálva, akkor a rendszer automatikusan generálja az egyedi azonosítókat (csak bevételezés esetén)
  • Cikk extra adatok exportálása: a cikk extra adatok importálása/exportálása menüpontban lehet az extra adatokat exportálni. Szűrési feltételként cikkcsoportot lehet kiválasztani. Az xls fájlba ugyanazok az oszlopok kerülnek, mint a cikk extra adat importálásban (így az exportált adat akár módosítás nélkül importálható).
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Készlet ablakban az élő belső vevői rendelések megjelenítése. Kipipálása esetén az élő belső vevői rendelések külön sorban jelennek meg a cikk keresőben is látható készlet táblázatban.
  • Minimális készletszint alá csökkenés esetén automatikusan e-mail küldés. [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Időzített listák címzettje
  • Cikk keresőben "Foglalt készlet" oszlop megjelenítése
  • Cikk kereső ablak felső ikonsorán található "Összesített készlet" (Ctrl+K) táblázatban a fenti beállítás értékétől függően az élő belső rendelés mennyiségének feltüntetése

RAKTÁRHELY

  • Készletmozgások menüben új menüpont „Raktárhely” néven, ahonnan az összes, raktárhellyel kapcsolatos funkció elérhető:
    • Raktárhely aktuális készlete
    • Raktárhely élettörténete
    • Raktárhelyek közötti átmozgatás
    • Raktárhely leltározása
  • "Kiszedési gyűjtő raktárhely" megadási lehetőség a Raktár űrlapján. Mivel a fő raktárba történő átmozgatást a program a háttérben automatikusan végzi el, szükség van egy "Gyűjtő raktárhely"-re, amennyiben a bizonylaton egy raktárhelyes raktár van kiválasztva (hiszen a program ilyenkor nem tudja eldönteni, hogy melyik raktárhelyre kell mozgatni az árut).
  • Amennyiben raktárhelyes raktárból történik a készlet mozgatás (raktárak közötti automatikus készlet mozgatás beállítástól függően), és a termék csak egy adott raktárhelyen szerepel, akkor a gyűjtőlistában a raktárhely megnevezése is megjelenik

EGYEDI AZONOSÍTÓ

  • Nyitott tranzakció ablakban az utoljára beállított raktár értékét megjegyzi a rendszer
  • Egyedi azonosítóknál "2. egyedi azonosító" felviteli lehetőség.
  • Új beállítások a [Beállítás] -> Egyedi azonosítás menüben:
    • „Egyedi azonosító 2. értékének generálása" opció: egy folyamatosan növekvő sorszám generálása bevételezéskor, ha ki van pipálva
    • „Egyedi azonosító 2. aktuális értéke" szám típusú: a beállításban megadható annak következő értéke (alap esetben a generált sorszám 8 jegyű lesz, ez eleje nullákkal feltöltve).
  • Az egyedi azonosító kereső ablakban az "Egyedi azonosító 2" mezőre is lehet keresni.
  • Amennyiben a cikk űrlapján az "Egyedi azonosító generálása" opció ki van pipálva, a jelenlegi "egyedi azonosító" értéke is az "Egyedi azonosító 2." mezőben generált sorszám lesz.
  • Egyedi azonosító címke nyomtatási lehetőség a bevételezés rögzítése közben: a bevételezés rögzítése közben, a Kisker ablakban rögzített cikkek felvitelekor, az egyedi azonosítók megadása/generálása során automatikusan "Egyedi azonosító címke" nyomtatása. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Egyedi azonosítás -> Egyedi azonosítók felvitele során automatikusan címke nyomtatása

EGYÉB

  • Karbantartás modulban adat törlési lehetőség: Régebbi adatok törlésével a program sebessége is növelhető. Adminisztrátori jogosultsággal lehet egy adott dátumnál korábbi bizonylatokat tömegesen törölni. A törlés az összes bizonylatot érinti (kereskedelem, pénzügy, könyvelés) és nem visszavonható!
  • A Webkapcsolat modulban akkor is működik a kép feltöltés, ha nincs beállítva központi mappa. Ebben az esetben a cikk űrlapon található Kép URL mezőben kell megadni a képfájl teljes elérési útvonalát. Ilyen módon minden fájl akár eltérő mappában lehet.
  • A leltár jegyzőkönyv űrlapon a cikk kereső mezők esetén az F2 gomb segítségével behívható a cikk kereső ablak.
  • A leltári jegyzőkönyv [Excel] gomb melletti nyíl menüben teljes leltári jegyzőkönyv exportálása Excel-be (nem csak a táblázatba betöltött sorok) - jelenleg csak a "Nulla mennyiségek" opció működik szűrési feltételként.
  • Ha az utolsó karbantartás óta eltelt több, mint 30 nap, figyelmeztető üzenet jelenik meg a bejelentkezéskor.
  • Karbantartás - Jogosultság ablakban [Teljes nézet] gomb - egy táblázatban megmutatja az összes beállított jogosultságot. A táblázat tartalmát Excel-be lehet exportálni.
  • Bizonylat fájlba nyomtatás ablakban a "Fájl típusa" [...]-ra kattintva automatikusan azt a mappát nyitja meg, ahol a megadott fájl található.

KIMUTATÁS

  •  Ár nélküli bizonylat nyomtatványon a jegyzékszám is megjeleníthető
  • Új kimutatás: "Egyedi azonosítók készletei" listában új kimutatás típus: "Visszáruzható tételek" néven. A kimutatás tartalma némileg eltér a jelenlegi "Egyedi azonosítók készletei" listától:
    • A "Lejárat" dátum helyett "Visszáruzható" dátum
    • Szállítók szerinti bontásban
    • Csak azok a tételek jelennek meg a listában, amelyek még visszáruzhatóak (bevét bizonylaton kitöltött "Visszáruzható" dátum)
  • Kimutatásokban a Bizonylat szűrés fülön a "Nyugta bizonylatok is" opció a "Lista alapja" mező mellé került, és csak "Számla" és "Szállítólevél" esetén pipálható

Hibajavítások

  • Gyűjtőszámlák borítékos nyomtatványában a teljesítés dátumnál nem az „Ügyletenként” felirat jelent meg
  • Projekt űrlapról megnyitva egy bizonylatot, majd új sort rögzítve, a projekt kódot nem adta át
  • Előleg számla sztornózása esetén nyitott marad az eredeti és a sztornó is
  • Gyártásra foglalás törlés funkció javítása
  • Egyéb kisebb hibák javítása

Kiadás utáni verzió történet

  • build 501:
    • build number kezelése, ellenőrzése frissítéskor
      "Bizonylat (nincs ár)" nyomtatvány javítása (nyomtatáskor lassulást okozott)
  • build 502:
    • a Kisker ablak nem fért el a hagyományos, keskeny monitorokon. Kicsit össze lett nyomva szélességben