Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.68



v2.1.68 SP2 - 2019. szeptember

Kiemelt újdonságok

  • Csomagolás modulban DPD futár címke nyomtatási lehetőség (GLS, pick-pack mellett)
  • Belső megjegyzések kezelése a bizonylatokban
  • Vevői cikkszámok importálása Excel-ből
  • Webáruház kapcsolat modulban változások
  • Jövedéki változások
  • NAV Online számla változások

Bizonylatkezelés

  • NAV Online Számla:
    • Új ablakban lehet megtekinteni a NAV részére fel nem küldött számlákat. Ugyanebben az ablakban található az összes olyan funkció, ami a hiba kiderítésében segít, illetve két funkció is ide került, ami korábban a NAV gomb melletti menüben volt (pl. "megjelölés - kézzel feltöltve")
    • A "Hibás, nem feltöltött számlák" egy új ablakot nyit meg, ahol minden fontos infó megjelenik, és az összes funkció gomb, ami segít a hiba kiderítésében.
    • A "megjelölés - kézzel feltöltve" gomb is ide került
  • Belső megjegyzések kezelése a bizonylatokban: minden egyes bizonylathoz, illetve minden egyes tételhez is belső megjegyzést lehet megadni. A belső megjegyzés nem az ügyfélre vonatkozik, így ezek a megjegyzések nem kerülnek rá a nyomtatott bizonylatokra, csak a Rendelés feldolgozás ablakában láthatók. Az egész bizonylatra vonatkozó belső megjegyzést a Bizonylat űrlapon lehet megadni, az alsó részén látható Megjegyzés fül mellett egy új fülön. A bizonylat tételre vonatkozó belső megjegyzést a bizonylat sor kezelő űrlapon lehet majd megadni, a sor megjegyzés mellett egy új fülön. A Rendelés feldolgozás ablakban az alsó táblázatban egy új oszlopban jelenik meg a bizonylat sorra vonatkozó belső megjegyzés.
  • Bevételezés illetve az automatikus vevői foglalások generálása külön tranzakcióban: A Bizonylat keresőben a "Műveletek" menüben új menüpont: "Bevételezés alapján vevői foglalások generálása". Amennyiben a bevételezés mentése során nem sikerül elvégezni a funkciót, akkor ebben a külön menüpontban utólag is meg lehet tenni. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Bevételezés és automatikus vevői foglalások generálása egy tranzakcióban. A fenti opcióból kell kivenni a pipát: ebben az esetben a bevételezés mentése és a foglalások generálása külön történik.
  • Ha vevői foglalás felhasználásával készül egy bizonylat, akkor mostantól a kapcsolódó vevői rendelésben szereplő árakat veszi át (nem pedig a felhasznált foglalásban lévőket).
  • A bizonylatok esetén a kapcsolódó CRM megnyitása funkció működése megváltozott: akkor is megjelenik a CRM űrlap, ha a "Bizonylatszám2" mezőben nem szerepel a kapcsolódó CRM iktatószáma, de a CRM-ben az adott bizonylat kapcsolásra került
  • Okirat űrlapon "Számla megnyitása" gomb révén megtekinthetjük az eredeti (módosított) számla tartalmát
  • Okirat nyomtatható angol nyelven is.
  • Csak az üzleti évben kiállított számla sztornózható. Új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Csak az üzleti évben kiállított számla sztornózható.
  • Aktuális üzleti év dátum ellenőrzés: ha ki van pipálva, akkor szól a program, ha nem az aktuális év dátuma szerepel a bizonylatokban. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Üzleti évtől eltérő bizonylat dátum esetén figyelmeztetés. A fenti opció kipipálása esetén az üzleti évtől eltérő bizonylat dátum esetén figyelmeztetés jelenik meg (31 napos ráhagyással, azaz ha pl. év végén kiállított számla esedékessége 31 nappal átnyúlhat a következő évbe).
  • Csomagolás modulban DPD futár címke nyomtatási lehetőség: GLS és pick-pack mellett most már DPD futár címkét is lehet nyomtatni, illetve az adatokat felküldeni a futár cég szerverére. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> Csomag címke nyomtató megnevezése
  • VÁLTOZÁS: ha a bevételezésben nincs ár, akkor a cikk utolsó beszerzési ár mezőt nem módosítja (ahogy eddig), ellenben az utolsó beszerzési dátumát igen
  • A bizonylat űrlapon a "Visszaigazolva" dátum mező is megjelenik visszaigazolás esetén
  • A bizonylatok alapján készíthető Actual xml formátum bővítése az egyedi azonosítókkal: a <BSor> tagon belül <EgyediAzonositok> tagokban a számlához kapcsolódó szállítólevelekben megadott egyedi azonosítók jelenhetnek meg (csak abban az esetben, ha a számla a szállítólevéllel együtt készül). [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Interfész beállítások -> Actual xml számla formátumban egyedi azonosítók megjelenítése
  • Ajánlat emailben való küldésénél - amennyiben az ajánlatban szereplő cikkekhez ugyanaz a fájl van csatolva (Fájl URL) - csak egyszer szerepel a csatolmányban
  • A bizonylat nyomtatási képén alul a teljes verzió szám kiírásra kerül.
  • Bizonylat tételeinek megjelenítése képekkel:
    • Csomagolás modulban az Ellenőrzés funkcióban az F1 gomb megnyomásával megjeleníthető egy külön ablakban a szállítólevél tételeinek fényképe a megnevezéssel együtt. A képre duplán kattintva kiválasztható, és a Kisker ablakban rögzíthető automatikusan (akkor hasznos a funkció, ha a terméknek nincs vagy rossz a vonalkódja, a kép alapján viszont könnyen beazonosítható a termék)
    • Ugyanez a funkció elérhető a bizonylat rögzítő űrlapon is a Ctrl+F8 gomb megnyomásával
  • Bizonylatok nyomtatási képén a tétel sorrend beállítása a cikk űrlapon megadott tárolási hely szerint. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Nyomtatott bizonylat tétel sorrendje

CRM

  • CRM szűrési ablakban: a határidő dátum mellett a készítés dátumára is lehet szűrni 

Webáruház

  • Cikk ár export időzítés külön beállítható: eddig nem volt külön időzítés a cikk árakra, a cikk export időzítéssel együtt történt. 
  • A partner_export.xml bővítése a következő adatokkal:
    • partner címek (székhely, számlázási adatok, szállítási adatok, telephelyek) címkódok
    • a <partner> tag alatt <partnercim> elem alá kerülnek a partner egyéb címeinek (számlázás, szállítás,..) adatai (pl. címkód, címtípus, cím adatok, e-mail, telefon,..).
  • Nyitott vevői rendelés tételek (rendeles_tetel_export.xml fájl) bővítése a következő adatokkal:
    • Szállítási mód, fizetési mód
    • címadatok: számlázási, szállítási (telephely) címek és címkódok
  • A Webáruház kapcsolat modulban lehetőség van arra, hogy a rendszer a háttérben automatikusan feldolgozza az import\in\pricelist mappába érkező csv formátumú szállítói árlista fájlokat. Ezen csv fájl szerkezete megváltozott ("szállítói készlet" oszlop került a végére).
  • Árlista importálás funkcióban "eltérések" fájl előállítása: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Interfész beállítások -> Árlista importáláskor különbség fájl létrehozása. A Webáruház kapcsolat modulban lehetőség van arra, hogy a rendszer a háttérben automatikusan feldolgozza az import\in\pricelist mappába érkező csv formátumú szállítói árlista fájlokat. A fenti beállítás esetén automatikusan eltérés csv fájl jön létre, amely az importálás előtti cikk adatok, illetve az új adatok közötti eltérések alapján készül és az alábbi adatokat tartalmazza:
    • Új cikk (a cikk űrlapon nincs kitöltve a szállítói adatok fül)
    • Kifutott jelölés: ha a csv fájlban nem található a cikk, amelynek ki van töltve a szállítói adatok fülön a szállító, akkor megjelölni, mint nem kapható cikk (azaz a cikk "szállítói készlet" mezője nullázásra kerül)
    • Árváltozás esetén az eltérés %-os mérete (+-).
      Fájl tartalma: saját cikkszám, szállítói cikkszám, cikk megnevezés, szállítói készlet, új szállítói egységár (HUF), új szállítói egységár (deviza), egységár %-os eltérés, "kifutott/új" jelölés. Minden csv fájl alapján új fájl jön létre, amelynek neve azonos az eredeti csv fájllal, a végén egy "diff" jelöléssel (pl. eredeti csv fájl neve: "edigital_20180101.csv" -> eltérés fájl: "edigital_20180101_diff.csv"). A fájl alapban a c:\temp\import\archiv mappában jön létre.

JÖVEDÉKI

  • Bizonylatok nyomtatási képén a jövedéki engedélyszám megjelenítése a fejlécben:
    • ha telephelyen készült a bizonylat, akkor a telephelyhez beállított jövedéki engedélyszám megjelenítése
    • ha a központban (nem telephelyen) készült a bizonylat, akkor a céghez beállított jövedéki engedélyszám megjelenítése
  • Jövedéki vevő nyilvántartás (J09 VNY fájl) a raktárközi mozgásokat is tartalmazza: eddig az adatszolgáltatásban csak a jövedéki terméket tartalmazó vevői szállítólevelek szerepeltek. Mostantól az összes raktárból történő kiszállítás benne lehet. Raktárközi mozgás esetén a vevő adatai mezőkbe a cél raktár adatai kerülnek (raktár neve és címe).

CIKK, CIKKCSOPORT

  • Cikk kereső
    • cikk melyik receptúrába épült be funkcióban változás: a jelzett funkció azt mutatja meg, hogy a kiválasztott cikk melyik receptúra hierarchiában található és mekkora mennyiségben. A mennyiség az összes beépülő mennyiséget mutatja.
  • VÁLTOZÁS: a Receptúra ablakban a [Vonalkód] funkcióval lehet tömegesen feltölteni a receptúra összetevőket (egy adott szinten). Az így betöltött cikkek a receptúrába felvitelre kerülnek. Amennyiben az adott cikk már létezik a receptúrában, akkor nem új tételként kerül rögzítésre, hanem a meglévő összetevő mennyiségét módosítja. Röviden: amelyik cikk nem létezik a receptúrában, azt felviszi, amely már létezik, annak pedig csak a mennyiségét módosítja.
  • Vevői cikkszámok importálása Excel-ből
  • Szállítói adatok között a "szállítói készlet" oszlop is megadható (illetve importálható a szállítói adatok importálása funkcióval: "Export/import" menüben -> Szállítói árak importálása Excel fájl alapján).

PÉNZÜGY, VEZETŐI INFORMÁCIÓ

  • A Bank rögzítés ablakban az Electra postai befizetési csekkek (postai készpénzátutalási megbízások) értesítőjének importálása. A Bank rögzítés ablakban a [Fájl] menüben új menüpont került kialakításra "Electra postai befizetési csekkek betöltése" néven. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Számlatömb (postafájl esetén). A számlaszám alapján beazonosított tételek kerülnek rá a banki kivonatra. A nem azonosítható sorokról napló fájl készül.
  • Actual/Pénzügy/Kimutatások funkció alatt a Vevői fizetési felszólítás menüben elkészített levél címében a beállított fizetési felszólítás szövege jelenik meg (pl. 1. fizetési felszólítás)
  • A pénzügyből a Vezetői információba történő feladás során az alábbi számla adatok is átadásra kerülnek: partner név, fizetési mód, esedékesség dátuma. Ezek az adatok megjeleníthetőek a főkönyvi bizonylat keresőben is. A külső könyvelésbe feladáskor a fizetési mód szerint is lehet szűrni a feladandó adatokat. 

EGYÉB

  •  Rendelés feldolgozás:
    • Egy adott szállító részére szállítói rendelés generálása tömegesen. A Partner szűrésnél lehet váltani a vevő/szállító között, szállító beírása, majd F4 után csak azok a tételek jelennek meg, amelyeknél a kiválasztott partner az alapértelmezett szállító.
      • Fizetési mód és Készítés dátuma szerinti szűrési lehetőség
      • a sorokban új oszlopok: "Foglalva" és "Szállítótól rendelve"
      • a felső táblázatában a vevő szállítási címe is megjelenik
      • az alsó és felső táblázatban egy új oszlopban jelenik meg a bizonylatra (sorra) vonatkozó belső megjegyzés.
      • Összes tétel kijelölése az F1 billentyűvel (Shift+F1=összes kijelölés törlése)
  • Kiszedés modul:
    • Régi vevői foglalások törlése: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Kiszedés -> Régi foglalások jelentése (nap). Új funkció, amely az x napnál régebbi kész foglalásokat mutatja meg. Az "x nap" egy globális, rendszerszintű beállításban adható meg (pl. 5 nap). A kész foglalásokat egy táblázatban jeleníti meg a rendszer, ahol több vevői rendelés is kipipálható, majd a "Kész vevői rendelések lemondása" funkcióval a foglalások törölhetők, valamint a rendelés is lemondásra kerül. A kész foglalások definíciója: azok a vevői rendelések, amelyek minden tétele foglalásban van. A funkció az "Új kiszedés" modulban kerül megvalósításra. A kiszedés funkcióban a [Frissít] gomb melletti menüben le lehet kérdezni a régebbi foglalásokat.
  • Csomagolás, futár modul:
    • Nem definiált szállítási mód esetén (Saját/egyedi) gyűjtő lista nyomtatása: a Csomagolás, futár modulban az elkészült számlák alapján szállítási módonként gyűjtő lista készíthető. A nem definiált szállítási mód esetén egy nyomtatható lista készül, amely az alábbi adatokat tartalmazza: Címzett neve, címe, számlaszám, csomag(ok) száma. Jelenleg a rendszer az alábbi szállítási módokat kezeli gyűjtőlista formában: transoflex, GLS, pic-pack, DPD. A funkció helye: Eladások -> [Csomagolás, futár] -> [Futár][ˇ] -> "Futárnak átadható számlák megjelenítése"
      - után a számlák kijelölése (első oszlopban pipálás), majd [Futár][ˇ] -> "A kipipált számlák alapján gyűjtő lista fájl előállítása"
  • A program felső képernyő menüsorán a teljes verziószám megjelenik
  • Napi feladat - gyártható rendelések funkció megváltozott: most már csak azok a vevői rendelések jelennek meg, amelyeket gyártani kell és minden alapanyaga készleten van (korábban az összes élő gyártandó rendelés megjelent).

KIMUTATÁS

  • Minden futár címkéhez külön nyomtatót lehet beállítani (GLS, DPD, pick-pack)
  • Tekercses címke nyomtató beállítási lehetőség (felhasználói szintű): a tekercses címkék nyomtatása automatikusan erre a nyomtatóra történik: [Beállítás] -> Kimutatások -> Címke nyomtató megnevezése
  • Új listában lehet megtekinteni, hogy a cikkek milyen cikkcsoportokba vannak besorolva: Kimutatások - Törzsadatok - "Cikkek listája" kimutatásban lehet lekérdezni a "kimutatás típusa" listában kiválasztva a "További cikkcsoportok listája" elemet.
  • Kimutatások - Törzsadatok - Árucikk címke nyomtatás: az A4-es címkén (65,6x33,9) az ár méretének növelése, egészre kerekített megjelenítés. A nagyobb méretű címke jobb alsó sarkában megjelenik az egységár (egységre vetített ár), amennyiben a cikk űrlapján ki van töltve az extra2 m.egység és átváltási szám (pl. 3.890,00 Ft/kg).
  • Az eladások haszna (bizonylat sorok) kimutatásnál a cikk és a cikkszám közös mezőben jelent meg, ehelyett mostantól csak a cikk megnevezés jelenik meg.

Hibajavítások

  • Egyedi azonosító űrlapon a Mit tartalmaz fülön lévő adatok betöltésekor hiba történt
  • CIB bank import xls interfész javítása
  • Készpénzes szállítói számla utólagos módosításakor nem kerekít 5 Ft-ra
  • Csoportos bizonylat nyomtatás funkcióban lévő hiba javítása
  • Egyéb kisebb hibák javítása

Kiadás utáni verzió történet

  • Build 513:
    • Vevői rendelés nélkül készített vevői foglalások felhasználásakor az egységár nullázódott
  • Build 514 (SP1):
    • Cikk keresőben bizonyos esetekben típushiba keletkezett és a program újraindítására volt szükség
    • Gyártás előkészítés után a gyártásba adás funkcióban nem jelentek meg a rendelések
    • Bizonylat rögzítésekor tétel felvitelnél a Megjegyzés mezőt átugorja a kurzor (rossz bejárási sorrend)
    • Kimutatásokban apróbb javítások
    • UNAS cikk export funkcióban apróbb javítások
  • Build 515 (SP1):
    • Windows biztonsági frissítés által okozott hiba elhárítása
  • Build 516 (SP2):
    • Szállítási cím kezelési probléma javítása
    • Új beállítás és működés: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Vevői foglalás felhasználáskor a rendelésben lévő ár átvétele. Ha a fenti opció ki van pipálva, akkor a vevői foglalás felhasználáskor a rendszer mindig a vevői rendelésben lévő egységárat veszi át (amennyiben nem nulla). Ebben az esetben - ha a foglalás után változik az ár - mindig a vevői rendelésben kell módosítani az árat. Ha nincs kipipálva a fenti opció, akkor a vevői foglalásban lévő ár kerül a bizonylatra.
    • UNAS Webshop szerződéses árakat is átveszi ACTUAL-ból
    • Bizonylat belső megjegyzése is átkerül a felhasznált bizonylatba
    • Egyéb apróbb hibák javítása
  • Build 520 (SP2):
    • Kulcs-soft könyvelő programba feladás módosítása (bank/pénztár tételek átadása)
    • Ideiglenes számla megnyitásakor az Esedékes dátumot újraszámolta a program a fizetési módtól függően.
    • Egyedi azonosító ablakban a "Mit tartalmaz" táblázatban Excel exportálási lehetőség (alul Excel gomb, ami az éppen aktuális táblázat tartalmát exportálja)
    • Előleg számla helyesbítésére is van lehetőség 
    • Egyéb apróbb hibák javítása
  • Build 522 (SP2):
    • Rendelés visszaigazolás űrlapból nem lehetett nyomtatni visszaigazolás nyomtatványt
  • Build 523 (SP2):
    • NAV EKÁER interfész módosítása
    • UNAS kapcsolat esetén is működik az ftp-re feltöltés egyéb export funkciók esetén (cikk és készlet export kivételével)