v2.1.68
v2.1.68 SP2 - 2019. szeptember
Kiemelt újdonságok
- Csomagolás modulban DPD futár címke nyomtatási lehetőség (GLS, pick-pack mellett)
- Belső megjegyzések kezelése a bizonylatokban
- Vevői cikkszámok importálása Excel-ből
- Webáruház kapcsolat modulban változások
- Jövedéki változások
- NAV Online számla változások
Bizonylatkezelés
- NAV Online Számla:
- Új ablakban lehet megtekinteni a NAV részére fel nem küldött számlákat. Ugyanebben az ablakban található az összes olyan funkció, ami a hiba kiderítésében segít, illetve két funkció is ide került, ami korábban a NAV gomb melletti menüben volt (pl. "megjelölés - kézzel feltöltve")
- A "Hibás, nem feltöltött számlák" egy új ablakot nyit meg, ahol minden fontos infó megjelenik, és az összes funkció gomb, ami segít a hiba kiderítésében.
- A "megjelölés - kézzel feltöltve" gomb is ide került
- Belső megjegyzések kezelése a bizonylatokban: minden egyes bizonylathoz, illetve minden egyes tételhez is belső megjegyzést lehet megadni. A belső megjegyzés nem az ügyfélre vonatkozik, így ezek a megjegyzések nem kerülnek rá a nyomtatott bizonylatokra, csak a Rendelés feldolgozás ablakában láthatók. Az egész bizonylatra vonatkozó belső megjegyzést a Bizonylat űrlapon lehet megadni, az alsó részén látható Megjegyzés fül mellett egy új fülön. A bizonylat tételre vonatkozó belső megjegyzést a bizonylat sor kezelő űrlapon lehet majd megadni, a sor megjegyzés mellett egy új fülön. A Rendelés feldolgozás ablakban az alsó táblázatban egy új oszlopban jelenik meg a bizonylat sorra vonatkozó belső megjegyzés.
- Bevételezés illetve az automatikus vevői foglalások generálása külön tranzakcióban: A Bizonylat keresőben a "Műveletek" menüben új menüpont: "Bevételezés alapján vevői foglalások generálása". Amennyiben a bevételezés mentése során nem sikerül elvégezni a funkciót, akkor ebben a külön menüpontban utólag is meg lehet tenni. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Készletkezelés -> Bevételezés és automatikus vevői foglalások generálása egy tranzakcióban. A fenti opcióból kell kivenni a pipát: ebben az esetben a bevételezés mentése és a foglalások generálása külön történik.
- Ha vevői foglalás felhasználásával készül egy bizonylat, akkor mostantól a kapcsolódó vevői rendelésben szereplő árakat veszi át (nem pedig a felhasznált foglalásban lévőket).
- A bizonylatok esetén a kapcsolódó CRM megnyitása funkció működése megváltozott: akkor is megjelenik a CRM űrlap, ha a "Bizonylatszám2" mezőben nem szerepel a kapcsolódó CRM iktatószáma, de a CRM-ben az adott bizonylat kapcsolásra került
- Okirat űrlapon "Számla megnyitása" gomb révén megtekinthetjük az eredeti (módosított) számla tartalmát
- Okirat nyomtatható angol nyelven is.
- Csak az üzleti évben kiállított számla sztornózható. Új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Számlák -> Csak az üzleti évben kiállított számla sztornózható.
- Aktuális üzleti év dátum ellenőrzés: ha ki van pipálva, akkor szól a program, ha nem az aktuális év dátuma szerepel a bizonylatokban. [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Üzleti évtől eltérő bizonylat dátum esetén figyelmeztetés. A fenti opció kipipálása esetén az üzleti évtől eltérő bizonylat dátum esetén figyelmeztetés jelenik meg (31 napos ráhagyással, azaz ha pl. év végén kiállított számla esedékessége 31 nappal átnyúlhat a következő évbe).
- Csomagolás modulban DPD futár címke nyomtatási lehetőség: GLS és pick-pack mellett most már DPD futár címkét is lehet nyomtatni, illetve az adatokat felküldeni a futár cég szerverére. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Csomagolás, futár -> Csomag címke nyomtató megnevezése
- VÁLTOZÁS: ha a bevételezésben nincs ár, akkor a cikk utolsó beszerzési ár mezőt nem módosítja (ahogy eddig), ellenben az utolsó beszerzési dátumát igen
- A bizonylat űrlapon a "Visszaigazolva" dátum mező is megjelenik visszaigazolás esetén
- A bizonylatok alapján készíthető Actual xml formátum bővítése az egyedi azonosítókkal: a <BSor> tagon belül <EgyediAzonositok> tagokban a számlához kapcsolódó szállítólevelekben megadott egyedi azonosítók jelenhetnek meg (csak abban az esetben, ha a számla a szállítólevéllel együtt készül). [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Interfész beállítások -> Actual xml számla formátumban egyedi azonosítók megjelenítése
- Ajánlat emailben való küldésénél - amennyiben az ajánlatban szereplő cikkekhez ugyanaz a fájl van csatolva (Fájl URL) - csak egyszer szerepel a csatolmányban
- A bizonylat nyomtatási képén alul a teljes verzió szám kiírásra kerül.
- Bizonylat tételeinek megjelenítése képekkel:
- Csomagolás modulban az Ellenőrzés funkcióban az F1 gomb megnyomásával megjeleníthető egy külön ablakban a szállítólevél tételeinek fényképe a megnevezéssel együtt. A képre duplán kattintva kiválasztható, és a Kisker ablakban rögzíthető automatikusan (akkor hasznos a funkció, ha a terméknek nincs vagy rossz a vonalkódja, a kép alapján viszont könnyen beazonosítható a termék)
- Ugyanez a funkció elérhető a bizonylat rögzítő űrlapon is a Ctrl+F8 gomb megnyomásával
- Bizonylatok nyomtatási képén a tétel sorrend beállítása a cikk űrlapon megadott tárolási hely szerint. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Nyomtatott bizonylat tétel sorrendje
CRM
- CRM szűrési ablakban: a határidő dátum mellett a készítés dátumára is lehet szűrni
Webáruház
- Cikk ár export időzítés külön beállítható: eddig nem volt külön időzítés a cikk árakra, a cikk export időzítéssel együtt történt.
- A partner_export.xml bővítése a következő adatokkal:
- partner címek (székhely, számlázási adatok, szállítási adatok, telephelyek) címkódok
- a <partner> tag alatt <partnercim> elem alá kerülnek a partner egyéb címeinek (számlázás, szállítás,..) adatai (pl. címkód, címtípus, cím adatok, e-mail, telefon,..).
- Nyitott vevői rendelés tételek (rendeles_tetel_export.xml fájl) bővítése a következő adatokkal:
- Szállítási mód, fizetési mód
- címadatok: számlázási, szállítási (telephely) címek és címkódok
- A Webáruház kapcsolat modulban lehetőség van arra, hogy a rendszer a háttérben automatikusan feldolgozza az import\in\pricelist mappába érkező csv formátumú szállítói árlista fájlokat. Ezen csv fájl szerkezete megváltozott ("szállítói készlet" oszlop került a végére).
- Árlista importálás funkcióban "eltérések" fájl előállítása: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Interfész beállítások -> Árlista importáláskor különbség fájl létrehozása. A Webáruház kapcsolat modulban lehetőség van arra, hogy a rendszer a háttérben automatikusan feldolgozza az import\in\pricelist mappába érkező csv formátumú szállítói árlista fájlokat. A fenti beállítás esetén automatikusan eltérés csv fájl jön létre, amely az importálás előtti cikk adatok, illetve az új adatok közötti eltérések alapján készül és az alábbi adatokat tartalmazza:
- Új cikk (a cikk űrlapon nincs kitöltve a szállítói adatok fül)
- Kifutott jelölés: ha a csv fájlban nem található a cikk, amelynek ki van töltve a szállítói adatok fülön a szállító, akkor megjelölni, mint nem kapható cikk (azaz a cikk "szállítói készlet" mezője nullázásra kerül)
-
Árváltozás esetén az eltérés %-os mérete (+-).
Fájl tartalma: saját cikkszám, szállítói cikkszám, cikk megnevezés, szállítói készlet, új szállítói egységár (HUF), új szállítói egységár (deviza), egységár %-os eltérés, "kifutott/új" jelölés. Minden csv fájl alapján új fájl jön létre, amelynek neve azonos az eredeti csv fájllal, a végén egy "diff" jelöléssel (pl. eredeti csv fájl neve: "edigital_20180101.csv" -> eltérés fájl: "edigital_20180101_diff.csv"). A fájl alapban a c:\temp\import\archiv mappában jön létre.
JÖVEDÉKI
- Bizonylatok nyomtatási képén a jövedéki engedélyszám megjelenítése a fejlécben:
- ha telephelyen készült a bizonylat, akkor a telephelyhez beállított jövedéki engedélyszám megjelenítése
- ha a központban (nem telephelyen) készült a bizonylat, akkor a céghez beállított jövedéki engedélyszám megjelenítése
- Jövedéki vevő nyilvántartás (J09 VNY fájl) a raktárközi mozgásokat is tartalmazza: eddig az adatszolgáltatásban csak a jövedéki terméket tartalmazó vevői szállítólevelek szerepeltek. Mostantól az összes raktárból történő kiszállítás benne lehet. Raktárközi mozgás esetén a vevő adatai mezőkbe a cél raktár adatai kerülnek (raktár neve és címe).
CIKK, CIKKCSOPORT
- Cikk kereső
- cikk melyik receptúrába épült be funkcióban változás: a jelzett funkció azt mutatja meg, hogy a kiválasztott cikk melyik receptúra hierarchiában található és mekkora mennyiségben. A mennyiség az összes beépülő mennyiséget mutatja.
- VÁLTOZÁS: a Receptúra ablakban a [Vonalkód] funkcióval lehet tömegesen feltölteni a receptúra összetevőket (egy adott szinten). Az így betöltött cikkek a receptúrába felvitelre kerülnek. Amennyiben az adott cikk már létezik a receptúrában, akkor nem új tételként kerül rögzítésre, hanem a meglévő összetevő mennyiségét módosítja. Röviden: amelyik cikk nem létezik a receptúrában, azt felviszi, amely már létezik, annak pedig csak a mennyiségét módosítja.
- Vevői cikkszámok importálása Excel-ből
- Szállítói adatok között a "szállítói készlet" oszlop is megadható (illetve importálható a szállítói adatok importálása funkcióval: "Export/import" menüben -> Szállítói árak importálása Excel fájl alapján).
PÉNZÜGY, VEZETŐI INFORMÁCIÓ
- A Bank rögzítés ablakban az Electra postai befizetési csekkek (postai készpénzátutalási megbízások) értesítőjének importálása. A Bank rögzítés ablakban a [Fájl] menüben új menüpont került kialakításra "Electra postai befizetési csekkek betöltése" néven. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Pénzügyi beállítások -> Számlatömb (postafájl esetén). A számlaszám alapján beazonosított tételek kerülnek rá a banki kivonatra. A nem azonosítható sorokról napló fájl készül.
- Actual/Pénzügy/Kimutatások funkció alatt a Vevői fizetési felszólítás menüben elkészített levél címében a beállított fizetési felszólítás szövege jelenik meg (pl. 1. fizetési felszólítás)
- A pénzügyből a Vezetői információba történő feladás során az alábbi számla adatok is átadásra kerülnek: partner név, fizetési mód, esedékesség dátuma. Ezek az adatok megjeleníthetőek a főkönyvi bizonylat keresőben is. A külső könyvelésbe feladáskor a fizetési mód szerint is lehet szűrni a feladandó adatokat.
EGYÉB
- Rendelés feldolgozás:
- Egy adott szállító részére szállítói rendelés generálása tömegesen. A Partner szűrésnél lehet váltani a vevő/szállító között, szállító beírása, majd F4 után csak azok a tételek jelennek meg, amelyeknél a kiválasztott partner az alapértelmezett szállító.
- Fizetési mód és Készítés dátuma szerinti szűrési lehetőség
- a sorokban új oszlopok: "Foglalva" és "Szállítótól rendelve"
- a felső táblázatában a vevő szállítási címe is megjelenik
- az alsó és felső táblázatban egy új oszlopban jelenik meg a bizonylatra (sorra) vonatkozó belső megjegyzés.
- Összes tétel kijelölése az F1 billentyűvel (Shift+F1=összes kijelölés törlése)
- Egy adott szállító részére szállítói rendelés generálása tömegesen. A Partner szűrésnél lehet váltani a vevő/szállító között, szállító beírása, majd F4 után csak azok a tételek jelennek meg, amelyeknél a kiválasztott partner az alapértelmezett szállító.
- Kiszedés modul:
- Régi vevői foglalások törlése: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Kiszedés -> Régi foglalások jelentése (nap). Új funkció, amely az x napnál régebbi kész foglalásokat mutatja meg. Az "x nap" egy globális, rendszerszintű beállításban adható meg (pl. 5 nap). A kész foglalásokat egy táblázatban jeleníti meg a rendszer, ahol több vevői rendelés is kipipálható, majd a "Kész vevői rendelések lemondása" funkcióval a foglalások törölhetők, valamint a rendelés is lemondásra kerül. A kész foglalások definíciója: azok a vevői rendelések, amelyek minden tétele foglalásban van. A funkció az "Új kiszedés" modulban kerül megvalósításra. A kiszedés funkcióban a [Frissít] gomb melletti menüben le lehet kérdezni a régebbi foglalásokat.
- Csomagolás, futár modul:
-
Nem definiált szállítási mód esetén (Saját/egyedi) gyűjtő lista nyomtatása: a Csomagolás, futár modulban az elkészült számlák alapján szállítási módonként gyűjtő lista készíthető. A nem definiált szállítási mód esetén egy nyomtatható lista készül, amely az alábbi adatokat tartalmazza: Címzett neve, címe, számlaszám, csomag(ok) száma. Jelenleg a rendszer az alábbi szállítási módokat kezeli gyűjtőlista formában: transoflex, GLS, pic-pack, DPD. A funkció helye: Eladások -> [Csomagolás, futár] -> [Futár][ˇ] -> "Futárnak átadható számlák megjelenítése"
- után a számlák kijelölése (első oszlopban pipálás), majd [Futár][ˇ] -> "A kipipált számlák alapján gyűjtő lista fájl előállítása"
-
Nem definiált szállítási mód esetén (Saját/egyedi) gyűjtő lista nyomtatása: a Csomagolás, futár modulban az elkészült számlák alapján szállítási módonként gyűjtő lista készíthető. A nem definiált szállítási mód esetén egy nyomtatható lista készül, amely az alábbi adatokat tartalmazza: Címzett neve, címe, számlaszám, csomag(ok) száma. Jelenleg a rendszer az alábbi szállítási módokat kezeli gyűjtőlista formában: transoflex, GLS, pic-pack, DPD. A funkció helye: Eladások -> [Csomagolás, futár] -> [Futár][ˇ] -> "Futárnak átadható számlák megjelenítése"
- A program felső képernyő menüsorán a teljes verziószám megjelenik
- Napi feladat - gyártható rendelések funkció megváltozott: most már csak azok a vevői rendelések jelennek meg, amelyeket gyártani kell és minden alapanyaga készleten van (korábban az összes élő gyártandó rendelés megjelent).
KIMUTATÁS
- Minden futár címkéhez külön nyomtatót lehet beállítani (GLS, DPD, pick-pack)
- Tekercses címke nyomtató beállítási lehetőség (felhasználói szintű): a tekercses címkék nyomtatása automatikusan erre a nyomtatóra történik: [Beállítás] -> Kimutatások -> Címke nyomtató megnevezése
- Új listában lehet megtekinteni, hogy a cikkek milyen cikkcsoportokba vannak besorolva: Kimutatások - Törzsadatok - "Cikkek listája" kimutatásban lehet lekérdezni a "kimutatás típusa" listában kiválasztva a "További cikkcsoportok listája" elemet.
- Kimutatások - Törzsadatok - Árucikk címke nyomtatás: az A4-es címkén (65,6x33,9) az ár méretének növelése, egészre kerekített megjelenítés. A nagyobb méretű címke jobb alsó sarkában megjelenik az egységár (egységre vetített ár), amennyiben a cikk űrlapján ki van töltve az extra2 m.egység és átváltási szám (pl. 3.890,00 Ft/kg).
- Az eladások haszna (bizonylat sorok) kimutatásnál a cikk és a cikkszám közös mezőben jelent meg, ehelyett mostantól csak a cikk megnevezés jelenik meg.
Hibajavítások
- Egyedi azonosító űrlapon a Mit tartalmaz fülön lévő adatok betöltésekor hiba történt
- CIB bank import xls interfész javítása
- Készpénzes szállítói számla utólagos módosításakor nem kerekít 5 Ft-ra
- Csoportos bizonylat nyomtatás funkcióban lévő hiba javítása
- Egyéb kisebb hibák javítása
Kiadás utáni verzió történet
- Build 513:
- Vevői rendelés nélkül készített vevői foglalások felhasználásakor az egységár nullázódott
- Build 514 (SP1):
- Cikk keresőben bizonyos esetekben típushiba keletkezett és a program újraindítására volt szükség
- Gyártás előkészítés után a gyártásba adás funkcióban nem jelentek meg a rendelések
- Bizonylat rögzítésekor tétel felvitelnél a Megjegyzés mezőt átugorja a kurzor (rossz bejárási sorrend)
- Kimutatásokban apróbb javítások
- UNAS cikk export funkcióban apróbb javítások
- Build 515 (SP1):
- Windows biztonsági frissítés által okozott hiba elhárítása
- Build 516 (SP2):
- Szállítási cím kezelési probléma javítása
- Új beállítás és működés: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelések -> Vevői foglalás felhasználáskor a rendelésben lévő ár átvétele. Ha a fenti opció ki van pipálva, akkor a vevői foglalás felhasználáskor a rendszer mindig a vevői rendelésben lévő egységárat veszi át (amennyiben nem nulla). Ebben az esetben - ha a foglalás után változik az ár - mindig a vevői rendelésben kell módosítani az árat. Ha nincs kipipálva a fenti opció, akkor a vevői foglalásban lévő ár kerül a bizonylatra.
- UNAS Webshop szerződéses árakat is átveszi ACTUAL-ból
- Bizonylat belső megjegyzése is átkerül a felhasznált bizonylatba
- Egyéb apróbb hibák javítása
- Build 520 (SP2):
- Kulcs-soft könyvelő programba feladás módosítása (bank/pénztár tételek átadása)
- Ideiglenes számla megnyitásakor az Esedékes dátumot újraszámolta a program a fizetési módtól függően.
- Egyedi azonosító ablakban a "Mit tartalmaz" táblázatban Excel exportálási lehetőség (alul Excel gomb, ami az éppen aktuális táblázat tartalmát exportálja)
- Előleg számla helyesbítésére is van lehetőség
- Egyéb apróbb hibák javítása
- Build 522 (SP2):
- Rendelés visszaigazolás űrlapból nem lehetett nyomtatni visszaigazolás nyomtatványt
- Build 523 (SP2):
- NAV EKÁER interfész módosítása
- UNAS kapcsolat esetén is működik az ftp-re feltöltés egyéb export funkciók esetén (cikk és készlet export kivételével)